windows 10 ervaringen

01-06-2015 21:28 128 berichten
Iemand windows 10 al gedownload en wat zijn de ervaringen? Ik zie net een icoontje dat ik dit kan downloaden maar weet niet zo goed of ik dat moet doen vanwege kinderziektes etc. Wil niet dat m'n laptop dadelijk slechter gaat werken en heb me er verder ook nog maar weinig in verdiept.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 31 juli 2015 @ 13:10:

[...]



Volgens mij kun je ook wel op een later moment Windows 10 downloaden en installeren, die upgrade blijft voorlopig wel actief.

Als je helemaal tevreden bent met Windows 7 dan zou ik zeker nog even wachten MV, van W7 naar W8 is best wel een grote verandering, misschien pas doen als je er aan toe bent.Ja precies, ik verafschuw het op mijn werk. Wat vind ik W 8 onhandig en gebruiksonvriendelijk. Nou dan hou ik dit topic wel in de gaten. Even wat moed verzamelen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Alixane schreef op 31 juli 2015 @ 13:07:

[...]



Paint zit in Windows 10 standaard in >>Alle apps>>Accessoires. En dan heb ik ook nog Fresh Paint in mijn apps staan. Die kan je in elk geval wel downloaden in de app store van Windows 10.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond bij Radar op tv;



Oplichters spelen handig in op lancering Windows 10

donderdag 30 juli 2015



Let op: ga niet in op telefoontjes van 'Microsoft-medewerkers' over een computerprobleem! Cybercriminelen spelen handig in op de lancering van Windows 10 deze week.



Consumenten denken dat zij iemand van Microsoft aan de lijn hebben, maar in werkelijkheid spreken ze met een oplichter. De nep-medewerker zegt dat er een computerprobleem is waardoor het systeem niet bijgewerkt kan worden naar Windows 10.

Schadelijke software

Fraudeurs proberen met dit trucje schadelijke software op je pc te installeren. Ze kunnen dan toegang krijgen tot je computer en gevoelige gegevens (zoals creditcard-infomatie) buit maken.



Word je gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van Microsoft, verbreek dan de verbinding. Je kunt altijd zelf contact opnemen met Microsft via de officiële website.



Bron: Opgelicht?!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 juli 2015 @ 17:11:

Vanavond bij Radar op tv;



Oplichters spelen handig in op lancering Windows 10

donderdag 30 juli 2015



Let op: ga niet in op telefoontjes van 'Microsoft-medewerkers' over een computerprobleem! Cybercriminelen spelen handig in op de lancering van Windows 10 deze week.



Consumenten denken dat zij iemand van Microsoft aan de lijn hebben, maar in werkelijkheid spreken ze met een oplichter. De nep-medewerker zegt dat er een computerprobleem is waardoor het systeem niet bijgewerkt kan worden naar Windows 10.

Schadelijke software

Fraudeurs proberen met dit trucje schadelijke software op je pc te installeren. Ze kunnen dan toegang krijgen tot je computer en gevoelige gegevens (zoals creditcard-infomatie) buit maken.



Word je gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van Microsoft, verbreek dan de verbinding. Je kunt altijd zelf contact opnemen met Microsft via de officiële website.



Bron: Opgelicht?!

Dit soort praktijken spelen al veel langer. Mensen worden gebeld door engels sprekende mensen, die je dan vertellen dat je een probleem hebt op je pc en dat zij het dan wel even voor je kunnen oplossen als jij dan wel even naar een bepaalde website gaat en een software pakket installeert waardoor ze toegang hebben tot je pc. Alles goed en wel, tot ze je vertellen dat je enkele honderden euro's moet betalen. Dan gaat bij veel mensen toch wel een lampje branden en verbreken ze de verbinding. Ik heb het op pc's van klanten wel zien gebeuren dat er dan opeens een wachtwoord opzat waardoor mensen niet meer in Windows konden en de pc dus overnieuw geinstalleerd moet worden.



Het beste wat je inderdaad kunt doen als ze bellen is gewoon ophangen maar helaas zijn er nog genoeg mensen die er in trappen en erin mee gaan. Schoften zijn het!
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
quote:Dunno13 schreef op 31 juli 2015 @ 12:41:

[...]





Paint zit hier niet op en kan het niet vinden in de App-store

Als je op de start knop klikt en dan paint intypt verschijnt hij dan wel? Dat werkt bij mij gewoon maar zie hem niet bij alle apps staan.



Edit: Ik zie dat je het al gevonden hebt.
Music was my first love and it will be my last
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit topic ook maar even volgen! Ben erg benieuwd naar Windows 10, maar denk dat ik toch maar even wacht voordat ik het download...
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook de download voor Windows 10 al klaar staan, maar ik wilde voor het instaleren eerst even een keer goed mijn laptop opschonen. Bestanden allemaal opgeslagen op externe harde schijf en laptop helemaal opnieuw laten instaleren.



Maar nu is die download voor Windows 10 dus weg! Hoe kan ik het terug krijgen?

of moet ik wachten tot het vanzelf weer komt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytales schreef op 03 augustus 2015 @ 11:56:

Ik had ook de download voor Windows 10 al klaar staan, maar ik wilde voor het instaleren eerst even een keer goed mijn laptop opschonen. Bestanden allemaal opgeslagen op externe harde schijf en laptop helemaal opnieuw laten instaleren.



Maar nu is die download voor Windows 10 dus weg! Hoe kan ik het terug krijgen?

of moet ik wachten tot het vanzelf weer komt?Je kan Windows 10 hier downloaden: Download Windows 10

Onderaan de pagina staat de download (32 en 64 bits)

De download kan wel erg lang duren hoor, bij mijn man duurde het een avond en nacht voor de download binnen was.

Als de download binnen is begint hij geloof ik vanzelf met de installatie.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 03 augustus 2015 @ 12:14:

[...]



Je kan Windows 10 hier downloaden: Download Windows 10

Onderaan de pagina staat de download (32 en 64 bits)

De download kan wel erg lang duren hoor, bij mijn man duurde het een avond en nacht voor de download binnen was.

Als de download binnen is begint hij geloof ik vanzelf met de installatie.



Danku!

ga het inderdaad ook pas 's Avonds/'s Nachts instaleren
anoniem_245857 wijzigde dit bericht op 03-08-2015 12:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is me gelukt om windows 10 op mijn laptop te krijgen

Heb eerst windows 7 geïnstalleerd.

Toen nog de juiste drivers voor de wifi.

Om daarna windows 7 weer te activeren.

Om daarna het installatiebestand van windwos 10 opstarten
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 03 augustus 2015 @ 12:57:

Het is me gelukt om windows 10 op mijn laptop te krijgen

Heb eerst windows 7 geïnstalleerd.

Toen nog de juiste drivers voor de wifi.

Om daarna windows 7 weer te activeren.

Om daarna het installatiebestand van windwos 10 opstartenFijn dat het gelukt is Betoverend!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik had hem geinstalleerd, ging vlot, veel sneller dan werd gezegd. MAAR.... inmiddels ben ik weer terug gegaan naar Windows 7.



In 10 kon ik geen remote connectie maken met mijn werk en ook de zoekoptie en de startknop deden het niet. Ben dus terug geswitched en doe het wel opnieuw installeren over een aantal maanden, als de kinderziektes er uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Windows 10 geïnstalleerd, maar heel veel snel weer verwijderd. In overleg met een expert van Pctipvandedag.nl ben ik teruggegaan naar W7, omdat de drivers van videokaart niet goed werken. Er is mij vertelt dat nog niet iedere pc over kan stappen naar Windows 10.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen spijt van het downloaden en installeren van Windows 10. Mijn computer is daarmee sneller geworden. Ik heb browsers, Excel en World of Warcraft uitgetest onder Windows 10. Sneller is dan mijn algemene indruk.



O ja... ik heb een 64-bits laptop met 8 GB RAM. Alles draait daar goed op. Ik vermeld dit omdat anderen misschien een andere computer hebben en hun ervaringen daarom anders kunnen zijn dan die van mij.
World of Warcraft: Legion
Ben gisteren overgestapt en erg tevreden.

Alles bij elkaar duurde het nog geen half uur denk ik.

Enige irritante vond ik dat ik direct weer Bing als standaard zoekmachine had enzo, maar dat is makkelijk weer terug te veranderen in Google.

Edge gebruik ik niet, omdat ik geen zin heb om m'n favorieten kwijt te zijn. Stond wel ergens dat je ze kon overnemen, maar ging me niet makkelijk genoeg. ;)
Ik ben erg tevreden over windows 10! Net als bij Hans lijkt mijn computer ook sneller. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb ervaren is dat ik geen programma's als mail en agenda automatisch kan laten opstarten.
Alle reacties Link kopieren
Ik meende dat de agenda gekoppeld moet zijn aan je microsoftaccount. Het vage is dat de apps op win10 niet mee synchroniseren met mijn smartphone met w8.1 (ook al gebruik dezelfde account). Dus al die apps opnieuw installeren.
Alle reacties Link kopieren
Het enig irritante is nu dat ik voor win10 een ssd (mx200) heb aangeschaft.

Win 10 geïnstalleerd en niet te registreren

Blijkt dat ik nu eerst 7 moet installeren en daar overheen weer 10
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik heb windows 10 er heel snel weer afgegooid. Mijn laptop werd ontzettend traag en bij een aantal apps krijg ik de melding: acces denied, login with administrator privileges. Kan ik dus gewoon mijn eigen games en programma's niet in! En aangezien ik een digibeet ben en geen idee heb of dat op te lossen is, ben ik maar snel weer teruggegaan naar windows 8.
Ik was tevreden tot gisteren toen de computer steeds vastliep en dat alleen verholpen kon worden door te restarten.

Wel jammer want ik vond Windows 10 sneller en mooier

Dus over een tijdje installeer ik het weer.
Alle reacties Link kopieren
het upgraden gaat weer heerlijk soepel.

Met usb stick kan ik wel een standalone versie maken van windows 10, maar dan geen werkende registratie.

Probeer ik vanuit windows7 met dezelfde usb stick te upgraden, zegt die , dll bestand mist. Dll geïnstalleerd

volgende melding : autorun is corrupt.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Start je het programma vanaf de usb?



Dat moet je niet doen. Ge exe bestand gewoon ergens op harde schijf zetten en vanuit daar opstarten..
Alle reacties Link kopieren
het goede nieuws is, het is geïnstalleerd en ik heb een windows10 registratiecode.

Die dus niet meer zoals in win7 gewoon zichtbaar is. Nu moet je hem met dit keyfinder proggie tevoorschijn toveren www.magicaljellybean.com



zo ver het goede nieuws



Nu is er weer van windows7 pro weer een gewone windows10 versie gemaakt
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu bijna een week en tot noch toe heel erg tevreden.

Ik kreeg een pop-up dat ik het kon reserveren en paar weken later een melding dat ik hem kon installeren.



Ik heb een vrij oude (5 jaar) Packerd bell, 64-bit laptop met oorspronkelijk windows 7.

Mijn laptop was best traag en dat is nu zeker beter geworden, behalve dat ik mijn touchpad niet meer zo kan instellen dat ik alleen met de knoppen kan klikken en niet met de touchpad. Zelf niet met behulp van mijn tech-vriendje en allerlei extra stuurprogramma's.



Anyway, ik raad het toch iedereen aan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook geinstalleerd, maar kan er niet aan wennen.

Misschien een domme vraag, maar ik had windows 7 erop zitten. kan ik nu dat weer terugzetten? Ik heb er geen cd van. Het stond al op mijn laptop toen ik hem kocht.....



Ik had al een systeem herstel geprobeerd maar dat kon niet tot voor de intallering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven