Wat nu?

28-07-2015 13:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje vast, met mijzelf, met de man in kwestie en met al mijn gevoelens.



Ik ben sinds begin April aan het daten met een ontzettend leuke en lieve man. We kenden elkaar al wat langer (sinds December), de eerste paar maanden spraken we wel eens af om koffie te drinken en gewoon gezellig te eten o.i.d. Hij was toen met andere vrouwen aan het daten en tussen ons was het ook echt puur vriendschappelijk. Na een paar maanden veranderde dit voor ons beide, kregen we steeds meer zin om elkaar te zien, en in April dus voor de eerste keer gezoend.



Sinds dat moment was het eigenlijk allemaal heel fijn, we zagen elkaar 2/3 x per week. Het was fijn, we deden leuke dingen samen, ontmoette zelfs elkaars familie en vrienden, maar we gaven het beestje geen naampje.



Nu moest hij de afgelopen maand de hele maand voor werk naar het buitenland, daar was hij ontzettend druk. We spraken elkaar wel regelmatig, 2,3 x per week aan de telefoon en iedere dag wel een appje. Het was prima. Echter, vlak voordat hij weg ging heb ik naar hem geuit dat ik bepaalde gevoelens heb en dat deze zich wel steeds verder ontwikkelde. Ik gaf ook min of meer aan dat ik binnenkort wel wilde weten of een relatie er in zat.



Hij gaf eerlijk aan er nog niet echt over nagedacht te hebben en nu ook niet echt de tijd had om er over na te denken. Hij zei ik vind je heel leuk, ik ben graag bij je, ik kijk er altijd naar uit om je te zien, maar of het meer is dan dat dat weet ik niet. Hij zei van ik zou niet terug willen naar enkel een vriendschap want daar heb ik wel te veel gevoelens voor, maar hij wist nog niet zeker of hij klaar was voor een relatie.



Nu is hij terug gekomen van zijn maand in het buitenland, en merk ik een omslag in zijn gedrag. Ik heb hem ernaar gevraagd, hij zegt dat het laatste wat hij wil doen is mij teleur stellen. Daarom behoud hij een bepaalde afstand tot hij zijn gevoelens op een rijtje heeft. Mijn vraag daarop was maar kunnen we er dan niet beter helemaal mee stoppen? Dat wil hij liever niet zegt hij, hij wil alleen pas in die relatie springen als hij er echt 100% zeker van is dat dit is wat hij wil.



We zien elkaar, gaan samen uit eten, doen leuke dingen (dit weekend dan),hij geeft me wel een kus, maar verder doet hij redelijk afstandelijk. Uiteraard slapen we nu ook niet bij elkaar, en gebeurd er niets anders dan een kus op de mond. Ik vind hem echt heel leuk en waardeer zijn eerlijkheid naar mij toe over zijn gevoelens, en ik respecteer ook het feit dat we nu dus geen seks hebben etc. Maar het voelt natuurlijk continu als een bepaalde afwijzing. Ik word er onzeker van, het maakt mij een minder leuk mens. Het voelt alsof je aan het wachten bent op een bepaald "vonnis", en dat is heel naar. Natuurlijk is het mijn keuze om erop te wachten, en kan ik ook zeggen nou dan niet bekijk het lekker. Dat is alleen heel moeilijk met mijn gevoelens die ik inmiddels ontwikkeld heb. Alleen deze situatie is ook niet echt lang werkbaar voor mij.



Hebben jullie tips? Moet ik inderdaad de stekker eruit trekken en ermee stoppen? Ik wil hem absoluut niet "pushen", maar hiermee omgaan kan ik gewoon slecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel het gesprek aangaan.

Om het af te sluiten wellicht, maar sommige dingen kun je beter IRL met elkaar bespreken dan via de telefoon.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ben ik inderdaad met je eens, en dan beter afspreken op neutral terrein, waar je soort van zeker weet dat de emoties niet te hoog oplopen, of wel gewoon thuis?
Alle reacties Link kopieren
Waar je afspreekt zou ik gewoon m'n gevoel in volgen. Dat kan inderdaad gewoon thuis, maar ook op neutraal terrein. Denk je dat de emoties heel hoog oplopen als je thuis afspreekt? Dat lijkt me namelijk wel een fijnere plek om te praten dan bijv. op een terras o.i.d.

Jammer dat het zo is gelopen, ik ben benieuwd hoe het gaat vorderen. Of hij terug komt. Of het wel prima vindt zo.



Toevallig heb ik gister ook een gesprek gehad met mijn 'issue' ( ). Heb aangegeven dat ik ons contact wil verbreken als het niet anders kan dan zoals het gaat. Hij raakte volledig in paniek, wil absoluut het contact niet kwijt. Heb hem wat stof tot nadenken gegeven en nu zie ik wel wat er gaat gebeuren... Spannend!
Ik zie het nut niet van nog een extra gesprek. Het is gewoon uitstel van executie.

Hij is niet verliefd, hij wil geen relatie met je (want al kansen genoeg voor gehad), en vriendschappelijk met elkaar blijven omgaan lijkt me geen optie, gezien jij wel gevoelens hebt voor hem.



Wat verwacht je dan van dit gesprek? Dat hij alweer rond de pot draait, het nog steeds niet weet, en jou weer valse hoop geeft? Hij gaat heus niet zeggen, goh meid, sorry je bent echt geen relatiemateriaal voor mij hoor.



Sluit het af en ga verder met je leven...
Alle reacties Link kopieren
quote:envy13 schreef op 29 juli 2015 @ 11:06:

Waar je afspreekt zou ik gewoon m'n gevoel in volgen. Dat kan inderdaad gewoon thuis, maar ook op neutraal terrein. Denk je dat de emoties heel hoog oplopen als je thuis afspreekt? Dat lijkt me namelijk wel een fijnere plek om te praten dan bijv. op een terras o.i.d.

Jammer dat het zo is gelopen, ik ben benieuwd hoe het gaat vorderen. Of hij terug komt. Of het wel prima vindt zo.



Toevallig heb ik gister ook een gesprek gehad met mijn 'issue' ( ). Heb aangegeven dat ik ons contact wil verbreken als het niet anders kan dan zoals het gaat. Hij raakte volledig in paniek, wil absoluut het contact niet kwijt. Heb hem wat stof tot nadenken gegeven en nu zie ik wel wat er gaat gebeuren... Spannend!Yes, heel goed van je! En niet in zijn mooie praatjes trappen. (Zoals geef me nog even tijd, jij bent het beste wat me is overkomen bla bla). Je weet wat je wil, dus meen het ook als je zegt dat je het contact verbreekt. En dat hij ervan in paniek raakt is natuurlijk egostrelend, misschien word hij zelfs emotioneel, maar blijf bij jezelf en wat jij wil! Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:JackyJane schreef op 29 juli 2015 @ 08:56:

Heb er echt de hele nacht niet van geslapen, en nu ineens wel behoefte om vrijdag een soort van gesprek er over te hebben zoals hij voorstelde.Niet doen, geen gesprek meer hebben. Het gaat je niets opleveren, behalve misschien dat je wat langer aan hem blijft plakken. Je mist hem, wilt hem zien en bij hem zijn, dat begrijp ik. Maar als je jezelf serieus neemt en ook verwacht dat hij jou serieus neemt, dan kap je het contact volledig af. Focus op je eigen herstel van deze breuk.
Alle reacties Link kopieren
Lieve kind, ik heb 10 jaar gedate na mijn scheiding en helaas vaker dit soort mannen gehad en geloof me ze gaan niet voor je kiezen. He is not that into you. Ik heb toen een keer een boekje gelezen en dat heete, de ideale vrouw is een bitch en toen werd ik wakker...(niet bitch als in kreng) daar lees je het gewoon, dit gaat m niet worden, als een man gek op je is nou dan merk je dat echt wel hoor! Gelukkig ontmoete ik 5,5 jaar geleden een man waar ik nu nog heel gelukkig mee ben. Maar echt kap met die vent, hoe langer je daarmee wacht hoe moeilijker het word. Hij ontmoet dadelijk iemand anders waar hij heel verliefd op wordt en daar begint hij gelijk een relatie mee...dat doet pijn!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Het is heel gek, maar het helpt echt om dit soort adviezen te lezen, en des te meer van mensen die wat verder van de situatie staan. Mijn eigen ratio laat me een beetje in de steek, fijn om dan op dat van andere te kunnen rekenen.



De ideale vrouw is een bitch heb ik inderdaad thuis liggen, heb er een beetje moeite mee om het toe te passen zoals jullie vast wel merken. Maar dat boekje is de waarheid als een koe.



Ik zal hier af en toe nog wel even spuien, beter hier dan bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Jacky Jane, weet je het is ook heel moeilijk allemaal, je hart en je verstand...daar zit soms een losse conectie, de meeste vrouwen hebben dit wel eens mee gemaakt. Geloof me, uiteindelijk kom je iemand tegen waar het wel mee klopt en die heel graag een relatie met JOU wil...

Ik spreek echt uit ervaring, over iedereen kom je heen, bij de een duurt het iets langer dan bij de ander maar je komt er overheen!! x
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het JackyJane? Heb je nog contact met hem (gehad)?
Alle reacties Link kopieren
Hi envy, We hebben besloten elkaar vanavond face to face te spreken en het uit te praten, kogel is wel door de kerk, zoals al eerder gezegd, dat het dus klaar is omdat hij er niet voor kan gaan.



Ergens heb ik een soort van stille hoop dat het nog goed komt, diep van binnen weet ik dat dat niet kan. Al mijn vrienden staan gelukkig op stand by, vind het jammer om hem kwijt te raken, we hadden nog zoveel plannen en een vakantie op de planning, maarja... Wat doe je er aan :(
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gesprek gegaan, meis?



Ik snap dat je er ontzettend van baalt... Zeker als er nog allerlei leuke plannen waren. Dat je nog hoop hebt is ook helemaal te begrijpen. Hopelijk kunnen je vrienden je helpen je gedachten te verzetten!
Alle reacties Link kopieren
Gesprek verliep in principe wel heel goed, rustig, weinig emoties, ik moest het wel enigzins inhouden maar daardoor luisterde ik wel objectiever. Als je direct in huilen uit barst dan hoor je ook maar halve flarden.



Hij is op dit moment gewoon niet klaar voor meer, en dat is heel spijtig. Ik mis hem echt heel erg. Het gekke is dat hij mij dus wel steeds berichtjes stuurt als er iets gebeurd wat hij even wil delen, of dat hij af en toe even checkt hoe het met mij gaat. Dat is lief maar verwarrend. Ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. :( Merk ineens ook dat ik begin met checken of hij online is op whatsapp etc. Slapeloze nachten... Ik deed dat nooit.



Zucht
Ik zou hem in jouw plaats vragen je geen berichten meer te versturen. Als hij je gevoelens iet of wat respecteert, dan zal hij dit ook wel snappen.



Het toch nog een beetje contact houden, gaat je verwerkingsproces alleen maar vertragen.



De eerste tijd helemaal geen contact meer is mijn advies...



Sterkte in alle geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem even blokkeren op WhatsApp nu. Het lijkt erop dat hij het wel grappig vindt, aandacht van jou. Maar jouw gevoelens zijn dieper gegroeid en dat maakt die berichten van hem alleen maar moeilijker.

Eens met marie: vraag hem om jou niet meer berichtjes te sturen. Sterkte. Liefdesverdriet is altijd rot. Zoek afleiding in leuke dingen en met andere mensen.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Ja ben echt super slecht met liefdesverdriet, heb wel uit vorige situaties geleerd dat het gene wat ik NIET moet doen is hem bellen en appen en vertellen hoe rot ik me voel, want dat werkt in ieder geval niet.



Ik doe zo veel mogelijk leuke dingen, en ben gelukkig redelijk druk op werk, maar je kan er niets aan doen, je denkt de hele tijd: Oh 2 weken geleden was het zus en zo, je grijpt heel erg terug naar de leuke gingen, terwijl ik me donders goed besef dat het niet alleen maar leuk was. Zo voelt het nu wel. Ik zou bijna terug willen naar dat half-half, want in vergelijking met hoe ik me nu voel was dat echt fantastisch. Ik weet wel dat dat geen permanente oplossing was geweest dus dat het beter is zo, but mennnn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven