Wie weet dat je hier mee schrijft?

31-07-2015 06:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! (En enkele heer)



Volgens mij is het een onderwerp wat ooit eerder is besproken maar kon het zo gauw niet vinden??



Aanleiding van dit topic is een gesprek wat mijn vriend en ik hadden..



Zelf loop ik al vanaf 2006 mee hier op het forum.. Weliswaar inmiddels onder een ander nickname maar toch.



Lezen, schrijven, gelezen worden..

Waarom vind ik dit zo leuk?



Ik lees dat er lief en leed wordt gedeeld hier op viva. Veelal tussen mensen die elkaar nog nooit 'in het echt' hebben gezien.

Urenlang kan ik struinen, lezen en soms schrijven hier. Waarom?



Mijn vorige vriend wist ervan maar vond het allemaal maar onzin. Met het uitgaan van die relatie heb ik ook een andere nick genomen omdat ik het niet prettig vind dat hij me nog zou lezen/ makkelijk zou kunnen vinden.



Mijn huidige vriend weet ook dat ik hier rondhang, hij is oprecht geïnteresseerd wat ik schreef/schrijf en waarom.

Snap ik helemaal alleen ergens voelt het alsof ik hem een dagboek laat lezen.

Slaat ook nergens op, want wat ik schrijf/ geschreven heb, is openbaar, ik ken jullie niet eens en jullie lezen mij ook. Wat ik schrijf is ook niet geheim. Soms wel persoonlijk, maar niet echt geheim..

Nouja, voordat het een te warrig verhaal wordt...;



Waarom vindt jij dit leuk?

Weet jouw partner dat je hier meeschrijft? En zo nee, waarom niet?

Deel je hier dingen die je niet met hem/haar deelt?

Weet sowieso iemand in je omgeving dat je hier schrijft?

Zouden zij mogen lezen wat je hier neerpent?



Zelf kan ik niet echt goed verwoorden waarom ik hier zo graag ben...

Ik kom niet veel verder dan dat ik een informatie- en meningenfetisch heb
Geen prima, prima is geen goed.
Ik heb het forum echt nodig als plek om af en toe mijn ei kwijt te kunnen. IRL vind ik dat moeilijker. Niemand weet dat ik op het forum zit en ik hoop dat dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om te lezen hoe andere mensen soms een heel andere kijk op dingen hebben, zo zie ik dingen ineens uit een ander oogpunt en dat vind ik interessant. Mijn man leest heel soms een stukje mee over mijn schouder maar nooit lang.

Wel grappig is dat hij niet meer bijkwam dat iemand zich badmeester noemt dus als ik wel eens hardop moet lachen als ik op mn telefoon zit te kijken roept hij standaard :oh, is die badmeester weer bezig?



Ik denk wel dat ik voor mijn bekenden vrij makkelijk te herkennen zou zijn. Maar ik geloof niet dat ik nou zulke schokkende dingen heb geschreven, dus ach.



Wel ben ik een keer nieuwsgierig geweest naar de persoon achter een forummer die op het vreselijke Namen topic in één ruk de Namen van de kinderen van een bekende van mij opnoemde. Op de volgorde van leeftijd ook nog. T zijn ook vreselijke Namen maar ik vond t wel erg toevallig.
slekire wijzigde dit bericht op 31-07-2015 20:18
Reden: typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alleen mensen die ik van hier ken weten dat ik hier schrijf

Tenzij iemand me herkend heeft, dan weet die het ook natuurlijk, maar zelf vertel ik het nooit aan mensen in mijn omgeving.

Ik vertel heus wel eens iets over het forum, maar dan onder het mom van "Ik ken iemand die..." of "Ik las laatst dat..."
Ik vertel in mijn omgeving altijd heel open dat ik vaak het Viva-forum lees, maar niemand weet dat ik ook zelf een nick heb. Ten eerste ben ik ook heel lang alleen maar meelezer geweest, ten tweede ben ik nog steeds vooral meelezer en schrijf ik niet veel, en ten derde, áls ik dan een keer een topic open is het juist vaak een privé-onderwerp dat ik niet makkelijk met anderen bespreek, dus ik zou het totaal niet fijn vinden als mensen uit m'n omgeving wisten dat ik het was.



Ik lees wel vaak topics voor aan m'n vriend, maar als ik met hem ben, ben ik niet ingelogd. Je weet maar nooit, straks doet-ie iets raars en dan moet ik een topic over hem openen, zo'n gedoe als ik dan weer een nieuwe nick moet gaan aanmaken.
Alle reacties Link kopieren
O ik bedenk me ineens, ik heb het wel een keer aan een vriend verteld. Zonder erbij te zeggen welk forum precies en al helemaal zonder nick te noemen.

Hij vond het heel normaal, hij bleek zelf ook op fora te schrijven.
Mijn familie weet wel dat ik actief ben op een forum, sommigen daarbuiten ook. Maar dat zijn mensen die hier niet komen.



Omdat ik best herkenbaar schrijf verander ik regelmatig van nick, zeker omdat ik wel eens iets vervelends heb meegemaakt rondom privacy. Ik probeer daar wat voorzichtiger mee te zijn. Of ik ooit herkend ben weet ik niet, niemand heeft dat ooit aan me gemeld. Zelf heb ik nog nooit iemand herkend.



Ik vind het leuk om hier van gedachten te wisselen, lekker te geinen, regelmatig praktische informatie te vragen, soms een beetje te rellen, vanalles eigenlijk. Omdat ik hier al langer ronddwaal "ken" ik wat mensen en dat vind ik leuk. Heb ook al een stel mensen irl ontmoet, leuk!
Ik ben hier begonnen te forummen omdat ik het leuk vind om te lezen wat mensen bezig houdt, en als ik zelf ergens mee zit, het fijn is om van buitenstaanders verschillende meningen te lezen.

Niemand in mijn omgeving en ook niet mijn vriend weet dat ik hier schrijf. Dingen die ik hier post gaan ook over hen, als ik zou vertellen dat ik hier forum zouden zij die posts makkelijk kunnen vinden en dat zou ik ongemakkelijk vinden. Waarschijnlijk schrijven mensen uit mijn omgeving ook op een forum en misschien posten sommigen ook wel over mij. Prima, maar dan zou ik dat zelf ook niet willen weten/lezen.

En ja, ik heb hier dingen gedeeld die ik (nog) niet met mijn vriend had gedeeld. Omdat ik advies wil over iets voordat ik daarover met hem in gesprek ga.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier nog maar kort. Partner weet daarvan en kent ook mijn nick. Hij vindt het geloof ik wel leuk. Verder is niemand op de hoogte, maar dat is een kwestie van tijd want ik heb nu al dingen geschreven die mij herkenbaar maken. Vind ik niet erg. Zoals iemand boven mij al zei: ik schrijf hier alleen maar dingen die ik ook in het openbaar zou vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang een meelezer en na de laatste forum wissel ben ik mee gaan schrijven. Ben nog steeds wel meer een meelezer dan een schrijver. Mijn man weet dat ik hier schrijf. Hij vindt het maar apart. Ik schrijf hier geen dingen die hij niet mag weten. Ik schrijf sowieso geen dingen hier die ik ook niet in rl aan mensen zou vertellen. Mijn familie weet ook dat ik hier mee schrijf. Tegen de rest van mijn omgeving zeg ik wel dat ik hier lees, maar niet dat ik zelf ook een nick heb. Ik ben, zover ik weet nog niet herkend.
Niemand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vind het allemaal maar onzin, dus die heb ik niks verteld. Het intereseert hem toch niet wat ik lees/schrijf.
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele maanden reageer ik op topics voorheen (6 maanden) las ik mee. Mijn vriend weet dat ik hier rondfladder en voor de rest niemand. De reacties van sommige forummers zijn zo gevat, humoristisch maar adviserend. Mooi om te lezen hoe een ieder op zijn eigen manier ingaat op een onderwerp, zolang het maar met respect gebeurd.
Mijn vriend weet het. Hij vind het forum maar een raar iets.

Hij heeft inmiddels ook een aantal forumsters ontmoet toen een meet een keer bij mij thuis was.

Aangezien er ook kroegbezoek bij de meet hoorde hebben mijn vrienden ook "Viva-dames" ontmoet
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend weet het, heel soms komt het ten sprake als ik bijvoorbeeld een gek verhaal of topic aan hem vertel. en meestal hebben we daar dan een heel interessant gesprek over grappige topics als piemelfriemelen word ook verteld. nu is dat ook een plagertje,



nu hebben we soms ook weleens dat die vraagt van praat je dan ook over waar je mee zit bijvoorbeeld (want dat is goed hoor zegt hij dan) maar eigenlijk heb ik nooit echt gedaan, heb dat voorheen op vorig forums gedaan en had daar geen prettige ervaringen mee



voor de rest geef ik wel mijn visie en mening op onderwerpen hier op de forum en dat voelt goed, en het zijn ook gewoon de meningen die in het echte leven ook heb (alleen dan soms niet altijd durf uit te spreken)



ik ben nu bijna 1 jaar en voor mij gevoel begin ik eindelijk beetje door de meute hier gekend te worden. of ik verbeeld het me



ik heb wel paar keer het gevoel gehad dat ik iemand herkende maar dan vertelde zo iemand net iets anders waardoor ik zeker wist dat niet degene was die ik dacht dat het was, voor zover ik weet heeft mij zelf nog niemand herkent,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier terecht gekomen via een "love interest" die in de chat topics van dit forum gebruikte om bepaalde onderwerpen ter sprake te brengen.

Zij weet dat ik hier lees (las), of ze weet/wist dat ik hierom schrijf weet ik niet, heb het haar nooit verteld, maar ik denk dat ze me wel zou herkennen.

Mijn vrouw weet verder als enige dat ik hier lees en schrijf, ze weet ook onder welke nick. Ik schrijf hier niks dat zijn niet al weet of mag weten, dus lekker belangrijk.



Ik schrijf ook nog op andere forums, daar ben ik zelfs moderator, dus raar heb ik hrt zelf nooit gevonden...
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendinnen, zus en partner weten dat ik hier schrijf, maar geen van allen kent mijn nick en dat wil ik graag zo houden.
Jullie
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend weet dat ik mee schrijf op het forum en weet ook mijn nick name.

Ik vind het geen probleem aangezien ik toch niks voor hem te verbergen heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk! 😄

Bedankt voor jullie reacties😊

Lees ze graag👍
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend weet dat ik hier schrijf (de laatste tijd is het wel heel wat minder dan een tijd terug) en mijn moeder weet het ook.

Ik maak er ook niet echt een geheim van. Ik heb maar weinig topics zelf geopend en om nou al mijn reacties te gaan doorspitten is ook weer zo wat



Ik geloof dat ik sinds 2009 schrijf (op en af) en ik heb ook al sinds die tijd dezelfde nick en ava.

Geen idee of ik wel eens herkend ben hier door iemand die mij IRL kent. Zo ja, dan hebben ze het nooit gezegd. En ja, voor degenen die mij kennen ben ik herkenbaar. De combinatie hond en nick is vrij uniek lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo,'n open boek, vertel bijna alles aan iedereen, dus heb ik het mijn vriend verteld, en mijn vriendin.

En of zij mogen weten wat ik hier schrijf?

Jazeker!, en ik krijg ook wel eens commentaar...maar dat kan me niet zo veel schelen.

.

Zelf vind ik dat ik dat ik het vaak bij het rechte eind heb, ik heb alleen een probleem hier altijd, mijn gedachtenis gaan sneller dan dat ik typ, en dat maakt wel eens dat ik me. Iet altijd even goed uitdruk, of kan aangeven, wat ik precies bedoelde, of bedoel.

Dat vind ik jammer, wou dat ik blind kon typen, dan schreef ik nog meer!

.

Niet dat mensen, dat dan heul leuk vinden.

Maar weet je wat?

Dat kan me ook niet zoveel schelen.

.

.

Mijn complimenten aan dit topic, en aan viva, heerlijk...en ja mede viva vrouwen, ...

Leer ik toch ook van hun.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven