Raar of niet?

03-08-2015 09:38 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zit met een situatie en vind het best wel raar. Gisteren moest ik werken, ik werk in een winkel in de stad. Het was best wel rustig in de stad en best wel een saaie dag. Overdag hoorde ik niks van mijn vriend en in de avond appt hij mij dat hij in de stad was om naar wat winkels te gaan. Geen winkels aan de andere kant van de stad maar bij mij om de hoek.



Nu vind ik het best wel raar dat hij dan niet even snel langskomt om hallo te zeggen. Of ligt dit dan aan mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 14:05:

[...]





Gaat het nu nog over dat voorbeeld, hoe jullie allemaal helemaal geen trek hebben in je vriend op je werk en hoe dat niet kán (gevoelsmatig of letterlijk)?

Geen van jullie heeft denk ik dat gevoel tekort te komen, in aandacht+communicatie van jullie vent.

Good for you!Als TO dat gevoel heeft, dan moet ze dat met haar vriend bespreken in plaats van te lopen klagen op een forum. Dat doen mensen met een gezonde relatie namelijk.
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 14:03:

T lijkt wel alsof je een hond wil leren door een hoepel te springen.





Om te bepalen of dit een goede vergelijking is moet ik eerst weten of de hoepel brandt of niet. lipglossenluiers, kan "jouwe" dat al? :D



Wat vind je trouwens van mijn theorie over mannetjes en vrouwtjes van een paar posts erna? Snijdt wel hout toch?
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 14:05:

[...]





Gaat het nu nog over dat voorbeeld, hoe jullie allemaal helemaal geen trek hebben in je vriend op je werk en hoe dat niet kán (gevoelsmatig of letterlijk)?

Geen van jullie heeft denk ik dat gevoel tekort te komen, in aandacht+communicatie van jullie vent.

Good for you!Dan is er een dieper probleem maar daar staat langskomen op het werk volkomen los van
En die 'even snel een zoen en een knuffel brengen op mijn werk'? No way. Geen intimiteiten als ik op mijn werk ben. Niet eens een zoen. Zakelijk en prive zijn strict gescheiden. Collega's noch klanten hoeven me te zien zoenen of knuffelen met mijn man. Zo onprofessioneel en buitengewoon puberaal vind ik dat. Elkaar zoenen of betasten doe je maar lekker buiten werktijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 03 augustus 2015 @ 15:49:

[...]





Dan is er een dieper probleem maar daar staat langskomen op het werk volkomen los vanZover waren we al ja
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 03 augustus 2015 @ 15:53:

En die 'even snel een zoen en een knuffel brengen op mijn werk'? No way. Geen intimiteiten als ik op mijn werk ben. Niet eens een zoen. Zakelijk en prive zijn strict gescheiden. Collega's noch klanten hoeven me te zien zoenen of knuffelen met mijn man. Zo onprofessioneel en buitengewoon puberaal vind ik dat. Elkaar zoenen of betasten doe je maar lekker buiten werktijd.





Dan niet. Gelukkig doet je vent dat niet dan.

Ieder z'n meug.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 03 augustus 2015 @ 15:31:

[...]





Om te bepalen of dit een goede vergelijking is moet ik eerst weten of de hoepel brandt of niet. lipglossenluiers, kan "jouwe" dat al? :D



Wat vind je trouwens van mijn theorie over mannetjes en vrouwtjes van een paar posts erna? Snijdt wel hout toch? Sure.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Waarom mag emdeee deze situatie niet raar vinden?



Ik denk dat je vriend er niet bij stil heeft gestaan om even hallo te komen zeggen. Mannen zitten wat dat betreft anders in elkaar en zijn niet zo met sociale activiteiten bezig. Het ligt niet aan jou in ieder geval en het wil ook niet zeggen dat hij jou minder leuk vindt. Kan me jou gevoel goed voorstellen, maar betrek het niet op jezelf en vooral niet denken dat er iets niet goed zit in jullie relatie.. Want dat heeft er echt niets mee van doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 03 augustus 2015 @ 14:32:

[...]





Als TO dat gevoel heeft, dan moet ze dat met haar vriend bespreken in plaats van te lopen klagen op een forum. Dat doen mensen met een gezonde relatie namelijk.





Gelukkig staat het n ieder vrij te schrijven wat ie wil. Anders zou t hier maar n dooie boel worden.

Succes TO, probeer het aan te kaarten en achter je gevoelens te blijven staan.

En ik ben van mening, je hebt n vent 18+ neem ik aan.

Een volwassen kerel hoef je niet zo met fluwelen handschoentjes aan te pakken hoor. Je bent z'n moeder niet

Dus zeg wat je graag wilt van je vent.

Als ie van je houdt zal ie je graag tegemoet komen.

En in ieder geval met 2 open oren naar je luisteren.



Good luck!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik bedoel, natuurlijk doen ze wel sociale activiteiten, maar die kleine dingetjes zoals verjaardagen of een situatie als deze, dan ontschiet hen veel sneller omdat hun hersenen anders in elkaar zitten dan die van vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 03 augustus 2015 @ 14:03:

brrrr: "Als dat je lukt, zonder ruzie, en hij komt de volgende keer uit eigen beweging naar je toe, dan heb je de Vrouwelijke-Communicatie-Oorkonde ruimschoots verdiend ;-)"



T lijkt wel alsof je een hond wil leren door een hoepel te springen.

Nog zoiets dat me altijd opvalt: de vrouw moet kneden. Een beetje voorzichtig aangeven. Vooral niet trekken, laat geen onvertogen woord over iets dat je kwetst!

Hem ruimte geven. En balanceren. Balanceren, ladies....

En misschien springt ie er dan doorheen.... heel misschien, als je geluk hebt...



Jij vind ruzie maken en boos worden een constructievere manier van communiceren?



Ik als vrouw vind het ook vele malen fijner om benaderd te worden met de zin:' ik zou het leuk vinden als je langskomt' dan wanneer iemand veroordelend vraagt:' waarom ben je niet even langsgekomen?



Bij de eerste zin zou ik de volgende keer uit mezelf denken. Leuk ik ga even langs. Dat vind hij/zij leuk. Bij de tweede zin zou ik mij verplicht voelen en op mijn vingers getikt en zou er daarom helemaal geen zin in hebben.



Is dat dan iemand met fluwelen handschoenen behandelen? Of constructief communiceren?
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 03 augustus 2015 @ 09:42:

Nou echt raar zeg. Hij zal er wel een ander op na houden.Dit. Bedoel je dit met dat je het raar vindt? Of vind je het alleen maar ongezellig?
quote:Kerstvrouw schreef op 03 augustus 2015 @ 16:52:

Ik bedoel, natuurlijk doen ze wel sociale activiteiten, maar die kleine dingetjes zoals verjaardagen of een situatie als deze, dan ontschiet hen veel sneller omdat hun hersenen anders in elkaar zitten dan die van vrouwen.Hm dus geen multitasking-probleem maar een algehele hersenafwijking? Dit gaat er steeds slechter uit zien mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpampum schreef op 03 augustus 2015 @ 20:39:

[...]





Hm dus geen multitasking-probleem maar een algehele hersenafwijking? Dit gaat er steeds slechter uit zien mensen.Ik heb niet gezegd dat het een afwijking is.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_anna schreef op 03 augustus 2015 @ 19:19:

[...]





Jij vind ruzie maken en boos worden een constructievere manier van communiceren?



Ik als vrouw vind het ook vele malen fijner om benaderd te worden met de zin:' ik zou het leuk vinden als je langskomt' dan wanneer iemand veroordelend vraagt:' waarom ben je niet even langsgekomen?



Bij de eerste zin zou ik de volgende keer uit mezelf denken. Leuk ik ga even langs. Dat vind hij/zij leuk. Bij de tweede zin zou ik mij verplicht voelen en op mijn vingers getikt en zou er daarom helemaal geen zin in hebben.



Is dat dan iemand met fluwelen handschoenen behandelen? Of constructief communiceren?





hahaha, het valt MIJ gewoon op. Ik schrijf nergens over een NEGATIEVE manier van communiceren of ruzie maken.

Maar veel vrouwen zeggen zelden zonder omhaal wat ze willen, uit angst. Je zou m eens af kunnen schrikken met directheid...



Dat is wat me opvalt in topics als dit. Dan twijfelt TO eerst erg aan haar gevoelens, kan ze dit wel maken/ is het terecht dat ze het vervelend vindt? En dan krijgt TO veel commentaar over hoe ze zich aanstelt en niet zo ingewikkeld moet doen en adviezen dat ze -als ze er dan over wil beginnen- heel voorzichtig moet zijn met m, blijmoedig en niet te hard en vooral niet moet trekken! Brrr, ik vind het echt een crime, hoe t zo vaak (nee, niet altijd) te taak van de vrouw lijkt haar wensen subtiel ´ aan de man te brengen' of erger: ze doet t helemaal niet. Want ze zou wel eens "moeilijk kunnen doen" in zijn ogen.



Als ze het dan toch wil aangeven, dan svp heel voorzichtig, anders zou ie zich misschien recalcitrant kunnen opstellen....

En verwachten van hem dat hij het wel kan aanvoelen doen we al helemaal niet meer, wat een grove onderschatting is van de gevoelens en antennes van de man die zijn vrouw happy wil zien.





Ik vind gewoon dat vrouwen vaak geacht worden heeeeuuuuul voorzichtig te werk te gaan als ze iets van hun man/vriend willen. Zonde en vooral opvallend. Je kunt dat anders zien prima maar ik schrijf nergens over onconstructieve manieren. Gewoon over meer directheid.

Hij is niet van suiker als het goed is. En vooral is hij hopelijk echt happig om te weten waar zijn vriendin mee zit. Omdat ie niet wil dat ze zich zo voelt.





Die omzichtigheid die vrouwen dan toch krijgen aangeraden schijnt dan nodig te zijn om te krijgen wat ze wil, want oh, wie weet dat man anders in zijn schulp kruipt. Liever nog slikken en de pijn zelf verdragen dan manlief af te schrikken met 'veeleisend' gedrag, zo lijkt t.

Hij kan als het goed is direct benaderd worden. Dat is wat ik schrijf. Zonder gekneed. En zonder handschoentjes. Rechtstreeks.

Dat is iets anders dan ruzie zoeken :-p!!

Veel vrouwen zijn bang voor een directe confrontatie, te bang. En twijfelen aan hun gevoelens en wensen.



Maar dat is totaal niet nodig: TO voelt wat ze voelt en als het goed is wil hij ook graag horen wat zij nodig heeft en graag zou willen (vs niet-willen, ik schrijf nergens dat ze dat moet aangeven). Doet ie dat niet of zegt ie zelfs dat ze zich aanstelt of iets in die trant, moet vrouw zich niet afvragen of haar behoeften wel kloppen maar of ie wel genoeg bereid is haar tegemoet te komen.

(dit geldt natuurlijk ook vice versa als man zijn behoeften uit).

Ja, ik vind dat vrouwen teveel met die fluwelen aanpak proberen te doen, wat echt niet nodig is als het goed is.
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
TO hoe gaat het nu? Heb je met je vriend gepraat?

Of wat is je idee om ermee te doen?
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ik heb in een winkel gewerkt en daar was het heel normaal als een partner in de buurt was dat deze even een bakkie kwam halen. Deed niemand lastig over. Als het druk was ging mijn vriend gewoon weer weg.

Vond het altijd ff fijn om hem binnen te zien komen.
Misia mag ik je vragen om (als je tijd hebt want ik wil je vooral niet onder druk zetten natuurlijk :p) wat te loepen? Ik ben benieuwd of je daarna tot dezelfde conclusies en adviezen zou komen namelijk.



Je hoeft toch ook niet alles te bespreken, iemand kan toch ook iets vanzelfsprekends doen.

Zie hier de wens van een mens met te weinig zelfvertrouwen om het gedrag te vragen wat hij of zij wil



TO kom je nog terug? Of is het wachten op het volgende topic over iets wat je vriend wel of niet heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hm, pimpampum, ik denk dat het allebei waar is. Erom vragen wat je wilt zonder veel poeha en vooral onzkerheid is essentieel- maar ook de wens dat je vriend dingen aanvoelt en je zonder veel gepush eens tegmoet komt is legitiem en herkenbaar. Heerlijk, zo'n betrokken vent, die leuke dingen bedenkt om te doen en actief contact zoekt bijvoorbeeld, ik kan daar enorm van genieten.

Dus die wens dat hij iets als vanzelfsprekend doet, omdat hij t initiatief pakt en dingen deelt of haar eens verrast, die snap ik wel

Daaruit merk je toch dat hij je ook echt in z'n leven wil en mist als je er niet bent. Die gevoelens te krijgen, dat je belangrijk voor iemand bent en hij hartstikke blij en trots is dat jij z'n vriendin bent, zijn wel de kern van een relatie. En als ie dat uit (bijna) niks laat blijken kun je je knap alleen voelen. Je kan dan na verloop van tijd het gevoel krijgen dat die ander je niet in de picture heeft, de relatie m niet zo boeit.

En dat laten blijken hoeft niet elke dag of volgens een voorgeschreven- gevraagd- stramien haha. Dat is denk ik wat To bedoelt met dat hij iets 'vanzelfsprekend' doet: dat hij investeert in de relatie - op ZIJN manier, zonder dat ze de manier of tijdstip etc hoeft voor te kauwen.



Wat daarbij in de weg kan staan is dat vooroordeel dat mannen niks zouden aanvoelen.

Dat is onzin.

Echt een grove onderschatting en belediging van de gemiddelde man.

Hij ziet heus hoe je je voelt, en probeert je op zijn manier een goed gevoel te geven. Mijn ex vriendjes zetten potten thee, gaven massages, bedachten leuke verrassingen en gaven me een knuffel, op de momenten dat ik die heel erg goed kon gebruiken. Allemaal 'aangevoeld'. Haha, dus het kán wel. Vanzelfsprekenheid!!! Mannen zijn net vrouwen, wat voelsprieten betreft. Alleen uiten ze het soms anders, maar ze kunnen heel goed je stemming peilen en voelen dingen heus goed aan. Dus ga dan daar ook van uit.

Tot het tegendeel is bewezen
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
quote:misia schreef op 04 augustus 2015 @ 20:40:

Hm, pimpampum, ik denk dat het allebei waar is. Erom vragen wat je wilt zonder veel poeha en vooral onzkerheid is essentieel- maar ook de wens dat je vriend dingen aanvoelt en je zonder veel gepush eens tegmoet komt is legitiem en herkenbaar. Heerlijk, zo'n betrokken vent, die leuke dingen bedenkt om te doen en actief contact zoekt bijvoorbeeld, ik kan daar enorm van genieten.

Dus die wens dat hij iets als vanzelfsprekend doet, omdat hij t initiatief pakt en dingen deelt of haar eens verrast, die snap ik wel

Daaruit merk je toch dat hij je ook echt in z'n leven wil en mist als je er niet bent. Die gevoelens te krijgen, dat je belangrijk voor iemand bent en hij hartstikke blij en trots is dat jij z'n vriendin bent, zijn wel de kern van een relatie. En als ie dat uit (bijna) niks laat blijken kun je je knap alleen voelen. Je kan dan na verloop van tijd het gevoel krijgen dat die ander je niet in de picture heeft, de relatie m niet zo boeit.

En dat laten blijken hoeft niet elke dag of volgens een voorgeschreven- gevraagd- stramien haha. Dat is denk ik wat To bedoelt met dat hij iets 'vanzelfsprekend' doet: dat hij investeert in de relatie - op ZIJN manier, zonder dat ze de manier of tijdstip etc hoeft voor te kauwen.



Wat daarbij in de weg kan staan is dat vooroordeel dat mannen niks zouden aanvoelen.

Dat is onzin.

Echt een grove onderschatting en belediging van de gemiddelde man.

Hij ziet heus hoe je je voelt, en probeert je op zijn manier een goed gevoel te geven. Mijn ex vriendjes zetten potten thee, gaven massages, bedachten leuke verrassingen en gaven me een knuffel, op de momenten dat ik die heel erg goed kon gebruiken. Allemaal 'aangevoeld'. Haha, dus het kán wel. Vanzelfsprekenheid!!! Mannen zijn net vrouwen, wat voelsprieten betreft. Alleen uiten ze het soms anders, maar ze kunnen heel goed je stemming peilen en voelen dingen heus goed aan. Dus ga dan daar ook van uit.

Tot het tegendeel is bewezen



Wat mooi geschreven, je verwoord precies hoe ik erover denk. Dank je wel.



Dat is ook precies het probleem waarom ik zo onzeker in de relatie ben en een probleem van dit kan maken. Het is niet deze situatie, het zijn alle situaties bij elkaar opgeteld. En ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer of ik het wel wil. Zoals je omschrijft wil ik een betrokken iemand en niet een passief iemand. Iets wat blijkbaar normaal is op viva op passief te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je geliefd voelen! Dat is echt té logisch en heel goed dat je jezelf dat wilt gunnen!

Het is jouw leven, en jij bepaalt hoe je relatie er uit ziet.

Misschien vindt je een man met meer initiatief en betrokkenheid gewoon fijner, en zijn jullie deep down geen match (daarin). Denk daar over na. Waar jij gelukkig van zou worden.

Wat voor eigenschappen heeft diegene die jij naast je ziet?



Misschien zit de liefde met hem niet diep genoeg. Van zijn kant en/of van die van jou.

Ook dat weet niemand behalve jij. JIJ voelt hoe het zit.



En als je je wensen al met hem hebt besproken en er veranderd niets (je voelt je als het ware erbij bungelen in zijn leven) dan kun je je inderdaad afvragen of deze man je gelukkig zal maken.

Maar vergeet daarbij niet die stap van PRATEN! Volgens mij doe je dit niet of amper.

Ben je een gesloten persoon?

Durf je niet, twijfel je of je wel voor jezelf op mag komen/je wensen uiten?



Je kunt niet van hem verwachten dat hij weet hoe jij je geliefd voelt...........als je van hem houdt moet je hem die kans geven je te begrijpen. (in dit geval betekent dat: JE MOND OPEN TREKKEN )

Dat is (voor mij) liefde, dat je wilt dat die ander je ook echt kán kennen.



Als een gebrek aan initiatief in zijn aard zit, moet je hier ook rekening mee houden.

Dan gaat praten niet substantiële verandering brengen. Dus bepaal voor jezelf hoe je het wilt.

Je zou ook de praten-stap kunnen skippen en het uit maken.



Je kunt nog zo vaak hier een balletje opwerpen wat wij van iets vinden.

Dat gaat je niks opleveren, wij bepalen niet wat jij van iets zou moeten vinden.

T is aan jou -ga voor dat waar jij je goed bij voelt!
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven