Vertrouwen beschaamd

03-08-2015 16:26 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik moet even wat kwijt. Sinds een jaar heb een ik een relatie. Zij is sinds 2 jaar weduwe. Hierdoor is heel vaak moeilijk geweest. Het is en relatie met ups and downs geweest.

Iedere keer als er moeilijke momenten waren zij ze dat ze eigenlijk niet toe was een relatie. Maar ik ben er altijd geweest voor haar.

Afgelopen week heb ik wel serieus haar vertrouwen beschaamd en heeft de relatie hierdoor wel erge knak gekregen.

We waren net terug van een romantische reisje.

Alles ging heel goed en we stonden na lange tijd terug helemaal op dezelfde lijn.

Maar dan heb ik een fout gemaakt, weliswaar langs mijn kant onbewust. Ikzelf ben soms een flapuit en heb met een andere vrouw enkele berichtjes heen en weer verzonden waar mijn lief uit vast stelt dat ze niet de enige zou zijn waarop ik op gefocust ben. Een kleine domme conversatie die langs mijn kant al grappend gemaakt werden.

Langs mijn kant waren er absoluut geen bijbedoelingen laat staan dat ik op zoek zou zijn naar een andere relatie.

Ze is dermate boos geworden en heeft mij de deur gewezen. Dit is nu een week geleden.

Met haar is echt niets mis en ze is voor mij heel belangrijk, dat weet ze dat heb ik de laatste dagen telkens ook zo benoemd.

Het was een hele week een verschrikking omdat er heel erg boos was. Ze voelde zich vernederd door mij.

Sinds gisteren heeft ze ipv heen en weer met elkaar te sms-n me wel terug opgebeld. Het was fijn om ze nog eens te horen en we hebben er nog eens over gepraat. Uitgepraat is het niet want ze blijft er op hameren en ik probeer haar te overtuigen dat er geen foute bedoelingen achter zaten. Ze zegt dat ze gewoon niet de energie heeft om zich daarover heen te zetten en de relatie verder te zetten. Ze heeft het ook zwaar gehad met het verlies van haar man en op de koop toe heeft ze nu terug heel veel last van een hernia.

Ik begrijp haar enerzijds dat ze teleurgesteld is en ik begrijp ook dat ze er uit wil afleiden dat ik niet correct ben.

De eerste dagen leek het echt op een welles nietes gesprek.

Maar zoals men zegt; "vertrouwen komt te voet en gaat te paard."

Ik weet dat ik haar niet moet blijven proberen te overtuigen.

Maar nu? We hebben elkaar nu een week niet meer gezien. De boosheid is wel een stuk minder maar ze houdt de boot volledig af.

Ik moet haar vertrouwen terug zien te winnen en dat doe je niet met een bosje bloemen of enkel te zeggen hoeveel ik van haar hou.



Wat kunnen jullie mij meegeven?

Hoor het graag.



Bartelomeus



Maar zoals men zegt
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 03 augustus 2015 @ 17:27:

Je weet zeker dat er niet iets mis is met deze vrouw? Ze is hoogstwaarschijnlijk snel jaloers, vermoedelijk uit verlatingsangst. Ik vind haar reactie op dat ene gesprekje wel erg ver gaan nu. Je hebt al zo vaak je excuses aangeboden en bent voor haar op de knieën gegaan en nog scheldt ze je de huid vol. Bovendien zit ze nog veel te veel vast aan haar overleden man. Heel begrijpelijk en ik heb daar ook zeker respect voor, maar toch zou ze verder moeten: met jou. Dat ze alleen wil zijn om haar verdriet te verwerken begrijp ik ook, maar wat ik soms lees gaat echt te ver. Overweeg eens om met haar naar een therapeut te gaan want dat gedrag dat zij vertoont is echt niet gezond meer.Wel zou ze vandaag naar een therapeut gegaan zijn. Ze zegt zelf dat ze een laag zelfbeeld heeft wat ze heeft overgehouden door haar ouders. Ze had die afspraak gemaakt een maand geleden omdat ze daar toch meer worstelde. Terwijl ik haar ophemel want ze is een prachtige vrouw, en dan heb ik het zeker niet alleen over haar uiterlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 17:18:

[...]



Dat zal.

Maar het lijkt er gewoon op dat wat je tegen alle mannen hier roept vooral is hoe jij had gewild dat jouw mannen op jou hadden gereageerd, en dat jij graag wil dat iemand zo met jou omgaat. Dat is niet realistisch en je adviezen zijn schadelijk voor anderen.

Schadelijk?....nou zo erg zal het wel niet zijn he?

Lieve hemel zeg.

.

Maar goed, mischien heb je wel gelijk in, dat ik graag zo behandeld had willen worden, en dat dat dan mijn mening is.

Mijn mening thordis.

En dat mag ...tot zover ik dat weet hier.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik zou het ook niet kunnen waarderen. Ik vind het ook echt misplaats en weinig respectvol naar haar. Vast allemaal heel 'grappig' bedoeld en het betekende niks, maar ik zou ook reageren zoals zij.



Het gevoel geen puf te hebben en geen energie te willen steken in een man met puberstreken. Het zegt gewoon zoveel, over hoe iemand in elkaar steekt, andere vrouwen, kletstpraatjes die al snel de seksuele kant op gaan, onschuldig flirterig.. Ik zou er ook absoluut geen trek in hebben.



Ik wil een man met klasse, of geen man. Een man die dat niet snapt, en het als onschuldig en betekenisloos wegwuift, heeft het voor mij niet begrepen.



Goed van haar dat ze haar grens trekt. Je bent afgekeurd met je gechat met een andere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 17:33:

[...]



Schadelijk?....nou zo erg zal het wel niet zijn he?

Lieve hemel zeg.

.

Maar goed, mischien heb je wel gelijk in, dat ik graag zo behandeld had willen worden, en dat dat dan mijn mening is.

Mijn mening thordis.

En dat mag ...tot zover ik dat weet hier.Ze heeft me wel zwaar aangepakt, persoonlijk gezien te zwaar, maar ik neem haar dat niet kwalijk. Misschien is het juist goed dat ze dat doet en is het daar dan mee opgelost. In ieder geval zal ik geen berichten meet sturen naar andere vrouwen die te vaag ken. Facebook is ook een fout media hiervoor... Ik heb mijn lesje wel geleerd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:34:

Ik zou het ook niet kunnen waarderen. Ik vind het ook echt misplaats en weinig respectvol naar haar. Vast allemaal heel 'grappig' bedoeld en het betekende niks, maar ik zou ook reageren zoals zij.



Het gevoel geen puf te hebben en geen energie te willen steken in een man met puberstreken. Het zegt gewoon zoveel, over hoe iemand in elkaar steekt, andere vrouwen, kletstpraatjes die al snel de seksuele kant op gaan, onschuldig flirterig.. Ik zou er ook absoluut geen trek in hebben.



Ik wil een man met klasse, of geen man. Een man die dat niet snapt, en het als onschuldig en betekenisloos wegwuift, heeft het voor mij niet begrepen.



Goed van haar dat ze haar grens trekt. Je bent afgekeurd met je gechat met een andere vrouw.Zo is haar reactie ook. Ik heb haar daar in gelijk gegeven dat het misplaatst was. Ik had het helaas zelf niet in de gaten eerst.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:34:

Ik zou het ook niet kunnen waarderen. Ik vind het ook echt misplaats en weinig respectvol naar haar. Vast allemaal heel 'grappig' bedoeld en het betekende niks, maar ik zou ook reageren zoals zij.



Het gevoel geen puf te hebben en geen energie te willen steken in een man met puberstreken. Het zegt gewoon zoveel, over hoe iemand in elkaar steekt, andere vrouwen, kletstpraatjes die al snel de seksuele kant op gaan, onschuldig flirterig.. Ik zou er ook absoluut geen trek in hebben.



Ik wil een man met klasse, of geen man. Een man die dat niet snapt, en het als onschuldig en betekenisloos wegwuift, heeft het voor mij niet begrepen.



Goed van haar dat ze haar grens trekt. Je bent afgekeurd met je gechat met een andere vrouw.Zij is 5 jaar ouder dan ik, haar overleden man en ik schillen heel wat in leeftijd en stond dus ook veel verder in het leven. Niet dat dat de reden mag zijn maar spiegelt mij soms wel naar hem toe
Alle reacties Link kopieren
Als ze er de energie niet voor had, dan kapte ze het af en liet ze het daarbij. Maar ze heeft blijkbaar wel de energie om jou diep door het stof te laten kruipen en om je uit te schelden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:30:

[...]



Nee haha!
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 16:34:

[...]



Ik vecht ook heel hard...

Weet je?...

Ik zou niet anders willen, daar ben ik de vrouw voor.

Te trots ook..ik zou nooit maar dan ook nooit iemand schaden.

Nooit.

.

Ga nog liever zelf onderuit.



.

En dat..?..dat verwacht ik ook van mijn partner.

Ik hou niet van slappe hap.

Karakter....en hoe! altijd zo heerlijk jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:34:

Ik zou het ook niet kunnen waarderen. Ik vind het ook echt misplaats en weinig respectvol naar haar. Vast allemaal heel 'grappig' bedoeld en het betekende niks, maar ik zou ook reageren zoals zij.



Het gevoel geen puf te hebben en geen energie te willen steken in een man met puberstreken. Het zegt gewoon zoveel, over hoe iemand in elkaar steekt, andere vrouwen, kletstpraatjes die al snel de seksuele kant op gaan, onschuldig flirterig.. Ik zou er ook absoluut geen trek in hebben.



Ik wil een man met klasse, of geen man. Een man die dat niet snapt, en het als onschuldig en betekenisloos wegwuift, heeft het voor mij niet begrepen.

Goed van haar dat ze haar grens trekt. Je bent afgekeurd met je gechat met een andere vrouw.Ik ben een trouw en correct persoon. Dat weet ze. Ik geef ze gelijk dat het puberaal is geweest. Ik zeg haar ook dat ik niet af ben en mijn lesje wel geleerd heb. Het heeft ook geen zin om er tegenin te gaan. het enige wat wil nu kan doen is laten merken dat ik er wel ben voor haar.
Zo zo, je quote me wel 3 keer.



Ik zie niet in wat haar leeftijd en die van haar overleden man ermee te maken hebben. Wil je zeggen dat je gewoon nog te jeugdig ben om respectvol met een vrouw om te gaan? Dan adviseer ik je om gewoon nog even niet aan een relatie te beginnen. Om eerst te ontwikkelen en te groeien.



Als jij het voor jezelf wel OK vindt om op deze manier vaag bekende vrouwen aan te spreken en flirterig/seksueel grappend te doen, zoek dan een ander soort vrouw. Er zijn er ook die dit allemaal niet zo zwaar opnemen, en luchtiger zijn. Dat mag, is niks mis mee. Maar deze vrouw is hier blijkbaar heel strikt ns, en dat kan ik me heel goed voorstellen. Dat gaat over de aard van het beestje en principes enzo, in wat je wel en niet accepteert in een relatie en wel en niet prettig vindt. Ik kan jouw ex-vriendin hier heel goed in volgen.



Nu, laat haar met rust. Bekijk voor jezelf wat je zelf acceptabel vindt in een relatie, hoe je het zelf omgekeerd zou willen. Zoek dan een vrouw die daar bij past. Normen en waarden liggen per persoon nu eenmaal anders, en wat de een onschuldig vindt, vindt de ander kwetsend. Daar is geen goed of fout in, maar het moet matchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 17:36:

[...]





Ze heeft me wel zwaar aangepakt, persoonlijk gezien te zwaar, maar ik neem haar dat niet kwalijk. Misschien is het juist goed dat ze dat doet en is het daar dan mee opgelost. In ieder geval zal ik geen berichten meet sturen naar andere vrouwen die te vaag ken. Facebook is ook een fout media hiervoor... Ik heb mijn lesje wel geleerd

Dat hoop ik dan maar....nou dan zal het wel weer goed komen

Anders laat haar dit maar lezen, dan "gelooft "ze je vast nog meer.

.

Nu ja, ik zou het je vergeven, zij vast ook.

Met een grtje naar haar .

.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 03 augustus 2015 @ 17:59:

[...]





altijd zo heerlijk jezelf

Thx ana.

Moet ook he?

.

Dat moet.

Wat hebben mensen anders aan je?, niks toch?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zij wilde al geen relatie, het was trekken aan een dood paard. Nu heeft zij eindelijk de reden om echt geen relatie te willen ook niet wanneer jij dramt en smeekt. Geloof wat iemand zegt: ik wil niet, ik wil geen relatie, betekent dat zij geen relatie wil.

Pech voor jou, zet je er over heen. Je komt gerust iemand anders tegen of misschien ben je die al tegen gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 03 augustus 2015 @ 18:18:

Zij wilde al geen relatie, het was trekken aan een dood paard. Nu heeft zij eindelijk de reden om echt geen relatie te willen ook niet wanneer jij dramt en smeekt. Geloof wat iemand zegt: ik wil niet, ik wil geen relatie, betekent dat zij geen relatie wil.

Pech voor jou, zet je er over heen. Je komt gerust iemand anders tegen of misschien ben je die al tegen gekomen.

Dat zegt iemand puur omdat hij of zij bang is, iedereen wil toch liefde?

.

Wat is er in hemelsnaam mooier dan de liefde?

Dat weet zij ook.

Zij had een grote liefde, en die is er nu niet meer, wel even slikken, maar dat ze nu weer een man vind die haar liefheeft, en zij hem...zij durfde weer.

Dat is al heel wat.

.

Ze had de moed.

Maar ja goed alsnje dan zo,'n vent treft die even loopt te appen met een ander, tja..

Maar laat ik niet weer beginnen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 03 augustus 2015 @ 18:22:

[...]



Ze had de moed.

Maar ja goed alsnje dan zo,'n vent treft die even loopt te appen met een ander, tja..

Maar laat ik niet weer beginnen.

Ja precies, ze had de moed na het overlijden van haar man iets nieuws aan te gaan met iemand met wie ze het aandurfde haar hart voor open te stellen. En dat is moed. En dan tref je dit...



Ik zou ook afhaken, met misschien wel in gedachten dat haar overleden man haar het allerbeste gunde, en is zo'n nieuwe 'vriend' het allerbeste? In de prille relatie chatten met een willekeurige vrouw op facebook, over naaktfoto's haha wat grappig.



Ik kan me de keuze van deze vrouw zo goed voorstellen. Afgekeurd en de deur dicht. Je hebt haar gekwetst TO, met je onnozele berichtjes.
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 18:55:

[...]



Ja precies, ze had de moed na het overlijden van haar man iets nieuws aan te gaan met iemand met wie ze het aandurfde haar hart voor open te stellen. En dat is moed. En dan tref je dit...



Ik zou ook afhaken, met misschien wel in gedachten dat haar overleden man haar het allerbeste gunde, en is zo'n nieuwe 'vriend' het allerbeste? In de prille relatie chatten met een willekeurige vrouw op facebook, over naaktfoto's haha wat grappig.



Ik kan me de keuze van deze vrouw zo goed voorstellen. Afgekeurd en de deur dicht. Je hebt haar gekwetst TO, met je onnozele berichtjes.

Of het is een lichte hysterica die, zoals to zegt, al behoorlijk wat issues had uit haar jeugd.

Ze is weduwe, dat maakt haar niet meteen onschendbaar of een engel.
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 18:56:

[...]



Of het is een lichte hysterica die, zoals to zegt, al behoorlijk wat issues had uit haar jeugd.





Ja kan, dan ben ik dat ook. Ik zou precies zo reageren. Chatten met andere vreemde vrouwen? Prima maar dan ben ik weg.



En uiteraard is zij niet onschendbaar omdat ze weduwe is, maar ik denk wel extra kwetsbaar.
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 18:59:

[...]





Ja kan, dan ben ik dat ook. Ik zou precies zo reageren. Chatten met andere vreemde vrouwen? Prima maar dan ben ik weg.



En uiteraard is zij niet onschendbaar omdat ze weduwe is, maar ik denk wel extra kwetsbaar.Met dat schelden en hem zo hard aanpakken lijkt het eerder op een hysterica. Als ze de relatie wilde verbreken had ze dat wel gewoon gedaan. Dit is wel erg veel moeite.
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 19:01:

[...]



Met dat schelden en hem zo hard aanpakken lijkt het eerder op een hysterica. Als ze de relatie wilde verbreken had ze dat wel gewoon gedaan. Dit is wel erg veel moeite.Ja kan hoor. Is dat erg dan? Ik denk dat ze gewoon heel erg gekwetst is, en ja dan kun je hysterisch worden, is nogal wat natuurlijk, als je issues hebt, je man vroeg overlijdt en je probeert de draad weer op te pakken. Dat is niet mis, dan kan het toch zijn dat ze haar redelijkheid even verliest?! Laat mij alleen maar zien hoe geraakt ze is.
Alle reacties Link kopieren
Het chatten met een andere vrouw is toch het probleem niet? Maar het ginnegappen over naaktfoto's willen zien is een gigantische afknapper voor sommigen. Ontzettend kinderachtig vind ik bijvoorbeeld zoiets. En wat Dubbus ook zegt, een overgrote meerderheid van vrouwen ziet daar de gein wel van in en daar kun je dus prima een relatie mee hebben en dan ook nog van dit soort grapjes maken. Maar als de ander dit niet hetzelfde voelt, matcht het niet op een gevoelig punt.
quote:Dubbus schreef op 03 augustus 2015 @ 19:05:

[...]



Ja kan hoor. Is dat erg dan? Ik denk dat ze gewoon heel erg gekwetst is, en ja dan kun je hysterisch worden, is nogal wat natuurlijk, als je issues hebt, je man vroeg overlijdt en je probeert de draad weer op te pakken. Dat is niet mis, dan kan het toch zijn dat ze haar redelijkheid even verliest?! Laat mij alleen maar zien hoe geraakt ze is.En dat ze geen zelfbeheersing heeft en niet normaal met crisissen kan omgaan. Ik was als ik to was wel klaar geweest.
Alle reacties Link kopieren
OK, ik ken de berichtjes niet, dus ik ga af op wat TO zegt: ze zijn volstrekt onschuldig (maar wel een beetje 'flapuiterig').



Vriendin van TO kent TO een jaar. Vriendin van TO heeft de berichtjes wel gelezen en is boos.



En nu?



Als jij vindt dat je berichtjes moeten kunnen (en dat je dat ook in de toekomst wil kunnen blijven doen), zul je dit voor eens en voor altijd...) duidelijk moeten maken.



Als jij vindt dat ze een punt heeft moet je inderdaad op je knieën en het in de toekomst ook niet meer doen.



Doe wat voor jou goed voelt: niet alleen nu correct, maar ook duurzaam vol te houden.
quote:Sidroht schreef op 03 augustus 2015 @ 19:07:

[...]



En dat ze geen zelfbeheersing heeft en niet normaal met crisissen kan omgaan. Ik was als ik to was wel klaar geweest.Ja prima toch. Kan ze dat niet goed. Het zal een pijnpunt voor haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bartelomeus schreef op 03 augustus 2015 @ 16:48:

[...]





Wel, ze is het absoluut waard dat ik op de knieen ga. En ze heeft me de afgelopen week ook echt laten kruipen, heel zwaar door de mangel gehaald en uitgescholden. Ik wil haar ook niet tegenspreken. Ik besef ook heel goed na het verlies van haar man dat ze er dit ook echt niet bij kan hebben. Ik heb haar gisteren ook verteld dat ze mijn alles is en heel belangrijk is voor mij. Maar ze houdt wel voet bij stuk momenteel. Ik hoop dat ik haar deze week terug kan ontmoeten en mijn liefde voor haar kan tonen



Ik had bij je OP al mijn twijfels, maar ik denk echt niet dat dit de goede relatie voor je is.



Jij moet de hele tijd achter haar aan hobbelen en zij vliegt uit de pan als je niet precies doet wat zij wil.



Zij klinkt heel erg vermoeiend.



quote:val0tijn schreef op 03 augustus 2015 @ 16:37:

veel vrouwen zijn jaloers en denken gelijk dat er van alles aan de hand is. achterdochtigheid is dat. zit in de genen van vrouwen, kunnen wij mannen niet veel aan doen. als die vrouw van jou houd vertel je eerlijk jouw verhaal en dan heb jij je uiterste best gedaan.

jij hoeft geen verantwoording te nemen voor jaloerse vrouwenOh, ben jij er weer zo 1 die hier alleen is om vrouwen in het algemeen even allerlei eigenschappen toe te kennen en passief-aggressief te beledigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven