Stomme opmerking vriend

03-08-2015 16:45 268 berichten
bedankt voor alle reakties xxx
anoniem_63846cdac61dd wijzigde dit bericht op 04-08-2015 01:15
Reden: Herkenbaar.
% gewijzigd
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:04:

ZaraZara,



EXACT!



en dat geeft me een onwijs kut gevoel.

Afhankelijk en te min.Heb je jezelf niet zo gemaakt? Je had ook kunnen zeggen nee joh pa ik zorg zelf wel voor mijn huis?
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 17:36:

Ik kan verder helemaal mezelf zijn bij hem en lachen samen om mijn impulsieve handelingen als mijn salaris binnen is. Hij springt me bij als ik teveel maand over heb.En het dan raar vinden dat hij cynische opmerkingen over geld maakt.
quote:Star schreef op 03 augustus 2015 @ 18:11:

[...]





Geen slecht idee, huis krijgen van je vader is natuurlijk niet doorsnee.Nee klopt maar gratis bij je vriendin in datzelfde huis wonen ook niet natuurlijk..
Ik denk dat hij inderdaad vindt dat jij te makkelijk bent met geld en jij je dat laat aanleunen.

Leren te sparen, ja vind je het gek dat hij je wil opvoeden.

Mijn vriend heeft ooit iets te serieus geluisterd naar mijn jaarlijkse 'ik zou moeten sporten' oprisping. Heel vermoeiend zo'n ongevraagde personal coach.

Jij moet accepteren dat je een verwend mens bent en daar is niks mis mee, hij moet accepteren dat hij een vriendin heeft die anders met geld kan omgaan dan de meesten.

Er zijn ergere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een huis gekregen dus lage vaste lasten, verdient modaal en komt nog steeds geld te kort aan het einde van de maand... en dat mag je vriend dan aanvullen.



Ik vind het niet gek dat je vriend er dan wat van zegt dat je moet leren sparen en dat bepaalde winkels te duur zijn. De opmerking over de auto vind ik daar niet onder passen, maar ik weet niet hoe het precies gegaan is. Als hij een auto prachtig vind en enthousiast vraagt of jij hem ook zo mooi vindt en jij zegt dat je hem oer en oer lelijk vind is hij misschien even op zijn tenen getrapt en maat een stomme opmerkingen.



Ik merk vooral dat jij makkelijk over geld denkt en dat alles je maar aan moet komen waaien. Je geeft geld uit dat je niet hebt... En dan zeg je dat je geld niet belangrijk vind, al zouden we op een houtje moeten bijten... Je kan nu niet eens leven van je salaris Hoe zou je het ooit met minder willen doen? Ik krijg heel erg het beeld dat hij juist wil dat je voor jezelf gaat zorgen en daar is om leren gaan met geld bij.



Als je dat niet wilt moet je eens een goed gesprek met hem aan gaan over hoe je tegen geld aan kijkt, er mee om gaat en dat dat niet gaat veranderen. De kans is wel dat hij daar geen trek in heeft. Het is hem niet komen aanwaaien en hij is er trots op wat hij met hard werken bereikt heeft, misschien wil hij het dan niet in een bodemloze put gooien. (Dat klinkt wel hard, maar als een put met een huis nog niet gevuld is dan is hij in mijn ogen redelijk bodemloos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 03 augustus 2015 @ 16:55:

Hij betaald toch wel vaste lasten mee? Boodschappen etc?



Deze vraag is nog niet beantwoord.



En zelfs als hij dat wel betaalt, dan mag hij ook wel dankbaar zijn dat hij dankzij jou geen huur hoeft te betalen.



Verder, zou ik als ik jou was werken aan het zuiniger leven. Koop eens een keer een maand geen kleding. Daar krijg je niks van hoor
quote:Defietsboer schreef op 03 augustus 2015 @ 18:35:

[...]





Deze vraag is nog niet beantwoord.



En zelfs als hij dat wel betaalt, dan heeft hij nog niks te zeggen als hij dankzij jou geen huur hoeft te betalen.



Ik zou hem vierkant uitlachen.TO, betaald hij naast geen huur wel standaard mee aan de vaste lasten of alleen als al jouw geld op is?
quote:haakje schreef op 03 augustus 2015 @ 18:26:

Ik denk dat hij inderdaad vindt dat jij te makkelijk bent met geld en jij je dat laat aanleunen.

Leren te sparen, ja vind je het gek dat hij je wil opvoeden.

Mijn vriend heeft ooit iets te serieus geluisterd naar mijn jaarlijkse 'ik zou moeten sporten' oprisping. Heel vermoeiend zo'n ongevraagde personal coach.

Jij moet accepteren dat je een verwend mens bent en daar is niks mis mee, hij moet accepteren dat hij een vriendin heeft die anders met geld kan omgaan dan de meesten.

Er zijn ergere dingen.

Nah hij heeft makkelijk lullen natuurlijk terwijl hij zelf veel meer verdient dan to en ook nog eens gratis woont in het huis dat door de vader van to betaald is.!

Hij mag best een toontje lager gaan zingen of gewoon huur betalen.!
quote:rosemetijs schreef op 03 augustus 2015 @ 18:43:

[...]



Nah hij heeft makkelijk lullen natuurlijk terwijl hij zelf veel meer verdient dan to en ook nog eens gratis woont in het huis dat door de vader van to betaald is.!

Hij mag best een toontje lager gaan zingen of gewoon huur betalen.!Hij hoeft toch ook niet zijn vriendin te spekken omdat zij een stuk maand tekort komt omdat ze niet met geld om kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Weet hij hoe vervelend jij die opmerkingen vindt? En negeert 'ie dat? Dan zou ik er gauw klaar mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 03 augustus 2015 @ 18:48:

[...]





Hij hoeft toch ook niet zijn vriendin te spekken omdat zij een stuk maand tekort komt omdat ze niet met geld om kan gaan?Normaliter, maar als hij geen huur betaalt, wordt het wel een ander verhaal. En als hij daarbovenop ook geen vaste lasten betaalt, heeft hij helemaal niks te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Defietsboer schreef op 03 augustus 2015 @ 18:49:

[...]





Normaliter, maar als hij geen huur betaalt, wordt het wel een ander verhaal. En als hij daarbovenop ook geen vaste lasten betaalt, heeft hij helemaal niks te zeggen.TO betaalt toch ook niks voor r huis? Waarom zou hij daar dan wel voor moeten dokken? Dat is toch heel gek? Op de vraag over de lasten (die al meer is gesteld) wordt niet gereageerd, wel zegt TO: 'Hij betaald veel voor me, vaak kleren, boodschappen, etc omdat hij dat wil, en als verassing voor me meeneemt.'
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 03 augustus 2015 @ 18:43:

[...]



Nah hij heeft makkelijk lullen natuurlijk terwijl hij zelf veel meer verdient dan to en ook nog eens gratis woont in het huis dat door de vader van to betaald is.!

Hij mag best een toontje lager gaan zingen of gewoon huur betalen.!

Waarom?

Doet zij toch ook niet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:spuit_111 schreef op 03 augustus 2015 @ 18:50:

[...]





TO betaalt toch ook niks voor r huis? Waarom zou hij daar dan wel voor moeten dokken? Dat is toch heel gek? Op de vraag over de lasten (die al meer is gesteld) wordt niet gereageerd, wel zegt TO: 'Hij betaald veel voor me, vaak kleren, boodschappen, etc omdat hij dat wil, en als verassing voor me meeneemt.'Ik denk dat dat goedkoper is dan alle andere vaste lasten voor de helft mee betalen. En daarnaast al had ie wel gelijk en betaald ie de helft van alles netjes mee en betaalde daarboven op nog de hierboven dingen extra ..wat ik betwijfel..dan nog kan dat echt op een vriendelijke manier.
Ik verwacht niet dat hij kleding voor mij betaald, al loop ik een te dure winkel binnen, ik vind dat gewoon leuk om de nieuwe collecties te bekijken.

Hij komt heel vaak thuis met nieuwe outfits voor mij, daar heb ik niet om gevraagd.

Hij vind het leuk om me blij te maken en te verwennen.



Ik denk, na het lezen van al jullie reacties dat het inderdaad meer aan mijzelf ligt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 03 augustus 2015 @ 18:51:

[...]



Waarom?

Doet zij toch ook niet?



Vreemde opmerking

Dit is haar huis dus zij bepaalt de regels niet híj
Alle reacties Link kopieren
Dit probleem gaat niet over geld.



Geldproblemen los je niet op met meer geld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 19:01:

Ik verwacht niet dat hij kleding voor mij betaald, al loop ik een te dure winkel binnen, ik vind dat gewoon leuk om de nieuwe collecties te bekijken.

Hij komt heel vaak thuis met nieuwe outfits voor mij, daar heb ik niet om gevraagd.

Hij vind het leuk om me blij te maken en te verwennen.



Ik denk, na het lezen van al jullie reacties dat het inderdaad meer aan mijzelf ligt.



Waaróm laat je hem geen huur betalen ?

Je merkt dat geld een akelig punt is tussen julllie
Alle reacties Link kopieren
Huurt hij van jou een kamer of woon je samen?



Ga eens praten met elkaar over de status van jullie samen zijn, hoe jullie met rekeningen omgaan, met geld en de toekomst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit_111 schreef op 03 augustus 2015 @ 18:50:

[...]





TO betaalt toch ook niks voor r huis? Waarom zou hij daar dan wel voor moeten dokken? Dat is toch heel gek? Op de vraag over de lasten (die al meer is gesteld) wordt niet gereageerd, wel zegt TO: 'Hij betaald veel voor me, vaak kleren, boodschappen, etc omdat hij dat wil, en als verassing voor me meeneemt.'



Nee, en TO heeft daar nog steeds geen antwoord op gegeven. Het lijkt mij overigens veel beter dat hij gewoon aan de vaste lasten meebetaalt, dan dat hij kleren en kado's koopt. Al lijkt 50-50 boodschappen mij ook niet meer dan normaal als ze samenwonen.



En wat betreft de huur: zolang hij gratis bij haar kan wonen, mag hij best een toontje lager zingen. Dat hij haar probeert te stimuleren is 1 ding, maar denigrerend zijn terwijl je dankzij iemand zelf honderden euro's per maand kan sparen, is natuurlijk zot.
Hij heeft in overeenstemming met mijn vader afgesproken altijd alle boodschappen te betalen.

Ikzelf betaal gas/water/licht.
quote:Summerdance schreef op 03 augustus 2015 @ 18:51:

[...]



Waarom?

Doet zij toch ook niet?

Tja aangezien zij de eigenaar van dat huis is al heeft ze dat huis van haar vader gekregen hoeft zij dat ook niet.

Ik denk maar zo dat haar vader dat huis niet aan die blaaskaak geschonken heeft dus het zou niet meer dan normaal zijn dat hij huur betaald al zou dat ook aan haar vader zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zulk gebral niet eens serieus nemen. Ik krijg het gevoel dat deze meneer zichzelf heel wat vindt omdat hij wat centjes heeft. Hij koopt allerlei dingen waar je niet om vraagt, maar geeft je niks voor de vaste lasten. Het lijkt net of hij alleen geld uitgeeft aan dingen waar hij je mee kan imponeren.



Als hij mij zou vragen wat ik van een auto vond, om vervolgens te schamperen dat ik het niet betalen kan, dan zou ik echt niet serieus reageren. 'OKE, MR FANCYPANTS! HEEL FIJN VOOR JE DAT JIJ DAT GELD WEL HEBT!'
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft dat met jouw vader afgesproken??
quote:Blackwater schreef op 03 augustus 2015 @ 19:09:

Hij heeft in overeenstemming met mijn vader afgesproken altijd alle boodschappen te betalen.

Ikzelf betaal gas/water/licht.Jouw vader is dus veel te goed voor deze wereld..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven