Matras voor als je zwaarder bent

02-08-2015 16:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zijn er mensen met overgewicht die ervaringen willen delen mbt welk matras ze hebben op hun bed?



Ik heb nu een Hamnvik pocketvering Matras van de Ikea. Gewoon in een ombouw met lattenbodem. Tevreden, geen rugklachten oid. Had ik eerder van eerdere matrassen wel.

Door echtscheiding moet ik nu op zoek naar een nieuw matras, bedbodem, ombouw de hele mikmak, meenemen gaat niet. Ikea heeft deze niet meer in hun collectie, wel soortgelijke zeggen ze.

Bij Ikea mag je binnen 90 dagen je matras omruilen als het niet bevalt.

Het budget is niet je van het, dus echt naar een dure beddenzaak zal lastig worden.

Ik vind een boxspring bijv in een hotel altijd erg mooi, maar denk niet dat dat goed is. Als er tips zijn hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb straks ca 8000 euro om een hele inboedel van te kopen dus zoveel budget voor een matras zit er simpelweg niet in. Mogelijk later.

Ik weeg 110 bij 1.85.



Fijn dat je zo tevreden bent lux!



Ik houd het dan toch maar bij Ikea of evt beter bed ofzo.
quote:rodebes schreef op 02 augustus 2015 @ 22:58:

Ik heb straks ca 8000 euro om een hele inboedel van te kopen dus zoveel budget voor een matras zit er simpelweg niet in. Mogelijk later.

Ik weeg 110 bij 1.85.



Fijn dat je zo tevreden bent lux!



Ik houd het dan toch maar bij Ikea of evt beter bed ofzo.



Ja het was wel een rib uit m'n lijf, maar nu moet 'ie zich nog wel even bewijzen als we 'm straks hebben natuurlijk



Maar ik zou dan idd voor Ikea gaan. Wij hebben nu Ikea en al ben ik een stukje lichter dan jij ik lig er opzich prima op hoor. Man is 1.90 en 85 en hoor hem ook niet klagen. Zwaarder dan mijn man geen ervaring mee. Ik vond het gewoon tijd voor 'het goede bed dat je als getrouwd stel koopt'

Nu kan ik alleen waarschijnlijk nooit meer terug
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 02 augustus 2015 @ 19:50:

zelfde gewicht heb hier een h4 koudschuim liggen van irrisette met daar over een dunne polyether matras op een stevige lattenbodem ligt perfect.2 matrassen op elkaar dus totaal 4 want inderdaad 2 persoons ben je met 800 euro wel klaar en geen kuilvorming gros van de gemiddelde slapers zal het hard vinden maar ligt erg goed met voldoende ondersteuning.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 02 augustus 2015 @ 22:39:

[...]





Ik heb ook veel last van mijn rug en ik dacht altijd dat ik daarvoor een hard matras moest hebben, maar ben er inmiddels achter dat dat stamt uit de tijd dat bedbodems nog doorzakten (als je er een plank op legde lag je weer recht , maar dat advies is dus inmiddels allang achterhaald). Ik heb een matras met speciale schouder- en rugzones, waarbij gekeken werd naar mijn slaaphouding. Ik twijfelde tussen de medium en de stevige matras, maar ik slaap altijd op mijn zij en als ik op mijn zij ging liggen op de medium matras lag mijn ruggengraat perfect netjes recht. Maar wat belangrijker was, was dat als ik op mijn zij ging liggen, ik meteen goed lag! En dat heb ik nog nooit gehad, moet altijd woelen voor ik een lekker plekje op mijn zij vind. Op de stevige versie had ik dat niet.



Dus het is afhankelijk van de soepelheid/stevigheid waarbij je rug ligt en je gewicht en het aantal zones in je matras. Ik heb er 7 maar je hebt ook matrassen met 5 zones. Bovendien heb ik niet alleen pocketvering, maar ook nog 10cm dikke natuurlatex toplaag, waardoor het heel zacht aanvoelt zonder dat je erin wegzakt. En toen ik ging liggen voelde ik gewoon mijn rug zo ontspannen. Heerlijk gevoel was dat en ik was direct verkocht. Voor een boxspring waren wij helemaal niet zo duur uit want we hebben een elektrisch verstelbare van 180x210, maar we waren toch 2700 euro kwijt. Wij mogen een maand proefslapen.Ik ben er allang achter dat er een hoop lucht wordt verkocht voor veel te veel euro,s bv Hastens etc... Natuurlatex is ook veel warm zeker nu en weinig vocht doorlatend en precies jouw omschrijving doet mijn matrassen het ook scheelt enkel 1900 euro
quote:slobberbone schreef op 03 augustus 2015 @ 18:19:

[...]





Ik ben er allang achter dat er een hoop lucht wordt verkocht voor veel te veel euro,s bv Hastens etc... Natuurlatex is ook veel warm zeker nu en weinig vocht doorlatend en precies jouw omschrijving doet mijn matrassen het ook scheelt enkel 1900 euro Smaken verschillen, ik vond koudschuim vreselijk liggen
Hastens vond ik ook te duur trouwens.
Eén tip kan ik je wel vast geven : ga een bed kopen als je uitgerust bent, dus bij voorkeur 's morgens.

Als je moe bent, ligt ieder matras lekker...



Persoonlijk een goede ervaring bij BB. Kundige geduldige verkoopster.

Matrassen thuisbezorgd op afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bevalt de morgedal?



Heb die laatst omgeruild binnen een maand. Had na een week al een kuil. Precies daar waar mijn billen zijn. Eigenlijk precies op de plek als ik rechtop ga zitten. Je voelde echt een gat als je op verschillende plekken van het matras ging zitten. Hiervoor het beter bed matras gekocht wat als beste koop is volgens de Consumentenbond. Blijkt volgens de monteur dat het matras niet eens bedoeld is voor volwassenen laat staan zware mensen.



Terug gegaan naar de klantenservice en een tegoed kaart gekregen. Meteen de hovag gekocht. Ook deze heeft na anderhalve week op dezelfde plek weer een beginnende kuil. Weeg 96kg en matras is 90x200cm.



Fora staan vol met klachten, maar welk Ikea matras geeft bij zware mensen geen klachten?
Een vriendin van mij heeft heel veel overgewicht en die slaapt op traagschuim, ze is erg tevreden over
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan wel geen overgewicht maar ik had een keer na een relatie breuk geen bed meer en geen geld en toen heb ik via marktplaats een tweedehands waterbed gekocht. Dat vond ik niet vies want de hoes en de tijk om het watermatras kan je gewoon wassen in de wasmachine.

Gouden greep, ik wil nooit meer anders! Het water ondersteunt je altijd perfect en je stapt in een warm bed; hoe zalig! Alleen sommige standjes waren een beetje wennen

Maar goed; ik kan dus van harte een tweedehands waterbed aanbevelen, mijn bed heeft geloof ik ¤100 gekost.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Iemand een tip welk Ikea matras bij zware mensen geen kuilen geeft? Of moet ik een nieuwe draad starten?
Alle reacties Link kopieren
quote:kroimel schreef op 27 augustus 2015 @ 10:13:

Iemand een tip welk Ikea matras bij zware mensen geen kuilen geeft? Of moet ik een nieuwe draad starten?



Waarom Ikea ? ik zou het eerder zoeken bij een echte matrassenfabrikant.



Tip zie hier :http://www.testsieger.de/k/haushalt-und ... _grade_asc



Heb nr 1 van de test en die heeft absoluut geen kuilvorming heb wel de H4 uitvoering.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet tijd om Een matras in de sportschool te gaan gebruiken? Voor oefeningen? 110 kilo is fors overgewicht. Als je speciale matrassen, kleding enz aan moet gaan schaffen, moet de knop om! verleden jaar begonnen in de ssportschool, nu een strak lijf. Met fibromyalgie en medicijnen. Het kan wel..
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat ik met mijn 110 kilo overgewicht heb? Fijn dat jij dat zo 1,2,3 ziet zonder een echt beeld van mij hebt. Ik heb hier geen speciale matras, laat staan kleding. Fijn dat jij naar sportschool gaat en een strak lijf hebt maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet heb.



Voortaan toch even nadenken voor je wat zegt, Het kan wel ...
Alle reacties Link kopieren
110 kilo is overgewicht. Zelfs bij een lengte van 2 meter. kop in het zand steken kan. Deed ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid we praten hier over een beenomvang bijna 70 cm en armen 40 cm koud, dus als jij vindt dat Arnold Schwarzenegger in zijn beste dagen overgewicht heeft prima maar geloof mij maar zijn en mijn vetpercentage is velen malen lagen dan die van jouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven