Wat is handig?

03-08-2015 22:01 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn deurbel heeft een oude stekker die alleen op oude stopcontacten kan. Nu komt een nieuwe stopcontact waar de deurbel is. Daarom kan ik de deurbel niet meer aan de elektriciteit aansluiten. Ik kan natuurlijk de stekker vervangen, maar dat durf ik niet. Ik ben bang voor elektriciteit en ik heb dit soort klusjes nooit gedaan.



Ik heb een adapter gezocht, maar die bestaan niet. Mijn laatste optie is dus een draadloze deurbel. Ik wil er een zonder batterijen, maar is dat moeilijk te monteren? Moet ik boren of aan de elektriciteit sleutelen?



Of misschien moet ik toch een gewone deurbel proberen te monteren. Wie kan me advies geven?



Al vast bedankt.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zo'n adapter vreet stroom en maakt een zoem geluid. Na ëën dag werd ik daar al galies van, dus stekker eruit.

Ik heb nu een klopper aan de deur, je weet wel, zo'n ouderwetse, rommelmarkt en twee schroefies, perfect!

Ik overweeg nu om een ouwe bel naast mijn deur te plaatsen. Die kan ik ook horen als ik in mijn tuin bezig ben.

Simpelheid is troef.

Succes.
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij werkt het als volgt:

Het is niet voor niks dat oude stekkers niet op nieuwe stopcontacten passen. Op nieuwe stopcontacten passen twee soorten stekkers:

- geaard



- dubbel geïsoleerd





Het type stekker van jouw deurbel is vast deze:



En dan is dat apparaat dus noch geaard, noch dubbel geïsoleerd en dus niet bedoeld om aangesloten te worden op een modern stopcontact. Daarom kun je ook nergens verloopstekkers hiervoor vinden. Je kunt wel de stekker vervangen, maar dan moet je je afvragen welk risico je neemt. Als er geen mogelijkheid is dat er water/vocht bij in de buurt komt en het niet om een apparaat met veel vermogen gaat (wat me bij je deurbel allebei lijkt te kloppen), zou je het risico kunnen nemen om er een nieuwe stekker aan vast te maken.

Maar je bent er bang voor en hebt er geen verstand van. Vraag dus een elektricien of iemand anders met verstand van zaken.



(Disclaimer: ik ben ook maar een amateur, dus neem deze info met het nodige zout en raadpleeg een expert als je het echt zeker weten wilt)
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Man vraagt of je in een appartement woont of niet.



Is het een bel of is het parlofonie?
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Heksie schreef op 03 augustus 2015 @ 22:23:

[...]



Ja, maar ik heb nog geen (goed werkende) video gevonden.



Ach kom nou!



https://m.youtube.com/watch?v=gy5WeWrkBWI
Alle reacties Link kopieren
Morgen dus weer naar de karwei... pfffff. Ik ben het klussen helemaal zat...
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
https://www.youtube.com/watch?v=c9x8GqhgpMk





Hoe vervang ik een stekker. Op de tube/
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 augustus 2015 @ 22:26:

https://www.youtube.com/watch?v=c9x8GqhgpMk



Die doet het ook niet... Het zal aan mijn laptop liggen. Ik zal morgen proberen...

Hoe vervang ik een stekker. Op de tube/
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Stekker vervangen is dus niet per se een slimme optie, omdat je de beveiliging dat stopcontacten niet passen voor oude stekkers probeert te omzeilen. Is een beetje hetzelfde als diesel in een benzineauto willen tanken en een trechter gebruiken omdat de slang niet in de tank past.

Lees anders mijn post even. Doe dit alleen als je snapt welk risico je neemt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoek iemand die de elektrische voor je kan aansluiten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:32:

Stekker vervangen is dus niet per se een slimme optie, omdat je de beveiliging dat stopcontacten niet passen voor oude stekkers probeert te omzeilen. Is een beetje hetzelfde als diesel in een benzineauto willen tanken en een trechter gebruiken omdat de slang niet in de tank past.

Lees anders mijn post even. Doe dit alleen als je snapt welk risico je neemt.Zou niet waar zijn.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al lange tijd een op batterijen, en de bel zelf zit in het stopcontact. Prima ding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 03 augustus 2015 @ 22:19:

Plastiek eraf halen, en die draadjes in die nieuwe stekker steken.



(Mijn eigen woorden, kan hem niet volgen )



1. De stekker is uit het stopcontact.

2. Schroef de oude stekker open of knip hem eraf.

3. Schroef nieuwe stekker ook open.

4. Als je de oude stekker open hebt geschroefd zijn de uiteinden van de electriciteitsdraden al "bloot" (je ziet koper). Als je de stekker afgeknipt hebt, moet je de laatste cm van de electriciteitsdraad bloot maken. Snijd daarvoor op ongeveer 1cm vanaf het eind met een mesje rondom het kunststof in. Schuif deze cm kunststof van het koperdraad af.

5. Steek deze eindjes in de nieuwe stekker. Als je drie draden hebt is de aarddraad meestal geel-groen (bij een oud huis ook wel grijs), die moet niet aan een van de stekkerpootjes vastzitten. Schoef vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 03 augustus 2015 @ 22:35:

[...]



Zou niet waar zijn.Heldere argumentatie.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet iemand vragen je daarmee te helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:40:

[...]



Heldere argumentatie.

Denk dat ik nu al 2 keer gezegd heb dat ik het niet ken, maar mijn vriend het gestudeerd heeft (en er nog steeds in werkt). Heb het enkel gewoon snel gevraagd.



Van je stekkers was je wel juist. Daar dacht ik dat je fout was. Kennelijk niet, dus ik heb een paar jaar geleden veel te veel geld gegeven voor een domme stekker.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen geld om iemand te betalen. Ik heb ook niet zo veel vrienden die nog eens dit vakkundig kunnen doen. Ik zal het gewoon moeten proberen. Ik ben zeker niet de eerste die het doet.



Trouwens, youtube doet het weer. Ik ga morgen aan de slag. Als niemand meer van me hoor, kunnen jullie ervanuit gaan dat ik geroosterd ben
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Veel succes, Heksie
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een gehad op batterijen, drama, deed het meer niet dan wel



Ik heb nu ook een mooie klopper gekocht, ideaal
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:49:

Ik heb nu ook een mooie klopper gekocht, ideaal

Briljante oplossing

Moet TO alleen wel met een boor overweg kunnen
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:pearle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:49:

Ik heb er een gehad op batterijen, drama, deed het meer niet dan wel



Ik heb nu ook een mooie klopper gekocht, ideaalGeweldig in combinatie met je avatar!
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:49:

Ik heb er een gehad op batterijen, drama, deed het meer niet dan wel



Ik heb nu ook een mooie klopper gekocht, ideaal

Hoor je dat eigenlijk goed?



Moet natuurlijk ook weer mogelijk zijn. Onze voordeur is gelijkvloers, maar we wonen op de eerste verdieping (eerste verdieping is bedrijf van partner). Kan me inbeelden dat ik die klopper niet hoor.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkewitje schreef op 03 augustus 2015 @ 22:20:

Een draadloze deurbel heeft een zender en een ontvanger. Meestal heeft de zender batterijen en de ontvanger soms ook. Je zou de zender ook zonder batterijen kunnen laten werken, maar dat is veel moeilijker dan een nieuwe stekker aan je huidige bel schroeven.



Dus als je kiest voor een draadloze deurbel, zul je er een hebben op batterijen, dan hoef je alleen de zender (het belknopje) aan de deurpost te hoeven schroeven.Nog makkelijker, die hebben vaak dubbelzijdig tape.
quote:pearle schreef op 03 augustus 2015 @ 22:49:

Ik heb er een gehad op batterijen, drama, deed het meer niet dan wel



Ik heb nu ook een mooie klopper gekocht, ideaal



Behalve als je een glazen voordeur hebt

(daarom heb ik nog steeds zo een onding op batterijen die het vaker niet dan wel doet)
Alle reacties Link kopieren
quote:Heksie schreef op 03 augustus 2015 @ 22:48:

Ik heb geen geld om iemand te betalen. Ik heb ook niet zo veel vrienden die nog eens dit vakkundig kunnen doen. Ik zal het gewoon moeten proberen. Ik ben zeker niet de eerste die het doet.



Trouwens, youtube doet het weer. Ik ga morgen aan de slag. Als niemand meer van me hoor, kunnen jullie ervanuit gaan dat ik geroosterd ben Dorothy stuurt haar man wel even bij je langs 😜
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 augustus 2015 @ 00:28:

[...]





Dorothy stuurt haar man wel even bij je langs 😜

Als wij in Nederland woonden zou ik dat meteen doen.

En dat weet Heksie ook goed genoeg.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven