Open relaties

19-04-2011 10:26 1131 berichten
Heb jij een open relatie? Wil je een open relatie? Heb je vragen of dingen waar je tegenaan loopt? Hier kunnen we ervaringen delen en uitgebreid bomen over alles wat we tegenkomen en waar we tegenaan lopen.



Dit topic staat op "seks" en niet op "relaties". Het mag dus duidelijk zijn dat het gaat over open relaties in de seks sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Hmm een open relatie is denk ik ook wel wat het best mij past. Toch iemand hebben waarmee je samen kan zijn en toch helemaal vrij zijn en terugkomen bij die ene.
Alle reacties Link kopieren
Hallo @all

Ook ik zou graag een open relatie willen , veel twijfel voor alle beren op de weg, denk er al een jaar over na en een half jaar geleden het 1e balletje opgegooid.

Maar goed al enkele keren een balletje opgegooid maar mijn lief voelt zich te kort schieten en snapt niet waar ik naar opzoek ben bij de ander.

Vind dit zo moeilijk uitleggen aan hem want hij schiet nergens in tekort maar betrekt het zo op zichzelf.

Iemand handvaten voor me ????

Of gewoon geduld hebben???



Greetz
Alle reacties Link kopieren
quote:jupiter_74 schreef op 22 november 2012 @ 15:15:

Hallo @all

Ook ik zou graag een open relatie willen , veel twijfel voor alle beren op de weg, denk er al een jaar over na en een half jaar geleden het 1e balletje opgegooid.

Maar goed al enkele keren een balletje opgegooid maar mijn lief voelt zich te kort schieten en snapt niet waar ik naar opzoek ben bij de ander.

Vind dit zo moeilijk uitleggen aan hem want hij schiet nergens in tekort maar betrekt het zo op zichzelf.

Iemand handvaten voor me ????

Of gewoon geduld hebben???



Greetz

Zolang je het aan je partner niet uit kunt leggen, moet je er niet aan beginnen imo.

Als je niet onder woorden kunt brengen waar je naar zoekt, krijg je geheid problemen zodra er een ander in beeld komt. Want dan gaat je partner toch opmerkingen en vragen hebben en hoe ga je die dan beantwoorden?



Eerst zeker zijn van je eigen gevoelens, pas als je daar zeker van bent kun je ze onder woorden brengen. En pas als je ze onder woorden kunt brengen, kun je dingen uitleggen en verduidelijken zodat je partner geen twijfels over jouw gevoelens hoeft te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@Chartreuse



Daar heb je helemaal gelijk in dat ik eerst alles op een rijtje moet hebben , maar ik besef me dat het fijn is om ook van iemand anders aandacht te mogen ontvangen en dat is toch weer anders als van mijn lief.

In mijn ogen kan je van meerdere mensen houden/lief hebben en is toch vaak weer op een ander niveau, alleen ik ben bang als ik dat zo aangeef dat hij het teveel opzich zelf betrekt en denkt dat hij tekort schiet wat niet zo is!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jupiter_74 schreef op 22 november 2012 @ 22:40:

@Chartreuse



Daar heb je helemaal gelijk in dat ik eerst alles op een rijtje moet hebben , maar ik besef me dat het fijn is om ook van iemand anders aandacht te mogen ontvangen en dat is toch weer anders als van mijn lief.

In mijn ogen kan je van meerdere mensen houden/lief hebben en is toch vaak weer op een ander niveau, alleen ik ben bang als ik dat zo aangeef dat hij het teveel opzich zelf betrekt en denkt dat hij tekort schiet wat niet zo is!!!

Toch ben je al op de goede weg met hetgeen je hierboven schrijft, qua duidelijk omschrijven bedoel ik.



Misschien kun je voor jezelf een soort van dagboekje of document maken waarin je dit soort gedachtenspinsels opschrijft. Af en toe even teruglezen en aanvullen met wat er dan in je opkomt. Omdat het iets voor jezelf is, is er dan ook geen goede of foute manier om iets op te schrijven, om iets te omschrijven. Maar gaandeweg zul je zien dat dan je gevoelens in woorden gevat worden, en omdat je het zelf terugleest en opnieuw opschrijft en aanvult zul je te zijner tijd het ook beter kunnen omschrijven in een gesprek met je partner.



Beschrijven wat je voelt is voor veel mensen moeilijk, ook als het om andere gevoelens gaat. Maar het is wel iets dat je kunt oefenen. En zeker bij complexe gevoelens waar je van je partner begrip voor vraagt, is het wel zo makkelijk als je die gevoelens kunt omschrijven en kunt uitleggen.

De kans bestaat dan natuurlijk nog steeds dat je partner er niet mee akkoord gaat. Maar als je dan een beter inzicht hebt in je eigen gevoelens zul je er ook beter mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Shartreuse



Dat is inderdaad een hele goede tip om t op te schrijven , ik wil ook altijd met een goed onderbouwd antwoord komen als het om deze gevoelens gaat.

Duidelijkheid scheppen maar dan moet ik die inderdaad eerst zelf geheel vinden en ben op de goede weg en het is niet alleen roze geur en maneschijn dat besef ik me ter degen.

Wil hierbij mijn partner ook niet kwetsen , maar er samen een weg in vinden al.
Alle reacties Link kopieren
@jupiter: ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het nu bij jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_97799 wijzigde dit bericht op 25-02-2013 13:25
Reden: 1 keer is wel genoeg
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo Jahoe



Ben inderdaad al even niet meer hier geweest maar hij is positief , hij begrijpt wat ik voor ogen heb ik mag ook afspreken.

Maar sex is not done voor m , is ook geen must voor me maar zou een leuk extraatje zijn.

En als er de klik is waarom niet , maar dat is/word toekomst muziek hoop ik.

Soms is het wel een tegen valler als we het er samen over hebben, laatst ook een koffie date gehad , en gisteren avond nog over gehad hij is er niet happig op maar laat me wel gaan en eigenlijk wil ik dan misschien teveel maar ik zou het fijn vinden als hij ook enthousiast zou zijn.

Die koffie date was gezellig in ieder geval maar geen klik dus safe hahahahha..

Alle reacties Link kopieren
ben nieuw hier op dit forum. Vond het zo interessant... Topic prikkelt me wel..omdat ik momenteel in eer relatie zit waar dat mijn vriendin niet veel zin heeft en ik gewoon van te veel gezonde energie bruis. :-)

Denk dat ze dit niet zal accepteren...is heel jaloers
Heb je eea wel eens (voorzichtig) bespreekbaar gemaakt Boyke?
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe ik er aan moet beginnen. Ben bang om haar kwijt te geraken want ik zie haar graag.
Alle reacties Link kopieren
Een open relatie houd anders wel in dat je een monogame relatie veranderd in een open relatie en dat moet je dus in een relatie met elkaar bespreken. Je kunt die niet eenzijdig veranderen want dan is het vreemdgaan. Met ene open relatie vinden beide partners dit aanvaardbaar.



je geeft aan dat ze jaloers is dan lijkt het me lastig te verteren dat je man het met een ander doet en lijkt me dat een behoorlijke barriere om tot een open relatie te komen. Daar zul je nl vertrouwen in elkaars keus voor moeten hebben en vertrrouwen dat dit jullie relatie niet schaad.



In andere topic las ik je vraag over tantra. je geeft aan dat ze niet veel heeft met sex maar mogelijk wel met een andere manier van sexbeleving.



wie weet is diet wel een manier waarop ze van sex geniet en brengt het jullie weer samen in een nieuwe beleving van erotiek. Ik zou eerder dat als mogelijke ingang zien.



Of anders zeker jullie verschil in behoefte bespreken en aangeven dat het in een monogame relatie lastig is om aan elkaars behoefte tegemoet te komen, omdat jij vaker wil dan zij.



In monogame relatie zul je moeten zoeken naar een compromi die voor beide bevredigend is of kun je gaan bekijken of monogamie in jullie geval dan nog wel de ideale relatie vorm is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jupiter_74 schreef op 09 maart 2013 @ 23:11:

Hallo Jahoe



Ben inderdaad al even niet meer hier geweest maar hij is positief , hij begrijpt wat ik voor ogen heb ik mag ook afspreken.

Maar sex is not done voor m , is ook geen must voor me maar zou een leuk extraatje zijn.

En als er de klik is waarom niet , maar dat is/word toekomst muziek hoop ik.

Soms is het wel een tegen valler als we het er samen over hebben, laatst ook een koffie date gehad , en gisteren avond nog over gehad hij is er niet happig op maar laat me wel gaan en eigenlijk wil ik dan misschien teveel maar ik zou het fijn vinden als hij ook enthousiast zou zijn.

Die koffie date was gezellig in ieder geval maar geen klik dus safe hahahahha..





Hay Jupiter..

je zegt dat je een open relatie wil. Maar geen sex. Dan is het (in mijn ogen) dus gewoon een vriendschap met een man? Of zie ik dat verkeerd?

Hoe zie jij een open relatie dan?



Hier nog geen echte stappen vooruit. Jahoeman wil het me gunnen, maar dan moet ie zelf ook kunnen daten. En dat mag hij van me. Helaas.... valt het niet mee gelijkgestemde vrouwen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alweer even niet geweest, ondertussen al wel weer het een en ander gebeurd. Bijna een jaar geleden opperde ik het idee van een open relatie, mijn vrouw vond dat op zich wel okay maar verwachtte niet dat ze daar actief wat mee zou doen.



Een maand later lag ze tijdens een congres in bed met een collega (aantal pagina's terug wel te lezen) maar het afgelopen jaar is het vooral bij enthousiaste zoenpartijen tijdens het uitgaan gebleven omdat we uiteindelijk besloten de grens vooralsnog bij seks met een ander te leggen.



Vorig weekeinde was mijn vrouw opnieuw uit en kreeg ik een sms dat ze een leuke jongen was tegen gekomen en of ze hem misschien mee naar huis mocht nemen. Nouja, waarom niet. En dat werd nog best gezellig die nacht, het bleef wel bij handwerk en wat oraal.



Nu staan we op het punt dat zij erg graag met hem naar bed wil, en eigenlijk het liefst vaker dan één keer. Als een soort SV ernaast dus. Voor mij is dat nog een vreemd idee. Volgende week wordt het trio herhaald, maar dan waarschijnlijk wel met seks. Ik heb gezegd dat als ik daar achteraf geen problemen mee heb, de kans groot is dat zij hem vaker mag zien.



Waar ik wel mee zit, is hoe ik me in zo'n geval kan 'afsluiten' voor de wetenschap dat zij het daadwerkelijk met een ander doet. Op dit moment hebben we allebei zo iets van 'wat niet weet, wat niet deert'. Maar ik ben een beetje bang dat ik het uiteindelijk slecht ga trekken omdat ik mezelf voor ga stellen hoe ze het met een ander doet.



Ik gun haar dit in principe wel maar ik heb een beetje de zenuwen aangaande de eventuele consequenties. Hoe is het jullie vergaan aan het 'echte' begin van je open relatie?
Alle reacties Link kopieren
@nietnader: ik kan je daar ook nog niks over vertellen.

Ik wil graag een open relatie. Maar jahoeman heeft nog geen date gehad. Ben heel erg nieuwsgierig hoe ik dat zelf ga beleven... aan de andere kant van de lijn.



We swingen wel (al wel een tijd geleden trouwens). Maar daar hebben we beiden geen jaloerse gevoelens bij als we de ander zien seksen.



Heb jij al wel iets uitgespookt dan? Omdat jij die open relatie opperde?
Alle reacties Link kopieren
@jahoe1968 Ik verwacht niet dat ik jaloers word als mijn vrouw het volgende keer inderdaad met die andere persoon doet. Het is voor mij een beetje de stap van seks met een andere man waar ik bij ben, naar seks met een andere man waar ik niet bij ben. En op dat moment gaat mijn levendige voorstellingsvermogen een beetje met me op de loop.



Ik opperde die open relatie omdat ik weet dat mijn vrouw, voor wij een relatie kregen, een jaar lang flink gescharreld heeft en ze die vrijheid een beetje miste. We zijn jong getrouwd (zij was 23) en we hebben een hele goede relatie. We zien ons samen het bejaardentehuis op stelten zetten, dat niveau zeg maar :-)



Mijn vrouw geeft overigens aan zelf geen problemen te verwachten mocht ik in bed belanden met een ander. Zij is wat rationeler dan ik, dus dat geloof ik inderdaad wel.
Alle reacties Link kopieren
@nietnader...

thanks voor je antwoord.



Ja daar is mijn man ook bang voor.

Maar ja, wat is nou eigenlijk het verschil als je er bij bent of niet?

Ik ben wat dat betreft ook rationeler ;) lol.

(ook jong getrouwd, en jong samenwonend, zootje kids, en gaan als we oud zijn ook met de rollator het bejaardentehuis op stelten zetten hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Haha, het zal da ongetwijfeld iets met het mannelijk ego te maken hebben. De angst dat je vrouw het (ook) lekker vindt bij een ander... :-)



Ach, we zien wel. Eerst het tweede trio maar eens afwachten. Gaat nog best gezellig worden, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denken mensen toch dat ze de enige zijn die lekker kunnen sexen en het hun partner naar de zin kunnen maken?



Door een ervaring af te nemen zal iemand dat niet weten inderaad maar kom op zeg je nuchtere verstand is heus wel in staat om te weten dat er meerdere kunstjes zijn, mensen zelf het zelfde kunnen bieden dan jij of hooguit iets anders bieden.



Als je relatie daarop gebaseerd is ben je zo vervangbaar, er is altijd wel iemand die rijker is dan je, jonger, knapper, lekkerder enz enz.



als goed is is je relatie daar dus niet op gebaseereerd en gaat het om andere dingen. Zit het in de veschillen, waar je bij ieder ander voor zou weglopen maar waar je van gaar houden van je partner, omdat het maakt wie hij of zij is, Liefde ondanks ipv omdat. dus niet bij je blijven omdat je de lekkerste bent maar bij je blijven ondanks dat je mogelijk niet de lekkerste bent maar wel de gene van wie zij houd. Omdat je daar in liefde overheen stapt. Omdat je dat met liefde oplost. En dat is niet zomaar door een ander in te vullen, daar komt niemand tusssen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 10 maart 2013 @ 18:54:

dus niet bij je blijven omdat je de lekkerste bent maar bij je blijven ondanks dat je mogelijk niet de lekkerste bent maar wel de gene van wie zij houd. Omdat je daar in liefde overheen stapt. Omdat je dat met liefde oplost. En dat is niet zomaar door een ander in te vullen, daar komt niemand tusssen.



Nouja, dat is dus idd precies wat mijn vrouw zegt. Goed verwoord dus.



En het was van mij uit ook gekscherend hoor, dat mannelijk ego. Ik zei het meer omdat ik geen duidelijke verklaring voor mijn gevoel kon geven waarom het lastiger voor me is mijn vrouw met een ander te laten seksen als ik er niet bij ben.
Alle reacties Link kopieren
Mooi omschreven Doddie,

Je kan het zo wel brengen naar je partner toe. Maar hij/zij moet het wel zo kunnen voelen.

Helaas gaat het daar nu (nog?) een beetje mis.
Alle reacties Link kopieren
logisch omdat jij niet kan voelen wat zij voelt, Ik denk dat jij haar andersom dat nl net zo kunt verzekeren maar dan voel je dat zelf. weet je zelf dat het simpel zo is. De gevoelens van je partner heb je niet en daar moet je op vertrouwen en op geloven. en voelt die dat nou wel net zo als jij? Is die nu niet beinvloedbaar voor een ander?



Het zal dus altijd makkelijker zijn het zelf te doen dan het je partner te laten doen omdat je bij jezelf voelt dat het oke is en ze zich geen zorgen hoeft te maken. Nu nog vertrouwen dat dat voor haar dus echt ook zo is.



maar dan nog, zekerheid heb je nooit, ook monogaam heb je geen garantie dat je partner nooit voor een ander gaat voelen. dat kan ineens veranderen, dat veranderd bij tallloze mensen bv rond hun midlifecrisis en het maakt niet uit of ze nu elkaar exclusief hadden of elkaar de vrijheid gunde, een relatie is aan verandering onderhevig en je weet niet of je met elkaar mee groeit en gevoelens blijvend zijn. geniet ervan zolang je die samen hebt en heb beide de intentie dat dit niet je relatie moet gaan kosten, dan is het simpel kiezen voor elkaar en evt een stap terug doen omdat je ziet dat je partner of je relatie het anders niet trekt en red.



Een relatie is een keuze en je hebt nooit invloed op de keuze van die ander. Je mag er hooguit op hopen dat die de keus ook bij jou blijft leggen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
@doddie, ik heb net mijn vrouw even gevraagd of zij jou niet is... Je verwoordt het precies zoals mijn vrouw dat doet. Te lezen dat anderen ook zo denken, doet me wel goed en helpt me wel het seksen met een andere man te relativeren. Dank daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou kijk eens aan en voeg dan nog iets toe aan die gedachten, nl waar anders kan ze beter zijn dan bij jou, iemand waar ze niet bij hoeft te kiezen maar het allemaal mag beleven? Waar anders krijg je uit liefde zoveel vrijheid?



Juist mensen die niet mogen of die verlangens hebben die ze niet kunnen beleven worden vaak gedwongen tot kiezen en wat kies je dan?



Nu heb je een man die zegt "doe maar, ga je gang" en dan zul je al snel ook wel de minder kanten van iemand zien, je kunt dus sneller relativeren en hoeft iets niet mooier te maken in je hoofd dan het is en je hoeft niet te kiezen want je mag het beide. Dus om welke reden zou ze dan nog weg willen? toch alleen maar als je relatie blijkbaar al zo slecht is dat je het echt beter kunt krijgen of echt meer gevoel voor een ander gekregen hebt? en dan is er iets serieus aan de hand klopt er al iets niet meer in de relatie, is het gevoel dus blijkbaar over.



dat kan gebeuren maar ligt dat dan aan de relatie vorm? of is er niet meer genoeg over om blijkbaar voor te vechten en in stand te houden?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven