Mijn konijn is gister overleden

12-09-2008 09:29 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even mijn verhaal kwijt, ben zo verdrietig.

Gister avond kwam ik thuis van werken en zag mijn konijn 'Sammy' in zijn kooi zitten, heel stil, had zijn eten nog niet op. Vond dat raar, hij eet altijd heel goed. Alleen de laatste paar dagen deed hij al wel een beetje vreemd. Stil, niet veel bewegen, beetje down. Maar goed..dacht dat is gewoon even een fase.

Maar..gister..ik pakte hem op en hij voelde heel stijf aan. Hij bewoog amper, zijn huid kon je gewoon kneden, net als klei.

Dit is niet goed...en gelijk ben ik met hem naar de dierenarts gegaan. Uitgedroogd. Hoe kan dit nou gebeuren. Ik hield zoveel van dat beestje!!! De arts kon hem niet meer redden. Dus hebben we hem in laten slapen. Zo zielig. Kon alleen maar huilen. Wat precies de oorzaak is geweest, is niet echt bekend. Het kan aan zijn nieren hebben gelegen.



Die avond hebben we hem begraven in het bos. Waarom, waarom moest hij dood. Hij was een vriend, een maatje, een knuffel, een schat!



Elke ochtend, rammelde hij met zijn balletje, die in zijn kooi lag, heen en weer, omdat hij honger had. Als ik stond te koken, kwam hij erbij staan, hij liep altijd achter mij aan. Als ik verdrietig was kon ik met hem knuffelen.



Ik voel me zo verloren. Sommige zullen zeggen 'het is maar een konijn', maar voor mij was het veeeel meer dan dat!!!!



Liefs verdrietig dingentje
Sterkte. Ik ben ook 'n konijnenfan, dus ik snap je verdriet. Hoe oud was ie?
Ach meid, wat klote! :hug:

Ik weet heel goed hoe je je voelt, mijn dieren beschouw ik als mijn kinderen. Maar dan wel harige kindjes X-D

Mijn adoptiechinchilla's zijn allebei overleden, daar kreeg ik eergisteren een mail van. :'-(



Heel erg veel sterkte meid....
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! :hug: Het is nooit leuk als je huisdier dood gaat, ik zal de laatste zijn die zegt 'het is maar een konijn' want toen één van mijn goudvissen dood ging stond ik ook met tranen in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook heel verdrietig toen mijn konijn dood ging... Was met haar naar de dierenarts geweest en die zei eigenlijk dat ze een spuitje moest hebben maar ik mocht dat thuis nog even bepalen. Na een uurtje begon ze weer opgewekt te springen en huppelen, dus ik dacht dat de dierenarts het helemaal mis had. Ik ging toen een kwartiertje weg om boodschapjes te doen en toen ik terug kwam... lag ze dood in haar hokje. :'-(
Alle reacties Link kopieren
Hij was pas drie jaar. Veel te jong.

4 weken geleden woonde ik nog op mezelf. In een studio, alles in één. Hij stond dan altijd naast de bank. Dus woonde samen met mijn konijn. Hij en ik.



Sinds een maand woon ik samen met mijn vriend. Misschien had hij het gevoel dat die niet meer nodig was?? Of klinkt dat raar??



Ook hebben we sinds kort een kitten, Zou dat er soms mee te maken hebben gehad?? Ik weet het niet, zit me maar vanalles af te vragen...waarom? Hij zag er zo leuk uit. Zwart met een beetje wit in zijn nek. Hij had oren die niet rechtop stonden maar ook niet hingen, net er tussen in. Heel schattig.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :-( :hug:
Ach wat zielig, 3 jaar is idd veel te jong. Mijn vorige konijn is op 11 jarige leeftijd van ouderdom gestorven.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor je! :'-(



Mensen die zeggen "dat het maar een konijn is" , snappen het echt niet! Heb zelf ook een konijn, en ben er zo gék op!



Veel sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug: Ik snap je verdriet ook. Moet er niet aan denken dat mijn lieve konijntje doodgaat -vind het ook een hele verantwoordelijkheid, zo'n diertje en in de gaten hebben wanneer het wel of niet goed is-
Alle reacties Link kopieren
ahwww, tuurlijk is het niet gewoon maar een konijn! het is wel jou konijn waar je super veel van gaat houden.



als er iets met mijn poezen is ben ik ook in alle staten!



succes (L)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Ach, sterkte!



Het probleem met konijnen is, dat als ze zich niet fijn voelen om wat voor reden dan ook, dan eten ze niet meer. En een konijn MOET eten, want als zijn darmen stil komen te liggen, dan sterven ze. Zo is het met mijn konijn ook gegaan. Ik merkte dat hij niet meer wilde eten en toen zei de dierenarts dat ik hem moest dwangvoeren en dan zou het wel goed komen, maar dat hebben we gedaan, met een spuitje in de mond bix en water inspuiten, maar toch was ze dood de volgende dag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn kat is een paar jaar geleden plotseling overleden en als ik er aan denk krijg ik nog tranen in mijn ogen. Het was zo'n lief beestje...



Een konijn is nooit zomaar een konijn, het is altijd iemands konijn. En je kunt ontzettend veel van zo'n beestje gaan houden. Natuurlijk ben je dan verdrietig als hij er niet meer is!!! Gewoon je tranen laten gaan, hoor, dat is echt niet raar.



Ik wens je heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Fijn al deze reacties. Doet me goed!

Straks na het werk, ga ik naar huis, en moet ik alles opruimen, zijn kooi, zijn voer, zijn balletje, etc..zit daar zo tegenop!



Pffffffff wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Dingentje...

Ik kan mij goed voorstellen dat je verdrietig bent. Zeker als het konijntje nog zo jong is. Het is altijd verdrietig als huisdieren dood gaan ik heb al heel lang ratjes en hamsters en het verdriet wordt er niet minder om omdat het een klein beestje is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden ook een konijn gehad en toen ie dood ging vond ik dat heel erg. Je gaat de kleine dingen vooral missen. Zo is dat met alle dieren die je in huis neemt en verzorgt. Of dat nu een hond, kat, konijn, cavia, whatever is. Als zoiets wegvalt is dat gewoon heel erg. Dat voelt of je je beste vriend bent verloren.



De liefde en vriendschap tussen mens en dier is iets bijzonders. Een dier is er onvoorwaardelijk voor je en zal je nooit kwetsen. Helaas worden ze nooit zo oud als wij en je zal er (meestal) afscheid van moeten nemen, dat is het nadeel van een huisdier vind ik. Een mooie herinnering blijft over.
Alle reacties Link kopieren
Dingentje heel veel sterkte meis ! Het is niet zomaar een konijn he ! het was jou beestje en daar houd je van, en als dat weggvalt is het heel normaal dat je daar zoveel verdriet om hebt.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Ik begrijp heel goed hoe je je voelt, ben zelf de hele nacht wakker geweest om bij mn 2 zieke paardjes te zijn. Je bent zo machteloos als je beestjes ziek zijn. En als ze overlijden zo verdrietig..

Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Ach Dingentje, idd verdrietig. Ik kan me voorstellen dat je tegen vanmiddag opziet.



Even off topic, barbie, je opmerking over een beste vriend verliezen valt wel even verkeerd. Daar is het nl. absoluut niet mee te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige mensen is hun huisdier wel degelijk hun beste vriend, omdat liefde voor een dier écht onvoorwaardelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je ook even een :hug: geven.

Ik ben ook een konijnenliefhebber en al had ik dat zelf van te voren niet gedacht, maar ik heb er vrijwel dezelfde band mee als dat ik vroeger met mijn hond had. Voor mij is het ook meer dan een konijn en echt een maatje en ik neem hem zelfs overal mee naartoe.

Veel sterkte meis!
(f) het is nooit leuk om een maatje te verliezen! :flower:
.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het er dan maar op dat ik hoop dat mensen niet hoeven mee te maken hoe het is als je je beste vriend (mens) verliest.



(en ja ook ik ben vreselijk gek met mijn dier en zou ook behoorlijk van mijn pad zijn, vandaar mijn eerdere sterkte berichtje)
Alle reacties Link kopieren
molie schreef op 12 september 2008 @ 10:16:

Ach Dingentje, idd verdrietig. Ik kan me voorstellen dat je tegen vanmiddag opziet.



Even off topic, barbie, je opmerking over een beste vriend verliezen valt wel even verkeerd. Daar is het nl. absoluut niet mee te vergelijken.
Een dier kan je beste vriend zijn molie. En iedereen voelt zijn eigen verdriet het ergst. Dus ik vergelijk het daar wel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven