'Likes' van vrienden op FB

07-08-2015 11:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Er is op FB echt geen mogelijkheid om uit te zetten dat je ziet wat andere mensen 'liken' he?



Al die half dode dieren, 'like als je om babies geeft/een moeder hebt' blabla komen me een beetje m'n neus uit als ik eerlijk ben.

Ik kom op FB om status updates/foto's van m'n vrienden te kijken en ik wil niet steeds alles wat ze leuk vinden of waar ze op reageren zien.



Heb zelf al lopen zoeken etc maar misschien heeft iemand van jullie al een truucje bedacht/gevonden?

En om deze mensen nou meteen helemaal niet meer te volgen... Ook weer zo overdreven haha.



Ik hoor het graag
Internagelaktisch
Ik volg die mensen inderdaad gewoon niet. Meteen. Heerlijk rustig.
Op niet meer volgen zetten. Krijg je ook geen spelletjesverzoeken meer
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet volgen, als je een keer wel wat interessante dingen wilt zien, ga je naar diegene de timeline, kom je al die likes vaak ook niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo'n bericht ziet, kun je rechtsbovenin het bericht op een pijltje klikken en daar kun je aanklikken of je berichten van dit onderwerp wel of niet wilt volgen. Als je een persoon niet meer volgt, zie je geen enkel bericht van deze persoon en dat is met de leuke berichten vaak niet de bedoeling. Bij mij werkt het prima!
Alle reacties Link kopieren
Veel van die "Like als je ditendat" zijn vaak geshared via een centraal account, je kan alles van dat account blokkeren, waardoor je de meldingen van vrienden die dat sharen ook niet meer ziet op jouw wall.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt aangeven dat je alleen belangrijke updates wil zien.

Als deze mensen zelf een foto of status posten waar veel op gereageerd wordt zie je die wel maar de likes niet.

Ik heb dat gedaan bij een vriend die elke dag 10 9gag-posts deelde.



http://www.adweek.com/soc ... ds-posts-news-feed/418449
Alle reacties Link kopieren
Oh huh, ik zie nu dat die functie is uitgezet...

Maar volgens mij werkt iemand op 'kennissen' zetten deels hetzelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef meestal aan dat ik geen berichten meer wil zien van het item wat ze liken/delen.

Aangeven dat je geen soortgelijke berichten meer wil zien werkt volgens mij niet. Ik wil namelijk ook niet dagelijks 10 vermiste honden op m'n facebook zien, maar daar ben ik nog niet vanaf.
Shoot first, ask questions later!
quote:AnAppleADay schreef op 07 augustus 2015 @ 11:54:

Oh huh, ik zie nu dat die functie is uitgezet...

Maar volgens mij werkt iemand op 'kennissen' zetten deels hetzelde.Inderdaad, gewoon in zg aparte groepen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ah groepen is wel een goed idee, ik zal thuis even gaan puzzelen!

Als er meer tips zijn hoor ik het graag trouwens!



Ontvolgen ga ik sowieso niet doen
Internagelaktisch
Ik zeg ook: ontvolgen. Je blijft dan wel vrienden, maar volgt ze gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook groepen,en iedereen die like en win acties of andere wanstaltige plaatjes deelt gaat in de groep kennissen. Een aantal die de hele dag door foto's delen van hun sportmomentjes en like en win staan op ontvolgen.
Ik heb eigenlijk nooit van dat soort updates, de meeste updates zijn van groepen waar ik in zit. Vraag me af hoe het komt dat dat bij iedereen zo verschillend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sowieso tegenwoordig het gevoel op Facebook dat ongeveer 75% van alle posts 'likes' en 'reacties' zijn van andere mensen. Heel vervelend. Ik zie ook regelmatig trouwfoto's/baby's/"ik ben zwanger" posts van mensen die ik helemaal niet ken. Ik heb het met behulp van de groepen iets verminderd waardoor het beter gaat maar ik krijg het er niet helemaal uit :(
You’d be filthy rich if you’d let go of things you can’t control
Alle reacties Link kopieren
Hier was ik vorige week ook naar aan het zoeken, ik hoef al die likes van anderen helemaal niet te zien. Ik hoopte dat het gewoon een instelling zou zijn, alleen is het zo simpel blijkbaar niet. Ik heb inmiddels wel een aantal mensen op ontvolgen gezet en het scheelt in ieder geval iets. Toch komt er nog steeds veel teveel onzin voorbij op mijn nieuwsoverzicht.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet iets wat je bij jezelf moet uitzetten dat anderen je likes al dan niet kunnen zien?

Vind het raar dat je er zo weinig zicht op hebt wat je wel of niet wil delen of wil zien. Wil geen mensen ontvolgen die ook leuke dingen posten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Je fb account verwijderen en je social media tijd in echte vrienden stoppen werkte voor mij het beste. Flauw, ik weet het. Maar ik vond het net zo irritant als jij, en idd vooral die afschuwelijke plaatjes van bloederige halfdode dieren. Zou handig zijn als er een goede functie voor zou komen zonder al dat gedoe van vrienden eerst in categorieën plaatsen of alle berichten ervan missen
Met ontvolgen staan ze nog steeds op je facebook maar je krijgt niet meer alle likes te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aangegeven dat ik dit soort posts niet meer wilde zien. En nu krijg ik er dus ook minder. Volgens mij kun je dat kiezen als je op het pijltje rechtsboven de afbeelding klikt. Daarnaast heb ik heel veel mensen die ik niet meer volg, omdat ze de godganze dag foto's delen van hun zoon's eerste drol en dat soort zaken. Dat hoeft voor mij ook niet
Ik lees graag mee, want ik ben benieuwd naar de oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven