Worm virus op usb

08-08-2015 17:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net mn USB stick met o.a. fotos van geboorte van mn kind in de computer stak, kwamer te staan dat mijn AVG een wormvirus had ontdekt?



Nu wil nu wel kiezen voor: "beschermen (aanbevolen) AVG kiest de beste methode om deze bedreiging te verwijderen"



Maar kan AVG dan ook opeens allemaal fotos van de usb gooien?

De fotos zijn heeel belangrijk voor me.



Er is nog een optie en dat is "negeren" je kunt dan alleen de bestanden met t virus niet meer openen als ik t goed begrijp.



Ik ben echt een leeeeeek wat betreft computers...dus ajb in kindertaal uitleggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Eerst je foto´s kopieren en plakken en dan je stick beschermen? Of kun je helemaal niet bij je foto's?
cookieholic wijzigde dit bericht op 08-08-2015 17:58
Reden: spelfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow dat kan ik eens proberen...ik schok zo toen ik dat zag, dat ik overal maar van af ben gebleven.



Het zijn wel heeeel veeel fotos...denk wel 2000 (en oude, trage pc)...
Alle reacties Link kopieren
Owja...en zit zo'n virus dan "in" een bepaalde foto of filmpje of hoe moet ik dat voor me zien? Pff word er zenuwachtig van haha!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon beschermen, virusscanners halen geen foto's weg. Of je moet al een foto hebben als virus.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ik zie zo'n wormpje voor me die zo door je foto's heen gaat.. Als in, er komen dan gaatjes in. Maar dat zal wel niet. Denk dat je hem inderdaad gewoon kan beschermen zoals aapje zegt.



En een gratis tip: sla je foto's op in een online dropbox (www.dropbox.com bv).Heb je nooit meer dit soort gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ow thanks aapje...weet je dat zeker? (Tja,anders zeg je t niet natuurlijk...maar pfff mn hart gaat echt 1000x per min haha) Bang de fotos kwijt te raken.



Ik heb wel een dropbox maar die is vol...



Maar tegen betaling kan je geloof ik meer ruimte krijgen toch? Misschien moet ik dat toch maar eens doen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het zeker. Hey, ik heb vaker virussen gehad vroegah, vooral omdat ik zelf ook behoorlijk wat rond prutste met allerlei dingen om programma's te vinden. Bijvoorbeeld een gratisch photoshop toen je nog niet dingen als The Gimp had. Op begeven moment kom je dan in de diepe krochten van het internet en je krijgt altijd wel ergens een virus mee dan. De dingen die in mijn downloadmap stonden, bleven er altijd in staan. Zelfs de bestanden met virus zelf, alleen de virus werd er vaak uit gehaald. Behalve als je dan datzelfde bestand weer aan klikte, dan kwam die uit slaap-modus.
Alle reacties Link kopieren
Hahaa ja ik geloof je;) je hebt er 100% zeker meer verstand van dan ik
Protip: Nooit belangrijke foto's opslaan op USB.
Als het goed is laat je scanner ook zien welk bestand besmet is toch? Dan haal je dat weg en klaar. En misschien is het wel een 'false positive'. Had een tijdje terug een externe HD gekocht, alle bestanden met garantie info etc die erop stonden even geback upt en toen geformatteerd voor mijn mac. Maand later ging mijn virusscanner af dat het registratiebestandje van mijn externe HD malware bevatte. Ik geloof nooit dat Seagate externe HD's verkoopt met malware maar toch dat bestand weggegooid want ik had um toch al anders geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
@muloza...je hebt gelijk! Ik ga gelijk even kijken of ik extra dropboxruimte kan kopen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader heeft me inmiddels geholpen. Virus is weer weg.



Bedankt voor de adviezen!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 08 augustus 2015 @ 19:10:

Protip: Nooit belangrijke foto's opslaan op USB.Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 08 augustus 2015 @ 22:24:

[...]





Waarom niet?Beste is om dingen wat je belangrijk vind, zoals babyfoto's, je scriptie, werkgerelateerde zaken, dubbel of drie keer te hebben. Als er dan iets kapot of kwijt raakt (usb stick, externe harde schijf, intere harde schijf) heb je het tenminste nog 1 of 2 keer. Het is sowieso wel handig als je het al op twee schijven/usb sticks hebt staan, ook nog online op te slaan via dropbox of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nut van een back-up, maar Muzola zegt dat je hiervoor geen USB moet gebruiken. Waarom niet?
quote:chocolol schreef op 08 augustus 2015 @ 22:57:

Ik snap het nut van een back-up, maar Muzola zegt dat je hiervoor geen USB moet gebruiken. Waarom niet?Omdat een USB-stick niet betrouwbaar is. Google maar op 'gebroken USB' dan kom je ook op het Vivaforum terecht, op een topic waar ik de USB-stick van de TO heb gemaakt, nadat deze was afgebroken. Sindsdien heb ik zo'n 30 USB-sticks gemaakt van mensen die door Google dat topic tegenkwamen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven