Entertainment alle pijlers

The Walking Dead, seizoen 6 and beyond

11-08-2015 12:32 2962 berichten


Welkom in het nieuwste topic over The Walking Dead. A sanctuary for all, om te huilen, te lachen, te genieten en te zwijmelen over de lekkere manspersonen die deze geweldige serie rijk is





Let op: in principe volgen we het uitzendschema zoals die in Nederland wordt uitgezonden. Die loopt 24 uur achter op Amerika, dus als je streamt en de nieuwste aflevering al gezien hebt, geen spoilers aub!

Ook spoilers vanuit de comics worden niet op prijs gesteld.

Speculeren mag wel, maar gebruik je gezonde verstand en zet tekst desnoods in het wit en foto's verborgen achter een link als je niet zeker weet of je spoilert.



Klets gezellig mee. Of je nou een fan van het eerste uur bent of pas tijdens de Fox-marathon ingestapt bent, iedereen is welkom.

Hier de trailer van seizoen 6.

Hier een link naar het oude topic.

En hier een link naar het topic over Fear the walking dead.

Alle reacties Link kopieren
Ja, het hebben van kinderen of een slechte lichamelijke gesteldheid is wel een potentiëel enorm groot probleem, ja. Ook nog afhankelijk van hoe oud je kinderen zijn en wat je precies hebt, natuurlijk, maar makkelijker wordt het er in elk geval niet op.



Ik weet niet of ik hoog zou gaan zitten. Als er walkers beneden zijn kom je er wel moeilijk uit misschien, afhankelijk van de indeling van het betreffende gebouw. Ik woon wel in een stad, dus ik zou meteen maken dat er weg kwam. Teveel walkers en potentiële walkers (mensen die het waarschijnlijk niet zullen halen). In Nederland leven we met veel mensen op een kleine oppervlakte, dus we zullen het extra zwaar krijgen (voor wie hier woont).
Ik zeg Waddeneiland.
Alle reacties Link kopieren
Geordie, dat blik bonen pak je. Altijd. Daar hoef je dan niet over na te denken. Je wordt heel egoistisch en beschermend bij traumas en rampen etc.

Die ander levende persoon doet er echt niet toe, wel jezelf en je kinderen.



Ook het doden van levende personen wordt routine net zoals het "doden" van walkers is.



Mensen worden echt keihard bij schaarste.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, verschillende fasen van de ZA brengen verschillende 'angsten' met zich mee.



Net als in seizoen 3. Het feit dat er een andere groep zo vlak bij zit, is zo'n groot gevaar dat er gewoon een oorlog tussen de twee van komt (The Governor). Anderen zullen je misschien laten zitten, maar er zijn altijd mensen die je zullen doden alleen maar om te zorgen dat jij ze niet op een later tijdstip in hun reet komt bijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 13:45:

Ik zeg Waddeneiland.



Ik dacht ook aan een eiland. Niet te groot, zodat je alles in de smiezen kan houden.



Belangrijk wordt dan dat je maatregelen neemt wat betreft de levenden die kunnen sterven. Zieken gelijk afzonderen bijvoorbeeld. Je houdt het nooit helemaal tegen dat er toch walkers kunnen ontstaan, maar je zult er alles aan moeten doen om de veiligheid te waarborgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een waddeneiland echt een goede is. Zodra je van alle walkers af bent heb je een prima te verdedigen plek.

Olla en ik leggen de moestuin aan. Ook kan ik wijn maken als ik de goede spullen heb. Een apocalyps zonder wijn kan natuurlijk niet.



Nu wel alvast zaden verzamelen OLLA!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
De provincie Friesland moet zich maar hard maken voor een TWD- Europe spinoff. De Nederlandse overlevenden kunnen dan mooi op Vlieland of Terschelling gaan zitten. Mooie reclame voor het toerisme daar.
Ik doe het erg leuk met een gitaar en een kampvuur en kumbaya. Mag ik meedoen?



Ik schreef het laatst al ergens anders: als je op vakantie bent en je komt in een verlaten bos een nog verlatener wit kerkje tegen, midden op een berg, en de eerste gedachte van jou én je man is 'oh kut, zombies' dan kijk je téveel walking dead.
Eiland is best funest. Want als er iemand doodgaat óp het eiland heb je daar óók zombies en je haalt niet makkelijk spullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 12 augustus 2015 @ 13:54:

Ik doe het erg leuk met een gitaar en een kampvuur en kumbaya. Mag ik meedoen?



Ik schreef het laatst al ergens anders: als je op vakantie bent en je komt in een verlaten bos een nog verlatener wit kerkje tegen, midden op een berg, en de eerste gedachte van jou én je man is 'oh kut, zombies' dan kijk je téveel walking dead.



Yup! Maar dat is helemaal niet erg!



Gitaar bij een kampvuur is geen goed idee, sorry. Te veel herrie.
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
quote:Sidroht schreef op 12 augustus 2015 @ 13:55:

Eiland is best funest. Want als er iemand doodgaat óp het eiland heb je daar óók zombies en je haalt niet makkelijk spullen.

Je moet zelfvoorzienend zien te worden. Moestuin, vee, zonnecollectoren. In principe heb je geen zooi uit de supermarkt nodig en op het vaste land gaan die voorraden op den duur ook op (of bederven).

Als iemand in je gemeenschap dood gaat, moet je zsm een staak door zijn hoofd drijven.
Ik krijg nu helemaal visioenen over een Vikings/TWD gemeenschap op Vlieland.
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 13:57:

[...]



Je moet zelfvoorzienend zien te worden. Moestuin, vee, zonnecollectoren. In principe heb je geen zooi uit de supermarkt nodig en op het vaste land gaan die voorraden op den duur ook op (of bederven).

Als iemand in je gemeenschap dood gaat, moet je zsm een staak door zijn hoofd drijven.Ja, maar kijk naar die gevangenis. Één iemand overlijdt zonder dat mensen het weten en heeft dan alweer een aantal mensen besmet voor het ontdekt wordt. In één nacht kan een half dorp al gezombied zijn.
Ja maar dat had ook in Woodbury kunnen gebeuren en het kan ook in Alexandrie. Dat heeft niks met eiland of geen eiland te maken, maar gewoon met het leven in een gemeenschap. (verbazingwekkend dat dat in alexandrie nog niet gebeurd is trouwens)

Het eiland idee is meer dat dat beter te verdedigen is tegen bedreigingen van buitenaf.
Wandelen in het bos zal sowieso nooit meer hetzelfde zijn. Was met een vriendin in het bos aan het wandelen en kwam in the middle of nowhere een soort geïmproviseerde tent tegen. Zeil, wat stokken, wat oude versleten kampeerspullen er omheen. Waarschijnlijk een zwerver. Maar ik vond het uiterst plausibel dat daar een zombie bij opdook.
quote:Starshine schreef op 12 augustus 2015 @ 14:00:

Ja maar dat had ook in Woodbury kunnen gebeuren en het kan ook in Alexandrie. Dat heeft niks met eiland of geen eiland te maken, maar gewoon met het leven in een gemeenschap. (verbazingwekkend dat dat in alexandrie nog niet gebeurd is trouwens)(ja gek, terwijl de rest van de serie zo plausibel is en er hélemaal nergens gaten in het verhaal zitten )
gaten in het verhaal? Welnee joh.



ik vind het ook heel toevallig dat overal waar team family opduikt de pleuris uitbreekt.

- Atlanta camp, was rustig..Rick komt aan en de eerste walkers verschijnen.

- CDC, TF komt aan en plots is de tijd op.

- Hershels farm. Veilig, rustig, genoeg te eten. En hup walkers komen het feest verstoren.

- Woodbury, gemeenschap met potentie, uiteengereten door TF.

- Prison, okay dat was de schuld van tha Gov'ner.

- Terminus, dat dus.

- Alexandrie, hadden het goed voor elkaar totdat....juist ja.



Als je het verhaal vanuit die anderen vertelt, komt TF er heel slecht uit.
Oh ik zou gaan voor het bos. Of een centerparks achtige toestand om spullen te halen.

Of mijn werkplek die is zo goed beveiligd dat het prima te verdedigen is als je er éénmaal in zit, medicijnen aanwezig en er kan een man of 120 in wonen vermoed ik, als het moet nog wel meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidroht schreef op 12 augustus 2015 @ 14:03:

Oh ik zou gaan voor het bos. Of een centerparks achtige toestand om spullen te halen.

Of mijn werkplek die is zo goed beveiligd dat het prima te verdedigen is als je er éénmaal in zit, medicijnen aanwezig en er kan een man of 120 in wonen vermoed ik, als het moet nog wel meer.CP: leuk! Met z'n allen in de Aquamundo!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
Als we serieus een keer een meet gaan doen, is dit een leuke activiteit

http://www.workshopkruisboogschieten.nl/prijzen/



Boeken we een plaats op een scoutinglabelterrein. Man en ik zetten wel een leuke survivalhike in de omgeving uit. 's Avonds fik stoken uiteraard en een vet eng nachtspel met walkers in het bos.

quote:Tendril83 schreef op 12 augustus 2015 @ 14:26:

[...]





CP: leuk! Met z'n allen in de Aquamundo! iew, ik wil niet weten hoe Aquamundo eruit ziet als het filtersysteem niet meer werkt
Alle reacties Link kopieren
Nope, maar stel je eens voor hoe die leeg is, met wat aarde erin: perfecte kas.

Ik zie potentie!
If you don't have anything nice to say, come sit by me and we can make fun of other people together
hm, zo had ik het nog niet gezien. Goed idee!
Ik wil bij tendril in de groep!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven