Hoe krijg ik mijn blog aan de man?

13-09-2008 20:30 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort schrijf ik een blog, zelf vind ik hem erg leuk (uiteraard :-d) maar goed. Op de 5 mensen die me dichtbij staan na, leest niemand dat ding! Mijn vraag is dus hoe ik ervoor kan zorgen dat meer mensen hem gaan lezen.
Is het op hyves?

Hoe ik het zelf doe is als volgt: ik lees heel veel blogs van anderen, en zet er altijd een reactie of een respect neer.

Dan komen ze vanzelf ook bij jou kijken.

Ik schrijf dus ook blogs. X-D
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef op 13 september 2008 @ 20:31:

Is het op hyves?

Hoe ik het zelf doe is als volgt: ik lees heel veel blogs van anderen, en zet er altijd een reactie of een respect neer.

Dan komen ze vanzelf ook bij jou kijken.

Ik schrijf dus ook blogs. X-D
Nee op mijn eigen site. Ik lees idd wel veel blogs en laat daar ook mijn link achter maar dat heeft tot nu toe geen nut.
Zet de link op hyves (tenzij hij anoniem is natuurlijk en je niet wil dat al je toegevoegde collega's hem lezen). Staat je blog op je eigen website of is het via blogspot/web-log oid?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Nee de blog staat op mijn eigen website :)

En ik ben niet zo hyveserig (spreek uit; hijfserug)

Ik heb de link er even op gezet maar kreeg vervolgens reacties die in de 18+ categorie vallen end ar zit ik dan weer net niet op te wachten :-p
In dat geval wacht ik met je mee op ideeën...
Op het prikbord iedereen oproepen? X-D
Kunnen we hier op digi geen algemeen topic openen waarin iedereen de link naar zijn of haar blog kan zetten?

Het is natuurlijk wel een beetje reclame voor je eigen site maken dan maar ik denk dat het vooral een manier is om leuke nieuwe blogs te ontdekken.

Of niet?
Op zich ben ik best herkenbaar hier; dat maakt me niet zoveel uit. Maar om nu op het vivaforum uit te komen wanneer je mijn blog googelt? Liever niet denk ik...
[quote]Moordwijf schreef op 13 september 2008 @ 20:45:

Ik heb de link er even op gezet maar kreeg vervolgens reacties die in de 18+ categorie vallen end ar zit ik dan weer net niet op te wachten :-p[/quote]

Ik vrees dat de enige manier om meer bezoekers te trekken schrijven over seks is. Er zijn vrijwel geen onderwerpen die echt mensen ertoe aanzetten om speciaal naar een bepaald blog te gaan. En lezen kost veel tijd.

Vaak kwamen de columns hier op het viva blog gedeelte op mij nogal krampachtig over als ze over seks gingen. Net of je kon merken dat het alleen te doen was om op te vallen. Beetje fake vond ik.

Dus blijkbaar nog zeer moeilijk ook om overtuigend over dat onderwerp te schrijven.

Als iemand een ander onderwerp weet wat evenveel bezoek trekt, laat maar weten.....

En elk blog concurreert met een Forum als dat van Viva. Lastig om het in je eentje daarvan te winnen.
Er zijn verschillende manieren om lezers te krijgen voor je blog en het succes hangt ook af van het onderwerp waar je over schrijft. Logischerwijs krijgen specifieke onderwerpen minder aandacht dan de meer gangbare onderwerpen.

Bijna elk weblog bevindt zich in een cirkel andere blogs. Door, zoals je al doet, consequent te blijven reageren op andermans postings, kun je meer bezoekers trekken. Het is wel heel belangrijk dat je dit blijft doen....het heeft vaak tijd nodig voordat je echt in zo'n cirkel terecht komt. Geef ook zoveel mogelijk inhoudelijke reacties en probeer echt iets toe te voegen aan de discussie. Dus niet alleen een link droppen.

Nog steeds komen de meeste bezoekers via zoekmachines. Het hangt van veel factoren af of je goed te vinden bent in Google. Technische aspecten van je site, onderwerp en links spelen bijvoorbeeld allemaal mee. Als je hier meer van wil weten, kun je eens googelen op SEO of Zoekmachineoptimalisatie. Daar is heel erg veel over geschreven.

Andere manier is om het mogelijk te maken om je artikelen te 'raten' of aan te bevelen op sites als digg.com

Ook links opnemen van andere blogs kunnen je goodwill geven en misschien nemen die blogs jouw link ook op. Hoe meer links, hoe hoger je pagerank, hoe hoger in Google. (weer seo :-))

En als je er budget voor hebt zou je kunnen denken aan een adwords campagne.

Of kies een onderwerp waar nog niet zoveel over is geschreven en 'plug' dit bij mogelijke geinteresseerden.

Heb je al een RSS feed? Dat gebruiken heel veel mensen tegenwoordig en kan je lezers opleveren.

Eh dat was het eerst :-) Vragen?:-)
quattro35 schreef op 13 september 2008 @ 21:10:

[quote]Moordwijf schreef op 13 september 2008 @ 20:45:

Ik heb de link er even op gezet maar kreeg vervolgens reacties die in de 18+ categorie vallen end ar zit ik dan weer net niet op te wachten :-p[/quote]

Ik vrees dat de enige manier om meer bezoekers te trekken schrijven over seks is. Er zijn vrijwel geen onderwerpen die echt mensen ertoe aanzetten om speciaal naar een bepaald blog te gaan. En lezen kost veel tijd.

Vaak kwamen de columns hier op het viva blog gedeelte op mij nogal krampachtig over als ze over seks gingen. Net of je kon merken dat het alleen te doen was om op te vallen. Beetje fake vond ik.

Dus blijkbaar nog zeer moeilijk ook om overtuigend over dat onderwerp te schrijven.

Als iemand een ander onderwerp weet wat evenveel bezoek trekt, laat maar weten.....

En elk blog concurreert met een Forum als dat van Viva. Lastig om het in je eentje daarvan te winnen.

Dit ben ik niet met je eens. Elk blog heeft een publiek, elk onderwerp heeft een publiek. Het is alleen moeilijker te vinden, maar het is er wel en de aanhouder wint.

Dat is het mooie van het nieuwe web vind ik, het draait voornamelijk om niches. Zoveel bezoekers als viva is voor een gemiddelde particulier slechts zeldzaam haalbaar, maar de mensen die je wilt bereiken en die echt geïnteresseerd zijn kun je echt vangen. En zo kan iedereen zijn/haar eigen uitgever zijn. je hoeft helemaal niet met viva te concurreren en het is al helemaal niet zo dat je alleen opvalt als je over sex schrijft.
Ik lees inderdaad ook veel blogs (precies, feeds kunnen erg handig zijn - scheelt een hoop tijd). En die gaan echt niet (alleen) over seks. Wat voor mij veel belangrijker is, is dat iemand leuk schrijft. En geen opsomming geeft van wat ze vandaag weer gedaan heeft. Maar hee, misschien ben ik wel een geval apart.
Oh en ik weet niet wat voor een software je gebruikt, maar met Wordpress wordt je heel erg goed gevonden in zoekmachines en zij hebben ook een grote community waar je snel goed gevonden kan worden.

Succes
Ik heb geen blog, maar via via via surfen kom ik nog wel eens toevalligerwijs op hele leuke blogs terecht, waar ik dan lees, mensen enorm kan bewonderen om wat ze doen, dat ze dat allemaal ook nog kunnen bijhouden...

Wat ik zou willen weten is hoe je gerichter naar blogs kan zoeken..

ik herinner me nog een blog van een man waar ik binnenkwam op zoek naar een bepaald recept, toen bleek dat hij hele mooie reizen maakte en hiervan uitgebreid verslag deed, prachtige foto's en ondertussen ook over zijn gezin en alles eromheen vertelde...

Dit was mijn eerste kennismaking met blogs en ik weet dat er nog veel meer te vinden moet zijn, maar hoe vind je die?
Sophy wat een vragen!

Ik gebruik wordpress. Ik heb totaal geen budget :-d

En het is ook niet zo dat ik 5000 man wil die mijn blog lezen hoor, maar gewoon dat je af en toe een reactie krijgt zeg maar :-p

Ik ben met Google goed te vinden dus dat scheelt alweer.

Ik heb nog geen RSS feed, zal eens kijken of ik daar wat mee kan idd.

Ben ook nog maar net begonnen met mijn blog hoor dus het publiek zal ongetwijfeld nog wel groter worden!

Verder zal ik ook nog eens even kijken op digg.com, ken die hele site niet namelijk :-d

Dankje voor je ideeën!
Zelf veel op andere blogs rondstruinen werkt goed. Ik blog al jaren en verander regelmatig van adres. Maar toch heb ik zo'n 100 lezers per maand...
Moordwijf, zet je link hier neer (of mag dan niet?)en ik lees je blog. Of ik het blijf lezen kan ik niet beloven.
Ik reis veel (vooral voor werk, elk seizoen zit ik eigenlijk in een ander land) en in plaats van mails te beantwoorden had ik besloten een blog te schrijven over wat ik allemaal meemaak en doe. Dan voelen mensen/vrienden zich ook niet verplicht om te beantwoorden of te doen of ze geinteresseerd waren. Het is begonnen met vandaag heb ik dit en dit gedaan maar mijn laatste blog was een recept van wat ik de hele zomer op Cyprus heb gegeten. Maar igg het heeft zich denk ik verspreid. Je moet het de tijd geven en je trekt vanzelf we een groep aan.
Ik vind de tips van Charmer goed. En wat ik er aan toe wil voegen: schrijf voor jezelf, niet voor je lezers. Dan alleen hou je het vol. En dan maakt het je als het goed is niet uit hoeveel lezers je trekt.

Ja, ik schrijf dus ook een blog en ik doe mijn best zo weinig mogelijk lezers te trekken en ongooglebaar te blijven :)
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Helemaal eens met Int, maar volgens mij lukt jou dat wel: schrijf voor jezelf. Iedereen heeft online een publiek, ook als het om een minder populair onderwerp gaat. Het duurt dan misschien iets langer, maar de lezers krijg je uiteindelijk wel en zijn waarschijnlijk ook heel loyaal.

Ben nu wel nieuwsgierig aan het worden naar je blog ;-)
Ik heb hem in mijn profiel gezet (A)

Dankje wel voor alle tips!

Ik ben nog maar net begonnen met mijn blog dus oordeel niet te streng alsjeblieft :-$
Ik vind het principe van 'ik reaguur bij jou, maar dan moet je ook bij mij reaguren' erg benauwend en misleidend. Als je zó aan je lezers moet komen, dan maar niet...
Hey Moordwijf!

Ik heb even gekeken en ik vind het concept heel leuk! Ik denk ook echt dat er wel publiek voor is!

Ik zou je blog nog iets uitbreiden met van die typische wordpress widgets. Dat je de laatste reactie kunt zien, bijvoorbeeld.

Of neem een flickr account en plaats daar ook foto's op.......dan installeer je zo'n widget die de laatste flickr foto's laat zien. Je kunt ook uitbreiden met video's natuurlijk.

Ik denk dat als je meer content hebt je vanzelf ook meer lezers krijgt. Nu staat er nog erg weinig, dus mensen zijn ook sneller weg.

Ik zou ook een stuk tekst toevoegen om uitleg te geven over je blog. Dat is ook belangrijk om goed gevonden te worden. Hoe meer content, hoe meer je gevonden wordt.

Dus, stel jezelf voor en vertel wat de bezoeker daar doet.

Kijk bij andere wordpressblogs welke handige widgets zij hebben, ook mbv google kun je interessante widgets vinden. Het leukt je blog op en nodigt uit om meer te lezen, vaker terug te komen of meer interactief te zijn.

En content dus :-)

Voor de rest heel leuk, ben benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen.

Groetjes Sophy
Super sophy! ik heb echt wat aan je commentaar!

Rss feed kan nu gebruikt worden

laatste reacties zijn te zien

stukje over de blog is nu ook te lezen!

Als je meer commentaar hebt dan graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven