Heel ongewenst zwanger

14-08-2015 13:54 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit op deze pijler zou schrijven.

Ik heb vanmorgen positief getest. Ik denk dat ik 2/3 weken zwanger ben.

Afgelopen maand ben ik overgestapt op een andere pil, ik ben met de nieuwe strip begonnen op dezelfde dag als ik met mijn oude strip had moeten beginnen. Dit zou gewoon veilig moeten zijn omdat het een vergelijkbare pil is.

Ik heb veilige seks gehad met mijn ex vriend, dus ook met condoom. Een keer was de condoom afgegaan, maar omdat ex vriend niet klaargekomen was heb ik er niet teveel bij stil gestaan.

En nu ben ik dus zwanger. Ik werd niet ongesteld en zit 4 dagen in m'n stopweek. Dat gebeurt vaker, maar mijn borsten deden zeer en op de een of andere manier had ik een raar voorgevoel.

Ik voel me echt bedonderd. Ik ben al 17 jaar aan de pil, ik ben altijd voorzichtig en vooral nu ik geen partner heb en wel seks ben ik extra secuur.

Morgen doe ik nog een test, een die ook het aantal weken aangeeft. Dinsdag heb ik een afspraak bij de dokter en dan zal ik doorverwezen worden, ik denk voor een abortus pil.

Heb m'n besluit dus al genomen. Ik kan op dit moment of over 8 maanden of in de komende paar jaar gewoon geen kind financieren en opbrengen op de manier zoals ik het zou willen doen.

Ik ben zo overstuur. Ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar dat dit is gebeurd....

En mijn vraag. Moet ik het mijn ex vertellen? Hij is vader en katholiek en hij zal waarschijnlijk willen dat ik het houd. Hij neemt alle verantwoordelijkheid voor zijn zoon, en ik denk dat hij dat weer zou willen doen. Ik weet het niet zeker maar dat denk ik.

Maar ik wil niet overgehaald worden. Wat als ik binnen nu en dinsdag hormonaal word. Ik wil geen beslissingen nemen in die hoedanigheid en er de rest van mijn leven spijt van hebben.

Is niet vertellen dan de oplossing? Dat lijkt me ook niet juist.

Mijn god wat een puinhoop. Hopelijk kunnen jullie me helpen m'n hoofd wat helderder te krijgen.

Alvast bedankt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Salstar25 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:23:

[...]

Omdat hij het recht heeft om te weten dat hij haar zwanger gemaakt heeft en dus de vader is van iets in haar buik.

Ik vind, ondanks dat ze het kindje laat weghalen, dat hij het recht heeft te weten dat ze zwanger is.

Het voegt niks toe en ja het geeft ongetwijfeld verdriet en drama mee, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Hij kan er met haar over gaan praten ja dat klopt, dat doe je als twee volwassen mensen nou eenmaal over zo'n situatie.

Het is gewoon niet eerlijk om te zeggen: oh ja, joh ik was ook zwanger van je maar heb besloten het niet te willen dus klaar.

Je gaat daarover in gesprek, je geeft aan wat jij wil en geeft hem de kans om zijn gevoel te uiten, want ja, ook als man heb je dat recht.

En dan maak je een beslissing. TO heeft die al gemaakt als het goed is maar hij hoort daar in mijn ogen van af te weten.ik zie alleen maar een hoop extra drama die je kan voorkomen door het gewoon niet te vertellen. Ze heeft al een besluit genomen, dus wat valt er te bespreken?
Salstar, waarom zou Bladora hierover met hem moeten praten als je op 10 vingers kan natellen dat hij het waarschijnlijk wil houden? Wat voegt de discussie, ruzie, huilen, drama en dán de abortuspil met verstoorde verhoudingen tussen beide dan toe?

Soms is spreken zilver en zwijgen goud.
quote:-Bladora- schreef op 14 augustus 2015 @ 14:23:

[...]

Je hebt helemaal gelijk.

Betekent dat ik hem niet meer kan zien. Want ik ben niet goed in het achterhouden van dingen.Het was toch al uit, dus zo erg kan dat ook weer niet zijn.
quote:-Bladora- schreef op 14 augustus 2015 @ 14:18:

Mijn twee beste vriendinnen hier zijn op vakantie. Heb al wel lang getelefoneerd met m'n nl'se vrienden.

Ik moet ook vrij gaan nemen van werk enzo. En dat is op dit moment praktisch onmogelijk. Dus ik moet met een goed verhaal komen. Dat ook nog

Als je echt voor 100 % achter het beëindigen van je zwangerschap staat, vind je wel iets om te vertellen tegen je baas.

Praktisch onmogelijk om vrij te nemen is onzin, als je ziek wordt draait de zaak ook gewoon door. Als je dit echt wilt, moet je wel op dit moment doorzetten, niet te lang ermee wachten.

[...]

Omdat hij het recht heeft om te weten dat hij haar zwanger gemaakt heeft en dus de vader is van iets in haar buik.

Ik vind, ondanks dat ze het kindje laat weghalen, dat hij het recht heeft te weten dat ze zwanger is.

Het voegt niks toe en ja het geeft ongetwijfeld verdriet en drama mee, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Hij kan er met haar over gaan praten ja dat klopt, dat doe je als twee volwassen mensen nou eenmaal over zo'n situatie.

Het is gewoon niet eerlijk om te zeggen: oh ja, joh ik was ook zwanger van je maar heb besloten het niet te willen dus klaar.

Je gaat daarover in gesprek, je geeft aan wat jij wil en geeft hem de kans om zijn gevoel te uiten, want ja, ook als man heb je dat recht.

En dan maak je een beslissing. TO heeft die al gemaakt als het goed is maar hij hoort daar in mijn ogen van af te weten.En als hij van niets weet heeft hij daar dus ook geen gevoelens over
quote:hoppala schreef op 14 augustus 2015 @ 14:26:

[...]Het was toch al uit, dus zo erg kan dat ook weer niet zijn.Exact. Ex = exit.

[...]

Je hebt helemaal gelijk.

Betekent dat ik hem niet meer kan zien. Want ik ben niet goed in het achterhouden van dingen.

Als het je ex is, is het wellicht sowieso beter om hem niet meer te zien.

Of je vertelt het volgende week nádat je je abortuspil geslikt hebt.
Shoot first, ask questions later!

[...]

Je hebt helemaal gelijk.

Betekent dat ik hem niet meer kan zien. Want ik ben niet goed in het achterhouden van dingen.

Dit, vertel hem het gewoon, hij was toch ook goed voor de seks? Dan mag hij het weten ook.

Je kan toch geen dingen achter houden.
Hey Blaadje,

dat zou kunnen dat ik aan verkeerde ex denk

Dan nog blijf ik bij mijn standpunt.

Je weet sinds lange tijd donders goed wat je wilt (dat is wel eens anders geweest) en dat is een grote groei voor jou.

Je hebt alles goed overdacht en bent helder in je standpunt.

Jouw beslissing inderdaad, maar ik zou ook geen onnodig drama maken.

Ex is ex.
Huts!
quote:hoppala schreef op 14 augustus 2015 @ 14:26:

[...]

Het was toch al uit, dus zo erg kan dat ook weer niet zijn.Ik zeg ook niet dat het erg is was meer een mental note.
quote:-Bladora- schreef op 14 augustus 2015 @ 14:13:

[...]

Nu niet, maar ik ben inderdaad bank dat ik twijfel ga voelen als ik met hem praat.

Dan praat je niet met hem.

Je wil geen kind.

Je wil al helemaal geen kind van je ex.

Dus komt er geen kind en dat beslis je zélf.

Niet dramatisch gaan doen. Blijf realistisch en nuchter. Niet gaan simmen over drank en roken. Er is straks geen zwangerschap meer en er komt geen kind.

Kom op meisje.
Anderzijds, een Filipijnse nanny is ook zo geregeld in die contreien
quote:Doreia schreef op 14 augustus 2015 @ 14:26:

Salstar, waarom zou Bladora hierover met hem moeten praten als je op 10 vingers kan natellen dat hij het waarschijnlijk wil houden? Wat voegt de discussie, ruzie, huilen, drama en dán de abortuspil met verstoorde verhoudingen tussen beide dan toe?

Soms is spreken zilver en zwijgen goud.Inderdaad ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Naja liubi dat is ook een beetje eht punt van mijn eerste post. In Blas carriere past waarschijnlijk nooit een Kind. Daar zou ik nog wel even over nadenken als ik haar was.

[...]

En dan maak je een beslissing. TO heeft die al gemaakt als het goed is maar hij hoort daar in mijn ogen van af te weten.In theorie ben ik het wel met je eens. Het is zijn kind. Toch vind ik vertellen onnodig. Dan vertelt Bladora van de zwangerschap. Is hij eerst blij. Vervolgens vertelt ze over haar voorgenomen abortus. Is hij boos en verdrietig. Verder schiet hij er niets mee op. Hij kan praten als Brugman, ze wil het kind niet. Het past niet in haar leven. Wat heeft praten voor hem dan voor zin? Wat heeft weten voor hem voor zin?
Later is nu
quote:Starshine schreef op 14 augustus 2015 @ 14:18:

[...]

nou en? Twijfel wil niet zeggen dat je het dan maar moet doen. Ik twijfel zo vaak over van alles, maar ik voer lang niet alles uit.Dat zeg ik toch ook niet?
Moet het iets toevoegen? Het enige wat het geeft is eerlijkheid, openheid en ja ongetwijfeld een discussie waar je niet op zit te wachten.

Helaas ook niet op de zwangerschap, die is er ook, is nu eenmaal zo en moet besproken worden.

Er is in dit geval geen sprake van 'kans op een bevruchting' er is sprake van daadwerkelijk een positieve test.

En ja, in mijn ogen heeft de man die dat mede met jou heeft veroorzaakt, recht om het te weten.

Ik leef niet met de instelling, wat niet weet wat niet deert, en ook niet met de instelling dat vrouwen alleen recht hebben over een zwangerschap en het maar geheim kunnen houden om gezeik te voorkomen. Je hebt seks, je loopt het risico zwanger te raken (ondanks alle middelen) en ook al laat je het weghalen, degene met wie je seks hebt gehad heeft even veel recht om het te weten als de zwangere zelf.

Dus nogmaals, het heeft geen toevoeging, nee, het zal niks veranderen, inderdaad. Het geeft gezeik, klopt. Dat is de consequentie.

Het is een kwestie van: ik ben zwanger van je, ik ben er 100% van overtuigd dat ik nu geen kinderen wil en ik laat het dus weghalen. Ondanks die keuze, vind ik wel dat je het recht hebt om er vanaf te weten. Klaar.
Ik ben altijd blij als er mensen zoals Eleonora en Doreia reageren, want die zeggen altijd net iets mooier wat ik ook vind
Niet met ex bespreken. Er komt geen kind en dus is er geen vader. Er wordt geen kind weggehaald, er wordt een prille zwangerschap beëindigd en dat dit gaat gebeuren staat al vast.
Ok even over ex - we hebben het nog heel fijn samen. Maar op een vrijere basis dan toen we het een relatie noemden. We zijn wel exclusief. Ik mag hem erg graag en heb ook nog wel gevoelens voor hem. Daarom voelt het niet juist hem niks te zeggen.

Maar ik weet ook dat het beter is niks te zeggen. Ik ben niet bereid te committen. En hij zou er ook niet blij mee zijn maar zijn verantwoordelijkheid moeten nemen voor zijn gevoel. Hij heeft de financiële middelen, de ruimte, sociaal vangnet klaar. Als ik het wel zeg is wat we ook hebben nu sowieso einde verhaal denk ik.
quote:Salstar25 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:34:

Moet het iets toevoegen? Het enige wat het geeft is eerlijkheid, openheid en ja ongetwijfeld een discussie waar je niet op zit te wachten.

Helaas ook niet op de zwangerschap, die is er ook, is nu eenmaal zo en moet besproken worden.

Er is in dit geval geen sprake van 'kans op een bevruchting' er is sprake van daadwerkelijk een positieve test.

En ja, in mijn ogen heeft de man die dat mede met jou heeft veroorzaakt, recht om het te weten.

Ik leef niet met de instelling, wat niet weet wat niet deert, en ook niet met de instelling dat vrouwen alleen recht hebben over een zwangerschap en het maar geheim kunnen houden om gezeik te voorkomen. Je hebt seks, je loopt het risico zwanger te raken (ondanks alle middelen) en ook al laat je het weghalen, degene met wie je seks hebt gehad heeft even veel recht om het te weten als de zwangere zelf.

Dus nogmaals, het heeft geen toevoeging, nee, het zal niks veranderen, inderdaad. Het geeft gezeik, klopt. Dat is de consequentie.

Het is een kwestie van: ik ben zwanger van je, ik ben er 100% van overtuigd dat ik nu geen kinderen wil en ik laat het dus weghalen. Ondanks die keuze, vind ik wel dat je het recht hebt om er vanaf te weten. Klaar.Dit!!
quote:Eleonora schreef op 14 augustus 2015 @ 14:30:

[...]

Dan praat je niet met hem.

Je wil geen kind.

Je wil al helemaal geen kind van je ex.

Dus komt er geen kind en dat beslis je zélf.

Niet dramatisch gaan doen. Blijf realistisch en nuchter. Niet gaan simmen over drank en roken. Er is straks geen zwangerschap meer en er komt geen kind.

Kom op meisje.Je hebt gelijk Eleonora. Ik weet dat ik de neiging heb dramatisch te doen moet nu gewoon m'n hoofd erbij houden.
quote:nina1966 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:27:

[...]

En als hij van niets weet heeft hij daar dus ook geen gevoelens over

Nee, en zolang je niet weet dat je partner vreemdgaat voel je er ook niks bij, dus dan is het ook niet nodig om het te weten?

Gaat nergens over dit.

Laat mij vinden dat een man het recht heeft om er vanaf te weten, ondanks de drama die er van kan komen. Dat is mijn mening.

En nee, het voegt niks toe. Ik ben gewoon een open en eerlijk persoon, niet van het stiekeme gedrag en de regel: wat niet weet, wat niet deert. Daar ben ik allergisch voor. En dat mag ik vinden.
quote:-Bladora- schreef op 14 augustus 2015 @ 14:36:

Ok even over ex - we hebben het nog heel fijn samen. Maar op een vrijere basis dan toen we het een relatie noemden. We zijn wel exclusief. Ik mag hem erg graag en heb ook nog wel gevoelens voor hem. Daarom voelt het niet juist hem niks te zeggen.

Maar ik weet ook dat het beter is niks te zeggen. Ik ben niet bereid te committen. En hij zou er ook niet blij mee zijn maar zijn verantwoordelijkheid moeten nemen voor zijn gevoel. Hij heeft de financiële middelen, de ruimte, sociaal vangnet klaar. Als ik het wel zeg is wat we ook hebben nu sowieso einde verhaal denk ik.

Mocht je naar Dubai gaan is het sowieso uiteindelijk einde verhaal, dus geniet gewoon lekker van wat er nu nog is en zorg dat je je zaakjes regelt.

En 'n kind nemen omdat hij zo geindoctrineerd is door zijn religie/opvoeding, is natuurlijk al helemaal een foute reden om 'n kind op te wereld te zetten.
quote:hoppala schreef op 14 augustus 2015 @ 14:33:

Naja liubi dat is ook een beetje eht punt van mijn eerste post. In Blas carriere past waarschijnlijk nooit een Kind. Daar zou ik nog wel even over nadenken als ik haar was.Waarom zou ze dan extra moeten nadenken? Een kind past gewoon niet bij de levensstijl van 'n carrierevrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven