BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Voor mij is dat wat niet fijn voelt straf. Ik zou het dus ook zeker aangeven, helemaal als je net begint met ontdekken.

Net als bij seks geef je ook aan wat je prettig vindt en wat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog niet met hem over gesproken. Ik vind er ook een hele heftige kant aan zitten. Maar ik denk dat de enige manier is om me te kunnen over te geven is om totale overgave te moeten ervaren. Ik weet niet of ik dat met hem kan omdat we al wat dieper in een relatie zitten en het niet helemaal lekker loopt. Toch denk ik dat dit wel bij mij past.
Begin eens met beiden een sublijst in te vullen. En deze regelmatig bij te werken.
quote:tjengaz schreef op 25 juli 2015 @ 00:07:

Ik denk dat ik een voorkeur heb voor bdsm en mijn partner misschien ook. Maar wat als je dit uitgaat proberen en je partner dingen doet die je niet fijn vindt of lekker? Moet je je er dan aan overgeven of aanwijzingen geven. BDSM is toch overgeven ook al voelt het niet fijn?



Nee, BDSM is overgeven OMDAT het fijn voelt.



Als jullie beiden er mee willen experimenteren (en dus beide niet zo veel ervaring ermee hebben) is het juist zinvol om aanwijzingen te geven en niet van alles over je heen laten komen (jaja .. lees zoals je wil ). Juist van elkaar weten wat je er bij voelt en hoe je het ervaart zorgt er voor dat je beter op elkaar kan inspelen en intensiever van elkaar kan genieten.



Het is best een lastig iets .. genieten van vastbinden/pijn/vernedering/onderdanigheid/etc .. zowel voor de gever als de nemer. Je zoekt grenzen van elkaar op die heel plezierig kunnen zijn om te ontdekken, maar waarvan je van te voren niet precies weet waar ze liggen. Je moet dus best goed op elkaar letten en ook goed elkaar leren lezen. Het is dan juist belangrijk dat je naar elkaar een open boek probeert te zijn.
quote:tjengaz schreef op 25 juli 2015 @ 00:17:

Ik heb er nog niet met hem over gesproken. Ik vind er ook een hele heftige kant aan zitten. Maar ik denk dat de enige manier is om me te kunnen over te geven is om totale overgave te moeten ervaren. Ik weet niet of ik dat met hem kan omdat we al wat dieper in een relatie zitten en het niet helemaal lekker loopt. Toch denk ik dat dit wel bij mij past.



Van openheid worden de meeste relaties beter. Dus wat mij betreft zou ik het er wel met hem over hebben. Als ik het zo lees dan lijkt het alsof je er een hele grote stap van maakt; volledig overgeven om totale overgave te moeten ervaren. Er is niks mis mee om 'klein' te beginnen hoor. Volgens mij zijn de meeste BDSM-ers begonnen met een blinddoekje en/of een pets op je billen.



Doe vooral wat goed voelt en niet wat je denkt dat zo hoort.



Overigens lijkt het mij nog veel interessanter om te ontdekken waarom je relatie niet helemaal lekker loopt om daar iets mee te doen. Als je nu al aangeeft dat je twijfelt of je je aan hem kan overgeven dan zegt dat iets over je vertrouwen in hem. Als je BDSM gevoelens je relatie in de weg zitten dan is het juist zinvol om dat aan te pakken, maar als de kink in de kabel op een ander vlak zit dan is het de vraag of BDSM in de relatie introduceren het niet ingewikkelder/lastiger maakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:tjengaz schreef op 25 juli 2015 @ 00:17:

Ik heb er nog niet met hem over gesproken. Ik vind er ook een hele heftige kant aan zitten. Maar ik denk dat de enige manier is om me te kunnen over te geven is om totale overgave te moeten ervaren. Ik weet niet of ik dat met hem kan omdat we al wat dieper in een relatie zitten en het niet helemaal lekker loopt. Toch denk ik dat dit wel bij mij past.Praten lijkt me een prima plan, eea praktizeren nog niet. Eerst de neuzen weer dezelfde kant op en de vertrouwensband herstellen. Bij overeenstemming zou ik heel rustig aan beginnen. En natuurlijk mag jij aangeven wat wel en wat niet. Je wil wordt je niet afgenomen, gelukkig niet zeg.
...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij alweer een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb (en voor de rest ook, zo te zien).

Mijn situatie is ineens van een roze wolk naar een onweersbui veranderd.

What to do als je verliefd op je D bent geworden.... En dat niet wederzijds blijkt te zijn. Ik heb nu gezegd dat het me beter lijkt dat we het hier dan maar bij laten.... Maar au. Ik kan me er nog even niks bij voorstellen dat ik hem niet meer zal zien (en mijn lijf schreeuwt dat dat niet zo kan zijn). Zou het kunnen dat ik mijn onderdanige gevoelens naar hem verwar met verliefdheid? Hij is mijn eerste D, dus ik heb er niet zoveel ervaring mee... En laten we zeggen dat dealen met romantische gevoelens ook niet mijn sterke kant is. Pfff, ik had niet verwacht dat dit zo pijnlijk zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Afstand moeten nemen als er gevoelens van liefde zijn, is altijd lastig. Of het nu verliefdheid of een intense vorm van onderdanige liefde is.

Welke van de twee het is, die vraag kun jij alleen beantwoorden. Maar het kan best dat je ze verward, omdat ook onderdanige liefde heel heftig en intens kan zijn.

Maar misschien is even afstand dan juist goed, omdat het je kan helpen die vraag te beantwoorden.



Maar als het echt verliefdheid is kun je beter stoppen. Dat doet heel veel pijn, maar het aanhouden zal vaak beiden alleen maar meer pijn gaan doen. Omdat je onbewust gaat hopen op iets dat er niet is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar 'em dan het verschil in moet zitten, qua gevoelens. Liefde is voor mij liefde. Waarschijnlijk ben ik daar nogal zwart-wit in.



Maar ik ben het met je eens dat als de verhoudingen scheef zijn, er niks anders op zit dan te stoppen. Maar das vooralsnog lastig te accepteren. Het zal tijd nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als het onderdanige liefde is. Hoeft dat niet perse. Het is geen relatieliefde in de traditionele zin van het woord. Maar je moet eerst uitvinden wat het is en wat je daarmee wil.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:avie83 schreef op 06 augustus 2015 @ 12:38:

Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee waar 'em dan het verschil in moet zitten, qua gevoelens. Liefde is voor mij liefde. Waarschijnlijk ben ik daar nogal zwart-wit in.



Maar ik ben het met je eens dat als de verhoudingen scheef zijn, er niks anders op zit dan te stoppen. Maar das vooralsnog lastig te accepteren. Het zal tijd nodig hebben.



Wat vindt hij ervan dat jij verliefd op hem bent, is zijn reactie nu naar jou ook anders dan voorheen?

Of kan hij het gescheiden houden?
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_237021 wijzigde dit bericht op 15-08-2015 17:42
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat het hier zo stil is!



Ik heb sinds een aantal maanden een relatie waarin ik mijn gevoelens eindelijk plaats kan geven. Hij heeft een stuk meer ervaring dan ik maar dat is eigenlijk wel fijn



Grappig genoeg heeft hij nu hij met mij is ook weer stukken vaker "vanilla" seks. Wat goed bevalt.



Ik heb hier wel al langere tijd meegelezen en las vaak dat mensen het moeilijk vinden omdat het "abnormaal" zou zijn. Dat heb ik gelukkig niet. Merk wel dat ik er een stuk makkelijker over praat met mensen die ik nog niet zo lang ken als met mensen waarmee ik al sinds de basis- of middelbare school bekend ben. Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij vrij normaal, dat je er met "vreemden" er eerder over praat dan met je naaste vrienden/familie.



Praat je er met relatief onbekenden over (zoals bv op het internet), krijg je niet de goede reactie terug, dan ga je verder naar de volgende. Hij/zij kent je toch niet, dus er zit geen naar gevolg voor je prive leven aan vast.



Met vrienden/familie is dat anders..het komt meer op het persoonlijke vlak en kan veel kwetsender zijn wanneer er geen "klik" is.
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
Ik praat er met bekenden helemaal niet over. Niet omdat ik het abnormaal vind, maar omdat ik niet gewend ben om over mijn seksleven te praten met familie of vrienden, ik weet ook niets van hoe het er in de slaapkamer toegaat bij mijn broers en zussen bijvoorbeeld. Inderdaad praat het met onbekenden makkelijker, zeker als ik weet dat ze ervoor open staan.



Sorry dat er niet eerder reacties zijn gekomen domino_steen (ds, mooie afkorting ), ik had je berichtje compleet gemist.





Iemand toevallig nog naar de Kamasutrabeurs geweest deze keer? Ik hoorde dat je nu voor het sm-podium toegang moest betalen. De laatste 2 edities was ik op de beurs en vond ik het nou niet zo spannend wat er daar gebeurde, jammer dat ze dit nu zo doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn familie weet van niks, omdat ze het niet zouden begrijpen. Mijn vrienden weten het echter allemaal, ook de gebe die deze gevoelens niet delen. Zij zullen het misschien niet compleet snappen, maar ze zien dat het mij gelukkig maakt en het is fijn dat het in elk geval voor heb geen geheim hoeft te zijn. Voor mij heeft het ook weinig met seks of mijn seksleven te maken, al ben ik daar oom heel open over met hen. Ik heb er wel seks bij en het kan er een onderdeel van zijn, maar bdsm is geen seks. Voor mij is het een levensstijl, een relatievorm een belangrijk onderdeel van wie ik ben. Daarover moeten zwijgen, betekent mijzelf moeten ontkennen bij mensen die mij dierbaar zijn. Hoewel ik daar bij mijn familie vrede mee heb, vind ik het niet leuk.

Mijn vrienden wisten het trouwens niet meteen. Dat is ook een proces geweest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
De kama ben ik nog nooit geweest, vind het te duur voor wat je er voor krijgt. En ik ben sowieso niet zo van de shows. Mis dan toch vaak de emoties van een gewoon spel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Met mijn familie zal ik het er zeker niet over hebben, wij praten vrijwel nooit over seks.

Bij vrienden "van vroeger" laat ik niet meer weten dan dat ik best wel wat experimenteer en mij graag wat onderdanig opstel in de slaapkamer.



BDSM is bij ons met name seksgerelateerd, maar het wordt langzaam ook meer buiten de slaapkamer onderdeel van onze relatie. Dit gaat gelukkig heel natuurlijk en we communiceren heel open over hoe het gaat. Ik voel me er ook heel vertrouwd bij.



De Kamasutra beurs trekt mij niet, ben er dan ook nog nooit geweest. Sowieso trekken andere seksgerelateerde events of bijeenkomsten mij niet zo. Behalve dat ik er hier graag wel wat vaker over zou willen praten (mis af en toe wel iemand om ervaringen mee te kunnen delen), is het vooral ook iets wat tussen mij en mijn vriend is.



Lollypopje, wat voor dingen bespreek je dan met je vrienden? Ik denk dat als ik bepaalde ervaringen of vraagstukken met hen zou delen, dat ze er slechts beperkt over mee kunnen praten. Mist er dan niet toch een soort herkenning van hun kant?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vrienden bespreek ik wat ik doe, maar ook gewoon de relatievorm. Gewoon zoals zij het ook over hun relaties en seksleven hebben. Waarbij het enige verschil is dat bij de mijne de vorm wat anders is. Het klopt dat zij niet alles begrijpen of niet overal over mee kunnen praten, maar het is fijn dat het geen geheim is. Dat het voor hen een gewoon iets is. Zo van, wij zitten op de bank naast onze vriend en lollypopje zit liever op de grond. Maar ik heb ook veel vrienden die zelf ook aan bdsm doen, dus als ik herkenning zoek ga ik eerder naar hen. Echter het feit dat zij aan bdsm doen, betekent niet dat hun beleving hetzelfde is. Tegelijkertijd maken de verschillen het alleen maar leuk en zetten je soms ook aan het denken, maar dat kan ook bij vanilla vrienden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je wel gelijk in. Het is ook niet dat een bdsm relatie per se héél erg anders is, of niet dezelfde problemen kan hebben.





Nieuwsgierig vraagje; hoe hebben jullie je vriend/vriendin/speelpartner ed gevonden? Ofwel, een gelijkgestemde?



Ik eigenlijk heel toevallig op een chat online terwijl ik er niet naar op zoek was
Ik heb mijn vriend/D gevonden via een datingsite, maar niet eentje die gericht was op BDSM. Ik wist op dat moment nog niet dat hetgeen waar ik naar verlangde in een relatie hieronder viel, vandaar. Dat wij wat dit betreft gelijkgestemden waren was in dit opzicht dus toeval, maar misschien ook wel niet. Misschien waren wij wel helemaal niet verliefd op elkaar geworden als ik tijdens het daten had gemerkt dat hij nooit mijn onderdanige gevoelens zou kunnen beantwoorden en hij had gemerkt dat hij nooit dominant aan mij kon zijn, de leiding kon nemen en mijn overgave kon krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ook toeval dus! Ik wist van te voren wel al dat ik meer met bdsm wilde doen, maar het lijkt me heel moeilijk om, mocht mijn relatie uitgaan, weer een gelijkgestemde te vinden.

Ik heb toch vrij weinig met online platforms als fetlife of bdsmzaken en ik voel er ook niet zo veel voor om me in "dat wereldje" te mengen. Wellicht onterecht maar ik ben blij dat het nu zo is gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn gelijkgestemde via een spelletje leren kennen, daar zat een chatfunctie bij en van het 1 kwam het ander.
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
Heeft iemand ervaring met een trio?

Ik en mijn liefje zijn voorzichtig een beetje met dat idee aan het spelen. Gewoon een beetje aan het rondkijken en een beetje kletsen/flirten met anderen. Daarom ben ik ook wel een beetje benieuwd naar ervaringen die anderen hiermee hebben.
ik heb ervaring met trio's en ook eenmaal met bdsm.

Het heeft wel wat en tijdens die bdsm sessie was ik onderdanig.

Ik ben een switch en vind het eerlijk om sub te zijn maar als D gaat het mij beter af.

Ik vind het ook wel een aantrekkelijk idee om als D een trio te hebben met 2 sub's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven