Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Samsung Galaxy S4 mini.

Geen idee hoe ik dat moet uitzetten.

Ik denk ook dat, hier in de grensstreek, het buitenlandse signaal sterker is dan het NL-se signaal.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha wat een handig topic! Ik heb jullie hulp op het moment niet nodig maar wie weet in de toekomst... Tvptje

Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Elmervrouw, ik heb zelf geen Samsung dus ik weet niet precies welke software je hebt en wat je moet doen, maar een van de volgende opties zou moeten helpen:



Android smarpthones (tot Android 2.3): Ga naar: Menu > Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Het toestel gaat zoeken naar mobiele netwerken. Wacht totdat de telefoon een lijst netwerken weergeeft. Selecteer uw eigen netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken' en zal de smartphone geen buitenlands netwerk selecteren.



Android smarpthones (tot Android 4.0): Ga naar: Menu > Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Het toestel gaat zoeken naar mobiele netwerken. Wacht totdat de telefoon een lijst netwerken weergeeft. Selecteer uw eigen netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken' en zal de smartphone geen buitenlands netwerk selecteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gevonden wat je beschreef. En uitgevoerd natuurlijk! Ik ben benieuwd. Bedankt voor je hulp!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik heb twee kleine nerdy vraagjes. Misschien weten jullie raad?



1) Op facebook ben ik lid van openbare groepen, bijvoorbeeld over mijn hobby's (haken, kleuren en wat meer van die mutserige dingen). Hoe voorkom ik dat een bericht dat ik hier plaats direct zichtbaar is in het nieuwsbericht van al mijn vrienden?



2) Ik haat de whatsapp-belfunctie, hoe zet ik die uit? Ik heb wat familieleden die 'hoi' appen, en als ik dan iets terugzeg dan word ik binnen een nanoseconde gebeld door ze. Terwijl ik daar niet altijd behoefte aan heb. Bijvoorbeeld als ik in de stiltecoupé zit, of op een terras. Het voelt als een soort controle en als ik niet meteen opneem schromen ze niet om een keer of 10, 12 achter elkaar te bellen.
Hallo!

Ik heb een vraag over facebook chat, ben ik hier dan op het goede adres?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar hardnekkkige inlogcookies bij mijn email die ik maar niet kan verwijderen.

Zodra ik bij gmail wil intikken zie je die 3 emailadressen dus staan.

CC cleaner helpt ook niet.Ik heb al diverse forums nagekeken maar alles wat ik probeerde hielp niet.

Wie weet hoe het moet of heeft een link naar makkelijke uitleg in het nederlands.



Alvast mijn hartelijke dank
Wie weet waar ik kan vinden op welke plek (map, bestand, file) teksten via Lezer (W8) worden opgeslagen?

Ik kreeg die optie en dat ging automatisch.

Weet iemand waar ik dat kan vinden? Of anders de instellingen waar ik kan instellen waar een automatische update wordt geplaatst?

In dit geval zou het een pdf zijn, maar ik zie geen datum waarop iets is gewijzigd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@kroeleencactus: Helaas is het niet mogelijk om de belfunctie in WhatsApp uit te schakelen. De enige manier is om terug te gaan naar een versie die de belfunctie nog niet had.



@poezelpootje: Vraagt maar raak!



quote:ElleMichelle schreef op 19 juni 2015 @ 15:38:

Ik heb een paar hardnekkkige inlogcookies bij mijn email die ik maar niet kan verwijderen.

Zodra ik bij gmail wil intikken zie je die 3 emailadressen dus staan.

CC cleaner helpt ook niet.Ik heb al diverse forums nagekeken maar alles wat ik probeerde hielp niet.

Wie weet hoe het moet of heeft een link naar makkelijke uitleg in het nederlands.



Alvast mijn hartelijke dank Internet Explorer neem ik aan? http://windows.microsoft. ... omplete-saved-information

Mocht je Chrome hebben https://support.google.com/chrome/answer/142893?hl=nl zie kopje "Gegevens voor Automatisch aanvullen verwijderen" vervolgt door "Computers en Chromebook".
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ElleMichelle schreef op 19 juni 2015 @ 15:38:

Ik heb een paar hardnekkkige inlogcookies bij mijn email die ik maar niet kan verwijderen.

Zodra ik bij gmail wil intikken zie je die 3 emailadressen dus staan.

CC cleaner helpt ook niet.Ik heb al diverse forums nagekeken maar alles wat ik probeerde hielp niet.

Wie weet hoe het moet of heeft een link naar makkelijke uitleg in het nederlands.



Alvast mijn hartelijke dank Volgens mij los je dit op door auto-aanvullen uit te zetten bij de opties in je browser.

Ik ben erg mosterd zie ik
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand misschien hoe ik de e-mail van mijn Outlook (werkaccount) door kan laten sturen naar mijn privé e-mail? En hoe ik de e-mails die er al instaan kan back-uppen?

Ik heb uitgebreid gegoogled, maar alles wat ik kan vinden werkt niet. Ik kan mijn e-mail niet koppelen aan het Outlook programma. Ik heb automatisch doorsturen en automatisch omleiden aangezet, maar als ik vanuit een ander e-mail adres naar mezelf mail wordt het niet doorgestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat je werkgever dat doorsturen heeft uitstaan. Grote kans dat zij dat backuppen ook regelen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat denk ik ook. Is er nog een andere manier om mijn e-mails door te sturen? Heb ongeveer 1000 e-mails dus handmatig doorsturen gaat wel even duren...

Ik zal de ICT eens mailen om te vragen of zij het kunnen back-uppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,



Mijn HP deskjet 2050 print niet meer sinds de W10 update . De opdracht blijft in de opdracht rij staan, maar verder kom ik niet...



Ik heb via hp site update drivers geïnstalleerd, ik heb getest of printer het verder nog wel doen (scannen doet hij, scan uitprinten ook) en naar instellingen mbt spooler gekeken.



Hij doet het bij diverse soorten documenten, dus niet alleen bij pdf of zo. Wat mij wel opvalt is dat het icoontje voor de print opdracht niet herkend wat voor document het is (staat bv geen pdf icoon)



Heeft iemand hier nog een idee wat ik nog meer kan proberen?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Helpdesk van HP mailen?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 27 augustus 2015 @ 15:54:

Helpdesk van HP mailen?Ik had al een bericht naar Windows gestuurd via help optie, maar bedacht me het eerst even hier te vragen voordat ik ook hp mail
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik had HP gemaild ipv microsoft, het lijkt me dat je via HP sneller een antwoord krijgt
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je op al de vraag (= je probleem) gezocht? Wellicht dat op andere fora een antwoord staat
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 27 augustus 2015 @ 17:30:

Heb je op al de vraag (= je probleem) gezocht? Wellicht dat op andere fora een antwoord staatJa, maar over het algemeen kom je dan op dezelfde dingen uit (driver updaten)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het.

Wellicht dat HP je verder kan helpen. Ik heb daarom W10 nog steeds in de wacht staan totdat dit soort kinderziektes opgelost zijn, maar daar heb je niets aan.



Toch denk ik dat HP je verder kan helpen, al was het maar omdat je het probleem bij hen meldt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 27 augustus 2015 @ 18:09:

Ik zie het.

Wellicht dat HP je verder kan helpen. Ik heb daarom W10 nog steeds in de wacht staan totdat dit soort kinderziektes opgelost zijn, maar daar heb je niets aan.



Toch denk ik dat HP je verder kan helpen, al was het maar omdat je het probleem bij hen meldt.Dank voor het meekijken. Ik had eerste week afgewacht en toen won de nieuwsgierigheid en heb ik W10 gedownload. Maar goed, ik zal iig HP gaan mailen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik weet niet zeker of er W10 op mijn PC is gezet via updates.

Hoe kan je dat simpel bekijken. ik weet dat het kan, maar zo snel even niet.



Verder schijnt er een mogelijkheid te zijn waarbij je op de site van MS iets kan downloaden om terug te gaan naar W8.

Verder nog niet gezocht. Weet iemand daar iets mee van?



Met linken heb ik geen goede ervaringen. De weg naar de site (zichtbaar) wel. Dat vind ik prettiger. Ik heb namelijk een ander besturingssysteem doordat ik andere hardware gebruik.

Als ik een zoekrichting weet dan is het voldoende. Kan ik ook gaandeweg rekening houden met onverwachte dingen.

Wat dan ook. Garantie, levensduur software etc. Ik weet het nog niet, want ik heb foutmeldingen.

Ik heb voorlopig opties. Alles opnieuw installeren is een andere.
Alle reacties Link kopieren Quote
[quote]Pumps_italiaans schreef op 29 augustus 2015 @ 12:23:

Ik weet niet zeker of er W10 op mijn PC is gezet via updates.

Hoe kan je dat simpel bekijken. ik weet dat het kan, maar zo snel even niet.



Pumps, update gaat niet via een automatische update, je moet opdracht geven. En het duurt echt wel (minstens) een uurtje voordat hij klaar is met update, dus dat is niet over het hoofd te zien (of iemand anders moet het hebben gedaan? Je merkt echt het verschil met W8, bijvoorbeeld door de terugkeer van het start menu. Oh en in mijn geval omdat printer het niet doet



Ik denk dat je bij 'systeminfo' (ik weet zo even Nederlandse term niet) bij start menu de info kan vinden welke windows je hebt
pochacco wijzigde dit bericht op 29-08-2015 12:48
Reden: Typo
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Startmenu had ik al terug tijdens het gebruik van W8.

Maar ik heb een keer vast gezeten. Via automatische updates was er een upgrade van browser en andere software.

Maar ik ga maandag wel kijken naar vaktijdschriften waarin plaatjes staan. W8 heeft ook meerdere versies.

Het is dus wel mogelijk dat er iets fout is aangeklikt. PC was toen ook erg traag en bijna onbruikbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!



Ik gebruik Dropbox veelvoudig en wil weer even opruimen. Wil graag aantal gedeelde mappen verlaten, zodat ik de mappen op kan ruimen (zonder dat dat gevolgen heeft voor de rest van de groep )

Ik ben geen eigenaar van de mappen. Kan mezelf dus verwijderen via dropbox.com. Maar, nadat ik "leave folder" doe, blijft hij maar laden... Probeer het nu al een paar dagen maar het lukt niet. Ook niet als ik 'm uren laat laden.



Ik heb het al met twee browsers geprobeerd. Welke andere manieren zijn er??

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven