De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu ongeveer 19 graden. Aangenaam weer nu. Het is zwaarbewolkt, maar regen blijft uit, i.t.t. wat Google voor mijn omgeving voorspeld heeft.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de plak nachten de volgende dagen gaat meevallen min 12/13 graden dat vind ik aanvaardbaar om te slapen
Alle reacties Link kopieren
Het regent, maar niet hoorbaar. Ik heb de TV aan, en de airco zoemt. Dus ik hoor de regen niet. Het is nu 17 graden.



Het koelt langzaam af naar 15. De volgende dag wordt het ongeveer 17 graden. De komende dagen zijn regenachtig, tot aan dinsdag.



Daarna meer zon en de temperaturen gaan weer omhoog, naar 25 graden.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis is het wel een halve graad afgekoeld, nog maar 24.5 graad
...
Alle reacties Link kopieren
Het is regenachtig en grauw nu buiten. 16 graden is het buiten, 23 graden is het binnen. Gisteren was het nog 25 graden. Mijn meubels en de muren in mijn woning houden voorlopig de warmte vast.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe de dag gaat verlopen vandaag ivm de temperatuur als het bewolkt blijft word het 18 graden als de zon namiddag doorkomt 22 graden
Ohhhh, wat heb ik heerlijk geslapen! Eindelijk een normale nacht, eindelijk uitgerust. Dat was lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heerlijk geslapen heb zelfs tegen de ochtend een laken gebruikt en dat is al een hele tijd geleden!
Ja, ik heb ook het dekbedhoes over me heen getrokken. Is een goed teken toch?



Het gaat de goede kant op.
Het is hier nu 16,7 graden. Alles staat tegen elkaar open, maar het wil hier in huis niet koeler worden dan 21,5. De hitte zit echt in het gebouw. Ik denk dat er wel meer koelte nodig is en regen om het uit huis te krijgen. De wind is wel koud, heerlijk fris.



Is wel typisch voor mijn huis. Als ik in de winter alles doortocht, al is het nog zo koud, het wordt nooit kouder dan 16 graden in huis. Misschien dat dat komt door mijn buren, die houden volgens mij mijn huis warm. Ik heb boven mij een gezinsvervangend tehuis voor psychiatrische mensen en daar staat de verwarming dag en nacht aan en beneden is tropisch. Scheelt mij wel weer in de kosten, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier in mijn appartement is 17 graden het laagste dat we ooit gehad hebben moet wel zeggen dat we toen terug kwamen van vakantie en dat ik er op dat moment niemand boven en niemand onder ons woonde. En in de winter moet ik mijn verwarming echt niet hoog zetten als je het op 21 graden zet dat lijkt een lage temperatuur voor vele maar toch is het dan echt aangenaam warm binnen dus het is hier toch wel goed geïsoleerd. In de zomer is het hier nooit warmer dan 28,5 graden geweest en dat heb ik dit jaar zelfs nog niet gehaald
Alle reacties Link kopieren
AAAAAAAAAAAAAAH, HET IS ZALIG HIER! 15 GRADEN EN BEWOLKING! HOE KAN DIT NOU MOGELIJK ZIJN? Sorry voor de backspace, maar het is EINDELIJK weer eens KOEL! Jeetje, dat werd tijd, de rest van augustus was aangenaam tot bloedheet (en die aangename dagen zijn er twee tot nu toe, vandaag komt er een derde bij). Ik zit de hele tijd te huppelen in huis en ben op mijn best, man wat ben ik VROLIJK! Klinkt misschien wat overdreven, maar voor mij lijkt het TIJDEN terug dat het zo koel is geweest. Eindelijk frisse lucht, en maar even niet denken aan de oplopende temperaturen volgende week van 22/23 graden.. bereid jullie maar voor op het terugkerende zomerse weertype , maar van mijn laatste vakantiedag geniet ik met VOLLE TEUGEN! Genieten jullie ook zo?



En ik heb ook VELE malen beter geslapen dan vorige nachten, ook al was het weer een warme nacht. Ik hoop dat de nachten tenminste wel onder de 13 graden komen, 13 graden 's nachts is nog boven de 15 's avonds ;) 's nachts wordt het 14 graden.



Dat is toch wat beter dan eerst hé Djessy! Welkom trouwens nog! Hier is het zo'n 23 graden binnen, dus dat is ook wat beter! Op naar de herfst (hoop ik na volgende week).
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Weeronline heeft in het WEERNIEUWS geplaatst dat de zomer weer terug komt, WAT?! En ook nog met een plaatje van een grote zweefmolen met vrolijke mensen in korte kleren en een strakblauwe lucht. Dit is het (misselijkmakende) bericht:



Vandaag en morgen is het verre van zomerweer, maar vanaf dinsdag knapt het op en vanaf donderdag kan de temperatuur weer de zomerse 25 graden bereiken. Daarbij is ook veel ruimte voor de zon en de neerslagkans vrij klein.



Even doorbijten

Vandaag en morgen is het, met maxima rond 18 graden, fris voor de tijd van het jaar. In het westen en zuidwesten is het overwegend droog, maar in de rest van het land valt regelmatig regen. Langs de oostgrens kan het zelfs af en toe flink plenzen.



Vanaf dinsdag beter

Dinsdag kan lokaal nog een beetje regen vallen, maar het aandeel zon zal al een stuk groter zijn vandaag en ook weet de temperatuur ’s middags op de meeste plekken weer 20 graden te bereiken. Woensdag wordt het al prima weer met veel zon, weinig wind en circa 22 graden.



Zomers vanaf donderdag

Hitte vanuit het Middellandse zeegebied weet ons niet te bereiken, maar vanaf donderdag wordt het wel weer zomers met maxima rond 25 graden. Daarbij zijn er goede kansen dat dit aangename zomerweer een poosje weet aan te houden, al is een plaatselijke bui in het komend weekend wel mogelijk.



Schoolvakanties

In het noorden van het land moeten kinderen komende week alweer naar school. In regio Midden en regio Zuid is het komende week nog vakantie en kan van het mooie weer genoten worden.



Tja, ik geniet met volle teugen hiervan, maar jammer dat er staat ''even doorbijten''. Hoe vaak is het wel geen 25+ geweest deze zomer? Hoe vaak moeten wij ''even doorbijten''? Zelfs de waddeneilanden moeten langer dan twee dagen doorbijten w.b. warmte.



Verder vind ik dit niet nieuwswaardig, omdat het 1. niet extreem warm wordt voor Nederlandse zomerbegrippen en 2. het al zoveel zo warm deze zomer is geworden.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Joh, de meeste mensen genieten met volle teugen van het hete zomerweer. Laat het. Djeez!!!
Alle reacties Link kopieren
Is die Sebastiaan wel echt?

Het lijkt wel alsof de wereld vergaat, zeg!



"Hoe vaak moeten wij ''even doorbijten''?"



Misstaat niet in een Shakespeare drama.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Het weerbericht is nu eenmaal altijd subjectief. Speelt in op de kudde, de grote massa.



Maar goed, ik doe vandaag gewoon een dagje alsof het herfst is!

Heb de woonkamer lekker aan kant: gepoetst en gestofzuigd en op de salontafel een mooi bordje met kaarsen aangestoken. Kon me niet meer inhouden! Straks ga ik nog thee zetten ook!



Heb voor het eerst in dagen de ventilator niet aan. Zit wel gewoon in mijn strapless top.

Fijne grijze dag iedereen!!
Alle reacties Link kopieren
Zit wel gewoon in mijn strapless top.



Hoe grappig is dat. Ik zit met een joggingbroek, shirt met lange mouwen, en daarover een fleecevest en dikke sokken
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2015 @ 12:24:

Zit wel gewoon in mijn strapless top.



Hoe grappig is dat. Ik zit met een joggingbroek, shirt met lange mouwen, en daarover een fleecevest en dikke sokken







Je meent het!! Ik heb ook nog een driekwart broek aan hahaha en ga ook in deze outfit zonder jas naar buiten zometeen!!



Ik verlang naar joggingbroek, wintervest en wintersokken maar mijn tijd komt wel weer
Alle reacties Link kopieren
Weermannen en vrouwen zeggen toch ook gewoon wat de meeste mensen willen horen in het genre van ja het word weer zalig zomer weer, de zon schijnt weer heerlijk en in de herfst en winter helaas weer een dagje regen en wind, brrr het word weer koud. Kunnen die niet gewoon zeggen dat het warm/koud word,regen/droog ipv zalig warm weer of het gaat helaas regenen
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 16 augustus 2015 @ 12:26:

[...]









Je meent het!! Ik heb ook nog een driekwart broek aan hahaha en ga ook in deze outfit zonder jas naar buiten zometeen!!



Ik verlang naar joggingbroek, wintervest en wintersokken maar mijn tijd komt wel weer



Vanaf woensdag kan ik mijn dikke kleren weer uit in huis.

Helaas op werk gewoon wel een jasje aan ivm airco (waar ik ziek van word)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 16 augustus 2015 @ 12:26:

[...]









Je meent het!! Ik heb ook nog een driekwart broek aan hahaha en ga ook in deze outfit zonder jas naar buiten zometeen!!



Ik verlang naar joggingbroek, wintervest en wintersokken maar mijn tijd komt wel weer Ik zit binnen nog steeds in een short en topje terwijl hier alle ramen open staan het is hier toch niet koud binnen. Als ik straks met de hond ga wandelen ook met een driekwart broek en t shirt buiten. Hier probeert de zon helemaal door te komen dus echt koud is het niet dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een een jas aan te doen
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2015 @ 12:37:

[...]





Vanaf woensdag kan ik mijn dikke kleren weer uit in huis.

Helaas op werk gewoon wel een jasje aan ivm airco (waar ik ziek van word)



Balen dat je ziek wordt van de airco.

Ik ben net terug van buiten en het is absoluut niet koud, lekker fris juist!

Heb vandaag al een hoop gedaan en nu doe ik niets meer, behalve relaxen en genieten van de grijze dag. Gelukkig hier geen zon die de boel komt verknallen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 16 augustus 2015 @ 13:06:

[...]





Balen dat je ziek wordt van de airco.

Ik ben net terug van buiten en het is absoluut niet koud, lekker fris juist!

Heb vandaag al een hoop gedaan en nu doe ik niets meer, behalve relaxen en genieten van de grijze dag. Gelukkig hier geen zon die de boel komt verknallen!!





Ik was net ook even buiten en het is koud!

Maar 16.7 gr hier in de tuin.

Das winter
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2015 @ 13:11:

[...]





Ik was net ook even buiten en het is koud!

Maar 16.7 gr hier in de tuin.

Das winter



If only...



-16,7 lijkt me een mooie temperatuur



Hahaha, ik ben net in strapless top naar de winkel en terug gefietst! Zelfs een bolero vond ik niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik eens iets vragen Yasmijn? Als je bij 17 graden al winterkleren aan doet wat doe je dan in aan als het 7 graden is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven