Verwerking GHB in drankje??

14-09-2008 21:59 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een lang verhaal. Ik schrijf eigenlijk van me af, want ik weet niet goed meer wat ik hiermee moet. Ik ben inmiddels 1,5 jaar vrijgezel. De laatste relatie was heftig en vermoeiend. Begon super verliefd en eindigde vervelend. Het gevoel wat ik er aan over heb gehouden is nu vooral: hm ja, ik rende en ik vloog, ik wilde er vanalles aan doen, maar eigenlijk was ik te veel, niet gewenst, hij zei het alleen niet en ik realiseerde me niet wat het was. Toen hij wegging hield dat in iedergeval op. Ik wilde me nooit meer zo voelen. Daarna gedate en gescharreld, toch nu 1,5 jaar single. Waarom ik dit zeg? Eigenlijk omdat ik me afvraag of mijn gedrag van nu aan de rotrelatie ligt of aan een incident. Ik weet het niet meer, ik pieker wat af.

Halverwege de grote single tijd is er iets gebeurd. Tijdens een avondje uit heeft iemand GHB in mn drankje gestopt. Via dokter en drugsinfolijn wel redelijke zekerheid dat het idd ghb was. De avond is daarna nogal slecht verder gegaan. Vriendin C waarmee ik uit was en twee bevriende mannen via haar gingen met me mee naar huis. Dat is voor mij nogal vaag. Vriendin wilde me niet alleen laten, want ik leek opeens enorm dronken. Dus ze bleef op mn bank slapen(?wachten?) met 1 vd vrienden. De andere man wilde mij blijkbaar (M wat doe je toch met me, herinner ik me). Verder weet ik het niet.

Reconstructie kwam achteraf. (mijn grote vraag: maar waarom is het uberhaupt allemaal gebeurd, ik wilde toch niet, ik snap het niet?????) Ik schijn gezegd te hebben: niemand komt mn bed in, alleen vriendin C als we dan toch hier gaan slapen. C: nee je wilde niet. Ze snapte het niet zo goed (ze was er ook niet meer helemaal bij), je zei nee, hij wilde zo graag en toen opeens verdwenen jullie wel richting slaapkamer. Dit weet ik allemaal niet.

Ik heb wel wat flashback van hele heftige sex. En de volgende dag ontdekte ik dat pak condooms zo goed als leeg was. Hij is er een paar uur geweest, schijnt. Daarna eerst een paar dagen enorm ziek geweest, langzaam aan ben ik toen gaan reconstrueren. Na een week pijn (fysiek, bij het lopen, het zitten, alles) en huilen ben ik naar de dokter gegaan. Ik was niet stuk. Gelukkig. Wel kreeg ik telefoonnummer van slachtofferhulp. Ik heb dat toen niet gebeld. Ik dacht dat ik het zelf wel kon oplossen. Immers, ik leef nog, ik ben heel (dat was heel belangrijk), het was eenmalig en rot, maar eigenlijk weet ik er vrij weinig van, dus waar maak je je druk om.

Ik heb zelf het gevoel dat ik vanaf dat moment nog meer in paniek raak als het om mannen gaat. Na mijn ex was ik al wat panisch als het om mannen ging, ik wilde al heel erg gewaardeerd worden, maar vanaf dat moment wilde ik niet meer dat iemand aan me zat. Heel dubbel. Aan de ene kant wilde ik het niet meer, aan de andere kant vond ik dat ik moest kunnen doen wat ik wilde. Ik ben niet van de one night stands, maar vond toch dat het me niet in de weg mocht staan om gewoon wat aan te rommelen als ik dat zelf wilde. Die paar keren dat ik wat deed (met vaste scharrel) toch weer paniek.

Ik vraag me nu zo af, waar ligt dat aan. De paniek? Was het die ene avond, was het die ex? Combinatie? Ik paniek meer bij de vaste scharrel, maar volgens mij deed ik het al. Ligt het aan onze karakters? Is het omdat hij dichterbij komt? Wat moet ik hiermee?

Ik heb heel raar gedaan, ik heb flink geraasd en getierd, ben uitgevallen en deed nogal wisselvallig(ik heb hem uitgefoeterd dat ik geen sexobject ben en daarna gebeld omdat ik sex wilde, bizar, dat laatste was geloof ik om te 'bewijzen' dat er niks aan de hand is). Dit past trouwens totaal niet bij mijn karakter. Andere mensen kennen mij als zorgzaam, doet geen mug kwaad, lief? Zoiets. Ik heb nooit ruzie, ik ben nooit echt fel. Bij hem wel. (iig nu,ken hem al langer, vroeger geloof ik niet). Ik heb slachtofferhulp gebeld. Ze vonden mijn geval ‘te zwaar’. Apart, terwijl ik het eigenlijk had weggestopt onder het motto: snel vergeten, stom.

Iemand met deze ervaring? Ik zag iets anders in deze richting in dit topic, maar dit voelde wel anders, ik herinner het me namelijk nauwelijks. Er was ook geen geweld bij. Ghb maakt je gewilliger ofzo. Ik deed gewoon mee. Hij heeft me niet gedwongen. Het was wel heel onwaarschijnlijk dat ik het zo had gedaan zonder drugs (getrouwde man met kids, ongesteld!!, geen one night stands--> klopt niet). Nu twijfels, slachtofferhulp heeft me een psycholoog aangeraden, maar ik weet ook niet zo goed waar het probleem eigenlijk begon? Help :~)
__justme__ schreef op 15 september 2008 @ 00:26:

[...]

Zorgvuldig je vrienden kiezen...
Waar wil je nou precies heen met je opmerkingen?
De krant Central Michigan Life sprak met Stephen Thompson, projectleider van Sexual Assault Peer Advocates in Michigan. Hij beschrijft hoe verkrachters GHB gebruiken.

1. Ze kiezen iemand uit die zonder vrienden rondloopt. Daarom vallen de meeste slachtoffers onder de eerstejaars die net op de universiteit komen en nog zonder vrienden uitgaan. 'In de eerste twee weken van het nieuwe jaar krijgen we meer meldingen dan in het hele semester', zei Thompson.

2. Verkrachters werken vaak samen. De ene leidt het slachtoffer af, zodat de ander de GHB in de consumptie kan doen.

3. Verkrachters gebruiken de dubbele dosis die rustige recreatieve gebruikers meestal binnenkrijgen. Daarbij verliest het slachtoffer binnen twintig minuten het vermogen nog zelf beslissingen te nemen. Tegelijkertijd wordt het slachtoffer misselijk, maar ook 'hypersexueel'. 'Maar het blijft verkrachting', zegt Thompson.

4. Twintig minuten na inname verliest het slachtoffer het vermogen nog zelf beslissingen te nemen. Dan nemen de verkrachters het slachtoffer mee en begint het misbruik. Daarvoor hebben ze ongeveer vier tot zes uur - daarna valt het slachtoffer in slaap. Van alles wat er tijdens die periode gebeurt blijven weinig herinneringen hangen. Soms kan het slachtoffer nog enkele gebeurtenissen reconstrueren, vaak helemaal niet.

5. GHB is aan te tonen met een bloedtest als die binnen 24 uur na inname wordt uitgevoerd. Bloedonderzoek moet dus zo snel mogelijk plaatsvinden. Thompson adviseert mensen die denken dat ze verkrachtingsdrugs hebben gekregen - bijvoorbeeld omdat ze wakker werden met een beurse schaamstreek of ontdekken dat ze hebben overgegeven zonder dat ze zich iets herinneren - zo snel mogelijk contact op te nemen met de politie. Middelen als Rohypnol blijven langer in het lichaam, ongeveer vier dagen.

6. De doorsnee verkrachter in dit soort zaken komt uit 'de betere milieus'. Hij bestelt zijn middelen via het internet, of pakt ze gewoon uit het medicijnkastje van zijn ouders. Hij is charmant en een vlotte prater.

De beste manier om jezelf te beschermen tegen deze verkrachters, vindt Thompson, is niet alleen uit te gaan en af te spreken dat je elkaar in de gaten houdt en niet met iemand anders naar huis laat gaan.(3)

Britse politie-onderzoekers hebben aanvullende gegevens.(4)

1. In meer dan de helft van de gevallen dienden de verkrachters hun middelen toe via alcohol, meestal in kroegen en clubs. Maar het gebruik van drugs in verkrachtingszaken gebeurt ook bij mensen thuis, in hotels, tijdens feestjes en soms zelfs op kantoor.

2. De meest gebruikte drug is rohypnol, dan pas komt GHB. Kennelijk rekenen de Britten alcohol niet tot de drugs.

3. Zeventig procent van de slachtoffers kent haar verkrachter. Of zijn verkrachter - in twaalf procent van de gevallen zijn mannen het slachtoffer.

Hoewel GHB dus niet de meest gebruikte verkrachtingsdrug is, speelt het middel wel een sleutelrol in een aantal geruchtmakende rechtszaken. Bijvoorbeeld die tegen de 39-jarige achterkleinzoon van cosmeticamiljardair Max Factor, Andrew Luster. Tegen Luster liep een rechtszaak die was aangespannen door een studente die van Luster GHB had gekregen en was verkracht. Bij huiszoeking vonden de agenten zeventien banden met opnames waarin Luster sex had met bewusteloze vrouwen.(5)

Luster komt waarschijnlijk niet in de gevangenis. Hij nam enkele dagen terug de benen.

Niet alleen decadente rijkeluiszoontjes gebruiken GHB. Bomenknuffelaar John Lucas Muckinhaupt, een 30-jarige man die zijn geld verdient met video's voor rockbands en milieugroepen, staat nu in Californië terecht voor ongeveer dezelfde misdaad als Luster. Ook hij maakte video-opnames van zijn met GHB bedwelmde slachtoffers, maar liep tegen de lamp toen zijn slachtoffer erin slaagde met een video uit zijn woning te ontsnappen.(6)

Het kan allemaal nog erger. In New York loopt een rechtszaak tegen de 25-jarige Shaun Alexander, een student aan Hofstra University. Alexander heeft bekend dat hij de 20-jarige student Max Kolb bij hem thuis uitnodigde, met GHB bedwelmde en vervolgens aan stukken sneed. 'Just for the thrill of it', bekende de welgestelde student. Hij legde zijn slagerswerk vast op foto's.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ken de googles en de wetenschappelijke literatuur BGB...

Waar ik heen wil: 'Of niet piepen, of actie ondernemen'.

Verschuilen achter iets onbekends lijkt misschien makkelijker, maar lost voor TO niets op.
In de jaren negentig waren er veel berichten over verkrachters die vrouwen misbruikten nadat ze in het uitgaansleven een pil in drankjes van argeloze slachtoffers hadden gedaan. Om die reden heeft fabrikant Roche, die Rohypnol produceert, een kleurmiddel toegevoegd waardoor drankjes blauw kleuren als iemand er Rohypnol in doet. In de illegale slaappillen zit die kleurstof echter niet.
__justme__ schreef op 15 september 2008 @ 00:37:

Ik ken de googles en de wetenschappelijke literatuur BGB...

O. je dacht dat ik dat speciaal voor jou opzocht ?

Niet dus .

Waar ik heen wil: 'Of niet piepen, of actie ondernemen'.

Dus als ze geen aangifte wil doen moet ze er ook maar geen last meer van hebben ? Aha . Nog tips hoe ze dat voor elkaar moet krijgen misschien ?

Verschuilen achter iets onbekends lijkt misschien makkelijker, maar lost voor TO niets op.
Hoezo verschuilen?

Ik krijg niet de indruk dat ze haar verhaal hier neer heeft gezet om alles over de soorten drugs die er zijn te horen.

Wat ik uit haar verhaal opmaak is dat ze last heeft van wat er gebeurd heeft en dat ze zich afvraagt of ze daar hulp voor moet gaan zoeken.

Moet ik dat 'of niet piepen, of actie ondernemen' opvatten als aangifte doen en zo niet dan ook niet zeiken?
Zelfs al was ze lam en daardoor de GHB niet geproefd, maakt het dan minder erg? Of zelfs al was ze lam zonder GHB, maakt het dan minder erg? Ik kan me ergens wel voorstellen dat je geen aangifte doet van iets waarvan je denkt dat het is gebeurd, maar geen herinneringen en geen bewijs van hebt.

En Antonio ben jij het levende bewijs van hoe vaak een man op een avond kan? Mijn man kan wel vaker dan 3 keer per avond hoor.
Overigens niet aan jou gericht BGB, maar gericht aan just_me die beweest dat het onmogelijk GHB kan zijn. Terwijl TO het toch met een arts heeft gesproken. En ja, anderhalf jaar later kan je niet meer vaststellen wat het nu precies was.
Als ze er last van heeft moet ze daar een oplossing voor zoeken. Aangifte, psycholoog, gesprek met vrienden, naast zich neerleggen whatever...

Iets onbekends de schuld geven, maar er last van blijven houden heeft geen zin. Dat is manouvreren in een slachtofferrol, geen hand in het lot enzo...
__justme__ schreef op 15 september 2008 @ 00:45:

Als ze er last van heeft moet ze daar een oplossing voor zoeken. Aangifte, psycholoog, gesprek met vrienden, naast zich neerleggen whatever...

Iets onbekends de schuld geven, maar er last van blijven houden heeft geen zin. Dat is manouvreren in een slachtofferrol, geen hand in het lot enzo...
Als je de laatste alinea leest vraagt ze nu hulp op precies dit vraagstuk...
Misschien moet je eerst eens lezen, want ik lees toch duidelijk dat ze daarnaar vraagt en dat ze een oplossing wil zoeken.

Jouw reacties lijken me nou niet iets bij te dragen voor TO.
Ze weet niet eens waar ze last van heeft...

Haar ex of die bewuste avond...

Wanneer ze dat niet eens weet is een oplossing ver weg lijkt me.
Nogmaals de vraag waar jij nu naartoe wil met je reacties.

Ik zie echt niet wat jij nu bijdraagt voor TO.
Sjonge @justme...waar wil je nu heen dan? Wat wil je bereiken met je posts? Denk je dat je TO er mee helpt? Of wil je ergens over discuseren?
__justme__ schreef op 15 september 2008 @ 00:50:

Ze weet niet eens waar ze last van heeft...

Haar ex of die bewuste avond...

Wanneer ze dat niet eens weet is een oplossing ver weg lijkt me.
Dat is voor haar nu ook de vraag, ik lees gewoon dat ze hulp/tips/ondersteuning vraagt bij die zoektocht. Geen tamelijk verwijtende vragen over hoe het zover heeft kunnen komen, of het wel GHB was, of ze dronken was enz.
Misschien helpt het haar de ghb als oorzaak af te schuiven...

Niet dat het haar probleem eenvoudiger maakt, wellicht wel overzichtelijker.
saartje1980 schreef op 15 september 2008 @ 00:44:

Overigens niet aan jou gericht BGB, maar gericht aan just_me die beweest dat het onmogelijk GHB kan zijn. Terwijl TO het toch met een arts heeft gesproken. En ja, anderhalf jaar later kan je niet meer vaststellen wat het nu precies was.
Als ik iets tegen kom waarvan ik niet precies weet hoe of wat , en wat me relevant lijkt om te weten voor je reageert , dan ga ik er - misschien ten onrechte - van uit dat niet iedereen van de hoed en de rand weet . Vandaar dat ik dan stukken knip en plak .
Af te schuiven? Volgens mij is dat een deel van de oorzaak van haar problemen, dus hoezo af te schuiven? Ik lees niet iemand die in de slachtofferrol zit, ik lees iemand die op zoek is naar een oorzaak en daarmee ook oplossing van datgene waar ze mee zit.
Oorzaak is een vermeende verkrachting al dan niet onder invloed, of een onderbroken relatie met een ex.

Oplossing is to get over it, one way or the other.
Ik zie je dat vaker doen BGB, begrijp ook waarom. Maar volgens mij is dat hier gewoon niet relevant. TO vraagt om herkenning en om hulp.

Justme, ik begrijp nog steeds niet waar je nou naartoe wilt...
wauw! Jij bent echt de oplossing voor iedereen die met problemen zit zeg! Ik wilde dat het voor iedereen zo simpel was. Als je geen hulp zoekt voor je problemen waarvan je niet weet wat het is en bij wie je moet zijn, moet je ook niet zeuren. Kom op zeg watje! 8-P
Dat wil ze toch ook, er overheen komen, de vraag is alleen hoe.

Jij lijkt het af te doen als een schaafwondje, pleister erop en klaar.
Dames, dit verhaal is zo een opeenstapeling van toevalligheden dat ik me een beetje afvraag of de waarheid gesproken wordt. Als ik het gevoel krijg dat ik "weg begin te zakken" dan informeer ik snel mijn vriend/vriendin, dat er met mijn drankje is geknoeid. En echt niet dat die vriend(in) me alleen laat met een iemand die meer van me wil. Opzouten! Desnoods ligt ik de kroeg in of er een ambulance kan komen want er is met iemands drankje geknoeid.

En T.O. proeft GHB niet

en haar vriendin laat haar de slaapkamer ingaan met een onbekende kerel

en onbekende kerel blijkt een dekhengst

en na afloop doet het slachtoffer niet aan hjet veilig stellen van bewijsmateriaal

en ze doet geen aangifte tegen deze bekende.

Wel heel erg veel toeval bij elkaar, niet?
Kan je ook niet even komen helpen in een ander topic hier over verkrachting justme?

Denk echt dat ik veel aan jou kan hebben!
[quote]saartje1980 schreef op 15 september 2008 @ 01:06:

Ik zie je dat vaker doen BGB, begrijp ook waarom. Maar volgens mij is dat hier gewoon niet relevant. quote]

Wél toen Justme begon over ladderzat en stay out of the kitchen . O, en laten we de reactie van Antonio niet vergeten die veronderstelde dat het niet waar kan zijn .

Voor je het weet posten er tien iets in de trant van " eigen schuld " terwijl er zo uitgenast mee om wordt gegaan wanneer mensen uitzijn op rottigheid .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven