Het Dierencommando WTF

19-08-2015 16:14 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat net ff op FB te struinen en toen kwam ik dit tegen;



https://www.facebook.com/ ... commando/1530593457194089



Een groep die andere mensen willen gaan; nou ik gok in elkaar slaan, mishandelen etc. op basis van tips van leden...



Dit gaat te ver vind ik, maar delen jullie die mening ook?



Of moeten we mensen maar zelf in elkaar kunnen slaan als er vermoedens van mishandeling zijn?



Ik weet dat hier heel veel dierenvrienden zitten dus ben erg benieuwd naar jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk.



"Ik vind mijn buurman niet aardig, dus ik meld 'm even..", dat idee krijg ik er direct bij (als voorbeeld. Ik heb aardige buren) Het recht in eigen hand nemen, daarvoor leef ik niet in Nederland.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er staat dat de groep opgeheven wordt. Een storm in een glas water dus.
Alle reacties Link kopieren
Als ik iemand zou kennen die (een) dier(en) mishandelt zou ik wel alles in het werk stellen om daar iets aan te doen, in de eerste plaats zorgen dat het (de) dier(en) daar word(t)en weggehaald en dan maar hopen dat er een verdere sanctie volgt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 19 augustus 2015 @ 16:21:

Er staat dat de groep opgeheven wordt. Een storm in een glas water dus.



Dat was gisteren en de groep zou om 24:00 uit de lucht gaan....



Is niet gebeurd, ook aan de reacties te zien...
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2015 @ 16:25:

Als ik iemand zou kennen die (een) dier(en) mishandelt zou ik wel alles in het werk stellen om daar iets aan te doen, in de eerste plaats zorgen dat het (de) dier(en) daar word(t)en weggehaald en dan maar hopen dat er een verdere sanctie volgt.Wat is alles en wat zou je dan in de tweede plaats doen?

Alle reacties Link kopieren
quote:godfried schreef op 19 augustus 2015 @ 16:28:

[...]





Wat is alles en wat zou je dan in de tweede plaats doen?

Zelf het dier proberen weg te halen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 19 augustus 2015 @ 16:21:

Er staat dat de groep opgeheven wordt. Een storm in een glas water dus.Deze groep WORDT PER DIRECT OPGEHEVEN (vanavond om 24.00 uur gaat de stekker eruit), er zijn gasten die geen geduld hebben en denken dat als ze een melding doen er ad hoc op in gesprongen wordt. We hebben al diverse keren aangegeven hoe we te werk gaan maar ook dat we aan bepaalde eisen en waardes gebonden zijn..Daarboven op: WIJ ZIJN ILLEGAAL, begrijp dat gewoon eens een keertje. We zijn geen staats instelling en of officiele dieren organisatie, we zijn een stel met ruim 1400 dierenliefhebbers die niet tegen abuse van dieren kunnen en daar iets tegen willen doen omdat juist de officiele instanties verstek laten gaan.



Doe ons een lol en als je wat te zeiken hebt, doe dat bij hun en niet bij ons.



Over een verantwoording afleggen.....Je kunt van ons toch niet gaan verwachten dat wij iets gaan rondbezuinen over wat we wel of niet gedaan hebben.



De politie heeft ons al lang in de gaten, we zijn zelfs al gewaarschuwd. Zo lang de Politie niets kan bewijzen kunnen ze ons niets maken, maar als er dan hier mensen zijn die en public hun onvrede gaan lopen verkondigen omdat wij niet snel genoeg (kunnen) reageren en we de kans lopen dat zo een gast de info die hij heeft tegen ons gaat gebruiken, gezien zijn reactie zou dat een stap kunnen zijn, brengen we daarmee anderen in gevraar, nou dan is het helemaal over en uit.



EEN GIGA STROOM BERICHTEN, WE ZULLEN VANACHT OM 24 UUR GAAN HEROVERWEGEN...MAAR ALS WE DOORGAAN ZAL HET OP EEN ANDERE MANIER WORDEN, MINDER OPEN, IEMAND HOEFT HET HELEMAAL NIET EENS MET ONS TE ZIJN, MAAR IN PLAATS VAN JE ONGENOEGEN KENBAAR TE MAKEN IS EEN SIMPELE UNLIKE DE AANGEWEZEN MANIER.







Dus...... wat een baggersite.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dit bericht is dus van gisteren...



Voor de rest 100% eens, bagger...



Maar de reacties liegen er niet om, dus vroeg ik me af hoe jullie hier over dachten...



Kennelijk niet zoveel gezien de reacties 😁
Alle reacties Link kopieren
Dierenvriend meldt zich en ik vind het een belachelijk initiatief. Geweld gebruiken op basis van tips, dan ben je toch niet helemaal lekker in je pannetje. Mensen kunnen daar gemakkelijk misbruik van maken wanneer ze iemand niet mogen en het lost ook niks op voor de dieren. Gelukkig wordt deze organisatie opgeheven en kunnen ze het weer aan de professionals overlaten.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Wat op die FB pagina staat gaat werkelijk alle perken te buiten, daarmee bedoel ik de gevallen van dierenmishandeling. Ik kan me heel goed indenken dat er mensen zijn die lieden die dieren mishandelen met alle plezier een toontje lager willen laten zingen maar volgens de Nederlandse wetgeving is een dier een roerende zaak, helaas. Het wordt tijd dat dat wetsartikel wordt aangepast.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 19 augustus 2015 @ 18:01:

Nederlandse wetgeving is een dier een roerende zaak, helaas. Het wordt tijd dat dat wetsartikel wordt aangepast.



Als je echt wat wil betekenen voor de dieren, dan moet je dus daar beginnen. Lobbyen, een partij oprichten, de pers bestoken voor de broodnodige mediasupport, enz.



Een stel simpele zielen die iedereen aframmelen, incl die nare ex en dat rotjong van de buren die hier het slachtoffer van worden, die mogen ze wat mij betreft naar een inrichting brengen en dan de sleutel weggooien. Wat een debielen!
Overigens stel ik voor dat wij deze pagina massaal rapporteren bij Facebook. Ik overweg zelf ook bij de politie aangifte te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven