Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
quote:NYC schreef op 16 augustus 2015 @ 08:53:

Suus

Keet

Jip

Mijs

Lein

Ot

Jens

Siem

Loek

Mees

Op de camping hadden we buren met kinderen Theun, Pien en Keet. Ik moest toch even nadenken hoe Keet geschreven moest worden....door de andere namen dacht ik wel aan Keet en fronste mijn wenkbrauwen (what een rare naam, dacht meteen aan een bouw- en of bier-keet) en bedacht mij later dat dit natuurlijk de Nederlandse Kate is

Nee ik ben niet van de 1 lettergreep-namen. Daan en Tim vind ik wel leuk.
quote:femwordtgrotezus schreef op 16 augustus 2015 @ 08:48:

Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier en stuitte per ongeluk op dit interessante topic.

Ik ben 21 weken zwanger en we zijn nog eraan het twijfelen over de naam voor ons kindje.

We hebben al een dochtertje Fem.

We houden van korte, stoere namen, niet te apart.

We zaten zelf te denken aan: Ties of Saar.

Maar ik ben heel benieuwd of jullie nog betere ideeën hebben?!?!?!

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Saar is tof! Ties is niet mijn smaak, maar Tijs vind ik wel weer leuk.

Jet

Lien

Jip

Lies

Lot

Roos

Noor

Suus

Kas

Pim

Stijn

Luuk

Mees

Noud

Tijl

Siem
quote:Famke81 schreef op 17 augustus 2015 @ 00:09:

[...]

Op de camping hadden we buren met kinderen Theun, Pien en Keet. Ik moest toch even nadenken hoe Keet geschreven moest worden....door de andere namen dacht ik wel aan Keet en fronste mijn wenkbrauwen (what een rare naam, dacht meteen aan een bouw- en of bier-keet) en bedacht mij later dat dit natuurlijk de Nederlandse Kate is

Hij was dan wel niet voor mij geopperd maar ik vind Keet echt een leuke naam! Denkt iedereen in eerste instantie aan een bier-/bouwkeet of valt dat mee?
Hmmm. .. ik zie inderdaad namen voorbij komen die ook op mijn lijstje stonden, maar die manlief toch niet zo leuk vond...

Moeilijk hoor!

Fem daar waren we meteen over uit!

De jongensnaam was toen Daan, maar heb ik altijd over getwijfeld...
quote:suzet schreef op 17 augustus 2015 @ 07:32:

[...]

Hij was dan wel niet voor mij geopperd maar ik vind Keet echt een leuke naam! Denkt iedereen in eerste instantie aan een bier-/bouwkeet of valt dat mee?

Ik denk niet direct aan een bouwkeet, maar ik vind het wel een rare naam. Kinderlijk en onlogisch. Het klinkt in mijn oren als de Engelse naam Kate en als je dat dan ineens als 'Keet' schrijft vind ik het gezocht.

Zoals bij het door iemand genoemde voorbeeld van Teun, Pien en Keet.. Als een moeder me zou vertellen dat haar kinderen zo heten, zou ik in eerste instantie denken: goh, wat apart. Eerste twee namen zijn heel Hollands en dan komt er nog een Amerikaanse naam achteraan.
Femwordtgrotezus;

Lizz

Tess

Suus

Iris

Isa

Mea

Lot

Noor

Ruth

Roos

Floor

Tijl

Koen

Karst

Trent

Sjuul

Max

Kurt

Lars

Stijn

Stef

Stan

Guus

Luuk

Jorg

Seth

Mees

Rens

Gijs

Bram
Ik denk dat Keet steeds meer ingeburgerd raakt na het karakter Keet van Telekids (als ik me niet vergis). Ik had er nog nooit bij gedacht aan een bouwkeet.
^ Oh ja, die Keet! Mede daarom vind ik het waarschijnlijk een kinderlijke/onlogische naam. Ik dacht namelijk dat ze haar naam zo schreven als 'grap'. Dat ze eigenlijk gewoon Kate heet, maar dat een klein kind die naam zou schrijven als Keet.
quote:harlot schreef op 16 augustus 2015 @ 23:22:

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een (meisjes) naam die iets van de naam Jan heeft. Ik dacht zelf aan Jana of Janna, maar ik weet niet of dat echt een normale bruikbare naam is.

Allebei normale namen hoor. Jana vind ik mooier dan Janna. Ander ideeën:

Marjan

Moet Jan er letterlijk in staan of mag het ook de klank zijn? Dan kan ook nog:

Leandra

Lianne

Rian
Ik vind Kate veel leuker dan Keet, maar bij Teun en Pien verwacht ik dan juist weer eerder Keet dan Kate.

Bij Kate denk ik dan eerder aan Oliver en Emily.

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een (meisjes) naam die iets van de naam Jan heeft. Ik dacht zelf aan Jana of Janna, maar ik weet niet of dat echt een normale bruikbare naam is.Janne!
Janke ( Friese naam)

Jannet

Janny

Jantine
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een (meisjes) naam die iets van de naam Jan heeft. Ik dacht zelf aan Jana of Janna, maar ik weet niet of dat echt een normale bruikbare naam is.

Arjanne

Janita

Janay (godsgeschenk, engels)

Janae (god is verzoenend, engels)

Jandayi (Geef dank, Afrikaans)

Jani/ Janai

Jana (Hart of ziel, Marrokaans)

Janet

Jane

Marjan(ne)

Tatjana

Janille

Janneke

Janske
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.zeevannamen.nl ... =F&name=jan&orientation=2

Jannika

Janelle

Jante

Jantien

Janne

Janthe

Hier staan er heel veel : http://www.betekenisnamen.nl/namen/J?page=2
Goedemorgen dames!

Sinds gisteren weten we dat we een jongetje verwachten in februari!! Nu begint echter de grootste puzzel: een mooie naam vinden, waar manlief en ik het allebei over eens zijn.. Mijn man heeft al drie jongens (mn stiefzoons dus) en die zijn hier veel, dus vindt het leuk als de naam van nr 4 mooi in het rijtje past. Zij heten S.imon (zou ik zelf niet gekozen hebben), J.oost en B.ram (allebei wel mijn smaak).

Uit een voorlopige brainstormsessie met man kwamen Thijs en Ruben als mogelijkheden die we allebei mooi vinden, maar dat zijn echt van die top 20-namen. Namen beginnend met een M vallen af vanwege onze achternaam. Wie heeft suggesties??

Alvast bedankt voor het meedenken!
@Nienke_g: wat vind je van:

Gijs

Seb

Seppe

Jip/Jippe

Job

Jonas

Cas

Teun
@nienke_g:

Daan

Pim

Jurre

Sven

Abel

Mart

Mats

Luuk
anoniem_245129 wijzigde dit bericht op 19-08-2015 10:29
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
@ Nienke

Abel

Max

Ties

Frank

Germ

Niels

Nick

Ward
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nienke_g:

Aron

Tijmen

Koen

Guus

Luuk

Lucas

Lennard

David

Daniël

Stef

Casper

Robin

Menno

Hugo

Jonas

Julian

Giel
Ah, meiden, goed bezig!! Jullie komen echt met goede suggesties!! Daan en Aron vind ik tof, maar Daan zit in onze familie al en Aron is de tweede naam van oudste zoon :S. Maar Gijs, Hugo, Koen, Niels, Stef, Teun, Jurre, Giel (Chiel?), Job en Julian gaan op het lijstje! Allemaal ook mooi in combi met achternaam. Man is paar dagen weg, maar ga het snel bespreken
Hoi! Nog even terugkomend op een naam voor ons meisje, wat vinden jullie van Seth, Thieme en Abby?
Abby is niet mijn smaak. Maar ik

vind het niet verkeerd klinken bij de jongensnamen. Wat vind je van Ruby?
Seth en Thieme zijn meer hoogopgeleide namen en Nederlands. Abby of Ruby zijn Engels en vind ik daar niet bij matchen.

Ik zou eerder denken aan Fleur, Marit, Nina, Nienke, Eva, Jolijn o.i.d.
quote:Famke81 schreef op 19 augustus 2015 @ 23:08:

Seth en Thieme zijn meer hoogopgeleide namen en Nederlands. Abby of Ruby zijn Engels en vind ik daar niet bij matchen.

Uh ik zie nu pas dat jezelf ook Nienke heet .
quote:Famke81 schreef op 19 augustus 2015 @ 23:08:

Seth een hollandse naam? Sinds wanneer ?

Seth is een Bijbelse naam : een van de zonen van Mozes. ( Seth, Cham en Jafeth )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven