Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
maandag 17 augustus 2015 om 00:09
quote:NYC schreef op 16 augustus 2015 @ 08:53:
Suus
Keet
Jip
Mijs
Lein
Ot
Jens
Siem
Loek
Mees
Op de camping hadden we buren met kinderen Theun, Pien en Keet. Ik moest toch even nadenken hoe Keet geschreven moest worden....door de andere namen dacht ik wel aan Keet en fronste mijn wenkbrauwen (what een rare naam, dacht meteen aan een bouw- en of bier-keet) en bedacht mij later dat dit natuurlijk de Nederlandse Kate is
Nee ik ben niet van de 1 lettergreep-namen. Daan en Tim vind ik wel leuk.
Suus
Keet
Jip
Mijs
Lein
Ot
Jens
Siem
Loek
Mees
Op de camping hadden we buren met kinderen Theun, Pien en Keet. Ik moest toch even nadenken hoe Keet geschreven moest worden....door de andere namen dacht ik wel aan Keet en fronste mijn wenkbrauwen (what een rare naam, dacht meteen aan een bouw- en of bier-keet) en bedacht mij later dat dit natuurlijk de Nederlandse Kate is
Nee ik ben niet van de 1 lettergreep-namen. Daan en Tim vind ik wel leuk.
maandag 17 augustus 2015 om 07:25
quote:femwordtgrotezus schreef op 16 augustus 2015 @ 08:48:
Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en stuitte per ongeluk op dit interessante topic.
Ik ben 21 weken zwanger en we zijn nog eraan het twijfelen over de naam voor ons kindje.
We hebben al een dochtertje Fem.
We houden van korte, stoere namen, niet te apart.
We zaten zelf te denken aan: Ties of Saar.
Maar ik ben heel benieuwd of jullie nog betere ideeën hebben?!?!?!
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt voor het meedenken!
Saar is tof! Ties is niet mijn smaak, maar Tijs vind ik wel weer leuk.
Jet
Lien
Jip
Lies
Lot
Roos
Noor
Suus
Kas
Pim
Stijn
Luuk
Mees
Noud
Tijl
Siem
Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en stuitte per ongeluk op dit interessante topic.
Ik ben 21 weken zwanger en we zijn nog eraan het twijfelen over de naam voor ons kindje.
We hebben al een dochtertje Fem.
We houden van korte, stoere namen, niet te apart.
We zaten zelf te denken aan: Ties of Saar.
Maar ik ben heel benieuwd of jullie nog betere ideeën hebben?!?!?!
Ik hoor het graag!
Saar is tof! Ties is niet mijn smaak, maar Tijs vind ik wel weer leuk.
Jet
Lien
Jip
Lies
Lot
Roos
Noor
Suus
Kas
Pim
Stijn
Luuk
Mees
Noud
Tijl
Siem
maandag 17 augustus 2015 om 07:32
quote:Famke81 schreef op 17 augustus 2015 @ 00:09:
[...]
Hij was dan wel niet voor mij geopperd maar ik vind Keet echt een leuke naam! Denkt iedereen in eerste instantie aan een bier-/bouwkeet of valt dat mee?
[...]
Hij was dan wel niet voor mij geopperd maar ik vind Keet echt een leuke naam! Denkt iedereen in eerste instantie aan een bier-/bouwkeet of valt dat mee?
maandag 17 augustus 2015 om 08:07
maandag 17 augustus 2015 om 08:14
quote:suzet schreef op 17 augustus 2015 @ 07:32:
[...]
Ik denk niet direct aan een bouwkeet, maar ik vind het wel een rare naam. Kinderlijk en onlogisch. Het klinkt in mijn oren als de Engelse naam Kate en als je dat dan ineens als 'Keet' schrijft vind ik het gezocht.
Zoals bij het door iemand genoemde voorbeeld van Teun, Pien en Keet.. Als een moeder me zou vertellen dat haar kinderen zo heten, zou ik in eerste instantie denken: goh, wat apart. Eerste twee namen zijn heel Hollands en dan komt er nog een Amerikaanse naam achteraan.
[...]
Ik denk niet direct aan een bouwkeet, maar ik vind het wel een rare naam. Kinderlijk en onlogisch. Het klinkt in mijn oren als de Engelse naam Kate en als je dat dan ineens als 'Keet' schrijft vind ik het gezocht.
Zoals bij het door iemand genoemde voorbeeld van Teun, Pien en Keet.. Als een moeder me zou vertellen dat haar kinderen zo heten, zou ik in eerste instantie denken: goh, wat apart. Eerste twee namen zijn heel Hollands en dan komt er nog een Amerikaanse naam achteraan.
maandag 17 augustus 2015 om 09:23
maandag 17 augustus 2015 om 09:25
quote:harlot schreef op 16 augustus 2015 @ 23:22:
Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een (meisjes) naam die iets van de naam Jan heeft. Ik dacht zelf aan Jana of Janna, maar ik weet niet of dat echt een normale bruikbare naam is.
Allebei normale namen hoor. Jana vind ik mooier dan Janna. Ander ideeën:
Marjan
Moet Jan er letterlijk in staan of mag het ook de klank zijn? Dan kan ook nog:
Leandra
Lianne
Rian
Hoi allemaal,
Ik ben opzoek naar een (meisjes) naam die iets van de naam Jan heeft. Ik dacht zelf aan Jana of Janna, maar ik weet niet of dat echt een normale bruikbare naam is.
Allebei normale namen hoor. Jana vind ik mooier dan Janna. Ander ideeën:
Marjan
Moet Jan er letterlijk in staan of mag het ook de klank zijn? Dan kan ook nog:
Leandra
Lianne
Rian
dinsdag 18 augustus 2015 om 22:22
quote:harlot schreef op 16 augustus 2015 @ 23:22:
Hoi allemaal,
Arjanne
Janita
Janay (godsgeschenk, engels)
Janae (god is verzoenend, engels)
Jandayi (Geef dank, Afrikaans)
Jani/ Janai
Jana (Hart of ziel, Marrokaans)
Janet
Jane
Marjan(ne)
Tatjana
Janille
Janneke
Janske
Hoi allemaal,
Arjanne
Janita
Janay (godsgeschenk, engels)
Janae (god is verzoenend, engels)
Jandayi (Geef dank, Afrikaans)
Jani/ Janai
Jana (Hart of ziel, Marrokaans)
Janet
Jane
Marjan(ne)
Tatjana
Janille
Janneke
Janske
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 18 augustus 2015 om 22:32
http://www.zeevannamen.nl ... =F&name=jan&orientation=2
Jannika
Janelle
Jante
Jantien
Janne
Janthe
Hier staan er heel veel : http://www.betekenisnamen.nl/namen/J?page=2
Jannika
Janelle
Jante
Jantien
Janne
Janthe
Hier staan er heel veel : http://www.betekenisnamen.nl/namen/J?page=2
woensdag 19 augustus 2015 om 08:31
Goedemorgen dames!
Sinds gisteren weten we dat we een jongetje verwachten in februari!! Nu begint echter de grootste puzzel: een mooie naam vinden, waar manlief en ik het allebei over eens zijn.. Mijn man heeft al drie jongens (mn stiefzoons dus) en die zijn hier veel, dus vindt het leuk als de naam van nr 4 mooi in het rijtje past. Zij heten S.imon (zou ik zelf niet gekozen hebben), J.oost en B.ram (allebei wel mijn smaak).
Uit een voorlopige brainstormsessie met man kwamen Thijs en Ruben als mogelijkheden die we allebei mooi vinden, maar dat zijn echt van die top 20-namen. Namen beginnend met een M vallen af vanwege onze achternaam. Wie heeft suggesties??
Sinds gisteren weten we dat we een jongetje verwachten in februari!! Nu begint echter de grootste puzzel: een mooie naam vinden, waar manlief en ik het allebei over eens zijn.. Mijn man heeft al drie jongens (mn stiefzoons dus) en die zijn hier veel, dus vindt het leuk als de naam van nr 4 mooi in het rijtje past. Zij heten S.imon (zou ik zelf niet gekozen hebben), J.oost en B.ram (allebei wel mijn smaak).
Uit een voorlopige brainstormsessie met man kwamen Thijs en Ruben als mogelijkheden die we allebei mooi vinden, maar dat zijn echt van die top 20-namen. Namen beginnend met een M vallen af vanwege onze achternaam. Wie heeft suggesties??
woensdag 19 augustus 2015 om 12:27
Ah, meiden, goed bezig!! Jullie komen echt met goede suggesties!! Daan en Aron vind ik tof, maar Daan zit in onze familie al en Aron is de tweede naam van oudste zoon :S. Maar Gijs, Hugo, Koen, Niels, Stef, Teun, Jurre, Giel (Chiel?), Job en Julian gaan op het lijstje! Allemaal ook mooi in combi met achternaam. Man is paar dagen weg, maar ga het snel bespreken
woensdag 19 augustus 2015 om 23:09
woensdag 19 augustus 2015 om 23:13
quote:Famke81 schreef op 19 augustus 2015 @ 23:08:
Seth en Thieme zijn meer hoogopgeleide namen en Nederlands. Abby of Ruby zijn Engels en vind ik daar niet bij matchen.
Ik zou eerder denken aan Fleur, Marit, Nina, Nienke, Eva, Jolijn o.i.d.
Seth een hollandse naam? Sinds wanneer ?
Seth is een Bijbelse naam : een van de zonen van Mozes. ( Seth, Cham en Jafeth )
Seth en Thieme zijn meer hoogopgeleide namen en Nederlands. Abby of Ruby zijn Engels en vind ik daar niet bij matchen.
Ik zou eerder denken aan Fleur, Marit, Nina, Nienke, Eva, Jolijn o.i.d.
Seth een hollandse naam? Sinds wanneer ?
Seth is een Bijbelse naam : een van de zonen van Mozes. ( Seth, Cham en Jafeth )