Heel ongewenst zwanger

14-08-2015 13:54 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit op deze pijler zou schrijven.

Ik heb vanmorgen positief getest. Ik denk dat ik 2/3 weken zwanger ben.

Afgelopen maand ben ik overgestapt op een andere pil, ik ben met de nieuwe strip begonnen op dezelfde dag als ik met mijn oude strip had moeten beginnen. Dit zou gewoon veilig moeten zijn omdat het een vergelijkbare pil is.

Ik heb veilige seks gehad met mijn ex vriend, dus ook met condoom. Een keer was de condoom afgegaan, maar omdat ex vriend niet klaargekomen was heb ik er niet teveel bij stil gestaan.

En nu ben ik dus zwanger. Ik werd niet ongesteld en zit 4 dagen in m'n stopweek. Dat gebeurt vaker, maar mijn borsten deden zeer en op de een of andere manier had ik een raar voorgevoel.

Ik voel me echt bedonderd. Ik ben al 17 jaar aan de pil, ik ben altijd voorzichtig en vooral nu ik geen partner heb en wel seks ben ik extra secuur.

Morgen doe ik nog een test, een die ook het aantal weken aangeeft. Dinsdag heb ik een afspraak bij de dokter en dan zal ik doorverwezen worden, ik denk voor een abortus pil.

Heb m'n besluit dus al genomen. Ik kan op dit moment of over 8 maanden of in de komende paar jaar gewoon geen kind financieren en opbrengen op de manier zoals ik het zou willen doen.

Ik ben zo overstuur. Ik weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar dat dit is gebeurd....

En mijn vraag. Moet ik het mijn ex vertellen? Hij is vader en katholiek en hij zal waarschijnlijk willen dat ik het houd. Hij neemt alle verantwoordelijkheid voor zijn zoon, en ik denk dat hij dat weer zou willen doen. Ik weet het niet zeker maar dat denk ik.

Maar ik wil niet overgehaald worden. Wat als ik binnen nu en dinsdag hormonaal word. Ik wil geen beslissingen nemen in die hoedanigheid en er de rest van mijn leven spijt van hebben.

Is niet vertellen dan de oplossing? Dat lijkt me ook niet juist.

Mijn god wat een puinhoop. Hopelijk kunnen jullie me helpen m'n hoofd wat helderder te krijgen.

Alvast bedankt.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:carrie-bradshaw schreef op 14 augustus 2015 @ 14:07:

Houden, je kunt een kindje krijgen. Daar kan geen carrière tegenop hoor! Niet iedereen wil kinderen hoor. Eigenlijk zeg je dat als je ze kunt krijgen, ze ook moet houden?
Ja en?
quote:-Bladora- schreef op 18 augustus 2015 @ 11:50:

Heel erg bedankt iedereen! Helaas moet ik nog weer wachten tot vrijdag, dan heb ik een afspraak in de kliniek. Ben wel opgelucht dat de eerste stap gezet is.Ja dat was al mijn idee, dat je vandaag een doorverwijzing zou krijgen. 'Gelukkig' vrijdag 'al'. Nog 3 nachtjes slapen.
Vervelend dat je nog 'n paar dagen moet wachten. Valt dat onder de verplichte wachttijd en wordt je er vrijdag dan wel gelijk vanaf geholpen?
Shoot first, ask questions later!
quote:Starshine schreef op 18 augustus 2015 @ 09:38:

[...]

Als al die wanhopige kinderloze stellen zo dolgraag een kind willen adopteren, waarom doen ze dat dan niet? Het is niet dat er een tekort aan adoptiekinderen is.

Ehm ja, dat is er wel. Maar dat betekent natuurlijk niet dat TO zich dan maar als levende reageerbuis voor al die ongewenst kinderloze stellen moet aanbieden.

Sterkte, Bladora!
quote:redbuIIetje schreef op 18 augustus 2015 @ 12:02:

Vervelend dat je nog 'n paar dagen moet wachten. Valt dat onder de verplichte wachttijd en wordt je er vrijdag dan wel gelijk vanaf geholpen?

Ze hebben niks gezegd over verplichte bedenktijd. Maar ik was er bij de dokter ook heel duidelijk over dat ik volledig achter m'n keuze sta en dat ik niet twijfel.

Ze wilden me eerst inplannen op de 26e omdat die kliniek dichter bij is. Maar dat wilde ik niet. En ex rijdt me erheen dus de afstand kan me niet zoveel schelen.

En ja ze noemen het 'consultation & treatment' als is de behandeling wel weer afhankelijk van mogelijke medische complicaties uiteraard.
Oh en volgens de dokter is er blijkbaar iets misgegaan met het overstappen naar de nieuwe pil. Nou lekker dan. Als dit alles achter de rug is ga ik gewoon weer verder met m'n oude vertrouwde Microgynon. Of misschien een implantaat.
Je hebt gewoon pech gehad in jouw geval Bladora. Condoom, pil en niet klaarkomen en toch zwanger. Het ging al 17 jaar goed he? Meer had je er ook niet aan kunnen doen. Behalve dan misschien eerst ovulatietesten doen om te zien of je ei springt voor je je fwb uitnodigt (klein grapje moet kunnen toch?)
Sterkte voor a.s. vrijdag Bladora.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Sterkte vrijdag!

Daarna misschien een spiraaltje? Ben er zelf erg tevreden over.
Het is zoals het is
Heftig zeg. Sterkte
Echt dikke pech, ik bedoel, uitzonderlijk is het wel. Waarschijnlijk ben ik gewoon heel vruchtbaar en heeft ex sterk zaad.

Grapje mag hoor Doreia... misschien een idee voor de toekomst
quote:goddess23 schreef op 17 augustus 2015 @ 05:50:

[...]

Vooral van iemand die zogezegd zelf ook een abortus heeft ondergaan

Bladora heeft een condoom en een pil gebruikt en helaas is het niet helemaal goed gegaan. Ze neemt meer maatregelen dan menig

vrouw die af en toe wat slikt of lover die voor het zingen de kerk uit gaat. Ze was dus verantwoordelijk en neemt nu ook haar verantwoordelijkheid. Lekker lichtzinnig zie ik sommigen hier denken over draagmoederschap/adoptie. Heb je weleens programma's gekeken waarin die kinderen hun werkelijke gedachten uiten over het feit dat zij zijn afgestaan door hun bloedeigen ouders?

Bladora is ook niet 5 maanden zwanger ofzo. Gaat maar om een paar weken en dan vind ik het zeer zeker geoorloofd om dit ongewenste kind toekomstig leed te besparen. Er is een reden dat ex/fwb zo snel akkoord gaat met de abortus. Betekent niet dat hij niet om haar geeft, maar zelf ook geen behoefte heeft aan nog een kind in zijn leven en weet je dat is ook prima. Wat wij vinden doet er eigenlijk niet toe.

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het toch nergens over dat TO geen abortus zou mogen ondergaan? Mij gaat het om de vraag die zij hier stelde, namelijk of zij al dan niet haar ex zou moeten vertellen over de zwangerschap/abortus.

Wat wij vinden doet er niet toe, maar ze zal toch niet voor niks dit topic hebben geopend. Daarom geef ik mijn mening, zoals jij de jouwe geeft. Wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

Wat ik verder zei was dat ze het beste zsm de abortus kan ondergaan ivm de zwaarte ervan. Ik heb zelf een miskraam gehad met 9 weken (embryo was 7,5 week) en dat was een mini-bevalling, vandaar. Een week kan nogal verschil maken.
quote:-Bladora- schreef op 16 augustus 2015 @ 18:58:

[...]

Waarom is dat schokkend? I vond gewoon dat het waarschijnlijk niks zou toevoegen en alleen maar drama zou geven. Dat heeft helemaal niks met hem serieus nemen te maken. Ik respecteer ex en neem hem zeker wel serieus.

De opemerking 'geen baby maar wel seks' vind ik raar.

Hoezo is dat raar? Dat is dan toch waar het op neer komt als je het niet had verteld? De Friends + wilde je toch niet opgeven? Als je het niet had verteld dan had hij niks te kiezen gehad en daarmee had je hem dus het recht ontnomen afstand van je te nemen als hij niet had kunnen leven met je beslissing. Dat was hem goed recht geweest.

Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik snap echt dat de abortus je hoe dan ook zwaar valt en wens je veel sterkte. Fijn dat jullie dit nu samen kunnen doen. Hopelijk kan het na vrijdag snel in gang worden gezet.
Het zal als het goed is gelijk in gang gezet worden vrijdag. Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag vrij geregeld op werk, ik hoop dat dat genoeg is.

Trouwens ik snap helemaal niets van m'n lijf, ik wist niet dat je zó vroeg van dingen last gaat krijgen, maar heb me dan ook nooit verdiept in zwanger zijn. En nu snap ik al helemaal niet dat vrouwen maandenlang zwanger kunnen zijn zonder het door te hebben.

M'n borsten zijn als ballonnen en doen zeer, ik ben ineens erg moe en heb steken in m'n onder rug. Vanavond kon ik m'n eten niet binnenhouden en toen ik het daarna weer probeerde kwam het er ook weer uit. Het voelt allemaal onwezenlijk. Maar het zal wel tussen de oren zitten en ook met de stress te maken hebben. Zelfs mijn geliefde glas wijn na werk trok ik niet :'(

Sorry, moest even klagen.
De zwangerschap die bij mij werd afgebroken voelde zoals jij het beschreef. Kon me ook niks voorstellen bij vrouwen die ongemerkt zwanger waren want hoewel ik mijn zwangerschap met een week of vier/vijf afbrak, ik ben zo zwanger als een konijn geweest.

Jaren later kwam ik er na vier maanden achter dat ik in verwachting was, na een onverwachte miskraam van een van de twee kinderen in mijn buik.

De ene zwangerschap is de andere niet, ik heb er die tweede keer echt niks van gemerkt.
Ik denk dat het komt doordat ik zo heel erg niet zwanger wil zijn ik het allemaal veel erger voel, en overal blijkbaar erg veel op let, onbewust of niet. Ik ben er gewoon kwaad om. Alsof ik geen controle meer heb over mijn eigen lijf.

En Eleonora (mijn beste vriendin hier heet trouwens zo ) dat moet erg heftig geweest zijn zeg, na vier maanden
Het was heel raar ja

Zeker omdat de baby met zeven maanden al geboren werd.

Ben je drie maanden bewust zwanger geweest!

Gekkigheid.

Ach wat leuk dat je beste vriendin ook Eleonora heet.

Is goed volk hoor, die Leo's.
Haha, dat leo's goed volk zijn is zeker waar. Ik ga eens proberen te slapen. Zou eigenlijk morgen vrij zijn naar omdat ik volgende week een dag extra opneem moet ik morgen werken welterusten en bedankt voor de support!
Teruste lieverd!

anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 19-08-2015 03:15
Reden: typfout
% gewijzigd
Ik denk niet dat het tussen je oren zit of (alleen maar) komt omdat je er veel mee bezig bent. Sommige vrouwen krijgen nou eenmaal al heel vroeg klachten. Ik werd ook echt na 4,5 week met vlagen misselijk/weeïg. Lijkt me wel heel frustrerend als je de zwangerschap niet wilt... nog een paar dagen.
Wat Danielle zegt. Ik was zelf ook met 4,5 week al hondsberoerd. dat is al naar als het gewenst is, maar in jouw situatie dubbelop vervelend

En Leo's zijn idd lief ❤️
Eleonora: merkte je dan niks van je menstruaties in die 4 maanden dat je ongemerkt zwanger was?
quote:-Bladora- schreef op 19 augustus 2015 @ 02:28:

Het zal als het goed is gelijk in gang gezet worden vrijdag. Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag vrij geregeld op werk, ik hoop dat dat genoeg is.

Trouwens ik snap helemaal niets van m'n lijf, ik wist niet dat je zó vroeg van dingen last gaat krijgen, maar heb me dan ook nooit verdiept in zwanger zijn. En nu snap ik al helemaal niet dat vrouwen maandenlang zwanger kunnen zijn zonder het door te hebben.

M'n borsten zijn als ballonnen en doen zeer, ik ben ineens erg moe en heb steken in m'n onder rug. Vanavond kon ik m'n eten niet binnenhouden en toen ik het daarna weer probeerde kwam het er ook weer uit. Het voelt allemaal onwezenlijk. Maar het zal wel tussen de oren zitten en ook met de stress te maken hebben. Zelfs mijn geliefde glas wijn na werk trok ik niet :'(

Sorry, moest even klagen.

Hoi Bladora,

Ik heb jouw topic hier in stilzwijgen gelezen en wou je veel sterkte wensen voor vrijdag.

Maar ook over jouw zin: Ik snap niet dat er vrouwen zijn die maandenlang zwanger zijn zonder het te merken ( Wou hem vet drukken maar lukt niet)

Dat kan dus degelijk wel want ik ben daar het levende bewijs van. Ik was 8 maanden toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Ik moest bevallen dus toen pas wist ik het. Tijdens mijn zwangerschap had ik compleet nergens last van. Geen zere borsten, en niks dikker geworden. He-le-maal negens last van. Dus het kan wel
mosterd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven