Mode & Beauty alle pijlers

Tweedehands kleren verkopen/kast opruimen

15-09-2008 15:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn kast gaan opruimen en de kleren die ik niet meer draag wil ik graag verkopen. Nou weet ik dat het op internet kan maar dan moet je alles er 1 voor 1 opzetten liefst met foto's enzo. Nou kan ik me herinneren dat ik ooit in de Viva had gelezen over een winkel die gewoon al je tweedehands spullen (degene die er nog mooi uit zien) over kan kopen. Nou ben ik dus op zoek naar zoiets. Iemand enig idee waar ik zo'n winkel kan vinden? Het liefst een beetje in de buurt van Den Haag maar andere locaties ook zeker welkom!
maak er een goede daad van en geef het weg. Dat is én veel gemakkelijker (ze komen de zak vanzelf bij je huis ophalen) én iemand anders heeft nog iets aan je spulletjes, die hij anders niet zou kunnen kopen.
Ligt er wel aan aan wie je het weggeeft. Sommige goede doelen maken er vulling voor autohoezen van.
is er geen voedselbank in jouw regio ?

die zamelen ook vaak kleding in voor de mensen die het echt nodig hebben?

anders een tweedehands kledingwinkel is een optie als je er echt wat voor wil hebben!
Misschien een andere tip: waarom spreek je niet met vriendinnen af dat zij OOK hun kasten opruimen en dan hou je een Ruil-Party! Heb ik al een aantal keer gedaan - hartstikke leuk! Wat overblijft gaat dan naar t Leger Des Heils of iets dergelijks. Ook leuk!
Pakketje samenstellen per maat (wat broeken, rokken, shirt truien in ongeveer dezelfde maat), foto ervan maken en op Marktplaats zetten. Zo heb ik al ongeveer 100,- verdiend de laatste weken. Vraag me niet wat het eigenlijk nog allemaal waard was, maar ik had geen zin om alles stuk voor stuk te verkopen.
sylv2 schreef op 15 september 2008 @ 16:01:

Misschien een andere tip: waarom spreek je niet met vriendinnen af dat zij OOK hun kasten opruimen en dan hou je een Ruil-Party! Heb ik al een aantal keer gedaan - hartstikke leuk! Wat overblijft gaat dan naar t Leger Des Heils of iets dergelijks. Ook leuk!

Helemaal mee eens, dit is echt super leuk om te doen! En misschien kom je wel met meer thuis dan dat je weg ging, maar je hebt wel een leuke avond gehad! Je moet dan wel voor een flink groepje gaan (dus ook vriendinnen van vriendinnen) want anders dan heb je te weinig variatie in maten (tenzij iedereen dezelfde maat heeft in je omgeving)

Wij deden dan verkopen of ruilen trouwens.
Als het echt nog mooi spul is zou je het misschien ook kunnen slijten aan Dress for Succes. Bij deze organisatie kun je kleding doneren wat vervolgens bedoeld is voor mensen in een uitkering die een sollicitatiegesprek hebben. Met hun sollicitatiebrief in de hand kunnen ze dan bij DFS aankloppen en een gratis set kleding aangemeten krijgen wat ze mogen houden. Als de sollicitatie succesvol is mogen ze vervolgens met hun contract nog een keer langsgaan en nog eens een set uitkiezen om de eerste periode door te komen.

Weet niet waar je woont maar volgens mij is er in elke grote stad (of nabij) wel een DFS te vinden. Wij hebben onlangs de kleding van mijn overleden moeder daar gebracht (was haar wens) en ze waren er erg blij mee. Tassen en schoenen en accesoires zijn er trouwens ook welkom
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik breng alles naar een kringloopwinkel waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Ik doe het allemaal in een zak en weg ermee.
Ja, dat doe ik ook.
Ik heb vreselijk veel kleding die ik niet meer draag. Een groot gedeelte geef ik aan mijn vader die onderwijzer is op een basisschool waar ook asielzoeker-kindjes naar toe gaan. Hij geeft mijn kleren dan aan meiden die het passen.

Daarnaast heb ik laatst met een vriendin op een hele grote vlooienmarkt gestaan. Samen betaald voor een plek van 32 vierkante meter, allebei een tientje. Kledingstukken voor 2 tot 5 euro per stuk. Ik heb hier aardig wat mee verdiend. En ik vond het erg gezellig zo'n dag handelen en mensen kijken. Ga ik zeker nog eens doen.

En echt mooie, dure en zo goed als nieuwe kleding zet ik op Marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven