Nashville Memphis New Orleans

21-08-2015 11:45 31 berichten
Dames en verdwaalde heren,



Ja ik kan googelen en ja ik heb de lonely planet.



Maar toch ben ik benieuwd of jullie tips hebben, ga volgende week drie weken lang rondreizen vanuit Atlanta met de auto in bovengenoemde steden/streken. Dus: hebben jullie nog leuke tips?



(al in de planning staande Atlanta Braves, Natchez en een bezoek aan de USS Alabama (battleship).



Dank u
Alle reacties Link kopieren
Smokey Mountains (bijv hot springs)? Grace Land? Oak Alley Plantation?



Natchez vonden wij overigens helemaal niets aan... hebben in het Mark Twain guesthouse geslapen, wat een ellende was dat!

(http://www.underthehillsaloon.com)
Oh ja Graceland natuurlijk ook (want Elvis Presley is in mij gereincarneerd, ja echt ja).



En misschien Dollywood:-)



Waarom was Natchez niks? De rest ga ik even bekijken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de winter in New Orleans geweest. Tip: De St Charles Streetcar is geweldig, maar ga er niet vanuit dat-ie ook rijdt, wij hebben uren verdaan met op dat dingen wachten Maar het is wel heel leuk om m helemaal richting Uptown/Carrolton te nemen, en het is daar ook prachtig. En dan gaan eten bij Dante's Kitchen, aan het einde van Dante Street. En dan op dinsdagavond (even checken online) naar de Maple Leaf Bar voor een optreden van de Rebirth Brass Band. Is wel laat en zorg dat je een taxi terug naar je slaapplek neemt, want heel veilig is het daar niet. Oak Street is trouwens overdag wel leuk, beetje studentikoos sfeertje met een fijne grote coffeebar enzo.

Ga vooral niet in de rij staan bij Cafe du Monde voor koffie en beignets, want dat is het echt niet waard. Iets meer richting Frenchmen Street zijn veel leukere cafe's. Een Swamp Tour is wel gaaf (wij hadden er een met iets van Honey in de naam) Frenchmen Street is ook wel echt leuk 's avonds, goeie bands gezien (op maandagavond! Denk dat het in het weekend niet te harden is, zo druk) Mijdt Bourbon Street. The Presbyterian is een indrukwekkend museum, vooral de Katrina-tentoonstelling is erg de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Heb je in Nashville ook geen Johnny Cash museum? En country music hall of Fame oid.



Lijkt me een leuke reis trouwens,komt op mijn lijst
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 21 augustus 2015 @ 12:06:

Oh ja Graceland natuurlijk ook (want Elvis Presley is in mij gereïncarneerd, ja echt ja).



En misschien Dollywood:-)



Waarom was Natchez niks? De rest ga ik even bekijken

Natchez was niets te beleven of interessants te zien, behalve het mooie uitzicht op de rivier.



Overigens is New Orleans wel heel leuk, zorg dat je een hotel hebt in het oude gedeelte. Genoeg koffie en eettentjes waar je heel goed kunt eten. Wij hebben ons daar een paar dagen erg goed vermaakt.



Ik meen dat wij in Hotel Royal zaten in French Quarter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was ook nog even op het allesamerika forum kijken. Staan veel ervaringen en reisverslagen, leuk om te lezen!



Verder is er zoveel te doen, net wat je leuk vindt..

Chattanooga - Lookout mountain (incline railway, ruby falls & rock city)

Smoky mountains - Cades cove loop, die kun je zowel met de auto als met de fiets doen.. En dan beren spotten

Dollywood ligt ook daar "in de buurt"

je hebt tussen ik geloof chattanooga en nashville een jack daniels brouwerij en bij nashville heb je ook de Gibson gitaarfabriek waar je rondleidingen kunt doen.



Verder natuurlijk de geijkte muziek musea in die steden ;) Optreden in de grand ole opry lijkt mij wel leuk om bij te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een AirBnB in The Garden District, was ook prima. Alleen wel altijd even nadenken over hoe je thuiskomt. Maar dat geldt eigenlijk overal, zelfs van Frenchman Street teruglopen naar The French Quarter is niet aan te raden in je eentje s nachts.
Alle reacties Link kopieren
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Ga voor de muziek! Jazz, Blues en Country en je hoeft er echt niet van te houden om het geweldig te vinden. Live klinkt het allemaal super!



Natchez vonden wij ook niet veel aan.



In Leland MS heb je het Birthplace of Kermit The Frog Museum. Vonden wij erg grappig om langs te gaan en is toch enigszins op de route van Memphis naar New Orléans.



Even van de route af ligt het geboorteplaatsje van Elvis maar ik zou dat overslaan als je geen die hard fan bent en ook naar Graceland gaat.



BB Kings Blues club in Memphis is echt leuk en ook in New Orléans prachtige live bandjes gezien/gehoord.



Van New Orléans richting Atlanta zouden wij niet kiezen voor de Panhandle van Florida... vonden wij niet een heel interessant stuk. Paar mooie stranden maar verder weinig boeiends.
Alle reacties Link kopieren
Oak Alley Plantation is inderdaad heel indrukwekking en mooi! Zeker niet overslaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 21 augustus 2015 @ 13:47:

Ga voor de muziek! Jazz, Blues en Country en je hoeft er echt niet van te houden om het geweldig te vinden. Live klinkt het allemaal super!

Mwah de muziek vonden wij behoorlijk slecht over het algemeen. Ja oa New Orleans staat bekend om de muziek, maar het niveau ontstijgt de gemiddelde piep/knor jazz niet. Vriend hier is groot jazz liefhebber maar die kon het allemaal maar lastig aanhoren
quote:spectral schreef op 21 augustus 2015 @ 14:08:

[...]



Mwah de muziek vonden wij behoorlijk slecht over het algemeen. Ja oa New Orleans staat bekend om de muziek, maar het niveau ontstijgt de gemiddelde piep/knor jazz niet. Vriend hier is groot jazz liefhebber maar die kon het allemaal maar lastig aanhoren



Gelukkig ben ik meer van de R&B:-)



En ach ik ben op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Wil je de Natchez stoom/radarboot in New Orleans doen? Die kan ik afraden. Boot is aardig om te zien, maar de boottocht zelf is niets bijzonders. Niets moois te zien vanaf de boot en de muziek aan boord is doorsnee.



Ik vond Oak Alley Plantation ook heel mooi, echt aan te bevelen. Die laan met eiken naar het oude plantagehuis toe: zo uit de film!

Daarnaast een Swamp Tour gemaakt met een airboat (16-persoons) en die was echt heel leuk. Veel mooiere natuur dan in Florida en geen andere boot te bekennen (in Florida voer je achter elkaar aan in colonne).
WTF?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 21 augustus 2015 @ 14:08:

[...]



Mwah de muziek vonden wij behoorlijk slecht over het algemeen. Ja oa New Orleans staat bekend om de muziek, maar het niveau ontstijgt de gemiddelde piep/knor jazz niet. Vriend hier is groot jazz liefhebber maar die kon het allemaal maar lastig aanhoren



dan ben je absoluut niet op de goede plekken geweest!



oa New Orléans? Die hele regio ademt muziek. Mississippi, de staat waar de 'klaagzang' blues is ontstaan. Memphis met diverse oude blueslegendes en Sun Studio (waar oa Elvis platen heeft opgenomen), Nashville, home of Country music.



Fantastische route langs deze plekken. Als je de juiste (niet toeristische) plekken weet te vinden beleef je prachtige muziekavonden.
Alle reacties Link kopieren
The Lorraine Motel, waar Martin Luther King is vermoord, zou ik dan onderweg ook meepakken. Ik vond in Atlanta het park/terrein waar de OS gehouden zijn ook erg indrukwekkend.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Europe86 schreef op 21 augustus 2015 @ 15:48:

[...]





dan ben je absoluut niet op de goede plekken geweest!



oa New Orléans? Die hele regio ademt muziek. Mississippi, de staat waar de 'klaagzang' blues is ontstaan. Memphis met diverse oude blueslegendes en Sun Studio (waar oa Elvis platen heeft opgenomen), Nashville, home of Country music.



Fantastische route langs deze plekken. Als je de juiste (niet toeristische) plekken weet te vinden beleef je prachtige muziekavonden.Ja dat kan.... maar ik denk dat we niet perse op de commerciële plekken zijn geweest, dat heeft vriend behoorlijk goed uitgezocht. En zoals het gezegde luid, behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst
Alle reacties Link kopieren
Smokey mountains is zo mooi.

Neem een huisje vlak buiten het park.

Veel leuker dan een grotere plaats.

Memphis is geen fijne stad.We hadden een hotel 20 min rijden in een klein plaatsje net buiten Memphis.

New orleans is echt heel leuk.

Kijk rustig rond op alles Amerika forum waar ze echt veel hulp geven om je route te bepalen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_325633 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 12:07
Reden: .
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen september in die regio geweest (rondje Orlando, Savannah, charleston, Great Smokey Mountains, Nashville, Memphis,, new Orleans).

Wij vonden het prima om terug naar het hotel te lopen. Ik zou max 2 nachten in Memphis blijven overigens. Zo heel leuk is die stad niet... Wij sliepen er 1 nacht en hebben bewust een hotel iets dichter in het centrum gekozen (Comfort Inn Downtown).
In Memphis ben ik niet geweest. Wel in Nashville. Vond het 'n heel prettige sfeer met allemaal open bars met live bands, gewoon 's ochtends om 11 uur al!

In welke maand wil je gaan? Ik had in oktober een rondje gedaan inclusief Smoky Mountains (zo gaaf in de herfst!), Crystal River, Orlando, St. Augustine, Savannah, Charleston. Maar mijn homebase was vlakbij Nashville waar ik 2 lange weekenden bij vrienden logeerde en zo ook alle echt Amerikaanse halloweentradities heb mogen meemaken.

Een stuk langs de Natchez Trace rijden naar Tupelo is ook gaaf trouwens.
Alle reacties Link kopieren
In Atlanta staat ook het Cocacola museum erg leuk om daar eens rond te kijken en te proeven hoe in alle landen de smaak zo verschillend is.
Verder stone mountain in atalanta ( maar zou ik bij tijdgebrek overslaan)

Memphis schijnt wel enorm crimineel te zijn. Voor mij al weer lang geleden maar was savonds ook niet in Memphis centrum ( had kinderen bij me) zij. Ook naar peabody hotel geweest bekend om de eenden , was wel grappig om te zien als je er toch in de buurt bent. Naast de bekende toeristische trekpleisters in Memphis etc is het ook leuk om in huntsville naar space museum te gaan . Alweer jaartje of 13 geleden dat ik er was ( in het museum dan, ben wel vaker in huntsville) je voelt je echt klein naast de spaceshuttle.
Verder is chattanooga ook leuke plaats om naartoe te gaan. Is ook een mooi zeer groot aquarium.

Great smoky mountains is inderdaad erg mooi maar misschien wel wat te ver af van de route ? Inderdaad erg gaaf in de herfst. Wij waren er ook in de herfstperiode...zo mooi !

Tupelo is geboorteplaats van Elvis. Niet veel te zien , ofwel niks , in dorpje maar wel is de oude woning nog te zien ( was dicht toen wij er waren)

Mocht je van whiskey houden... in lynchburgh zit de destilleerderij van Jack Daniels en die geven rondleidingen minder groots maar wel leuk is een bezoek aan de destilleerderij van dickels whiskey ( in een oude school) in Tullahoma . Ligt ook niet zo ver van elkaar Vandaan
love2dance wijzigde dit bericht op 05-01-2019 23:33
Reden: Nog een. Tip...
10.59% gewijzigd
GSM ligt soort van op de route van Atlanta naar Nashville. Ik had 'n retourtje Atlanta vanwege het goedkoopst. Maar Atlanta zelf ben ik niet ingeweest. Vond de sfeer in een buitenwijk al grimmig. Beter rijdt je gelijk een paar uur naar 't noorden zodat je in de Smokies bent.

Chatanooga vond ik niet heel bijzonder. Wel grappig om dat 7-landen punt te zien, maar het plaatsje zelf vond ik flut.

De weg naar Tupelo vond ik erg mooi (Natchez Trace) Ben in één dag op en neer gereden van Nashville. Prachtig rustige weg met alleen maar natuur om je heen. En herten, heel veel herten!
In Gatlinburg kun je naar de originele Moonshine stokerij.
Cades Cove is 'n mooie loop om te rijden met allerlei oude gebouwtjes en de kans dat je beren ziet.
Clingmans Dome prachtig uitzicht over de mistige bergtoppen
Cherokee leuk plaatsje met veel Indianen winkeltjes
Lynn Cove viaduct van de beroemde herfstfoto (Blowing Rock goed overnachtingsplaatsje daar in de buurt)
Alle reacties Link kopieren
Ook als je niet zo van Jack Daniels bent, dan is het ook een aanrader vind ik :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven