Afstand modem internetsnelheid

21-08-2015 15:12 27 berichten
De laatste tijd heb ik regelmatig ineens erg langzaam tot geen internet. Pagina's laden duurt een aantal minuten als het al lukt.

Dit kan is straks ivm thuiswerken echt niet gebruiken. (Het is zowel op mijn telefoon als op mijn laptop dan het geval).

Ik dacht, laat ik Telfort, mijn internetaanbieder bellen om advies en om te kijken waar de oorzaak ligt.



Na een aantal vragen om te verifiëren dat ik ook echt de abonnementhouder was, vroeg hij mij een speedtest te doen. Op dat moment deed mijn internet het weer goed, dus de speedtest was uiteraard ook goed.

Hij vroeg waar ik zat, hoeveel meter van de modem. Een meter of 8 zei ik. Modem staat in de huiskamer en ik zat aan de tafel in de huiskamer. Wat dat betreft geen obstakels in de weg, of ik moest het obstakel zijn

Goed een meter of 8. Wat een geluk had ik volgens deze jongeman. Met een meter of 8 deze snelheid internet krijgen! Want volgens hem mocht ik niet meer dan 5 meter van de modem zitten, dus dat ik met 8 meter deze snelheid had was toch wel bijzonder. Dit was volgens hem dan ook de oorzaak van het super langzame internet. Ik zit te ver (8 meter) van de modem en daarom kan mijn internet snelheid enorm traag worden.



Nou.. Ik ben enorm verbaasd hierover. Is 8 meter echt te ver? Mijn internet sterkte op zowel mijn laptop als mijn telefoon geven uitstekend aan.



Ik voel me nog niet echt geholpen en heb het idee dat dit niet echt de oplossing zal zijn, maar ik wil het best gaan proberen.



Herkennen jullie dit?

Is bij jullie afstand van modem tot apparaat ook zo beïnvloedbaar?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, maar dan ligt het dus niet 'aan de provider die te weinig kanalen heeft'. Dan ligt het hooguit aan de internationale organisaties die frequenties toedelen aan tv en radiozenders, vliegtuigen, hulpdiensten, telefoons, enzovoorts en de restjes vrijgeven voor wifi en dergelijke. Zonder vergunning kun je gewoon niet zoveel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Nee, dat had ik al begrepen. Mijn buren hebben bijna allemaal dezelfde provider. Ik merk wel dat in de avond de verbinding langzamer wordt. Ik kreeg van Ziggo het advies om dan een ander kanaal te zoeken, maar dat is gewoon een gedoe. Ondertussen ligt de internetverbinding er toch wel uit en moet ik opnieuw mijn game opstarten. Ik heb nu een vaste kabel. Veel sneller en geen dc meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven