Vraag over blind typen

21-08-2015 08:05 156 berichten
Mijn dochter is bezig met een cursus blind typen. Vroeger heb ik dat nog geleerd op een echte typemachine , ik kan dus zelf ook blind typen. Ontzettend handig.



Gisteren leerde ze de letter 'c'. Tot mijn grote verbazing moet dat met de middelvinger! Dat vind ik echt zo onhandig. Je moet dan helemaal onder je wijsvinger door bewegen. Zelf type ik de letter 'c' met mijn wijsvinger. Die kan er heel makkelijk bij!



Nu ben ik dus benieuwd welke vinger jullie gebruiken...
Ik ben het nu toch aan het proberen en de c type ik met mijn wijsvinger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Theemok1 schreef op 22 augustus 2015 @ 17:20:

Onzin, het record staat op iets van 700 geloof ik. Linkje?



Hier denken ze er anders over

http://www.bokt.nl/forums ... hp?f=91&t=669657&start=50
Alle reacties Link kopieren
http://www.waarmaarraar.n ... aanslagen_per_minuut.html
Hier staat dat ene Natalie Lantos in 1998 een record van 192 woorden per minuut typte. En hier staat dat 192 woorden per minuut gelijk staat aan 960 aanslagen per minuut.



Als je veel ervaring hebt en goed blind kan typen is 500 aanslagen per minuut niet zo heel moeilijk om te halen.
Alle reacties Link kopieren
500 is inderdaad niet zo moeilijk. Ik kwam, zonder te oefenen, met de test hier al op 414 uit, foutloos. Dankzij de typecursus. Ook voor mij geldt: de enige cursus in mijn leven waar ik nog dagelijks profijt van heb.



Een seconde duurt ongeveer even lang als rustig "een-en-twin-tig" zeggen. Op een typecursus leer je o.a. ritmisch typen. Als je typt op het ritme van een-en-twin-tig, een-en-twin-tig, dan typ je vrij rustig en heb je al vier aanslagen per seconden te pakken - dus 240 per minuut.



Met oefening moet het niet al te moeilijk zijn om dat tempo te verdubbelen. Dan kom je dus al op 480. Snel, maar niet extreem volgens mij.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Zutphen (Zuphten) typ ik dikwijls verkeerd en Purmerend (Purperend). Het zijn voor veel mensen geen plaatsnamen die je dagelijks tikt maar ik heb in beide plaatsen bekenden aan wie ik soms in een mailtje vraag "hoe gaat het in het verre Purmerend/Zutphen?"
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven