Waarschijnlijk bedwantsen.

23-07-2015 15:35 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik typ dit bericht omdat ik even van me af moet schrijven. Ik ben nogal boos en verdrietig, dus wellicht helpt dit wat;).



Sinds ongeveer 6 weken huren wij een vrije sector woning van een grote woningbouwvereniging. Toen wij zijn gaan klussen in dit huis hebben wij wat dode beestjes gevonden op de benedenverdieping. Wij gingen er vanuit dat dit gewoon torretjes waren die binnen waren gekomen, wij wonen namelijk in een redelijk groene omgeving (vooral voor de stad). Na 1 of 2 weken merkte ik echter dat ik steeds vaker gestoken werd. Nu ben ik altijd de lul wat betreft muggen, dus ik zocht hier nog niet echt wat achter.



Na enige tijd begon het echter op te vallen dat wij ook bloedvlekjes in bed kregen. Dit werden er eigenlijk steeds meer. Na googelen kwamen wij op bedwantsen uit. Ik schrok hier best wel van, omdat ik ook las dat de verdelging van deze dieren erg lastig is. Ik was echter nog een beetje in ontkenning, dus we besloten om dit weekend het bed te verschonen en goed in de gaten te houden of er nog bloedvlekjes bij kwamen. Vanochtend hebben we weer twee bloedvlekjes in bed gevonden:(. Bij eerdere inspecties hadden wij geen diertjes oid in bed gevonden, maar nu hebben we besloten om het hele bed uit elkaar te halen. Uiteindelijk heb ik dus (wat lijkt op) een dode bedwants tussen de lagen van de boxspring gevonden. Ik ben wel enigzins in paniek, omdat ik weet hoe lastig de verdeling van deze diertjes is. Uiteraard hebben wij meteen een verdelger gebeld en deze komt morgen langs om het probleem vast te stellen en te kijken naar de juiste behandelmethode.



De reden waarom ik nu dus zo geïrriteerd ben, is omdat deze beestjes hoogstwaarschijnlijk dus al in deze woning zaten toen wij hier in trokken. In het vorige appartement hebben wij nergens last van gehad + wij zijn al ongeveer een jaar niet op vakantie geweest/in een hotel geslapen. Pas sinds ik hier woon worden wij dus gebeten en vinden wij bloedvlekjes in ons bed. Nu hebben wij met de woningbouwvereniging gebeld en zij schuiven het probleem op ons af. Wij moeten de boel hier maar gaan verdelgen en zij delen niet mee in de kosten o.i.d. De verhuizing heeft ons een paar duizend euro gekost (nieuwe vloeren, muren verven, nieuwe meubels incl bed gekocht) en de verdeling van bedwants kan ook behoorlijk duur zijn. Dit kan oplopen tot duizenden euro's + wellicht moeten wij ons (nieuwe!) bed en tapijt weg doen etc. Ik ben behoorlijk boos dat zij alles op ons afschuiven, terwijl zij ons een huis met ongedierte hebben verhuurd.



Ik heb niet echt een doel met dit verhaal, behalve dat ik het even van me af wilde schrijven. Wellicht heeft iemand positieve verhalen met een bepaalde vorm van bestrijding?
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,



Hierboven ziet u dat ik behoorlijk fanatiek ben gaan schrijven. Dat komt omdat ik vandaag kan zeggen dat ik sinds een week een bedwantsvrij huis heb. Wat een opluchting na maanden van onzekerheid en geen vertrouwen meer hebben in je eigen huis.

Wie bedwantsen heeft komt er alleen maar af door:

1. Precies te weten waar bedwantsen overal in je huis zitten (dat kan een mens niet, eitjes zijn onzichtbaar en bedwantsen zitten op de onmogelijkste plekken) door de honden van eurodogs.eu ze op te laten sporen.

2. De bedwantsen te bestrijden met hitte. Gif werkt niet. Het werkt bij ongeveer 60% van de bedwantsen, die andere 40% zijn gelijk resistent en zorgen voor verdere ellende.



Bovenstaande is oprecht. We zijn nu niet bang dat we ze nog hebben, want de speurhonden hebben we nog een keer laten komen ter eindcontrole. Wel zijn we bang dat we ze ooit weer krijgen.

Kijk



En nee, ik werk niet voor die club!!!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2015 11:10
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-02-2016 12:14
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spammerdespam. Net zo hardnekkig als bedwantsen.
.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend late reactie, maar toch nog even de afloop van mijn verhaal. Uiteindelijk bleken wij gelukkig geen bedwantsen te hebben. De beestjes die ik had gevonden waren platgedrukte dode zilvervisjes. Het mysterie van de bloedvlekjes is alleen nog steeds niet opgelost.. sindsdien ook geen last meer van gehad gelukkig:x.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik hoor hier mensen heel enthousiast zijn over Eurodogs, maar deze meneer en mevrouw zijn dikke oplichters!



Na een week jeuk en bultjes m.n. op benen gaan zoeken op internet. Eurodogs zou op advies van een bestrijdingsbefrijf wel kunnen testen of er bedwantsen zaten. Met twee honden alles besnuffeld en ja hoor, bedwantsen! Volgens meneer Eurodogs was het beestje dat ik had gevangen en met plakband op een papiertje had geplakt, een bedwants in de 2e fase. Hij zag dat met het blote oog. Kosten van het onderzoek, zo'n € 2500,-!!!

Het bestrijdingsbefrijf weer ingeschakeld voor een zeer ingrijpende hittebehandeling die in de 10 duizenden euro's zou gaan lopen. Trots liet ik de man van het bestrijdingsbefrijf mijn "vangst" zien. Zeer uitzonderlijk als je er 1 vangt! Hij vroeg mij of hij m mee mocht nemen voor onder de microscoop en belde mij nog dezelfde middag: het was een doodordinaire huis/tuin honden/kattenvlo!!! Voor 500 euro toen het hele huis (grote boerderij) anti-vlo laten maken door hun en daarna nooit meer jeuk gehad!!!! Dit is inmiddels 3 jaar geleden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven