Zwembad nog op laten staan of niet?

23-08-2015 14:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met je intex zwembaden, nog p laten staan of afbreken?

Ik twijfel..... Voorlopig wordt het geen mooi weer, maar het KAN nog mooi worden.... Aangezien wij echte waterratten zijn, wil ik de kans liever niet mislopen dat er nog een hittegolf komt, terwijl ons zwembad alweer in de doos zit . Van de andere kant.... Dagen de pomp laten draaien, met mss een heel kleine kans dat het nog een keer warm wordt dit jaar.....
Alle reacties Link kopieren
Glibberige wanden en bodem heeft idd met algengroei te maken. Hier gooien we er wel anti alg in het water en zorgen dat de chloor op peil is
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht zelf ook aan alg.

Ik vroeg me af wat je er aan kunt doen. Ik heb wel een set gekocht met teststrips maar niet gebruikt

Ik ga dat toch maar even goed doorlezen.



Ik heb het bad grotendeels leeg laten lopen. Omdat schoonmaken en goed drogen niet ging lukken heb ik een laag water er in laten staan. Ik ben bang dat het anders de tuin doorwaait als het een beetje gaat waaien.
Alle reacties Link kopieren
Je moet als eerste zorgen dat er genoeg chloor in zit. Ook moet het water in beweging blijven, ons bad heeft een pomp, filter moet goed werken.

Hier is het bad ook groen geworden omdat het chloor pijl te laag was, toen heb ik een bus Shock nog iets gekocht, een poeder dat moet er eerst in en daarna anti alg. Flessen kosten wel rond de 15 euro per stuk, maar na een paar dagen is het water weer helder.

In ons bad gaat zo'n 5000 liter water (intex 3,66) en even legen en weer vullen was ook niet echt een optie
quote:bartjes schreef op 23 augustus 2015 @ 22:06:

Ik dacht zelf ook aan alg.

Ik vroeg me af wat je er aan kunt doen. Ik heb wel een set gekocht met teststrips maar niet gebruikt

Ik ga dat toch maar even goed doorlezen.Je hebt chemische teststrips om pH (zuurtegraad) en om vrije chloor-ionen te meten. Er bestaat geen organische testset (voor gebruikers, wel in labo) om algengroei te meten.
Alle reacties Link kopieren
@BadPritt, maar die ph en chloor waardes zullen toch te maken hebben met het groeien van algen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven