usb stick openen op nieuwe laptop

26-08-2015 17:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus een nieuwe laptop, en ik wilde kijken of ik de foto's op mijn usb kon bekijken. Nu zegt de computer dus dat hij de stick eerst moet formatteren, anders kan hij het niet openen. Maar dan ben ik alles kwijt! Dus hoe kan ik er nou inkomen? Stick is ook nieuw, 1x gebruikt om gegevens in op te slaan.
Alle reacties Link kopieren
kun je t niet naar een andere USB overzetten op een oude laptop en daarna die usb gebruiken voor je nieuwe
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
De oude laptop doet het niet meer..Ik ben bang dat de usb stuk is..Dat zou echt erg zijn.
Alle reacties Link kopieren
probeer het op iemand anders laptop?
Alle reacties Link kopieren
'Doet het niet meer' is ook nogal breed. Je kunt bijna altijd de harde schijf er wel (laten, als je niet handig bent) uithalen en daar de gegevens nog afhalen, ook als de laptop niet meer opstart. Je moet wel heel veel pech hebben wil de harde schijf ook stuk zijn.



Maar je hebt dus die usb-stick alleen maar 1 keer gebruikt om op te schrijven, en nooit geprobeerd om vanaf te lezen? Dan zou ik hem niet vertrouwen, zeker niet als die ene keer was op een laptop die op sterven na dood was?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 26 augustus 2015 @ 17:45:

'Doet het niet meer' is ook nogal breed. Je kunt bijna altijd de harde schijf er wel (laten, als je niet handig bent) uithalen en daar de gegevens nog afhalen, ook als de laptop niet meer opstart. Je moet wel heel veel pech hebben wil de harde schijf ook stuk zijn.



Maar je hebt dus die usb-stick alleen maar 1 keer gebruikt om op te schrijven, en nooit geprobeerd om vanaf te lezen? Dan zou ik hem niet vertrouwen, zeker niet als die ene keer was op een laptop die op sterven na dood was?De acculader is stuk. En de gegevens zijn er toen allemaal afgehaald. Ik heb later nog op de stick gekeken. De oude laptop was WindowsVista en deze Windows 8.1. Ook is de stick geëcrypteerd en beveiligd met een wachtwoord. Zou het daardoor komen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat laatste (encryptie) is sowieso een probleem, dan wordt hij alleen herkend als je eerst de juiste decryptie opstart. Ik weet niet of windows dat automatisch doet.



'Later op de stick gekeken', is dat op de oude laptop of op een andere pc?



En acculader stuk is natuurlijk niet stuk. Dan kun je toch gewoon met kabeltje eraan nog een keer je dingen eraf halen?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Usb's en wachtwoorden is een slechte combi.

Je mist waarschijnlijk het bijbehorende programmaatje op de laptop. Ik zou dat programma, waarmee je het toen hebt beveiligd, op de laptop zetten en het dan nog eens proberen.



Als dat niet lukt, je wel weet welk programma dat was èn de bestanden zijn van groot belang kun je naar een pc-dokter ofzo gaan.



Ik neem aan dat je de geheugenbanken vd oude laptop nog hebt? Dan kun je dus kijken hoe dat prigramma heet en het er opnieuw opzetten
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Nee dat was op dezelfde pc. De kabel of de accu is stuk. De laptop kan dus gewoon niet opladen. Omdat de oude laptop traag was had een vriend er Lubuntu opgezet, daarom hadden we toen al alles op stick gezet. Hoe zou ik die encryptie kunnen omzeilen dan?
Alle reacties Link kopieren
Die encryptie kun je nooit 'omzeilen'. Alles op die usb-stick kun je alleen maar bij als je de juiste software hebt (en het wachtwoord), die die stick weer kan decrypten. Of die standaard in windows is ingebakken, of dat dat speciale software is, dat weet ik niet. Maar zonder die software kun je er nooit meer bij.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat is dan k*t met peren want die gast die dat gedaan heeft zien we niet meer, en ik heb er totaal geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Hem toch maar even bellen?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Als het een merk usb key is misschien via de website van dat bedrijf de software proberen te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Mm bellen wordt lastig, we gingen nou niet echt gezellig uit elkaar..Ik zal eens kijken op het merk idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven