Mode & Beauty alle pijlers

Botox voor je 35ste is niets mis mee

27-08-2015 09:31 227 berichten
Hoi forummers,



Vanaf 2 september komt Sophie Hilbrand met het BNN-programma Sophie in de Kreukels, waarin zij uit gaat zoeken of zij haar 'kreukelzones' glad zou moeten laten strijken met behulp van botox. In VIVA 40 hebben we een interview met de presentatrice, waar we jullie mening over dit onderwerp willen voorleggen aan Sophie. Daarom zijn we benieuwd naar jouw mening over de volgende stelling:



Botox voor je 35ste is niets mis mee



Ben je het hiermee eens, of juist totaal niet? En waarom? Wij horen het graag!
Alle reacties Link kopieren
Moet men helemaal zelf weten.

Vind het alleen onzin als men het gaat ontkennen en over liegen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Voor een zogenaamd vrouwenblaadje had ik een andere stelling verwacht, namelijk:



Een paar rimpels op je 35ste, daar is niets mis mee.



Maar in plaats van julle te richten op dingen die echt belangrijk zijn voor de Viva vrouw, komen jullie met allerlei domme en zinloze dingen, zoals:



Bed opmaken, wat je altijd al verkeerd deed

Wat je niet goed doet met oksels scheren

Wat we moeten weten over beffen, of fout doen met orale seks

Waarom we steeds de fout in gaan met Weekikveelblablabla



Echt Viva, ik hou van dit forum maar mijn interesse in dit pulpblaadje heb ik jaren geleden al verloren met deze meest zinloze en vrouwonvriendelijke onderwerpen.



Geluk ermee...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Beetje zinloze stelling. Botox voor je 30ste kan er al voor zorgen dat je later minder rimpels hebt. Ik denk dus eerder, had ik het toen maar gedaan!



Maar serieus, erg constructief zijn de onderwerpen niet meer he?
Nope, niks mis mee.



Hoewel ik tot mijn 35e echt zo glad als een baby was.

En nog eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Botox begint een gekweekte behoefte te worden. Je vriendinnen doen het, de buurvrouw doet het, je collega doet het. Dus het zal wel normaal zijn. Je steekt bijna af als je er niet in mee gaat...



Ik vind het volslagen idioot om een gezond lichaam vol te spuiten met zooi. Schoonheid zit van binnen, en echt waar, rimpels hebben hun charme. Die gladgespoten koppen van 35+ers, je ziet gewoon dat het niet van nature glad is.

Tenzij mijn oogleden m'n zicht belemmeren of m'n mond zo gaat hangen dat ik begin te kwijlen, vind ik plastische chirurgie maar vooral Botox echt onzin.
De mening van Sophie was een paar jaar geleden nog: vrouwen die cosmetische ingrepen overwegen zijn oppervlakkige wijven.

Maar nu ze zelf tegen de veertig loopt wordt ze onzeker en overweegt ze nu ook botox. Tja.



Maar goed, botox voor je 35e. Doe wat je niet laten kan.
Alle reacties Link kopieren
Zelf weten maar ik vind het voor de meesten niet nodig.

En dan zit je de rest van je leven eraan vast.

Ook vind ik mensen die regelmatig botox spuiten, vooral bij de bovenlippen, er op den duur een beetje vreemd uit zien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Misschien bestaan er manieren om het te doen zodat je het (echt) niet ziet, daar wil ik vanaf wezen, maar als je het ziet is het lillik doordat het je onnatuurlijk en eng maakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Elk spiertje in je gezicht speelt zijn eigen rol bij je expressie en het is die expressie die je aantrekkelijk maakt; niet de afwezigheid van een rimpeltje.



Maar mensen zien zelf alleen die rimpels in de spiegel. Het is triest, dat ze hun expressie niet waarderen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Botox is gif. Het bevat hetzelfde verlammende gif als botulisme. Het word afgebroken op de plek waar je het in laat spuiten en vervolgens moet je lever het verder af zien te breken. Ik persoonlijk vind het te zot voor woorden om zoiets in je lijf te spuiten , op welke leeftijd dan ook. Weten ze al wat het doet als een vrouw dit gebruikt heeft en ze raakt zwanger? Of na verloop van jaren waarin zo,n vrouw soms iedere 6 mnd een nieuwe dosis in laat spuiten? Ik begrijp er echt niets van.
Aangezien ze nog steeds niet weten wat voortdurende botoxbehandelingen op de langere termijn voor effect hebben, zou ik er erg voorzichtig mee zijn. Het is per slot van rekening toch gif wat ingespoten wordt, een lichaamsvreemde stof.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou er iets mis mee zijn? Het is er en je kunt het gebruiken of niet, vanaf de leeftijd dat je wilt of nodig acht. Dat moet iedereen voor zichzelf weten.

En als je ervoor gaat, dan willen de meesten ook een beetje preventief werken, zodat de lijnen er nog niet ingeëtst zijn zeg maar (want dan heb je ook weer fillers nodig). Dan kun je meestal best rond je 35ste beginnen. Maar er zijn bvb ook mensen die al op hun 23ste een diepe frons hebben, in dat geval doen artsen het ook al veel jonger. Hangt van de persoon (en van de arts) af.



Ik ben een beetje allergisch voor dat veroordelende gedoe hierover. Iedereen moet het gewoon zelf weten. En als het goed gedaan is, zie je het niet of nauwelijks.

Persoonlijk vind ik het ook niet mooi als het zo heel stijf of onnatuurlijk is, genre Nicole Kidman vroeger, maar verder doet iedereen in Hollywood het, ook mensen die geprezen worden om hun mooi oud worden (Helen Mirren, J.Lo, Aniston, Naomi Watts enz...).

Wel ben ik dan weer die praatjes over veel water drinken en bioproducten beu. Geef het gewoon toe, vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Botox wordt al zo'n 45 jaar gebruikt als medische behandeling, bvb voor spastische kinderen, overmatige transpiratie enz. Ze weten wel wat het doet op een bepaalde termijn dus.
Alle reacties Link kopieren
Anderzijds kan je, als je al beroemd bent, veel aandacht genereren door een al of niet geslaagde ingreep. Want de mensen vergapen zich graag aan een ster. Het heeft Jolanthe ook geen windeieren gelegd, hoewel ze er qua uiterlijk erg op achteruit is gegaan. Als je haar foto legt naast de fantastisch knappe, boeiende meid die ze vroeger was dan is het qua uiterlijk een slechte keus geweest, maar ze is wel door de ingrepen in de picture gebleven qua media-aandacht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:tanteslankie schreef op 27 augustus 2015 @ 09:40:

Voor een zogenaamd vrouwenblaadje had ik een andere stelling verwacht, namelijk:



Een paar rimpels op je 35ste, daar is niets mis mee.



Maar in plaats van julle te richten op dingen die echt belangrijk zijn voor de Viva vrouw, komen jullie met allerlei domme en zinloze dingen, zoals:



Bed opmaken, wat je altijd al verkeerd deed

Wat je niet goed doet met oksels scheren

Wat we moeten weten over beffen, of fout doen met orale seks

Waarom we steeds de fout in gaan met Weekikveelblablabla



Echt Viva, ik hou van dit forum maar mijn interesse in dit pulpblaadje heb ik jaren geleden al verloren met deze meest zinloze en vrouwonvriendelijke onderwerpen.



Geluk ermee...
Botox voordat je 35 bent is, voor de meesten althans, onzin. Om de simpele reden dat je dat voor je 35ste helemaal niet nodig hebt.



Nog niet zo lang geleden las ik een interview met een vrouw wiens leuke inkomen een gevoelige tik kreeg en daardoor kon ze haar botox niet meer betalen. Ze kwam er toen achter dat de huidveroudering wel gewoon doorgaat. Dus werd ze, toen de botox eenmaal echt uitgewerkt was, in pakweg 3 maanden twintig jaar ouder.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af wat de invloed is van een gebotoxte moeder op haar baby. Het lijkt me niet goed dat een moeder alleen nog maar een grove Hollywoodglimlach kan produceren en geen subtiele emoties meer van haar gezicht gelezen kunnen worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je spastische spieren hebt kan je het al voor je 10 bent nodig hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen lopen en dan moet je het helaas ook herhalen. Dan moet je het doen van af het moment dat je het nodig hebt.



Als cosmetische ingreep moet je het doen wanneer je het zelf wilt. Het is jou lichaam, ik heb er niks over te zeggen of je nu een enorme tatoeage neemt of botox laat spuiten. Bij te veel cosmetische ingrepen of ingrepen die verkeerd gegaan zijn vind ik het niet mooi of soms lelijk, mag ik dan ook gewoon vinden.
quote:tanteslankie schreef op 27 augustus 2015 @ 09:40:

Voor een zogenaamd vrouwenblaadje had ik een andere stelling verwacht, namelijk:



Een paar rimpels op je 35ste, daar is niets mis mee.



Maar in plaats van julle te richten op dingen die echt belangrijk zijn voor de Viva vrouw, komen jullie met allerlei domme en zinloze dingen, zoals:



Bed opmaken, wat je altijd al verkeerd deed

Wat je niet goed doet met oksels scheren

Wat we moeten weten over beffen, of fout doen met orale seks

Waarom we steeds de fout in gaan met Weekikveelblablabla



Echt Viva, ik hou van dit forum maar mijn interesse in dit pulpblaadje heb ik jaren geleden al verloren met deze meest zinloze en vrouwonvriendelijke onderwerpen.



Geluk ermee...Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Met zo'n stelling voed je onzekerheid van vrouwen. Nu al wordt het heel raar gevonden als je je haar niet verft en je het gewoon grijs laat worden (hier is pas nog een topic over geweest). Straks word je vreemd aangekeken als je wat rimpels hebt. Wat doen we onszelf toch allemaal aan? Alles scheren of waxen (want schaamhaar is vies), elke paar weken je haar verven en nu elke paar weken wat naalden in je gezicht. Van een vrouwenblad verwacht ik toch wel een vrouwvriendelijkere aanpak.
Alle reacties Link kopieren
quote:zomersterre80 schreef op 27 augustus 2015 @ 09:48:

Botox begint een gekweekte behoefte te worden. Je vriendinnen doen het, de buurvrouw doet het, je collega doet het. Dus het zal wel normaal zijn. Je steekt bijna af als je er niet in mee gaat...



Ik vind het volslagen idioot om een gezond lichaam vol te spuiten met zooi. Schoonheid zit van binnen, en echt waar, rimpels hebben hun charme. Die gladgespoten koppen van 35+ers, je ziet gewoon dat het niet van nature glad is.

Tenzij mijn oogleden m'n zicht belemmeren of m'n mond zo gaat hangen dat ik begin te kwijlen, vind ik plastische chirurgie maar vooral Botox echt onzin.





Een diepe fronsrimpel in je voorhoofd op jonge leeftijd heeft nul komma nul charme. Het laat je er ziekelijk uit zien, 24 uur per dag boos of chagrijnig en vooral heel moe. Lekker charmant!

Ik laat die groef sinds mijn 25ste plat spuiten en heb sinds dien nooit meer de oer vervelende vraag gehad of ik boos, ziek of moe was.



Overbodig eigenlijk om toe te voegen dat ik dus voor botox ben.
quote:tove82 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:08:

Botox wordt al zo'n 45 jaar gebruikt als medische behandeling, bvb voor spastische kinderen, overmatige transpiratie enz. Ze weten wel wat het doet op een bepaalde termijn dus.Niet als je dit langdurig in je gezicht laat spuiten, dat is heel wat anders dan een medische handeling.
Alle reacties Link kopieren
Anders uiteraard, maar de hoeveelheid botox bij medische behandelingen ligt veel en veel hoger!
quote:tove82 schreef op 27 augustus 2015 @ 11:06:

Anders uiteraard, maar de hoeveelheid botox bij medische behandelingen ligt veel en veel hoger!Ik bedoel dat een spierverslapping ten gevolge van botox in je gezicht er toch veel erger uit ziet dan één in je arm of been.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me de tijd dat mensen zeiden dat het ongezond was om je haar elke dag te wassen of elke dag te douchen. Of toen mensen zeiden dat je oksels scheren onnatuurlijk was en dat het dan tot je knieën zou groeien. Daarover was ook veel onwetendheid. Idem nu met botox. Er zijn ontzettend veel artsen die het doen, ook niet-cosmetische artsen. Dat heeft een reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven