Inspiratie gevraagd voor knutselprogramma

27-08-2015 19:01 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Voor mijn moeders verjaardag wil ik graag een knutselcomputerprogramma maken. Mijn moeder is een knutselfanaat en maakt graag allemaal kaarten met verschillende technieken (borduren, stempelen etc) die ze vervolgens verstuurd. Ik zou graag een handig programma maken waarmee ze kan bijhouden welke kaarten ze heeft wanneer, met welke technieken en naar wie ze deze verstuurd heeft. Ik vroeg me af of hier nog creatieve mensen zijn die tips hebben wat nog meer leuk kan zijn als functionaliteit in het programma. Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je een app?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Nee geen app maar echt een desktopapplicatie. Een app wordt te klein/priegelig voor mijn moeder en mijn moeder gebruikt meer haar laptop dan haar telefoon
Alle reacties Link kopieren
Een foto ervan kunnen maken?

Notities van wat ze een volgende keer nog anders of juist hetzelfde wil doen?

Een cijfer geven hoe goed hij is gelukt volgens haar?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt theia! Een foto en notities zat ik ook al aan te denken maar het geven van een waardering is ook een hele leuke. Kan ze de kaarten vervolgens ook van hoog naar laag sorteren
Alle reacties Link kopieren
Een Excel bestandje?
Iets met excel?
Alle reacties Link kopieren
Madelief hoe bedoel je dat? Zou je dat willen toevoegen bij een kaart of? En wat staat er dan in het excelbestand?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen. Maar dacht aan een Excelbestand met daarin verschillende kolommen, bijv. type kaart, type techniek, geaddresseerde, datum verzenden etc. Je kunt in dit bestand ook een linkje toevoegen waarin je linkt naar een website met de foto van de kaart (moet je die eerst uploaden). Maar miss heb ik je verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn moeder gebruikt nu zelf zoiets, alleen voegt ze dan geen foto doen. Ik wilde zelf een programma programmeren (ben icter) waarmee ze op een mooiere en uitgebreidere manier haar kaartencollectie kan beheren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ze ook wel eens haar eigen ideeen erin opslaat en terug zoekt. Maar je zou ook iets met categorieen kunnen doen, met een zoekfunctie. Dat ze bijvoorbeeld de kleur en type knutselwerk opgeeft en dat ze dan alle kaarten tevoorschijn krijgt die voldoen aan doe eigenschappen.

Maar dat heeft dus alleen zin als ze wel eens op die manier iets opzoekt.
Alle reacties Link kopieren
Kleuren is inderdaad ook een leuke, ja mijn moeder heeft op dit moment een gigantisch ingewikkeld mappenstructuur waarin ze alles terug kan vinden. Dus ik denk dat ze wel met categorieën over weg zal kunnen. Ik dacht zelf nog dat het ook wel leuk is om bij te houden welke kaarten af zijn, met welke ze bezig is en wat ze nog wil gaan maken in de toekomst. En een soort gereedschapkist waarin ze alle knutselmachine's, stempels etc kan invoegen en een verlanglijstje kan bijhouden
Je kunt misschien Access gebruiken? Dat is een database bestand waarmee je query's kunt maken, maar ook zoeken, sorteren etc.
Alle reacties Link kopieren
Maak je een web applicatie? Misschien vind ze het wel leuk om haar kaarten te delen via social media zoals Pinterest. Kan ze gelijk zien hoeveel mensen haar kaarten "pinnen". Misschien is het juist leuk dat andere mensen een soort waardering geven over haar kaarten en dat ze kan zien wat aan slaat en populair is en wat juist niet.



Misschien is het sowieso wel leuk dat ze een soort blog of facebook pagina start van al haar kaarten en knutselwerk. Kan ze het ook via die kanalen delen en een groep van "volgers" kweken die reikhalzend uitkijken naar haar nieuwe creaties en daar hun commentaar over kwijt kunnen.

Mijn moeder maakt ook veel kaarten en ze kan uren bezig zijn met het online bekijken van kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi futuroos,

Wat een leuk idee. Ik begrijp dat jij handig bent met computerprogramma's.

Ik denk aan; foto's van elke kaart maken. Die dan onder verdelen in catogorien zoals; gefeliciteerd, bruiloft, beterschap, geboorte's enz.

Als jouw moeder dan op zo'n foto klikt, dat er dan info komt te staan van wanneer en naar wie zij die heeft verstuurd. Bekend probleem van heb ik die nu wel of niet verstuurd.

Projecten waar zij nog aan werkt zijn dan de laatste foto in de betreffende categorie met daarin de materialen die daarvoor nodig zijn.

Zie het "opbergsysteem"als een piramide.

Ik hoop dat je er wat aan heb, en ik wens jouw en jouw moeder een fijne verjaardag.
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk en lief idee zeg! Misschien aan iedere kaart tags hangen? (Aan de digitale kaart dan he. ) Dan kan ze snel selecteren welke methode(s) ze heeft gebruikt of welke kleuren. Bijv +geel +groen +borduren +glitters +tantejo... zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Evernote! Daarin bewaar je afbeeldingen met notities.



Of ze kan een eigen pinterest pagina hebben en de kaarten evt op een niet-openbaar bord plakken.
Alle reacties Link kopieren
Evernote werkt trouwens online en synchroniseert met een tablet of smartfoon. dus online op desktop ook prima te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Een klein beetje offtopic maar ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd welke taal je wilt gebruiken om de tool te schrijven
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Oh, en maak het niet te moeilijk, ik lees nu de rest. Zij heeft haar eigen "systeem" en kan dus alles vinden.

In jouw ogen is het misschien een zooitje maar voor haar werkt het. Ik vind het een heel lief gebaar van jou maar....

Biedt het aan, ga samen om de tafel zitten en bespreek t. Wat voor jouw chaos is, is voor haar simpel. Zij moet er ook mee kunnen werken. Begrijp mij niet verkeerd, idee is goed, samenwerking is beter.
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle input, kan ik echt wat mee!

Pinterest is ook een hele leuke, maar op social media delen durft mijn moeder niet echt, ze vindt het alleen wel leuk om als iemand jarig is op Facebook een foto van voorkant van een kaart te doen. En tags zijn idd nog handiger dan categorieën. Landylover ik snap wat je bedoeld, maar moeder heeft wel eens verzucht had ik hier maar een programma voor dus ik denk dat de mappenstructuur inmiddels ook voor haar onoverzichtelijk begint te worden, en aangezien ik het een beetje een verrassing wil houden wil ik liever na de verjaardag nog om tafel zitten om programma te verbeteren



@bitje93 ik wil een windows10 app gaan maken (c#, javascript)
Alle reacties Link kopieren
Ze kan ook een blog of FB pagina onder een speudoniem maken he
Alle reacties Link kopieren
quote:Futuroos schreef op 27 augustus 2015 @ 22:36:



@bitje93 ik wil een windows10 app gaan maken (c#, javascript)



Duidelijk.



Kan jij trouwens uitleggen waarom ik onder Windows 7 (en eerder) een programma installeerde en onder Windows 10 een App ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 27 augustus 2015 @ 21:43:

Oh, en maak het niet te moeilijk, ik lees nu de rest. Zij heeft haar eigen "systeem" en kan dus alles vinden.

In jouw ogen is het misschien een zooitje maar voor haar werkt het. Ik vind het een heel lief gebaar van jou maar....

Biedt het aan, ga samen om de tafel zitten en bespreek t. Wat voor jouw chaos is, is voor haar simpel. Zij moet er ook mee kunnen werken. Begrijp mij niet verkeerd, idee is goed, samenwerking is beter.Dit is wel een goede. Hoe vaak mijn vriend al wel niet iets heeft willen schrijven voor iets wat ik heel omslachtig doe (blijkbaar), maar waar ik tevreden mee was..
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 27 augustus 2015 @ 23:19:

[...]





Duidelijk.



Kan jij trouwens uitleggen waarom ik onder Windows 7 (en eerder) een programma installeerde en onder Windows 10 een App ?Apps draaien in een gecontroleerde omgeving en daardoor geen kans op virus in tegenstelling tot een programma die veel meer vrijheid heeft. Uiteraard kun je nog steeds wel programma's installeren maar een app heeft toch wel de voorkeur, plus voor een ontwikkelaar is het makkelijker omdat een app in 1 klik te installeren is en je hoeft niet apart een website op te richten voor marketing maar kan gewoon op zoektermen worden gevonden door een gebruiker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven