Ergerlijke facebookberichten deel 3

26-07-2015 19:51 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kunnen weer verder!



Stressed is just desserts spelled backwards
quote:made@kate schreef op 27 augustus 2015 @ 22:10:

Ik negeer het ook meestal. Maar soms komt het van iemand van wie ik het eigenlijk niet verwacht, omdat ik die persoon hoog heb zitten of echt lief vind of al jaren ken. Ik denk dan jee Jantje, wat maak je me nou en kan daar dan best mee zitten. Ik wil dan eigenlijk de discussie aan maar dat vind ik ook moeilijk, want ja, uiteindelijk is het maar fb. Vandaar dat ik het me afvroeg.Lastig he. Ik heb ook iemand op FB die ik heel erg lief heb maar mij continu verbaasd over de nogal rechtse opvattingen en ieder dom plaatje over vluchtelingen die weer terug naar huis mogen, post en deelt. Of stomme plaatjes van Rutte of de EU. Echt een enorme afknapper. Probeer het maar te negeren en er niet op in te gaan maar het vormt mijn beeld helaas wel negatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 27 augustus 2015 @ 22:44:

[...]





Hier net zo. Toen ik gisteren weer wat over vluchtelingen langs zag komen (die zorgen voor minder sociale huurwoningen? Ik lees het niet eens, stemmingmakerij) heb ik een mooie column gedeeld van iemand, die zich afvroeg hoe het zou zijn om huis en haard te verlaten met niet meer dan een rugzak waar al je bezittingen inzitten en je kind op de arm...Heb je een link naar de column? Ben wel benieuwd. Mijn tijdlijn barst ook van de rechtse berichten, verschrikkelijk. Soms zeg ik er iets van maar dat levert alleen kritiek op. Een goede column die aan het denken zet zou ik ook willen delen
Alle reacties Link kopieren
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 augustus 2015 @ 17:54:

[img]https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.net/h ... d79bd6b875[/img]Och erme, die zag ik ook voorbij komen vandaag.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:chanella1 schreef op 28 augustus 2015 @ 17:50:

[...]





Heb je een link naar de column? Ben wel benieuwd. Mijn tijdlijn barst ook van de rechtse berichten, verschrikkelijk. Soms zeg ik er iets van maar dat levert alleen kritiek op. Een goede column die aan het denken zet zou ik ook willen delen Ik ga altijd de discussie aan bij bepaalde onderwerpen. Soms kom je erachter de ander het plaatje anders interpreteerde of dat het diegene aan kennis ontbrak en krijg je best een leuk gesprek. En anders gooi ik ze van Facebook, ruimt lekker op. Geen rechtse meuk op mijn pagina.
Alle reacties Link kopieren
Ja, blijf ik lastig vinden als het om goede vrienden en familie gaat. Vooral omdat ze in het echt best lief zijn allemaal. Dan vind ik het zo zonde dat ze met die plaatjes komen. Maar inderdaad, als er een hele discussie van komt en er is geen land mee te bezeilen is verwijderen een optie
Komt nu ook bericht in tijdslijn langs: Iemand die een foto van een zoveel jarig echtpaar deelt. Er staat ook bij: Bijna.. Maar iedereen feliciteren, en dan hij bij iedereen: Nee, het is pas in november....



Waarom nu al op FB zetten?? Of bang dat je het in november niet meer haalt of zo?
quote:chanella1 schreef op 28 augustus 2015 @ 18:20:

Ja, blijf ik lastig vinden als het om goede vrienden en familie gaat. Vooral omdat ze in het echt best lief zijn allemaal. Dan vind ik het zo zonde dat ze met die plaatjes komen. Maar inderdaad, als er een hele discussie van komt en er is geen land mee te bezeilen is verwijderen een optie Familie, tja, maar goede vrienden? Hoe kunnen het goede vrienden zijn als ze zo anders denken dan jij? Beetje offtopic, hoor, maar dat ik snap dat niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 28 augustus 2015 @ 17:50:

[...]





Heb je een link naar de column? Ben wel benieuwd. Mijn tijdlijn barst ook van de rechtse berichten, verschrikkelijk. Soms zeg ik er iets van maar dat levert alleen kritiek op. Een goede column die aan het denken zet zou ik ook willen delen https://www.facebook.com/ ... 67177528&substory_index=0
Later is nu
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 augustus 2015 @ 18:27:

[...]





Familie, tja, maar goede vrienden? Hoe kunnen het goede vrienden zijn als ze zo anders denken dan jij? Beetje offtopic, hoor, maar dat ik snap dat niet zo goed.Ik vind het juist wel een belangrijke waarde in mijn leven om met mensen die anders zijn dan ik ook goed door de deur te kunnen. Dat is voor mij wel de essentie van vreedzaam samenleven. Al zitten daar wel grenzen aan natuurlijk, met een racistisch persoon zal ik nooit vrienden kunnen zijn. Echter op fb ontbreekt gelijk alle nuance. Dan valt het ineens wel tegen als iemand waar ik in reallife boeiende discussies mee kan voeren zo'n dom plaatje deelt. Dan vind ik het veel moeilijker om te zeggen, wat maak je me nou man, doe ff normaal.
quote:made@kate schreef op 28 augustus 2015 @ 21:58:

[...]





Ik vind het juist wel een belangrijke waarde in mijn leven om met mensen die anders zijn dan ik ook goed door de deur te kunnen. Dat is voor mij wel de essentie van vreedzaam samenleven. Al zitten daar wel grenzen aan natuurlijk, met een racistisch persoon zal ik nooit vrienden kunnen zijn. Echter op fb ontbreekt gelijk alle nuance. Dan valt het ineens wel tegen als iemand waar ik in reallife boeiende discussies mee kan voeren zo'n dom plaatje deelt. Dan vind ik het veel moeilijker om te zeggen, wat maak je me nou man, doe ff normaal.Zeker, maar als mensen bij sommige onderwerpen zulke afwijkende denkbeelden hebben dan jij, dan kun je die mensen toch niet tot je goede vrienden rekenen?
quote:Dreamer schreef op 28 augustus 2015 @ 19:53:

[...]





https://www.facebook.com/ ... 67177528&substory_index=0Mooi artikel. Het gekke is dat ik meteen dacht aan de hoeveelheid rotzooi die zij nu over zich heen zal krijgen en dat het moedig is dat ze dat artikel geschreven heeft. Wat een rare tijden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me bij mensen die zo'n plaatje afkeuren ook achter de oren krabben hoor. Hou niet zo van politiek correcten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 augustus 2015 @ 17:54:

[afbeelding]competitiestrijd
The best is yet to come
*zucht*







Zwarten Pieten discussie is nu officieel van start, VN heeft weer aangegeven naar de zaak te gaan kijken en vraagt om aanpassingen te doen. Reacties zijn weer heel beleefd en kalm, zoals je kunt begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
























Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist iemand verwijderd en geblokkeerd:





'Wtf waar gaat dit heen hier weer over dat zwarte piet discriminatie pleur toch godverdome op joh wie gaat er mee carnaval rotterdam moet ook weg ik hoef die half naakte zwarte wijven ook niet te zien dan niet goed voor me kind ook moskees ook weg ik voel me gediscrimineerd hier in me eigen land zal even lekker worden dat ik met me gezin moet kruipen voor een buitenlander zijn ze gvd helemaal gestoord geworden in den haag of wat'



Te dom om te poepen. Echt.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:chanella1 schreef op 28 augustus 2015 @ 17:50:

[...]





Heb je een link naar de column? Ben wel benieuwd. Mijn tijdlijn barst ook van de rechtse berichten, verschrikkelijk. Soms zeg ik er iets van maar dat levert alleen kritiek op. Een goede column die aan het denken zet zou ik ook willen delen Ben alleen bang dat degenen die het zouden moeten lezen dat niet doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ooh god Minnie waar haal je al die gedrochten vandaan zeg.

Vreselijk.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren




Peter van Opdorp
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven