Inbraak schade verzekering

15-02-2014 03:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergister was er helaas bij mij ingebroken, nu ben ik verzekerd bij Interpolis en over paar weken komt de expert langs om de schade vast te stellen. Nu vraag ik me af tot in hoeverre de schade vergoed zou kunnen worden en heb je per se bonnetjes nodig? Aangezien ik van veel dingen geen bon meer heb. Heeft iemand ervaring (met interpolis wellicht)?

Ik ben een student en ben een macbook kwijt en een paar vrij dure tassen waar ik niet meer allemaal een bon van heb, wel foto met mij en tas.
Bij mij vergoedde Interpolis niets na inbraak in mijn studentenhuis. Ik ben toen overgestapt naar een andere verzekeraar.



Sterkte, ik hoop dat het jou beter vergaat.
Alle reacties Link kopieren
Een foto van jou met dure tas is natuurlijk niet 'een bonnetje'. Je kunt de tas wel geleend hebben, of hij was van een vriendin en jij wilde er mee op de foto.



Heb je de tas met je pinpas betaald? Misschien kun je dat nog als bewijs gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En waarom komt de expert pas over een paar weken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh jee Interpolis, ga er maar vanuit dat je niets tot weinig uitgekeerd krijgt. Staan ze om bekend.
Alle reacties Link kopieren
Meestal komt de schade expert snel na de inbraak. Waarom duurt het weken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog nooit iets uitgekeerd gekregen (bij FBTO). Er was altijd een reden voor ze om dat niet te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kun je met pinbetalingen/overschrijvingen aantonen dat je die tassen en macbook hebt gekocht?

Is de politie langs geweest? Is er braakschade?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Is er sprake van binnenbraakschade? Dus schade ook aan jou eigen kamerdeur? Bij studentenhuizen vergoedt Interpolis veelal alleen als er ook schade is aan je eigen kamerdeur.

Vergoeding is daarbij ook vaak obv dagwaarde dus je zult niet het gehele bedrag terug krijgen wat je er ooit voor hebt betaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je niets uitgekeerd krijgt. Je hebt wel bewijs nodig iedereen kan natuurlijk zeggen dat ze een hele dure laptop, of dure tassen hadden staan. Dat is géén bewijs, heeel vervelend maar alle verzekeraars zullen alles proberen om maar niets te hoeven uit betalen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in een studentenhuis, maar huur een appartement (niet belachelijk groot ofzo) er zijn wel sporen van braak (raam ingeslagen), heb daarentegen wel de inboedelverzekering voor studenten (tot 15.000). De reden dat de expert pas over paar weken komt, was omdat ik tentamens heb binnenkort en daarom weekje verschoven.

Van mijn macbook heb ik wel een bon en ik heb ook een andere tas gekregen van mijn tante, op die bon staat alleen niet mijn naam, maar een bon zou genoeg moeten zijn toch?

In princi
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet in een studentenhuis, maar huur een appartement (niet belachelijk groot ofzo) er zijn wel sporen van braak (raam ingeslagen), heb daarentegen wel de inboedelverzekering voor studenten (tot 15.000). De reden dat de expert pas over paar weken komt, was omdat ik tentamens heb binnenkort en daarom weekje verschoven.

Van mijn macbook heb ik wel een bon en ik heb ook een andere tas gekregen van mijn tante, op die bon staat alleen niet mijn naam (naam van mijn tante), maar een bon zou genoeg moeten zijn toch?

In principe heb ik wel nog een bon van een aantal dingen, maar ik ben dus nog steeds bang dat zelfs dat niet genoeg is of dat ze moeilijk gaan doen etc.

Maar uit jullie ervaring is interpolis dus heel moeilijk met dat soort dingen?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, verzekeringen doen altijd alles om er onder uit te komen anders waren ze allemaal al failliet als ze altijd alles uitkeerden. daarom moet jij alle bonnen verzamelen, en zorgen dat je kei hard bewijs hebt. En je verlies nemen voor het geen wat je niet meer hebt, maar ik vind het behoorlijk lang dat hij pas over paar weken komt voor beoordeling? Blijf je dan paar weken met ingeslagen raam zitten? Zou hem zo snel mogelijk laten komen, des te meer er ook te zien is en hopen op dat je meer terug krijgt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Even een tip: weet jij dat je met een studentenverzekering niet goed verzekerd bent bij brand? Er zijn een aantal uitsluitingen, omdat ze er vanuit gaan dat studenten krakkemikkige elektrische apparaten hebben. Hun advies aan ons was om bij huur van een gewone woning over te stappen naar een gewone inboedelverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Bij de inbraak bij ons was uitkeren geen probleem. Wij hebben geen bonnen of andere bewijzen van bezit hoeven te overleggen. Er is ook nooit naar gevraagd. Hetgene dat wij declareerden waar ook heel normale zaken met normale zaken die pasten bij onze leeftijd en leefstijl.
quote:wished- schreef op 15 februari 2014 @ 10:52:

Ik ben bang dat je niets uitgekeerd krijgt. Je hebt wel bewijs nodig iedereen kan natuurlijk zeggen dat ze een hele dure laptop, of dure tassen hadden staan. Dat is géén bewijs, heeel vervelend maar alle verzekeraars zullen alles proberen om maar niets te hoeven uit betalen.Ik heb hele andere ervaringen. Bij ons is al drie keer ingebroken en de laatste keer is al mijn goud meegenomen. Ik had gewoon nergens meer een bon van, want al heel oud, gekregen, in buitenland gekocht... wel had ik van 80% van de spullen foto's waar ik met de sieraden op stond. Dat dekte ook de overige 20% zeiden ze, want ik had alles zo nauwkeurig beschreven, waarom zou ik daar over liegen? Zelfs mijn man kreeg het net gepinde geld terug wat hij in zijn portemonnee had zitten. Als hij maar een pinbon had, of een afschrift. Van veel spullen hadden wij geen bon maar alles is vergoed. Centraal beheer :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel netjes Whopper! Maar dat is meestal niet zo. Tuurlijk zijn er nog steeds verzekeringen waar het heel netjes verloopt. Maar interpolis staat daar niet echt om bekend... fijn dat het wel zo is gegaan bij jou whopper:)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Hier goede ervaring met Interpolis bij inbraak (verder met Interpolis belabberde ervaringen). Alleen een laptop was weg en daar hadden we de bon van, verder heel veel glasschade en dat is allemaal vergoed of op hun kosten gerepareerd. Van het bureau hadden we geen bon maar bij de leverancier opgevraagd wat een nieuw bureaublad zou kosten. Het bedrag van die offerte hebben we gekregen. Alles werd ook heel snel uitgekeerd.

Na wat heen en weer bellen mochten we zelfs een paar dagen in een vakantiehuisje zodat de houten vloer geschuurd en geolied kon worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen ook bar weinig vergoed. Mijn vriend spaarde gameconsoles en had er 48, een paar hele antieke die veel geld waard zijn (op een veiling werd laatst precies zo een van zelfde serienummer verkocht voor tienduizenden euro's). Maar daar heeft de verzekering een broertje dood aan natuurlijk. We kregen wel de 'nieuwwaarde' van alle apparaten. Nou, echt enorm geweldig, want daar heb je dus geen moer aan. Het ding viel niet onder de noemer 'kunst of antiek' volgens de voorwaarden. Compleet onverzekerbaar zo'n beetje voor de echte waarde.



Bij ons kwamen ze trouwens meteen de volgende ochtend al. Het is snachts gebeurd, ik belde ze om 08:00 en om 10:00 stonden ze er. Om 11:00 stond er al een mannetje om de voordeur te repareren. Dat ging allemaal vrij rap.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2015 10:25
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
je bent een spammerd, ik heb je gestafd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven