Afstandsbediening autosleutel

26-08-2015 19:15 25 berichten
Mijn autosleutel met afstandsbediening is stuk. Hij doet het nog wel, maar er zit een gat in waardoor je op het binnenwerk kijkt en daarop moet drukken om de portieren te openen. Volgens mij kan ik een nieuwe alleen bij de merkdealer kopen? Dat is een beetje een probleem want ik heb ze verteld dat ze mij nooit meer zien, en dan is het natuurlijk sneu als ik er alsnog heen moet.

Weten jullie waar je nieuwe autosleutels kunt kopen? Heb je dan nog iets speciaals nodig (autopapieren o.i.d.)?
Alle reacties Link kopieren
Die kan je bij elke dealer bestellen. Grote kans dat ze wel even je papieren willen zien. Ze zijn helaas wel heeeeeeeeel duur.
Wat is heel duur? 100 euro?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 26 augustus 2015 @ 19:25:

Wat is heel duur? 100 euro?

Ga maar uit van meer, wij wilden een reserve sleutel voor mijn auto en dat ging ons 250 kosten.

Een duur grapje, maar je kunt ze bij zowat elke dealer bestellen.
Een universeel autobedrijf (123 autoservice, bosch carservice etc) kan dat ook voor je bestellen volgens mij. Wel eigendomspapieren en id meenemen. Kosten verschillen heel erg per merk auto.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er pas eentje gevonden bij www.autosleutels.info

Je kunt het printplaatje zelf overzetten.

Die van onze peugeot kostte 12 euro incl verzenden en een batterij
Alle reacties Link kopieren
Ik was destijds om en nabij de 400 euro kwijt voor 2 sleutels
12 euro is een mooi prijsje. Ik denk dat ik er wel even achteraan moet, anders gaat het printplaatje nog aan gort en wordt het vast veel duurder. Ben wel blij dat ik niet naar Peugeot hoef
Alle reacties Link kopieren
Dealer en ze zijn belachelijk duur, denk aan honderden euro's.

Dus lekker dichttapen en er maar aan gaan wennen dat het ooit misschien op de ouderwetse manier moet.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ga naar de eerstvolgende dealer qua afstand?

Ik had exact hetzelfde en er hoefde gelukkig geen hele printplaat besteld te worden. Het zwarte hoesje werd vervangen en enkele handelingen in het hoesje en op de printplaat. Kosten: 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt zo'n ding kapot? Nog nooit meegemaakt, ook niet na enkele jaren. Maar gewoon naar een merkdealer gaan, denk ik.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Als de sleutel nog werkt, maar het plastic eromheen is kapot, kun je er dan niet gewoon een nieuw frontje/hulsje op laten zetten?
Ik heb vanuit China gewoon zo'n nieuw omhulsel voor de sleutel besteld. Was een paar euro kwijt. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad ga vooral niet naar de merkdealer, dat zijn werkelijk allemaal enorme oplichters!
Geloof het of niet, zonder dealer had ik het niet weten te regelen. Deze was namelijk in eerste instantie een aantal handelingen vergeten te regelen waardoor de auto niet startte. Die sleutels zijn namelijk gemaakt voor jouw specifieke auto. Sleutel en auto moeten elkaar dus wel kunnen "herkennen".
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 26 augustus 2015 @ 19:59:

Hoe komt zo'n ding kapot? Nog nooit meegemaakt, ook niet na enkele jaren. Maar gewoon naar een merkdealer gaan, denk ik.Hoef je niets voor te doen, bij mij was eerst het knopje uit de sleutel om de auto open te maken en een paar maanden later was de andere knop opeens weg. Ik hoorde dat zo`n sleutel wel 150 euro kon kosten dus niet gekeken of dat klopte, nu gewoon de deur openen met de sleutel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 26 augustus 2015 @ 21:00:

Geloof het of niet, zonder dealer had ik het niet weten te regelen. Deze was namelijk in eerste instantie een aantal handelingen vergeten te regelen waardoor de auto niet startte. Die sleutels zijn namelijk gemaakt voor jouw specifieke auto. Sleutel en auto moeten elkaar dus wel kunnen "herkennen".Dan was je printplaat kapot. Als die kapot is moet de sleutel opnieuw worden ingelezen. Inhet geval van TO hoeft dit niet aangezien alleen de buitenkant kapot is
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik doe trouwens niets geks met mijn sleutel. Er kwam eerst een scheurtje in het plastic, toen een groter scheurtje, en nu zit er een gat in. Hij is ook al 11 jaar oud, dus op zich niet vreemd dat het dan een keer slijt.
quote:troelalaaaatje schreef op 26 augustus 2015 @ 21:00:

Geloof het of niet, zonder dealer had ik het niet weten te regelen. Deze was namelijk in eerste instantie een aantal handelingen vergeten te regelen waardoor de auto niet startte. Die sleutels zijn namelijk gemaakt voor jouw specifieke auto. Sleutel en auto moeten elkaar dus wel kunnen "herkennen".Maar dan is het binnenwerk van de sleutel kapot. Dat kost idd meer werk en geld. Maar als alleen het omhulsel stuk is, ben je voor een paar euro klaar.
Alle reacties Link kopieren
Jij rijd in een Ferrari of zo ?



Volgens mij is dat één van de weinige merken waarvan er maar één merkdealer zit in Nederland.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 26 augustus 2015 @ 22:44:

Jij rijd in een Ferrari of zo ?



Volgens mij is dat één van de weinige merken waarvan er maar één merkdealer zit in Nederland.Bedoel je mij? Nee, geen Ferrari, maar in mijn regio zijn alle Peugeotdealers overgenomen door hetzelfde bedrijf dat weinig waarde hecht aan klantvriendelijkheid. En om er nou 100 km voor te gaan rijden...
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden trouwens wel gedoe om de transponder uit de oude en in de nieuwe te krijgen. Dus hebben we het printplaatje en de transponder in de oude sleutel laten zitten en alleen het nieuwe knopjesgedeelte op de oude onderkant gezet.
quote:Dertigmin schreef op 26 augustus 2015 @ 21:45:

[...]





Dan was je printplaat kapot. Als die kapot is moet de sleutel opnieuw worden ingelezen. Inhet geval van TO hoeft dit niet aangezien alleen de buitenkant kapot isPrintplaat is overgezet naar andere sleutelghoes. Toch moesten er extra dingen gedaan worden alvorens de auto deze sleutel herkende.
quote:troelalaaaatje schreef op 27 augustus 2015 @ 09:30:

[...]





Printplaat is overgezet naar andere sleutelhoes. Toch moesten er extra dingen gedaan worden alvorens de auto deze sleutel herkende.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip desperate housewive, ik heb er ook een besteld. Zat al een tijdje met tape over het knopje omdat ik ook niet een paar honder euro wilde betalen. ( had al geinformeerd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven