Mode & Beauty alle pijlers

besteding kleding/schoenen

27-08-2015 20:47 58 berichten
Hoeveel geld geven jullie per maand uit aan kleding en verander je vaak van garderobe?

Ik heb deze maand (en hij is nog niet eens begonnen haha, loon voor september) 400 euro uitgegeven aan kleding en ik geniet ervan!! Maar denk ook was dit nou echt nodig?

En ben nog niet klaar want heb nog laarzen nodig. Heb een extraatje ontvangen en wordt er hebberig van. Kopen in winkels, kopen in online shops en nu 400 euro armer. Geen spijt en blij met m'n aankopen maar toch gaat er zo tussendoor heel wat doorheen aan kleding.



Vast herkenbaar maar hoor toch graag medeverbruikers
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 27 augustus 2015 @ 21:55:

[...]





Ik heb 2 paar schoenen boven de ¤100, mijn nikes en mijn wandelschoenen. De rest wat ik heb zijn allemaal max ¤40. En ook die gaan best een tijd mee, al heb ik die wel minder aan nu. Loop veel op mijn nikes.

Maar jaren terug liep ik altijd op die goedkope schoenen. Gingen ze nog een jaar mee vaak.



Kleding komt van Primark, Wibra, Zeeman, Hema en tweedehands.



Ik heb niet super veel kleding. Zou best meer willen.Mijn schoenen moeten geschikt zijn voor steunzolen en die zijn niet te vinden voor ¤40. Zelfs in de solden niet.
normaal gesproken, geef ik denk ik per maand zo'n 100 euro uit aan kleding etc. dus dit was wel echt veel maar de bootcut is weer terug in het land, en dat vind ik prachtige modellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee! Er zijn weken, soms maanden waarin ik niks koop maar er zijn ook periodes (bij voorkeur in de uitverkoop) waarin ik flink mijn slag sla.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk veel, maar ruim ook wel regelmatig op en geef dan weg of aan het goede doel. Ik ben ook wel een paar kilootjes aangekomen de afgelopen jaren zodat ik niet 5 jaar in hetzelfde pas helaas. Maar sommige dingen die nog wel passen, draag ik gerust 4 jr. Ik koop wel redelijke kwaliteit, dus jurkje tussen 80-150 euro zit daar wil tussen en rokje van 60-100. Merken geef ik niet perse om, maar ik heb wel winkels waar ik graag kom, omdat ik weet dat ik hun spullen leuk en goed vind, passend bij mijn lijf. Ik let wel op de sale. Met kleine borsten hoef ik geen hele dure bh's, dus die probeer ik met 50% te scoren. Ik werk full time ( en ik verdien voldoende om het te kunnen missen) en besteed graag geld aan leuke kleren. Maar ik realiseer mij heel goed wat een geld het is. Soms denk ik wel aan wat ik met dat geld had kunnen doen als ik dat uitgespaard had😱😳.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop gewoon wat ik wil en wanneer ik het tegenkom. Soms twee maanden niks, soms ineens 1000 euro. Heb een vaste kledingzaak, daar hebben ze mijn merken waarvan ik weet dat ze mijn stijl zijn, en dan drink ik daar even een glaasje wijn met de verkoopster... (service voor de klanten). Ondertussen vertelt ze me dan wat er nieuw in de collectie is, laat me wat dingen zien, en soms ga ik dan de deur uit met één item, soms met drie zakken vol. Maar heb geen vast maandbedrag ofzo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Eh, 50 euro ofzo. Misschien wat meer als winterschoenen en jassen vervangen moeten worden (doe gemiddeld 2 jaar met een jas of een paar laarzen dat ik veel draag)
Alle reacties Link kopieren
Arme student die een beetje spaar wil opbouwen, maar vandaag toch weer 100 uitgegeven aan iets jasachtigs, broek en wat cheap glimspul wat ik steeds kwijtraakt.

*Mijn smaak is vrij constant, zwart wit netjes en anders sporty. Koop wel eens kleurdingen, maar die draag ik dan zelden dus daar ben ik naar mee gestopt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Als ik alles zou kopen wat ik wil....



Nee ff denken wat ik heb gekocht dit jaar (vanaf januari):

2 paar schoenen: ong. 110 euro totaal (heb me 1x in kunnen houden. Van de week mezelf toch maar een paar adidasjes cadeau gedaan, tsja niemand anders doet het he ;))

3 truien: 70 euro

1 broek: 10 euro

blouse: 12 euro

Stuk of 10 shirtjes: ik denk rond de 110 euro

Ondergoed: 20 euro



In totaal rond de 335 euro dus dit jaar. Schoenen is bij mij altijd drama door mijn maat dus ben ik altijd relatief duur uit. Verder heel veel in de sale geshopt, niks van de primark! (afgezien 3bh's)



Gemiddeld dus zo'n 40 euro p.m. dacht echt dat ik minder uitgaf



Heb nog wel mijn sportkleren niet meegeteld maar deden we daaraan?

Heb daar wel mijn hele 'garderobe' vernieuwd dus vind het eigelijk niet tellen

Komt ie toch:

Fitness: ong. 200 euro

Voetbal: ong. 185 euro





Mijn moeder is trouwens echt kampioen weinig uitgeven. Dit jaar winterjas en schoenen gekocht en dan nog in totaal 180 euro uitgegeven vanaf januari. Geen idee hoe ze het doet. En dan zegt ze tegen mij ' je had een jong moeten zijn' als ik schoenen zie loopt het kwijl al
Ik heb geen vast budget, het wisselt per maand wat ik uitgeef, maar ik houd het wel bij en geef al jaren gemiddeld zo'n 150 euro per maand uit. Ik doe vrij lang met mijn kleding, sommige dingen zijn nog uit het gulden tijdperk. Ben niet zo van de trends. Ook heb ik altijd dezelfde maat gehad, uiteraard niet tijdens zwangerschappen, maar daarbuiten wel. En ik heb een inloopkast!



10 of 20 euro per maand kan ik me nu niet voorstellen. Dat is op jaarbasis 120-240 euro. Koop je dan je kleding bij primark, H&M, etc.? Ik moet zeggen dat ik zelden iets bij de grote ketens koop, weleens een hemdje bij H&M, maar dat is het. Maar als je bv bij primark koopt dan slijt het vaak ook een stuk sneller, toch? Qua pasvorm vind ik het vaak ook allemaal niet zo geweldig. En schoenen en een jas dan? Voor mijn werk moet ik er met regelmaat representatief uit zien, dat kost wat meer dan 120 euro per jaar, maakt ook uit natuurlijk. Stel dat ik zou moeten rondkomen van de bijstand dan zou het plaatje er heel anders uitzien. Ik let op de sale, zeker, maar koop niet iets omdat het een koopje is.
Alle reacties Link kopieren
Voor 20 euro per maand koop ik mijn ondergoed inderdaad bij h&m, verder maak ik veel zelf, dus ik koop vooral stof en fournituren. Dat is begonnen omdat veel winkels, ook duurdere winkels bijn maat niet hebben. Alles is te kort of 3/4 terwijl het lang had moeten zijn. Als ik weer eens de halve stad gepast heb dan ben ik het zo zat dat ik het zelf wel maak.
50 per maand. Ik koop ongeveer 2-3 paar schoenen per jaar en dan kan het ietsje duurder zijn, maar in die maand koop ik dan weer geen kleren.
Moet wel zeggen dat ik mijn hele garderobe aan het vervangen ben, omdat alles veel te groot is.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinkerBell34 schreef op 27 augustus 2015 @ 22:02:

[...]





Mijn schoenen moeten geschikt zijn voor steunzolen en die zijn niet te vinden voor ¤40. Zelfs in de solden niet.



ga maar een keer met mijn moeder shoppen. die is die hard fashionista, koopjesjager én heeft steunzolen. ze belt mij zelfs op als ze alweer schoenen van 100+ in de sale voor 25 euro gekocht heeft waar haar steunzolen inpassen.



ik geef soms veel geld uit, soms weinig. als ik zie wat leuk is én past koop ik het. dus de ene maand 200 en dan 2 maanden niet, of ook 200 per maand. ligt eraan wat ik tegenkom
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
quote:muis73 schreef op 27 augustus 2015 @ 23:32:





Mijn moeder is trouwens echt kampioen weinig uitgeven. Dit jaar winterjas en schoenen gekocht en dan nog in totaal 180 euro uitgegeven vanaf januari. Geen idee hoe ze het doet. En dan zegt ze tegen mij ' je had een jong moeten zijn' als ik schoenen zie loopt het kwijl al





ze kijkt goed denk ik. mijn moeder is net zo en ik mag dan mee op sleeptouw :-)



afgelopen voorjaar hugo boss laarsjes gekocht van 359 voor 59 euro, een winterjas van 199 voor 35 euro, een jeans van 119 voor 15 euro en nog wat spul.



als ik kleding moet hebben dan neem ik altijd moeder mee :-)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef eigenlijk teveel uit, altijd net iets meer dan goed voor me is want zou het geld aan nuttiger dingen kunnen besteden. Maar wordt er ook blij van. Koop dure merken, maar of in de sale of zo goed als nieuw van marktplaats.



Afgelopen tijd (even denken):



Caroline Biss sale laatste ronde: ongeveer 700,- (4 jurken, vestje, jasje, lang suede vest, kort leren jasje, tas, 2 sjaals en ketting...zou voor de volle prijs ongeveer 2.500 zijn)

Zomerjas bij de Zara voor 60,- (geen sale)

Paar sleehak schoenen bij Yoox in de sale: 35,-



Schoenen van marktplaats: nude pumps LK Bennett 45,-, bootschoenen Saint Laurent 65,-, sandaaltjes Hogan 50, sandaaltjes Marc Jacobs 35,-, sleehakken Bijenkorf 20,-, oranje sandalen met hak Manfield 20,-, sleehakken Manfield 20,-, laarsjes Sergio Rossi 55, laarsjes MiuMiu 50,-, laarsjes Gucci 65,-, espadrilles Maliparmi 50,-, hakken Tod's 50,-



En nog 3 Caroline Biss jurkjes van marktplaats voor 35,- per stuk.



Wow, schrik er zelf van

Zeker die designerschoenen op MP is wel een beetje een verslaving eigenlijk.



Ik ga alle bedragen hierboven ook NIET optellen.
quote:TinkerBell34 schreef op 27 augustus 2015 @ 22:02:

[...]





Mijn schoenen moeten geschikt zijn voor steunzolen en die zijn niet te vinden voor ¤40. Zelfs in de solden niet.

Ik heb ook steunzolen en die passen in bijna al mijn schoenen hoor.



Ik koop bijna alleen maar tweedehands, maar dan wel goede merken als Nike, Asics etc.
Alle reacties Link kopieren
Hmmz. Ik zou het niet kunnen denk ik. Ik heb gisteren één jurkje gekocht en dat was best een investering, maar daar denk ik dan ook 4x over na. Ben geen big spender en dat is er bij mij thuis wel in gedrild. De kunst, volgens mijn wijze ma, is om classy basics te kopen, waar je jaren mee vooruit kan. En dan kan je af en toe eens iets erbij kopen waarmee je je outfit opfleurt. Ben nog student, dus móet ook wel zuinig zijn. Krijg wel vaak de opmerking dat ik er leuk uit zie, dus ik zal ongetwijfeld iets goed doen Draag overigens best wel wat tweedehands en goedkope kleding.



Soms lijkt het me wel leuk om werk te hebben, zodat ik écht een keer kan gaan shoppen. Voor nu, maak ik altijd voor het shoppen een begroting van wat ik kan besteden en een overzicht van de essentiële dingen, die ik eerst moet halen. Vaak blijft er dan nog een heel zielig bedrag over wat ik dan toch maar besluit op te sparen voor een wat duurder item. Op zich niks mis mee, denk ik. Misschien zelfs wel een goede gewoonte die ik er in wil houden.



Bovendien, als mensen lekker 400¤ willen spenderen aan kleding in de maand, ben ik de laatste die zegt dat het niet mag of kan. Het enige wat ik jammer zou vinden, is dat het wel gekocht, maar nooit gedragen wordt. In dat geval vind ik het zonde (tenzij ik het vervolgens mag adopteren ;) )
quote:hiltje schreef op 28 augustus 2015 @ 12:16:

Ik ga alle bedragen hierboven ook NIET optellen.



1425,-



Ik zit zelf ook iets hoger dan ik verwachtte. Namelijk twee keer zo hoog, met 240 euro in de maand gemiddeld. Ter verdediging heb ik heel veel kleding vervangen die niet goed meer paste of mooi stond, en ik heb nu niets meer op mijn verlanglijstje staan behalve een paar goede beha's.
quote:Flowerspowers schreef op 27 augustus 2015 @ 21:33:

[...]





Komt dat omdat je niet veel te besteden hebt of omdat het je niet boeit ?Eigenlijk beide. De nieuwe kleding die binnen mijn budget liggen vind ik niet leuk, terwijl er bij de kringloop echt pareltjes liggen die weinig zijn gedragen voor een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
100 euro per maand en dat gaat elke maand op.....

In de vakantie pin ik 100 euro extra en dat gaat ook op aan kleding! Ik heb een volle inloopkast, maar met veel maten want jojo behoorlijk..
Carpe diem
Ik heb geen vast budget voor kleding en schoenen, maar ik ben wel sinds afgelopen januari aan het bijhouden wat wij uitgeven aan verschillende dingen, o.a. aan kleding, dus daar heb ik nu een vrij goed beeld van (al is het jaar natuurlijk nog niet afgelopen en zullen we het ene jaar meer/minder uitgeven dan het andere jaar.)



Dit jaar hebben wij tot nu toe als gezin 455,85 uitgegeven aan schoenen en kleding.

Hiervan is 248,58 uitgegeven aan kinderkleding en -schoenen (twee zoontjes van 1 en 2 jaar oud)

74,99 is uitgegeven aan kleding en schoenen voor mezelf.

En 132,28 is uitgegeven aan kleding en schoenen voor mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Blabla iedereen ligt ruim voor op jou, tijd voor een dagje shoppen voor jezelf!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 31 augustus 2015 @ 17:02:

Blabla iedereen ligt ruim voor op jou, tijd voor een dagje shoppen voor jezelf! Dat roept mijn zus ook al tijden, dat we nodig eens een keertje moeten gaan shoppen. Het "kledingshopgen" is vrij onevenredig verdeelt tussen ons, zij stopt het liefst elke week en krijgt haar kledingkast amper nog dicht, terwijl ik niet zo veel geef om kleding, wacht op uitverkoop, regelmatig tweedehands items koop, enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 31 augustus 2015 @ 15:26:

Ik heb geen vast budget voor kleding en schoenen, maar ik ben wel sinds afgelopen januari aan het bijhouden wat wij uitgeven aan verschillende dingen, o.a. aan kleding, dus daar heb ik nu een vrij goed beeld van (al is het jaar natuurlijk nog niet afgelopen en zullen we het ene jaar meer/minder uitgeven dan het andere jaar.)



Dit jaar hebben wij tot nu toe als gezin 455,85 uitgegeven aan schoenen en kleding.

Hiervan is 248,58 uitgegeven aan kinderkleding en -schoenen (twee zoontjes van 1 en 2 jaar oud)

74,99 is uitgegeven aan kleding en schoenen voor mezelf.

En 132,28 is uitgegeven aan kleding en schoenen voor mijn vriend.





Wat goed dat je dat bent gaan bijhouden, is het om meer inzicht te krijgen of om te besparen?

Ik ben benieuwd hoeveel ik uitgeef, ga dit volgend jaar ook doen!
quote:Ypod schreef op 31 augustus 2015 @ 18:46:

[...]





Wat goed dat je dat bent gaan bijhouden, is het om meer inzicht te krijgen of om te besparen?

Ik ben benieuwd hoeveel ik uitgeef, ga dit volgend jaar ook doen!Om meer inzicht te krijgen, ik ben begin dit jaar begonnen met het bijhouden van uitgaven van kleding en boodschappen om een beetje meer inzicht te krijgen in waar het geld blijft (en een volledig kasboek zou daarvoor nog beter zijn, wellicht dat ik dat in de toekomst ook bij ga houden, voor nu vind ik zicht op kleding/schoenen en boodschappen al heel prettig).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven