Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
http://www.msn.com/nl-nl/ ... ien/ar-BBm71Kq?li=AAaCYbY



Tja...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 26 augustus 2015 @ 20:07:

http://www.msn.com/nl-nl/ ... ien/ar-BBm71Kq?li=AAaCYbY



Tja...



Ik dacht al, wat hebben wij opeens veel spinnen in huis Als de winter nu even net zo extreem als de zomer gaat verlopen, zijn we daar ook mooi van af Tenminste, als het drie maanden een beetje winter is en niet zoals de meeste winters van de afgelopen jaren (op een aantal jaren na) herfst met af en toe winter. Ik wil ijzige kou!



Een tijdje hier extreme regenval gehad, het was eigenlijk te extreem om buiten te blijven Maar gek is het niet na al die warmte, wat een zomer hè.. Maar wij hebben blijkbaar niets te klagen



Zomers weer komt volgens mij in september vaak voor, maar vorig jaar hadden we vanaf half augustus vrijwel geen zomers weer meer, veel 20-25 graden. Verder hier nog één dag 27 graden en dan aub niet meer zoveel vijfentwintigers!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_202539 wijzigde dit bericht op 26-08-2015 21:27
Reden: Dubbel bericht
% gewijzigd
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ik wil ook ijzige kou in de winter, Sebastiaan! En sneeuw! En een koude herfst met veel bewolking, mooie witte nevel en regen! En ook voor onze gezondheid en die van de natuur... kou aub!!!
Alle reacties Link kopieren
Er moet zo veel kou komen, Kerstvrouw, dat ik spontaan in een sneeuwpop verander!



Ik denk dat er dadelijk een bui onze (oostelijke) kant op komt. In het westen regent het al, geloof ik.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.



Is het goed als ik ook weer mee schrijf? Helaas is het voor mij ook een horror zomer geweest . Behalve de belachelijke warme temperaturen is iemand die me erg dierbaar was 2 weken geleden overleden. Nu haat ik de zomer dus helemaal echt!

De uitzicht naar de herfst / winter vrolijken me redelijk op, ook al vind ik de aankomende periode ook wel moeilijk. Ik vind het normaal echt familie maanden zo met de kou gezellig aan de thee samen filmpjes of iets kijken of juist lekker wandelen....



Maar goed om het gezellig te houden, heeft er iemand nog wat 'herfst decoratie' tips? Of weet er iemand een lekkere geurkaars of geurstokjes die herfstig ruiken?. Het verbaasd me trouwens dat er nog geen Facebook pagina is voor de viva zomermoppers en wintervreugd haha
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor santaclaus, je bent niet de enige die hier even komt schrijven Er komen steeds meer mensen op dit topic schrijven, je denkt bijna dat half Nederland bestaat uit zomerhaters en winterliefhebbers. Maar nee, even serieus, ik ken niemand die een hekel aan de zomer/warmte heeft, en ook geen mensen die dol zijn op de winter. Maar als je even verder kijkt is de winter véél meer dan alleen maar sneeuw, kou en geen zon. Maar goed, natte, zachte en sombere "winters" vinden ze nog altijd beter dan ijskoude winters met veel zon en weinig neerslag..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:bubbeltjesfolie schreef op 26 augustus 2015 @ 16:46:

Voor veel mensen staat goed weer gelijk aan zomers weer. Dus al dat geleuter iedere dag weer over dat het de komende dagen nog zo'n goed weer wordt en dat de zomer het land nog niet uit is. Ik knik maar instemmend, tja wat moet je anders hè

Soms zeg ik wel eens dat ik meer een wintermens ben maar dan wordt ik aangekeken alsof ik niet normaal ben.. herkenbaar denk ik??





Dat is zeer herkenbaar, bubbeltjesfolie. Want hoe kun je nou niet van de zomer houden??

Ik houd het ook vaak maar voor me, dat scheelt discussie. Maar gelukkig heb ik hier een clubje gelijkgestemden gevonden!
quote:Kerstvrouw schreef op 26 augustus 2015 @ 20:07:

http://www.msn.com/nl-nl/ ... ien/ar-BBm71Kq?li=AAaCYbY



Tja...Oh help! Ik heb al van die grote spinnen buiten gezien, ik hoop toch echt dat ze buiten blijven! Ik respecteer spinnen absoluut (ze eten mijn aardsvijand mug), maar ik heb ze liever niet te dichtbij!
quote:santaclaus5 schreef op 26 augustus 2015 @ 23:38:

Hoi iedereen.



Is het goed als ik ook weer mee schrijf? Helaas is het voor mij ook een horror zomer geweest . Behalve de belachelijke warme temperaturen is iemand die me erg dierbaar was 2 weken geleden overleden. Nu haat ik de zomer dus helemaal echt!

De uitzicht naar de herfst / winter vrolijken me redelijk op, ook al vind ik de aankomende periode ook wel moeilijk. Ik vind het normaal echt familie maanden zo met de kou gezellig aan de thee samen filmpjes of iets kijken of juist lekker wandelen....



Maar goed om het gezellig te houden, heeft er iemand nog wat 'herfst decoratie' tips? Of weet er iemand een lekkere geurkaars of geurstokjes die herfstig ruiken?. Het verbaasd me trouwens dat er nog geen Facebook pagina is voor de viva zomermoppers en wintervreugd haha



Hallo Santaclaus! Leuke nick

Ik vind de geurkaars appel-kaneel van Glade/Brise erg lekker in huis

http://www.ah.nl/producte ... 111776/brise-candle-pomme



Verder liggen de Action en Xenos weer vol met gezellige herfstdecoraties.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heerlijk weer veel bewolking temperatuur van 18 graden. Pfff de nacht van zaterdag naar zondag 19/20 graden is het voorbode op een ellendige zondag dan word het 31 graden bah! Maar goed dat ik overal lees dat het na het weekend gevoelig frisser word zowel overdag als s nachts dus nog eventjes door bijten
Alle reacties Link kopieren
Een praatje bij het kopieerapparaat:

A: wat is het toch ongezellig weer

B: ja nou, van mij hoeft het niet meer, ik ben er helemaal klaar mee

Ik: Het is juist heel gezellig, lekker binnen, op kantoor of thuis lekker met een boekje op de bank, kopje thee erbij.

Verbaasde blikken, hoe kun je dit nu wel gezellig vinden????

B: nou ik vind het maar niets, zo depressief.

Tja wat moet je dan zeggen: je hebt 3 prachtige maanden gehad en nu regent het een dagje, stel je niet zo aan....dan ben ik net zo erg als zij als ze niet begrijpen dat ik 30 graden niet zo leuk vind.

Ik heb mijn schouders dus maar opgehaald en gezucht: ja de herfst komt eraan (maar ooh mijn hart jubelde
Alles komt goed
Oke, als jullie over een paar van mijn favoriete onderwerpen gaan praten (thee en geurdingetjes) kom ik even een boompje opzetten hoor! (uiteraard een herfstig boompje. Met mooie gele, oranje en rode blaadjes).



Thee: het verschil tussen de herfststorm en de winterglow van Pickwick is dat er voor de herfststorm een zwaardere thee is gebruikt. Mocht je dus van een sterke theesmaak houden, vraag dan bij de theewinkel (voor de mensen die plannen die kant op hadden) om een thee die wat zwaarder is, Assam bijvoorbeeld. Als je graag versierde thee wil, let dan op waar ze het mee combineren. Lichte smaken (lychee, framboos, citroengras e.d.) vragen om een lichte thee (groen, Ceylon, Darjeeling). Zwaardere smaken (vanille, rozen, lavendel) vragen om een zwaardere thee (Assam is daarvan de bekendste). Citrus valt er vaak een beetje tussenin.



Geurdingetjes: ik hou zelf heel erg van Soy Wax Melts. Deze kun je zowel online als in de winkel kopen. Koop wel goede (die platte dingen van de Xenos zijn niet zo super). Xenos is wel heel geschikt voor aromabrandertjes . Online kun je vaak cupjes kopen, variërend in gewicht. Met een cupje van 20 gram doe ik zeker 4 keer (woonkamer van 24m2). Ik snij ze altijd in stukjes, dat is makkelijker als je eens iets anders wil . Voor lekkere geurtjes: vaak hebben ze een herfst/winter/kerst-rubriek, maar zelf rondsnuffelen is ook leuk .



O, en wat ik ook leuk vind aan de winter: lekker lezen! (dat vind ik overigens altijd leuk, welk seizoen het ook is). Winters lezen plaatjes! http://media.bookbub.com/ ... ding-is-the-best-reading/
Wauw, bedankt voor de uitgebreide tips blueeyes! Ik ga eens kijken bij de theewinkel hier. Ik houd zelf niet van hele zware zwarte thee, wel van kruidige smaken. Vorig jaar had ik een kerstthee (althans zo werd het genoemd) maar daar zat ananas in . Dat smaakte niet naar kerst!
Alle reacties Link kopieren
Brrr, ik zit met 16 graden te smakken naar een warme douche. In het zuiden is het vreemd genoeg maar 14 graden, je kunt het in combinatie met die regen wel een herfstachtige dag noemen zeg! Ik ben verzopen maar voldaan!



Die vreemde blikken zeggen weer eens wat over het Nederlandse volk, lesleya. Alles wat ''anders'' is, is raar. Je spoort niet, omdat weinig mensen van dit weer houden.



Verder is het hartstikke heerlijk, veel regen, donkere wolken en een herfstachtige temperatuur! Gezellig toch? Ik ga maar straks een warme douche nemen, wat geniet ik van dit weer! Zo moet het de hele herfst zijn



En dit terwijl we gister nog zaten te zweten
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Jongens mijn reis naar Noorwegen is geboekt, ik ga in november, hiep hiep hoera!!! kijk er naar uit!



Hier alvast een plaatje om in de stemming te komen:

Wat gaaf Stormkraft!!! Ik snap dat je daar naar uitkijkt!
quote:elf12 schreef op 27 augustus 2015 @ 14:19:

Wauw, bedankt voor de uitgebreide tips blueeyes! Ik ga eens kijken bij de theewinkel hier. Ik houd zelf niet van hele zware zwarte thee, wel van kruidige smaken. Vorig jaar had ik een kerstthee (althans zo werd het genoemd) maar daar zat ananas in . Dat smaakte niet naar kerst!

Ananas in thee is best lekker. Maar het klopt niet met kerst. Bij kerst hoort vanille, sinaasappel, kruidnagel, kardemom en cranberry.



(Om deze reden screen ik altijd de ingrediënten bij dat soort 'thema-thee').



O, mijn kat vroeg of het ook goed is als in de herfst nog wel af en toe de zon schijnt. Ze vind het namelijk een stuk minder leuk op het balkon als het regent . Kat houdt overigens ook niet van de hitte. Met die hittegolf was ze heel zielig en wist ze niet meer wat ze met zichzelf aan moest...
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk zou het maandag nog 24/27 graden worden en word het vanaf dinsdag pas 21 graden het zou toch niet weer zo zijn dat de koelere dagen die ze voorspellen elke dag opschuift?
Kaneel is echt de ultieme herfstkruiden voor mij! En kruidnagel natuurlijk! Ik maakte in het najaar wel eens appelsap met kruidnagel en kaneel erin, dat maak ik dan warm in een pannetje op het vuur. Appelsap in een pannetje, kruidnagels en kaneelstokjes erbij, even goed doorroeren en opwarmen, kruiden eruit en klaar! Lekker herfstig drankje! Nog even doorbijten dit horrorweekend en dan is het hopelijk goed geweest met die hitte, we willen herfst! Lekker weer in de bossen wandelen zonder last van insecten om je heen, jas aan, warme kleding aan, warme chocomel maken, heerlijk!

De enige herfstige kruiden waar ik niet van hou is anijs...

Ik zag al kruidnoten bij de bakker liggen.... was het maar vast zover! Lang genoeg zomer geweest.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja heerlijk, zo'n boswandeling maken in de natuur! Geen last meer van drukke mensen in de herfst, die zitten toch allemaal binnen.



Augustus is nu al in verschillende gebieden kletsnat, terwijl we in het begin hooguit een spatje regen hebben gehad om ''af te koelen''. En met de zon; we komen niet in de top 10 door de bewolkte dagen en ook niet in de warmste door de koele dagen, alsof een maand niet zeer warm is omdat de koele dagen de zeer warme dagen ''compenseren''! Ik vind het een warme maand en ik ben blij dat september bijna aan de beurt is
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een vrij warme maand. Het kon een aantal keren een hittegolf zijn, maar de criteria (minimaal 5 dagen met maximum temperatuur van 25 graden of hoger waarvan 2 dagen met maximum temperatuur van 30 graden of hoger) worden steeds net niet gehaald, omdat het één dag zeer heet is en na een paar dagen een dag van 24 graden of lager. Eerder deze zomer hebben we wel een hittegolf gehad.



Zondag lijkt het nog behoorlijk warm te worden, maar daarna is het maandag 25 graden en vanaf dinsdag ongeveer 19 graden.



Ik vind het leuk om het weer van Jakoetsk (Siberië) in de gaten te houden. In de zomer is het knap heet (over de 30 graden) en in de winter bitter koud (ongeveer -50 graden). Het verschil in zomer- en wintertemperatuur is daarmee het grootste ter wereld. Op dit moment is het daar gemiddeld slechts een paar graden kouder dan hier.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk hans, maar ze kijken altijd vanuit het meetstation in De Bilt, wat het ''gemiddelde'' weer in heel Nederland moet weergeven. Zo had je in Arcen dertien tropische dagen, daar moet je toch niet aan denken Die mensen zullen vast wel gewend aan wat warmte zijn met die hitte in de zomer. Ik ben benieuwd of iemand in die buurt woont op Kimmeke na.



Even gegoogled, maar Jakoetsk lijkt een plaats te zijn waar -40 in de winter hartstikke normaal is. -30 daar is hetzelfde als 15 graden in de winter bij ons! Volgens mij kun je er het best zijn voor aangenaam winterweer in april, tenzij je natuurlijk van ijskoude temperaturen houdt



En dan lijden wij Nederlanders kou bij temperaturen onder de 15 graden.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn er meer dan 13 dagen tropische dagen geweest met morgen erbij 15 of 16

Wel jammer dat het maandag per se ook weer warm moet zijn 27/29 graden dan maar met 1 dag uitstel koeler weer in aantocht allez dat hoop ik toch! Overdag 19/20 en s'nachts gaan de temperatuur beneden de 10 graden laat maar komen ik ben er klaar voor
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 28 augustus 2015 @ 20:29:

Even gegoogled, maar Jakoetsk lijkt een plaats te zijn waar -40 in de winter hartstikke normaal is. -30 daar is hetzelfde als 15 graden in de winter bij ons! Volgens mij kun je er het best zijn voor aangenaam winterweer in april, tenzij je natuurlijk van ijskoude temperaturen houdt

In april is het daar gemiddeld -4 graden en in oktober -7. Tussen november en maart (volgend jaar) is het echt brrrrrrritterkoud!



Ik vind 15 graden niet koud. Ik ben ook wat gehard tegen de kou, eigenlijk veel meer dan tegen de hitte. Bij -15 graden begin ik pas over de kou de piepen. Maar zo koud wordt het zelden in Nederland.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven