Wel of niet last minute nemen

27-08-2015 23:03 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een kleine twijfel omtrent een last minute. Vriend wil graag op vakantie dus ik oppas geregeld voor de hond en vakantie gevonden. Hij helemaal enthousiast maar we zijn momenteel bezig met verbouwen in huis en dat is nog lang niet af.. hadden we 3 weken voor uitgetrokken. Nog 2 weken over maar als die vakantie boek dan zouden we aanstaande woensdag al weggaan en dan 8 dagen. Dan is het nog lang niet helemaal af en zouden we erna nog paar dagen hebben. Ik begon te twijfelen qua tijdvak en toen zei hij al laat maar heb nu al geen zin meer erin door je getwijfel... en volgend jaar kunnen we ook al niet want dan hebben we weer klusplannen. Ik voel mij ju ergens harstikke schuldig dat ik hem voor mijn gevoel een vakantie door zijn neus boor terwijl hij zo hard bezig is met verbouwen omdat ik dat graag wil. Hij zegt je kijkt maar of je boekt of niet ik ben al niet meer enthousiast. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2015 @ 08:37:

Beter vertraagd klussen met een relaxte vent dan op schema lopen met een draak.Mee eens! En echt hij zit niet onder de plak lijkt uit het verhaal zo misschien. We zijn dol op elkaar en dagjes gaan we ook zeker alleen weg met vrienden maar zonder elkaar op vakantie doen we beide niet vinden we BEIDE niet fijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Beunen in beide families hebben we wel maar dienwonen 1,5+ uur vandaan van ons en hebben meerdere keren aangegeven als jullie niet zo ver woonde waren we wel komen helpen dus daar hebben we niet veel aan en uitbesteden is nogal duur als je iemand inhuurt vinden we, dan doen we het liever zelf.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je toch gaat boeken, maar zoek wat goedkoper. Dit is een belachelijk bedrag voor een weekje.
quote:Angelaatje1970 schreef op 28 augustus 2015 @ 08:24:

[...]





Hij moet toch zeker gewoon thuis blijven om te klussen?Tuurlijk! Ik verwacht eindelijk die nieuwe keuken, en de vloerverwarming erin en de muren gestuct. Wel in die 4 dagen dat ik weg ben natuurlijk!
quote:vivapimpelmees schreef op 28 augustus 2015 @ 08:47:

Fijn dat je toch gaat boeken, maar zoek wat goedkoper. Dit is een belachelijk bedrag voor een weekje.Je weet niet eens wat er allemaal bij zit. We weten alleen dat het griekenland is. Misschien zit ze wel all in in het meest luxe hotel van heel griekenland. Dan is het geen geld, 600 euro pp voor een weekje wij waren vorig jaar overigens nog meer kwijt in september in Turkije. Maar dat was dus idd wel een heel luxe hotel en all in. En wij hadden het er voor over, dus zie het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de reacties hier een beetje raar. Ze plannen 3 weken om te klussen, weloverwogen, nog niet op de helft gooit hij het bijltje erbij neer en dan heeft ZIJ het gedaan?



(Off topic, TO, iets meer interpunctie leest een stuk fijner)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk op sunweb en daar is tot nu toe de goedkoopste wat ik heb kunnen vinden 299 per persoon voor een week, maar dat hotel leek ons niet zo veel aan in combinatie met de plek. Kos willen we momenteel niet heen net als Lesbod niet en op Zakynthos zijn de prijzen iets hoger blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 28 augustus 2015 @ 08:55:

Ik vind de reacties hier een beetje raar. Ze plannen 3 weken om te klussen, weloverwogen, nog niet op de helft gooit hij het bijltje erbij neer en dan heeft ZIJ het gedaan?



(Off topic, TO, iets meer interpunctie leest een stuk fijner)Dankjewel voor de tip. Je hebt helemaal gelijk, had nogal stress gisteravond toen ik het typte (a)
Wie doet het zware kluswerk? Hij, jij of allebei? Als hij er vooral druk mee is zou ik hem zijn blijkbaar erg gewenste vakantie gunnen. Kun je daarna uitgerust en met een goed gevoel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
To wil het helemaal niet rechtzetten. Ze wil niet op vakantie. Ze wil alleen maar van haar schuldgevoel af.



Terwijl het heel goed kan dat ze zich terecht schuldig voelt omdat ze de behoeften van haar partner totaal negeert.



Ik lees ook niet dat ze meeklust zodat het sneller klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je blijkbaar nog eens goed alles doorlezen sugarmiss...

Ik wil wel degelijk op vakantie begrijp mij niet verkeerd allees deze 3 weken komt het gewoon echt niet uit als je kijkt wat WIJ nog allemaal in huis willen doen deze vakantie. Hij slaapt nu nog en zal zo vragen of ik deze kan boeken zodat we er even samen een weekje uit kunnen om te ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 27 augustus 2015 @ 23:59:

Als ik je vriend was geweest had ik ook gezegd dat het voor mij niet meer zou hoeven, in ieder bericht geef je aan niet te willen... Dan is het toch ook niet leuk om met jou te gaan. Hij is er hard aan toe en je gaat helemaal niet in op zijn behoeften, ik zou in mijn vakantie ook rust willen en niet alleen maar klussen alleen al partner zo nadrukkelijk laat weten geen zin te hebben hoeft het echt niet meer hoor. Ga ik wel die week moe en sacherijnig klussen... Sorry, maar ik begrijp hem wel.



Dan alsnog gaan zou mijn enthousiasme niet meer helemaal terug brengen, dat mijn partner niet wilt zou dan door mijn hoofd blijven spoken.Nou, ik vind dat kinderachtig gedrag. Beetje calimero enzo.
quote:Pinkcherryblossom schreef op 28 augustus 2015 @ 09:24:

Dan moet je blijkbaar nog eens goed alles doorlezen sugarmiss...

Ik wil wel degelijk op vakantie begrijp mij niet verkeerd allees deze 3 weken komt het gewoon echt niet uit als je kijkt wat WIJ nog allemaal in huis willen doen deze vakantie. Hij slaapt nu nog en zal zo vragen of ik deze kan boeken zodat we er even samen een weekje uit kunnen om te ontspannen.Niet overleggen, boeken en hem ermee verrassen
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkcherryblossom schreef op 28 augustus 2015 @ 08:57:

Ik kijk op sunweb en daar is tot nu toe de goedkoopste wat ik heb kunnen vinden 299 per persoon voor een week, maar dat hotel leek ons niet zo veel aan in combinatie met de plek. Kos willen we momenteel niet heen net als Lesbod niet en op Zakynthos zijn de prijzen iets hoger blijkbaar.



Kijk eens op vakantiediscounter en jiba en elmar, daar staan vaak ook goedkope reizen.



Wil je perse naar Griekenland? Spanje is ook lekker weer en goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker op vakantie gaan. Wel eerst excuses aanbieden en aangeven dat je graag de klussen afmaakt maar dat vakantie en relaxen eigenlijk belangrijker is (dat is het echt! Daarvoor is vakantie).



Ik zou daarnaast nogmaals met vriend evalueren of dat klussen (3 weken achter elkaar in de vakantie) wel echt handig is. Ik zou een heel andere planning maken. Klussen in kleinere stukjes opdelen en die elke keer in een paar dagen afronden. Dan weer even het "normale" leven oppakken en de volgende klus plannen. Daarnaast ook kijken naar hoeveel het kost om uit te besteden. Ik heb heel goede ervaringen met werkspot.



En als jullie vrienden en familie zo ver weg wonen: wellicht willen ze wel helpen als jullie het ze vragen een weekend te komen en zorgen voor concrete klussen? Mijn familie wil graag helpen, maar wel als 1. De klus duidelijk is en wat ze eventueel mee moeten nemen aan gereedschap 2. De materialen allemaal klaar liggen 3. De klus niet veel te groot of te klein is. Dus wel: een kamer behangen en niet een badkamer bouwen of één schilderij ophangen. Daarnaast zorg ik voor eten en drinken en neem ik ze mee uit eten of bestel eten. Ik help ook graag mensen, maar alleen als het een concrete vraag is. "Even helpen" heb ik erg slechte ervaringen mee en zul je veel moeilijker mensen voor vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkcherryblossom schreef op 28 augustus 2015 @ 09:24:

Dan moet je blijkbaar nog eens goed alles doorlezen sugarmiss...

Ik wil wel degelijk op vakantie begrijp mij niet verkeerd allees deze 3 weken komt het gewoon echt niet uit als je kijkt wat WIJ nog allemaal in huis willen doen deze vakantie. Hij slaapt nu nog en zal zo vragen of ik deze kan boeken zodat we er even samen een weekje uit kunnen om te ontspannen.Sorry, maar je berichten straalde toch echt uit dat je geen zin had om te gaan. Niet nu, het kost te veel en later zijn je vakantiedagen op... Je laatste berichten stralen dat iets minder uit, maar nog steeds is dat het gevoel dat ik krijg bij jou berichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 28 augustus 2015 @ 09:25:

[...]





Nou, ik vind dat kinderachtig gedrag. Beetje calimero enzo.Kinderachtig gedrag dat als ik door iemand mijn enthousiasme ben verloren die dat niet met een knip in zijn vingers terug kan brengen? Zeker aangezien het gedrag waardoor ik mijn enthousiasme verloor niet veranderd, want er blijft herhaald worden dat ze niet wil, het nu niet goed uit komt en het te duur is..
Alle reacties Link kopieren
Via Prijsvrij kun je woensdag 8 dagen naar Alanya 5* allincl voor 349 pp is dat iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geboekt trouwens we gaan gezellig weekje naar Griekenland
quote:dolfje schreef op 28 augustus 2015 @ 10:43:

[...]





Kijk eens op vakantiediscounter en jiba en elmar, daar staan vaak ook goedkope reizen.



Wil je perse naar Griekenland? Spanje is ook lekker weer en goedkoop.Jiba is sunweb, die prijzen ontlopen elkaar niet veel kwamen wij achter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven