Kan ik het maken om af te zeggen?

21-08-2015 07:18 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:21
98.65% gewijzigd
quote:impala schreef op 22 augustus 2015 @ 08:10:

Ze heeft niet afgezegd.En ze is naar het etentje geweest? Of niet afgezegd en niet naar het etentje geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ze zou gaan.



Het is trouwens vanavond.

En er komen verder geen leidinggevenden naar het etentje. Die gaan liever naar Sail
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 21 augustus 2015 @ 23:42:

Er worden geen smoesjes gebruikt, er wordt niet gelogen.



Daarnaast mág het ook dat je in je jonge jaren leert, en dat mag door schade en schande, trouw te zijn aan jezelf. Dat je leert hoe je netjes bedankt voor dit soort uitjes, dat je leert dat je juist sterker ben door gewoon gelijk nee te zeggen, en dat je leert dat je eigen koers bepalen juist respect afdwingt.



Dat je belangrijke zaken van bijzaken kan onderscheiden, dat je waardering van anderen niet kunt 'kopen' door tegen je zin in dingen te doen om in een goed blaadje te komen, en al helemaal niet door te kruipen voor anderen.



Dat mag je allemaal leren, maar door nu de Sail te laten varen (haha) en toch naar dat etentje te gaan, win je echt helemaal niks. Je krijgt er geen karakter door, en ook geen goed gevoel over jezelf.



Je kan wel een eerdere fout rechtzetten, door alsnog gewoon te zeggen: Er is wat tussen gekomen, ik moet daarom helaas afzeggen, excuses en veel plezier.



Daar komt geen smoesje of leugen bij kijken.Prachtige post.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 22 augustus 2015 @ 08:15:

Hallo heb jij het topic wel gelezen? Niks smoesjes of leugens. TO werd vooral aangemoedigd eerlijk te zijn en gewoon te zeggen dat ze uitgenodigd was te gaan varen op Sail.

Maar daar was ze te schijterig voor.Inderdaad zeg.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbus schreef op 21 augustus 2015 @ 23:42:

Er worden geen smoesjes gebruikt, er wordt niet gelogen.



Daarnaast mág het ook dat je in je jonge jaren leert, en dat mag door schade en schande, trouw te zijn aan jezelf. Dat je leert hoe je netjes bedankt voor dit soort uitjes, dat je leert dat je juist sterker ben door gewoon gelijk nee te zeggen, en dat je leert dat je eigen koers bepalen juist respect afdwingt.



Dat je belangrijke zaken van bijzaken kan onderscheiden, dat je waardering van anderen niet kunt 'kopen' door tegen je zin in dingen te doen om in een goed blaadje te komen, en al helemaal niet door te kruipen voor anderen.



Dat mag je allemaal leren, maar door nu de Sail te laten varen (haha) en toch naar dat etentje te gaan, win je echt helemaal niks. Je krijgt er geen karakter door, en ook geen goed gevoel over jezelf.



Je kan wel een eerdere fout rechtzetten, door alsnog gewoon te zeggen: Er is wat tussen gekomen, ik moet daarom helaas afzeggen, excuses en veel plezier.



Daar komt geen smoesje of leugen bij kijken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:impala schreef op 22 augustus 2015 @ 08:18:

Ze zou gaan.



Het is trouwens vanavond.

En er komen verder geen leidinggevenden naar het etentje. Die gaan liever naar Sail Thanx voor je toelichting. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ibericht verwijderd
daantje24 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:21
98.11% gewijzigd
De laatste weken prettiger werken, is de investering denk ik meer dan waard. Wat fijn dat je er nu toch nog zo positief op terug kijkt
Alle reacties Link kopieren
Nou zie, dat zeiden we allemaal al
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat fijn dat het zo gezellig was en dat het je laatste weken ook wat leuker maakt! Veel plezier nog op je werk en ik herken het heel erg. Ik ga zelf altijd mee met uitjes en etentjes en merk dan dat de hele sfee anders is. Je praat over andere dingen en iedereen is relaxter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 augustus 2015 @ 09:28:

Nou zie, dat zeiden we allemaal al





TO, ik vind het knap van je dat je gegaan bent.

Ik zat in dit topic in het 'Ga-niet-mee-uit-eten-ga-lekker-naar-Sail-kamp', mits je geen smoes zou gebruiken.

Ik zou zelf ook niet naar het etentje zijn gegaan.

Toch klinkt je verhaal goed, en het is je echt gegund dat je nog een leuke laatste maand hebt op die werkplek.

Ik kan me voorstellen dat je hier een goed gevoel aan overhoudt!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 23 augustus 2015 @ 09:45:

[...]







TO, ik vind het knap van je dat je gegaan bent.

Ik zat in dit topic in het 'Ga-niet-mee-uit-eten-ga-lekker-naar-Sail-kamp', mits je geen smoes zou gebruiken.

Ik zou zelf ook niet naar het etentje zijn gegaan.

Toch klinkt je verhaal goed, en het is je echt gegund dat je nog een leuke laatste maand hebt op die werkplek.

Ik kan me voorstellen dat je hier een goed gevoel aan overhoudt!



Eens, ik was ook niet gegaan en had geen smoesje verteld, maar fijn dat je er een positief gevoel aan over hebt gehouden.



Het is zeker een goed plan om in de toekomst meteen te gaan investeren in goede relaties met collega's door vanaf het begin overal aan mee te doen. Al met al een goede ervaring geweest dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Super!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 21 augustus 2015 @ 16:19:

Het punt is Yraatje, dat de vraag meestal niet zal zijn of iemand veel naar feestjes gaat. Eerder wordt de vraag gesteld "kan de persoon goed samenwerken" of "hoe lag de persoon in het team". En bij dergelijke vragen denken de referenten vervolgens wel aan dit soort dingen.



Maar goed, het maakt mij allemaal niets uit hoor. TO neemt een risico, en dat probeer ik duidelijk te maken. Wat ze daar verder mee doet, moet ze zelf weten.



Maar het verbaast me wel ontzettend dat bijna iedereen op dit topic erg kortzichtig denkt, en dat niemand lijkt te zien dat de impact van dit soort gedrag veel groter kan zijn dan alleen binnen de eigen baan.



En nog meer verbaas ik me over het hoge "denk vooral aan jezelf en doe gewoon lekker waar je zin in hebt"-gehalte, terwijl we het hebben over professioneel gedrag binnen een zakelijke omgeving.

Beetje late reactie misschien maar toch nog wel even.



Je zegt het in je eerste zin al: Kan de persoon goed samenwerken en past zij in het team?

Dat was toch al een feit. Toch al duidelijk dat ze niet lekker in het team ligt. Dan maakt dit uitje echt geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 28 augustus 2015 @ 16:01:

Toch al duidelijk dat ze niet lekker in het team ligt. Dan maakt dit uitje echt geen verschil.

Nou, dat weet je niet.

Als ik TO zo hoorde na het etentje, had ze toch een iets beter gevoel over het team en haar plek daarin.



Joehoe, TO, ben je daar nog?

Hoe ging het de afgelopen week op je werk?

Merkte je verschil?
You don't have to fit into the format
die is op dit moment aan het crowdsurfen tijdens de vrijdagmiddag borrel.
Alle reacties Link kopieren
In dat geval begin ik me toch zorgen te maken.

Ze zullen haar toch niet hebben laten kletteren...?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 28 augustus 2015 @ 17:34:

[...]



Nou, dat weet je niet.

Als ik TO zo hoorde na het etentje, had ze toch een iets beter gevoel over het team en haar plek daarin.



Joehoe, TO, ben je daar nog?

Hoe ging het de afgelopen week op je werk?

Merkte je verschil?

Zij zelf wel ja en dat is natuurlijk heel mooi. Maar één zo'n uitje en of je daar wel of niet bij bent, maakt echt niet uit voor je referentie.

En daar ging het me om.
quote:Lotte35 schreef op 31 augustus 2015 @ 10:37:

In dat geval begin ik me toch zorgen te maken.

Ze zullen haar toch niet hebben laten kletteren...?die onzekerheid waar je als betrokken forummer mee achterblijft, is echt killing.
Alle reacties Link kopieren
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven