Upgraden naar windows 10, doen of niet?

20-08-2015 22:05 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat dus. Zou ik 'm updaten of niet?



En als ik het doe, kan ik dan weer terug naar Windows 8 als 't kut blijkt te zijn?

Heb Windows 8 nu voorgeinstalleerd op de laptop staan...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:bureaulampjes schreef op 20 augustus 2015 @ 22:40:

Heb je een printer? Ik zou even controleren of dat er al drivers zijn voor Windows 10. Wij hebben geüpdate en nu herkend de computer de printer niet meer. Verder is Windows 10 top.



Oh mijn oude printer (nouja, 3 jaar oud ofzo) herkende hij direct. Tenminste, geen ballonnetje ofzo dat hij geïnstalleerd was, maar ik kon er direct mee printen toen ik het probeerde. Ik vind het een fijn systeem en wil het nu ook op mijn laptop (maar dat mag vriendlief fixen want ik hou ook niet van wachten)



Edit: ik kom ook van windows 7
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 augustus 2015 @ 22:10:

je kan altijd wel een downgrade doen....



Ik heb windows 10 en wil niet meer terug!Je kunt binnen een maand een downgrade doen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Ik heb nu 10, maar ik kan bijvoorbeeld het configuratiescherm nergens vinden en mijn start menu werkt niet
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het nog niet aan. Ik heb nu W7 en W 8 op het werk vind ik niets. En via het andere topic met vele valkuilen durf ik het nog niet aan.



Ik ga dit topic in de gaten houden en een beslissing maken. Ondertussen vermaak ik mij met de enige dieren die daar zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
There is no such thing as a free lunch, onthou dat.



Het feit dat een ultra-commercieel bedrijf als Microsoft de Windows 10 Home upgrade gratis aanbiedt zou al een belletje moeten laten rinkelen. In tegenstelling tot alle voorgaande Windowsen is Windows 10 Home spyware: je hele hebben en houwen wordt verzameld, doorgestuurd én doorverkocht, vandaar het "gratis" aanbieden: het is gewoon een andere manier van inkomsten verwerven. Sommige spiekzaken kun je "af" zetten, maar Microsoft reserveert zich via de licentieovereenkomst van Windows 10 nadrukkelijk het recht toe die stiekem weer aan te zetten.



Als je privacy je evenveel waard is als de prijs van Windows 10 Home (niets dus) óf "je hebt helemaal niets te verbergen", dan moet je er vooral voor gaan natuurlijk! Er zijn nog vele andere bedrijven die je privacy schenden dus waarom zou Microsoft dat niet mogen? Tenslotte werkt elk Amerikaans IT-bedrijf, gewild of niet, samen met de NSA dus dat geeft een warm gevoel van veiligheid, toch?



Voor mij persoonlijk is Windows 7 het einde van de rit voor wat betreft Microsoft/Windows. Online trackers zet ik uit (Ghostery), Google diensten gebruik ik bewust enkel voor banale zaken en Fakebook heb ik begin dit jaar stopgezet wegens steeds excessievere inbreuken op privacy (als het je interesseert: lees eens écht waarmee je je akkoord hebt verklaard!). Dus als je oplet kun je nog vrij aardig onder de radar van de profilers blijven, maar wanneer ook je pc zelf je begint te bespionneren, tja dan hoeft het voor mij niet meer.



Voor Windows 10 Enterprise Edition is het verhaal allicht heel anders. Bovenstaand geldt enkel voor de Home (en Pro?) variant.
Alle reacties Link kopieren
ok dat station passeer ik dus.

nog meer tips om mijn privacy zga mogelijk binnen de perken te behouden?



google zit toch steeds te janken om een capitska oid

en ik zit nogal graag in megoggel.

had een tijdje terug iets dat het zou encrypten, maar weet niet meer wat en waar het is
Alle reacties Link kopieren
o en als ik een nep fb akkount heb heb ik dan evengoed een probleem

ik doe er niks mee, behalve bekenden in de gaten houden
Hulang, bedankt voor je reactie. Dan is mijn keus ook snel gemaakt.
Hulang, wat gebruik jij dan als zoekmachine. Ik heb er ook Duckduckgo opstaan, maar die bevalt niet zo, dus in de praktijk gebruik ik toch weer Google.
Alle reacties Link kopieren
quote:afrodite05 schreef op 20 augustus 2015 @ 23:11:

[...]





Oh mijn oude printer (nouja, 3 jaar oud ofzo) herkende hij direct. Tenminste, geen ballonnetje ofzo dat hij geïnstalleerd was, maar ik kon er direct mee printen toen ik het probeerde. Ik vind het een fijn systeem en wil het nu ook op mijn laptop (maar dat mag vriendlief fixen want ik hou ook niet van wachten)



Edit: ik kom ook van windows 7Mijn printer is minsten 5 jaar oud. Maar werkt nog wel. En weiger een nieuwe te kopen. Mijn vriend heeft gezocht en zegt dat er nog geen drivers zijn voor de printer. Dus hopelijk komen die nog. Wij hebben een canon mp 140
Ik gebruik mijn windows alleen voor een paar foto's en af en toe schrijf ik iets in open office, maar niets dat geheim moet blijven. Ik heb mijn PC voornamelijk om te internetten daar doe ik ook niets dat niemand mag weten, dus ik vind het wel best.
quote:Hoezitdit schreef op 21 augustus 2015 @ 10:28:

Hulang, wat gebruik jij dan als zoekmachine. Ik heb er ook Duckduckgo opstaan, maar die bevalt niet zo, dus in de praktijk gebruik ik toch weer Google. Ik gebruik ook voor 99,9% Google Search. Maar je moet inderdaad beseffen dat elke zoekopdracht vanaf thuis of vanaf een google account dan gelogd wordt en toegevoegd aan je google profiel. Voel je je er oncomfortabel bij dat een zoekopdracht geregistreerd wordt, gebruik dan een andere zoekmachine.
quote:Elsa schreef op 21 augustus 2015 @ 10:20:

o en als ik een nep fb akkount heb heb ik dan evengoed een probleem

ik doe er niks mee, behalve bekenden in de gaten houdenYep. FB zoekt (ook) op je harddisk naar relevante informatie, of je FB profiel echt of nep is maakt niet uit. Het gedraagt zich net als een virus, alleen legaal want je hebt dat aanvaard door akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden.
quote:HuLang schreef op 21 augustus 2015 @ 11:31:

[...]



Yep. FB zoekt (ook) op je harddisk naar relevante informatie, of je FB profiel echt of nep is maakt niet uit. Het gedraagt zich net als een virus, alleen legaal want je hebt dat aanvaard door akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden.Oei, dat klinkt wel erg fout. Het lijkt mij nog een heel karwei om te zorgen dat je nergens gevolgd wordt op internet. En dan heb ik het niet alleen over FB. Het kan natuurlijk wel, maar dan moet je je er flink in verdiepen.
Terug downgraden is zo gebeurt. Het duurt gemiddeld een minuut of 8. Dus voor hen die 10 willen uitproberen, het is een eitje om er van af te komen.





Upgraden naar tien duurt daarentegen een eeuwigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik had Windows 8.1 en heb nu Windows 10.

Eerst lukte het downloaden niet, ik kreeg een foutmelding.

Toen ik later de pc opnieuw opstartte, begon hij vanzelf weer de 10 te downloaden. Het ging toen wel goed, het duurde een paar uurtjes.

Windows 10 ziet er erg mooi uit, lijkt op 8.1.

Ik heb wel het probleem gehad dat hij op een gegeven moment niet meer af wilde sluiten. Volgens de man van de computerwinkel kwam dat door windows 10. Hij heeft upgrades hiervoor laten draaien op mijn pc, en toen deed ie het weer.

Later heb ik weer het probleem gehad dat hij niet af wilde sluiten. Wat geprutst en toen bleek dat Windows aan het upgraden was.

Het gaat nu weer goed (hoop ik).

Al met al erg blij met Windows 10.
Alle reacties Link kopieren
dus dan mag ook niemand hier even inloggen op zn fb he

hmm mn eigen privacy gaat voor die van een ander wiens privacy ik begluur.

dus even kijken of ik er alles van wegkrijg.

als het al niet te laat is
Alle reacties Link kopieren
TO is over op Windows 10 hoor.



Ik heb er nog geen mening over.

En privacy.... Tja, ik maak mij niet de illusie dat ze niet toch al alles van me weten.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu op 5 pc's en laptop de upgrade geïnstalleerd. Maar je moet wel goed opletten dat alles ondersteund wordt. Want hij geeft wel aan dat de upgrade er is, maar hij ondersteund nog lang niet alles. Op mijn HP krijg ik onder 10 de vingerafdrukscanner met geen mogelijkheid meer werkend...
If no one comes from the future to stop you from doing it, then how bad of a decision can it really be?
Alle reacties Link kopieren
hoe krijg ik die window weg uit mn startbalk, want ik ga hem dus echt niet ipgraden
quote:Elsa schreef op 28 augustus 2015 @ 10:32:

hoe krijg ik die window weg uit mn startbalk, want ik ga hem dus echt niet ipgradenJe moet Windows update KB3035583 verwijderen. Dat doe je door in Windows Update linksonder "Uninstall an update" te klikken en dan in de lange lange lijst die update aan te klikken en Uninstall te kiezen.



Je kunt ook maar beter je Windows Update instellingen veranderen van automatisch naar manueel, want volgens Microsoft is KB3035583 een onmisbare update dus zetten ze die bij de volgende automatische update gewoon weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik had Win 10 dus alvast gedownload...wordt vervolgens gek van die Update Nu meldingen. Die kan ik dan naar 2 dagen later verplaatsen, maar het blijft irritant.



De KB3035583 heb ik verwijdert, met een schuifopruiming heb ik de 6GB aan Win10 spul kunnen verwijderen.



Blijft een punt: wanneer ik naar Windows Update ga, zie ik alleen staan "Uw upgrade naar Windows 10 is gereed" met de knop 'Nu opnieuw opstarten'. Ik kan gewoon dit window sluiten en de computer is de afgelopen dagen natuurlijk al een paar keer aan en uit gezet (zelfs een restart gedaan), maar er gebeurt niets. Ik heb nog steeds Win 8.1



Ik weet alleen niet of de reguliere updates nu uberhaupt worden gedaan? (deze instelling staat op: laat mij weten wanneer er updates zijn etc)



"I love not Man the less, but Nature more..."
Geen eigen ervaring maar volgende site bespreekt een paar scenario's:



http://winsupersite.com/windows-10/prev ... eservation



Lees vooral ook de commentaren. Het ziet er naar uit dat je niet terug kunt als je Win10 gereserveerd of gedownload hebt, op een gegeven moment gaat je pc toch aan de slag met de installatie van Win10, of je dat nu wil of niet. Later, als je Win10 niet leuk vindt, kan je wel weer terug (binnen de 30 dagen, daarna niet meer).
Alle reacties Link kopieren
Het installeren duurde lang (8 uur ofzo; heb hem 's nachts maar aan gelaten). De batterij van mijn laptop ging ineens veel sneller leeg na het installeren van Windows 10. En hij was ineens super langzaam geworden. Binnen een maand kun je 'm terugzetten naar je vorige versie (in mijn geval Windows 7). Was eenvoudig en redelijk snel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven