exact vertellen wat je gegeten hebt vandaag

23-07-2015 22:14 3074 berichten
We spreken hier hoofdzakelijk over eten, maar inmiddels al een gezellig topic geworden, aangezien er dagelijks gepost wordt...dus we gaan ook weleens off topic



omdat ik het gewoon leuk vind om te lezen wat en hoeveel iedereen zoal eet:

wie durft hier te vertellen wat je vandaag exact hebt gegeten, dus helemaal niks weg laten :p..

ik trap af, vandaag best veel op..

ontbijt: 300 gram magere kwark met honing, havermout, ongezouten cashewnoten en rozijnen.

tussendoor: halve banaan

lunch: 2 harde bollen met zaden en noten zonder beleg.

tussendoor: klein zakje chips

diner: sla met dressing en komkommer, tomaat, ei, biefstuk met champignonroomsaus, klein portie gebakken aardappelen met een theelepel mayonaise, waterijsje

tussendoor 200 gram magere kwark met handje noten en rozijnen

perzik...



als ik het zo opschrijf denk ik, wat bizar veel...

ben benieuwd naar jullie eerlijke lijstjes
Hoi Leighton, tuurlijk mag je meeschrijven! Wat zijn hasselback potatoes?
gisteren:



o: yoghurt met cruesli, glas jus dorange

t: / (geen tijd)

l: 2 boterhammen met rookvlees en gekookt ei, 1 x boterham eiersalade

t: / (lag ik een dutje te doen)

d: Turkse kofte en een stuk watermeloen na

t: stuk of 4 a 5 krakelingen ze waren zo lekker dat ik bleef pakken, na een stuk of 5 gauw de zak terug gelegd in de kast

t: boterham met eiersalade



gedronken over de hele dag: water
Alle reacties Link kopieren
Isabela: Dat zijn aardappels die je in kleine dunne plakjes snijdt, maar niet helemaal door, dus aan de onderkant zitten ze nog vast. Vervolgens gaan daar tussen de plakjes de kruiden/olie en dan in de oven. Vervolgens nog wat zeezout eroverheen en klaar!



Het was een Pinterest experimentje, erg lekker en het ziet er ook nog eens leuk uit.
Klinkt lekker Leighton, die ga ik ook eens maken.
Grrrrr rot snoepbuien.... nu misselijk



O: kwark met havermout/nootjes/rozijntjes.

T: krentenbol, knopperskoek

L: 2.5 hard broodje met Philadelphia

T: appel en 20 spekjes.

D: zuurkoolstamppot met spekjes en rookworst, waterijsje.
Alle reacties Link kopieren
O: overnight oats met yoghurt en scheutje melk, kaneel, kokos, bosbessen en aardbeien. Kop thee

T: niks. Heb me tot zeker 11u propvol gevoeld

L: boterham met worst, boterham met brokkelkaas, mok thee

T: bolletje mango ijs, bolletje witte chocolade ijs, paar dropjes

A: melanzane parmigiana (ovenschotel met gegrilde aubergine, mozzarella, parmaham (Italianen zullen me verketteren hierom) en zelfgemaakte tomatensaus), daarbij een paar stukken petit beurre brood om de saus mee op te soppen. Was zoooo lekker! Toe: 3kwart nectarine, glas water erbij.

T: straks een kop thee en een plak zelfgemaakt bananabread (gezonde versie, zonder suiker en boter)



Ben eigenlijk wel tevreden over vandaag :-) lekker gegeten met best gezonde dingen, maar ook genoten van wat lekkers.
O: 2 volkoren crackers met smeerworst

T: een twix

L: volkoren boterham met 30+ kaas

T: meloen

D: bloemkool, aardappels en een knoflookworstje

T: ijsje



Ik baal van de Twix die ik vanochtend heb genomen. Ik moet dat soort dingen ook gewoon niet in huis halen want ik kan het zo moeilijk weerstaan. Ik wilde eigenlijk gewoon een appel, maar ja…. En het ijsje was net om te vieren dat mijn zoon zijn eerste week in groep 3 supergoed heeft gedaan (en voor het eerst op vrijdag naar school moest) en omdat mijn dochter voor het eerst helemaal zonder zijwieltjes naar de stad heeft gefietst! Trotse mama hier
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd momo!

En fijn dar het beter gaat met jou Elko.



Gisteren

O havermout, soyayoghurt, lijnzaad

T banaan, capucinno

L 2 volkoren boterhammen met sandwichspread

T rauwe wortels en graanreep, 2 mini toblerone

D kleine portie pasta met 200g groente, zelfgemaakte tomatensaus en pijnboompitten

T 4 haverkoekjes



Vandaag

O havermout, kwark

T banaan, glaasje wortelsap

L maïsbrood met filet american

T wortels, graanreep

D halve pizza

T stukje pure chocolade
Wat klinkt je dag qua eten idd heerlijk elko!!



Die aardappels klinken ook lekker Leighton!



Ahh trotse mama momo.. Klinkt super leuk! Kan je leven op 1 boterham tussen de middag met wat meloen tussendoor.. pff ik eet al niet veel, maar daar zou ik echt honger van hebben haha! Ik kan het juist wel in huis hebben en er van af blijven, maar ik kan het moeilijk bij 1 houden!



Hier vandaag wel een redelijke dag! Niet mega gezond gegeten, maar ben wel tevreden..

06.30: 3 rijstwafels met runder rookvlees 

08.30: banaan

10.30: watermeloen

12.30: 3 beschuiten met 30plus kaas, sinasappel 

14.30: aardbeien

16.30: dubbele plak ontbijtkoek 

18.30: eten bij mn schoonouders: lasagne met sla en een mini magnum



Daarna heb ik eindelijk weer pijnvrij (wel volledig ingetapete knie) hardgelopen! 5km..
Dat is het voordeel van een maagverkleining Lionnee, ik kan niet meer eten 😄. Helaas dus wel af en toe verkeerde keuzes maken, maar qua hoeveelheid is het beperkt.
Wat fijn van het hardlopen trouwens! Ik heb laatst ook voor het eerst hardgelopen, ik dacht dat ik wel een redelijke conditie had (kickboksen en thuis krachttraining) maar dat viel me toch tegen. Vond het echt pittig!
Alle reacties Link kopieren
Het was weer feest hier. Ben met mijn moeder en tante de stad in geweest. Eerst een cocktail gedronken, toen uit eten.



O: aardbeien en magere kwark

L: salade met o.a. broccoli en paprika en 75 gram kip

T: mojito, 2 mini garnalenkroketjes, 1 mini hamburgertje en een gefrituurde garnaal

A: hele pizza met prosciutto en rucola en wat salade met gegrilde paprika, glas wijn

T: gin-tonic
Ahh dat verklaart een heleboel momo haha!

Jaa heel fijn! Rustig opbouwen is wel het beste hoor... Kben januari weer begonnen na een flinke knie blessure en liep weer 10km, maar nu dus weer een beetje last en weer bij de fysio! Het is erg belastend voor je gewrichten maar ik vind het zo heerlijk!! Opbouwen is dus wel een goede tip... conditie bouw je snel genoeg op als je kickbokst..



Oehh hiltje wat een lekkere dag... krijg er honger van!



Snel slapen, morgen vroege dienst!
Elko, dat bananabread zonder suiker en boter......Tell me!

Wil je het recept delen?





Hier

O twee volkoren boterhammen

T blauwe bessen

L volkoren boterham met halvarine en gekookt eitje, bak magere kwark en twee nectarines

T tomaat, cottagecheese, peper

D saladebuffet tijdens feest. (Koolsalade met rozijnen, groene salade met druiven en feta, tomatensalade met ui en balsamico, meloen, fruitsalade, selderijsalade met noten en appel etc.)
O: 2 volkoren-sesam crackers met jonge kaas en een volkoren beschuit met hagelslag

T: Skyr yoghurt geproefd bij de AH, de naturel. Lekker fris. Niet gekocht want veel te duur..

L: 2 dubbele volkoren boterhammen met gerookte kipfilet, (rauwe) spinazie en tomaat en een beetje mayo

T: schijfjes komkommer met tzatziki en een paar wortels

D: een frietje met, frikandel met mayo en ui (ik lust geen curry dus geen 'echte' speciaal) en een chocolademilkshake

T: paar mentos kaneel
Alle reacties Link kopieren
quote:troelalaaaatje schreef op 28 augustus 2015 @ 22:53:

Elko, dat bananabread zonder suiker en boter......Tell me!

Wil je het recept delen?

recept bananabread

ik heb wel gewone bloem gebruikt ipv amandelmeel. Sloeg achterover van die prijzen! Bijna ¤6 voor een minizakje
Lekker lijkt mij dat Elko!

Ga ik maken, bedankt.



Eet jij dat zo, of met beleg?



Hmmmmm
Was het echt lekker dat bananenbrood Elko? ondanks dat er geen suiker en boter in zit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren zo op. Er zit honing in en de banaan maakt het ook zoet. En ik had nog 4 dadels die ik er ook in heb gemikt.

Het zit een beetje tussen cake en brood in, is vrij stevig en door de banaan een beetje nat. Boter erop is daarom sws niet nodig. Ik vond het lekker, mijn man niet zo maar die geeft ook niet veel om banaan (die smaak overheerst wel natuurlijk).
Zou het bananabread ook geserveerd kunnen worden inplaats van cake voor bezoek? Of zou ik daarmee de plank mis slaan?



Ik ben geen keukenprinses, vandaar dat ik niet thuis ben ik dat soort zaken.
Sowieso eerst eens voor onszelf maken om te proeven, zeker daar ik geen kitchenprinces ben.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt heel makkelijk om te maken. Banaan prakken en de rest met een lepel erdoorheen roeren tot een beslag. Noten heb ik heel klein gehakt zodat ons dreumesje er evt ook van kan mee eten.



Warm uit de oven zou ik 'm zeker ook aan bezoek serveren ja! Ik had echt het idee cake te eten gisteren.



En normaal ben ik écht niet van de gezonde alternatieven qua bakken omdat ik vind dat de echte, slechte variant zoveel lekkerder is. Maar dat gevoel had ik nu niet
Super, ik zoek juist de slanke versies van lekkere dingen.



Ik kijk wel eens het programma Baking Good, Baking Bad. Daarin bakt een dame die in Frankrijk woont de calorierijke versie en de caloriearme versie van heerlijke dingen.

Het zijn telkens ware kunstwerken. Ik weet dat ik niet zal gaan starten met het bakken van hele taarten. Ivm moeilijkheidsgraad en ivm de vraag....wie eet dat dan op. Waarschijnlijk ik, want als het er staat kan ik moeilijk weerstaan. Partner eet het niet en onze familie eet eveneens geen gebak. Maar een cakeachtig iets lijkt me een goede start.



Overigens had ik vorig jaar een cake gebakken, heel eenvoudig en wel. En zelfs die was niet gelukt. Om je een idee te geven van mijn bakprestaties. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen en alvast een heel fijn weekend! Mijn lijstje van gisteren (heel veel maar ach het is vrijdag )



O: scrambled eggs van eiwit met kaas (normaal eet ik hele eieren maar ik had zo'n fles eiwit gekregen en die moest op!) bak (400 gram) aardbeien

T: stukje zelfgemaakte chocolade fudge van een collega

L: 3 volkoren crackers met geitenkaas en sambal

D: uit eten! Brood met boter, carpaccio, ossenhaas met pepersaus, frites met mayonaise, gegrilde groenten (en het was ontzettend lekker!)

T: handje winegums



Drinken: 3 liter water en een glas witte wijn bij het eten
Goedemorgen allemaal.



Het idee van het bananenbrood werd hier vol afgrijzen ontvangen door man en kinderen. "je denkt toch niet dat we zoiets gaan eten, bak dan gewoon een echte cake of taart"

Het zijn types van wat de boer niet kent dat eet hij niet, dus experimenteren met bakken of koken is hier nooit een succes. Helaas. Mij leek het dan wel weer lekker eigenlijk.



Mijn lijstje van gisteren:



O: yoghurt met ontbijtgranen

L: magere kwark met verse banaan

T: 2 vkbh met sandwichspread

D: komkommer/tomatensalade met feta (zonder dressing), aardappel wedges, varkenshaas



Te weinig volgens mijn app, dus vandaag weer wat beter opletten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven