Waar is het leuk wonen in Rotterdam?

28-08-2015 12:55 110 berichten
Ik speel met de gedachte om in Rotterdam te gaan wonen. Mijn moeder is namelijk terminaal ziek geworden en daarom wil ik wat makkelijker/sneller in Zeeland kunnen zijn, evt ook op een doordeweekse avond. Het is dus vooral een praktische overweging, in plaats van een overduidelijk "dáár wil ik wonen"-gevoel dat ik destijds bij de hoofdstad had.



Wat zijn nou de leuke en minder leuke plekken in de stad? Ik woon alleen en heb dus niets met rustige, kindvriendelijke buurten. Ik wil graag de deur uit stappen en dan midden in de drukte, winkeltjes, barretjes en gezelligheid van een stad staan zoals ik dat nu ook heb. Dat mag overigens best (eigenlijk bij voorkeur) op de wat "afgeragde" manier van een opkomende buurt zijn. Waar vind ik dat in Rotterdam?
quote:GastHerder schreef op 28 augustus 2015 @ 14:48:

[...]





Haha...incl hun accent...Help :PNou, erg hè?
Alle reacties Link kopieren
Voor de rest van de stad sluit ik me helemaal aan bij de beschrijving van hiltje. En inderdaad is Katendrecht vooral horeca en qua winkels gewoon een supermarkt, maar geen leuke kledingwinkels en zo. Maar qua horeca is er daar wel veel en op Kop van Zuid ook en daar ben je ook zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 28 augustus 2015 @ 14:21:

[...]





TO wil toch een rafelrandje? Dan is Nieuwe Binnenweg prima. Zeker het deel richting West, vanaf ongeveer de Mathenesserlaan is erg in opkomst met leuke koffiebarretjes en winkeltjes.



Meent/Pannekoekstraat/Binnenrotte/Markthal is ook een leuke buurt in het centrum.Dit artikel past bij wat ik van omgeving hoor over de nieuwe binnenweg http://www.rijnmond.nl/ni ... ners-op-nieuwe-binnenweg. Hoor van kennis (agent in Rotterdam) dat het niet bepaald hun favoriete straat is s avonds. Worden ook veel spuiten gevonden in portieken enzo. Vind ik zelf iets meer dan een rafelrandje.



Overdag vind ik t trouwens ook een leuke straat, maar zou er niet gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wat met als wat is geschreven TO? Volgens mij heeft Hiltje een duidelijke beschrijving gegeven!
Katendrecht klinkt heel leuk. Ik ben meer van horeca dan van shoppen. Daarom wil ik ook graag op zo'n plek wonen, ik ben niet iemand die op zaterdag "naar de stad" wil en de rest van de week buitenaf wil wonen.



Ik vind het best lastig hoor. Amsterdam bruist en bubbelt en ik ben dol op de drukte. Bovendien wonen vrijwel al mijn vrienden in 020. Maar het is een pokke-eind naar Zeeland en omdat mijn ouders de komende tijd wat meer zorg nodig hebben wil ik daar makkelijker naartoe kunnen.



Zoals ik er nu insta verhuis ik over een paar jaar weer terug maar je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt natuurlijk.
En uiteraard ga ik de komende tijd een beetje neuzen, maar met deze tips weet ik veel beter waar ik dat moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 augustus 2015 @ 14:46:

Amsterdam kan niet tippen aan Rotterdam. De enige reden dat toeristen nog naar Amsterdam gaan is op basis van info uit het jaar 0. Amsterdam is een mutsenstad geworden, waar je je nek breekt over de bakfietsen.

Ik las ook van de week dat er steeds meer Amsterdammers in Rotterdam komen wonen. Ik hou mijn hart vast, nu komen ze dat mutsengedoe hier naartoe brengen.



Amen!

Van mij mogen ze wegblijven
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 augustus 2015 @ 14:51:

[...]



Nou, erg hè?Haha..JA! :P
Alle reacties Link kopieren
Blaak, nieuwe binnenrotte, meent ( dat stukje) is heel leuk!

En crooswijk idd.
Alle reacties Link kopieren
Zuid heeft de meeste probleemwijken, Tarwewijk, Bloemhof, Carnisse, Oud Charlois, Hillesluis, Hoogvliet, Pendrecht, IJsselmonde. De Kop van Zuid ziet er mooi uit maar het leeft er voor geen meter, de middenstand is al voor een groot deel vertrokken vanwege overlast door hangjongeren uit andere delen van zuid. Spijkenisse, op een steenworp afstand van Hoogvliet is helemaal een ramp.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 augustus 2015 @ 15:30:

Zuid heeft de meeste probleemwijken, Tarwewijk, Bloemhof, Carnisse, Oud Charlois, Hillesluis, Hoogvliet, Pendrecht, IJsselmonde. De Kop van Zuid ziet er mooi uit maar het leeft er voor geen meter, de middenstand is al voor een groot deel vertrokken vanwege overlast door hangjongeren uit andere delen van zuid. Spijkenisse, op een steenworp afstand van Hoogvliet is helemaal een ramp.De bruggen in Spijkenisse zijn vooral een ramp :( Lijkt mij!
Pannekoekstraat / Meent en de Nieuwe Binnenweg zijn erg levendig met veel winkels en uitgaansgelegenheden

Volmarijnstraat is een lief straatje achter de Nieuwe Binnenweg.



Noordereiland is erg leuk wonen en een beetje in opkomst.

Katendrecht is tegenwoordig erg hip.



Leuke wijken en straten genoeg, maar Rotterdam is echt wel anders dan Amsterdam. Om alleen voor een kortere reistijd te verhuizen is wel iets waar je goed over na moet denken. Je weet tenslotte ook niet voor hoe lang het zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je moeder in Zeeland woont, waarom ga je dan niet daar wonen? Zou in Rotterdam of omstreken nog niet dood gevonden willen worden.
Shoot first, ask questions later!
Omdat ik Zeeland werkelijk niet dood gevonden wil worden. Daar is echt helemaal niets te beleven en ga ik dood van ellende. Mijn ouders komen uit een christelijk milieu waar ik me met moeite aan heb ontworsteld. Ik ga nooit meer terug. Het is voor mij al heel wat om deze stap te zetten, meer compromis komt er niet.
Alle reacties Link kopieren
Las laatst ook al tot mijn schrik dat Connie Breukhoven en haar nieuwe man vastgoed aankopen in Rotterdam (dit was een appartement voor een ton in Blijdorp dat ze gingen opknappen en verhuren). Omdat je in Rotterdam nog normaal zaken kon doen, het nu nog goedkoop is en ook zij (huil) ervan uitgaan dat Rotterdam nu heel erg in opkomst is.



Zeeuws Meisje, ik weet niet hoe snel die nieuwbouw in de Fenixloods wordt opgeleverd, maar ik denk wel dat dat financieel een goede deal is om weer door te verkopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 28 augustus 2015 @ 14:21:

[...]





TO wil toch een rafelrandje? Dan is Nieuwe Binnenweg prima. Zeker het deel richting West, vanaf ongeveer de Mathenesserlaan is erg in opkomst met leuke koffiebarretjes en winkeltjes.





Mee eens!

Mathenesserplein heeft ook leuke woningen boven het nieuwere gedeelte. Het eerste gedeelte van de Mathenesserweg is ook nog leuk met Stroop en dat eetding op de hoek.

Omgeving Henegouwerlaan en Heemraadssingel lijken me ook wel wat voor TO.
quote:MarianneDavids schreef op 28 augustus 2015 @ 15:30:

Zuid heeft de meeste probleemwijken, Tarwewijk, Bloemhof, Carnisse, Oud Charlois, Hillesluis, Hoogvliet, Pendrecht, IJsselmonde. De Kop van Zuid ziet er mooi uit maar het leeft er voor geen meter, de middenstand is al voor een groot deel vertrokken vanwege overlast door hangjongeren uit andere delen van zuid. Spijkenisse, op een steenworp afstand van Hoogvliet is helemaal een ramp.







Ik ben geboren in Noord, vanaf mijn 3e opgegroeid in Zuid, twee jaar Noordereiland en daarna weer 4 jaar Zuid en daarna heb ik 10 jaar met mijn gezin in Carnisselande, Barendrecht gewoond. Na mijn scheiding woon ik nu 5 jaar in IJsselmonde. En oh, wat heerlijk! Aardige, lieve mensen en nog nooit iets engs/gevaarlijks, oid meegemaakt. Ik ben blij dat ik niet meer in Barendrecht woon. Ik hou gewoon van Rotterdam!
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 28 augustus 2015 @ 16:27:

Las laatst ook al tot mijn schrik dat Connie Breukhoven en haar nieuwe man vastgoed aankopen in Rotterdam (dit was een appartement voor een ton in Blijdorp dat ze gingen opknappen en verhuren). Omdat je in Rotterdam nog normaal zaken kon doen, het nu nog goedkoop is en ook zij (huil) ervan uitgaan dat Rotterdam nu heel erg in opkomst is.

Wat vertel jij nu voor een enge dingen?
Alle reacties Link kopieren
Is zuid ook niet makkelijker ivm , hup naar zeeland?

eerst de stad nog doormoeten ,bleeuh



enne zuid nee hoor niks mis mee, zou juist niet aan de andere kant van het water willen wonen

Heb hier aan de enne kant de rust,maar aan de andere kant genoeg horeca ed om heen te gaan , id, katendrecht, of IJsselmonde maar dan richting Pathé de Kuip, heerlijk,en wil je wel naar de stad,met de tram of metro ben je er zo
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral heel lief van je, TO, dat je deze stap wilt zetten. Ik wil je alleen wel waarschuwen. Als je eenmaal in Rotterdam woont, kun je nooit meer terug naar Amsterdam. Als je gewend bent aan meer ruimte, redelijke huizenprijzen, als voetganger gewoon je (bij wet geregelde!) voorrang krijgen als je bij een zebrapad staat, tramconducteurs die je vriendelijk groeten, voortdurend leuke, originele activiteiten en initiatieven, waanzinnig goede restaurants (de geweldige François Geurdts (Michelinsterren) opent binnenkort een take-away noodleshop, die eeuwig boeiende haven, een bescheiden aantal fatsoenlijke toeristen (geen stag-parties, geen sufgeblowde Italianen) dan is Amsterdam echt geen optie meer.
Het lijkt mij vooral heel lastig om dan überhaupt weer woonruimte in Amsterdam te vinden als je er weg gaat. Wat een crime vond ik dat zeg.
quote:safari schreef op 28 augustus 2015 @ 14:14:

ik zou de Meent aanraden! precies wat je wilt, meteen midden in het leven, grand café Dudok, veel lekkere restaurantjes, prima sfeer.. en wordt auto luw gemaakt volgens mij ten gunste van het flaneer publiek. di- en zaterdag een markt (naast de grote Markthal natuurlijk, bij station Blaak). oorspronkelijke deel van de wijk is gebouwd in de jaren 50, ziet er van buiten wat donker uit maar als je in zo'n pand binnenstapt blijkt het juist heerlijk licht. (ik woonde er vele jaren, extreem fijn wonen daar).

daarna naar de Provenierswijk gegaan, meteen achter Centraal Station. prachtige herenhuizen met ornamenten enzo daar maar de singel toch echt te rustig naar mijn (en waarschijnlijk ook jouw : ) zinProvenierswijk is mijn favoriet (al 30 jaar). Raar dat die wijk vaak over het hoofd wordt gezien. Je kunt daar ook nog wel huizen in ongerenoveerde staat kopen als je mazzel hebt. Een etage daar is niet verkeerd. Daar bij de Kunsthal vind ik ook een leuk stuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 28 augustus 2015 @ 16:34:

[...]









Ik ben geboren in Noord, vanaf mijn 3e opgegroeid in Zuid, twee jaar Noordereiland en daarna weer 4 jaar Zuid en daarna heb ik 10 jaar met mijn gezin in Carnisselande, Barendrecht gewoond. Na mijn scheiding woon ik nu 5 jaar in IJsselmonde. En oh, wat heerlijk! Aardige, lieve mensen en nog nooit iets engs/gevaarlijks, oid meegemaakt. Ik ben blij dat ik niet meer in Barendrecht woon. Ik hou gewoon van Rotterdam! Eiland heb ik ook een tijd gewoond, anderhalf jaar ongeveer met een toenmalig vriendje, zo rond 1971. Als ik zou moeten verhuizen, wat ik niet wil omdat ik ben vastgeroest op de plek waar ik nu meer dan dertig jaar woon, is het Noordereiland het enige alternatief. Het is deels wel een Turkse enclave maar ik kan me redelijk verstaanbaar maken in het Turks.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt van Connie Breukhoven! Ze koopt voor een appel en een ei een uitgewoond pand, zet er wat Polen in en verkoopt t door. Kijk maar op Bekende Buren!
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven