pink om in slaap te komen

28-08-2015 15:19 25 berichten
weer even een vraagje! Heb er al van alles over gelezen, maar ben op zoek naar ervaringsdeskundigen.



mijn dochter is nu bijna 6 weken. Het gaat goed, maar om te troosten of om in slaap te vallen gebruiken we nu een pink, daar zuigt ze dan op en dan valt ze in slaap. Een speen werkt maar heel af en toe en meestal maar kort, dan spuugt ze hem weer uit.



Welke ouders hebben dit ook gedaan en na hoe lang stop je hier mee en ga je het afbouwen?



bedankt alvast!!
Heb je al verschillende spenen geprobeerd?
Ik zou toch gewoon de speen proberen.
Mijn zoon was op zoek naar zijn duim en toen hij hem vond heeft hij er jaren sabbelplezier van gehad. Hij is nu 33 en heeft een perfect gebit, zelfs geen gaatjes gehad, dus....

Ik vind het trouwens vies om een kind aan een volwassen vinger te laten sabbelen.
Alle reacties Link kopieren
Ook gehad, stopte vanzelf na een paar weken. Wij hebben niet de moeite genomen om verschillende spenen etc te proberen. Dochter is nu 4 maanden en heeft geen behoefte aan speen of pink meer. Sabbelt zelf af en toe wat op haar vingers, that's it.
quote:RegenDruppie schreef op 28 augustus 2015 @ 15:29:

Heb je al verschillende spenen geprobeerd?En dit inderdaad, even kijken welke het best werkt.
Ik zou het nu al afbouwen (of had dat al gedaan eigenlijk). Hier de eerste 2 nachten gedaan, toen was ik er al klaar mee. Als ze eraan gewend raken, is het lastiger weer af te leren. Ik zou het dus zo snel mogelijk afleren. En idd, misschien ander merk speen proberen?
Alle reacties Link kopieren
Vieze gewoonte.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Vieze pink, vieze tepel, viezebah!



Het lijkt mij vooral een onhandige gewoonte.
...
Alle reacties Link kopieren
avent heeft hele rechte spenen die lijken op het topje van je pink mischien dat de kleine die wel wil
Alle reacties Link kopieren
Bij de oudste lang, maar ik weet niet meer hoe lang. Ik had en heb nog steeds een bloedhekel aan spenen en gelukkig dachten mijn kinderen er ook zo over. De jongste is duimend geboren geloof ik, dus die had geen behoefte aan een pink en de middelste had niks nodig. Als jij het geen probleem vindt, zou ik het lekker zo laten.
Ik zou niet meer overstappen op een speen, maar nu langzaamaan gaan proberen of het ook zonder pink lukt.
Heel soms sabbelt ze per ongeluk op haar handje of duim, maar dat gaat nog niet bewust.

Ik heb een kersvormige speen en een afgeplatte geprobeerd. Ik ben zelf ook niet echt fan van een speen, maar om drie uur in de nacht zou het fijn zijn als ze zonder mijn pink in slaap kon vallen.

Ik zal nog eens kijken voor een andere speen, misschien 1 die niet zo zacht is, dat is mn pink ook niet.



@ desperate housewives, hoe heb je dat afgeleerd dan?

Fijn om te lezen dat het ook vanzelf over kan gaan!

Een beetje viezigheid is trouwens goed voor de weerstand, anders is ze later overal ziek van
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 augustus 2015 @ 15:31:

Ik zou het nu al afbouwen (of had dat al gedaan eigenlijk). Hier de eerste 2 nachten gedaan, toen was ik er al klaar mee. Als ze eraan gewend raken, is het lastiger weer af te leren. Ik zou het dus zo snel mogelijk afleren. En idd, misschien ander merk speen proberen?Dat valt volgens mij wel mee. Bij mijn kinderen werd de zuigbehoefte vrij snel minder, en was het na een paar weken juist makkelijk af te leren (is alleen bij die ene die ging duimen minder goed gelukt). Ik heb ze ook lang in slaap gevoed. Ook dat ging na een tijd vanzelf over.
Hier pakte ze de speen wel, dus die hebben we toen gegeven. En heel vaak op en neer gelopen naar haar kamer als ze hem weer kwijt was. Dat was wel minder. De speen met bijna 3 jaar cold turkey afgeleerd, dat ging zonder morren.
ze ligt bij ons op de kamer dus ver lopen is het niet.

@miffy; fijn om je ervaring te lezen. Weet je nog wanneer de zuigbehoefte af nam? En tot welke leeftijd voedde jij ze in slaap?

Mijn dochter wil soms ook alleen maar gaan slapen in ons bed, dicht bij me. Ik hoop dat dit ook over gaat n de toekomst
O bah, zo vies!

Ik zou dat nooit doen. Bij mij kregen ze een speen (alleen in bed).
@poeziewoezie; ze pakt de speen niet goed, en als ik te lang aanhoud dan gaat ze kokhalzen. spuugt de speen uit en op een gegeven moment moet je toch wat. heeft sterkte zuigbehoefte dus ja.
Hier ook veel gesabbel op onze pinken...



Zoontje is 11,5 week krijgt inmiddels volledig kunstvoeding maar heeft al sinds de geboorte een enorme zuigbehoefte (vooral in de avond). Dit had hij ook al toen hij nog bv kreeg.



Verschillende speentjes geprobeerd maar hij sabbelt er 4/5 keer op en dan spuugt hij ze uit.

Nu begint hij steeds meer op eigen handjes te sabbelen maar onze oinken blijven favoriet.

Kregen we ook als advies van cb......

Hopelijk wordt het snel minder en kan hij het af met eigen handjes....
Zoon wilde ook geen speen en heeft een paar weken "gepinkt" als troost of om in slaap te komen -net als bij jullie-, tot hij zijn duimpje vond toen hij een maand of 2,5-3 was. Duimen deed hij alleen om in slaap te komen; als hij eenmaal sliep kon ik zijn duim zonder problemen uit zijn mondje halen. Iets voor zijn eerste verjaardag is hij daar ook van de een op andere dag zelf mee gestopt.

Ik vond het ook altijd een vies idee, maar het was bij ons het enige wat hielp om hem rustig te krijgen/houden. Uiteraard goed handen wassen en je nagels heel kort houden, maar dat doet TO vast wel.



En zoon laten slapen in ons bed was nog zoiets wat wij ook nooooit zouden doen... Dus wel. Ook dit gaat over! Eigenlijk werd het in ons geval allemaal een stukje makkelijker toen zoon een maand of 3 was.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste was ook alleen tevreden met de pink. Ik heb de speen geïntroduceerd door het hoofdje op dezelfde manier vast te houden als wanneer de pink in mond zat; met de pink in de mond rustte mijn duim lichtjes langs wang en voorhoofd van de baby. door de speen zo vast te houden dat mijn hand nog steeds zo lag, rook en voelde baby mij en wende aan de speen. Misschien kun je dat proberen als je dat nog niet geprobeerd hebt? Of combineren met een doekje waar jouw geur aanzit? Speen trouwens met 1 jaar cold turkey gestopt (wilde afbouwen maar kind was zelf er vlug klaar mee). Overigens ligt het ook echt aan het kind; jongste nam geen genoegen met pink (laat staan speen) en sliep de eerste 6 weken alleen tegen mij aan... Vrij plotseling een omslag gemaakt en slaapt nu prima met speentje. Sterkte en succes!
maar het regent, en het regent zonnestralen... (acda en de munnik)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gepinkt tot een maand of 4.... Toen de tandjes doorkwamen, waren wij er snel klaar mee. :-) Wat je kunt proberen is een speen kopen en de speen zelf eruit knippen. Dan je pink erdoor steken en zo laten wennen aan het plastic eromheen. Dan af en toe de pink vervangen door een echte speen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 28 augustus 2015 @ 15:43:

Vieze pink, vieze tepel, viezebah!



Het lijkt mij vooral een onhandige gewoonte.Wat dacht je van die vieze doos waar dat kind uit is gekomen
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu 6 maanden en zuigt op de oren van haar konijnenknuffel. Gelukkig hebben we drie identieke knuffels gekocht dus kunnen ze vaak gewassen worden zonder drama's. Ze stopt soms wel een wijsvinger in haar mond, maar ik vermoed dat dat meer met doorkomende tandjes te maken heeft dan met zuigbehoefte.



Ik vind het geen probleem dat ze op die knuffel sabbelt.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 31 augustus 2015 @ 15:29:

[...]

Wat dacht je van die vieze doos waar dat kind uit is gekomen

Gatver!!!!!



Trouwens, is er wel eens gemeten hoeveel bacterien er op een vinger zitten en hoeveel op een speen? Als ik iets vies vond waren het wel die gore flopsdingen die overal en nergens van en uit tevoorschijn werden getoverd. Helaas waren mijn kids verslaafd aan die gore stukken rubber.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven