bijna 20 weken zwanger en nog niks te zien..

28-08-2015 16:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik zelf zwanger ben lees ik al een tijdje mee op deze pijler en nu toch maar een account aangemaakt.



Ik ben nu bijna 20 weken zwanger van ons eerste kindje, waar we heel blij mee zijn! Alles gaat tot nu toe goed, goede 12 echo gehad en van misselijkheid en moeheid heb ik niet extreem veel last. Niets te klagen dus!!



Waar ik me wel wat zorgen om maak is mijn buik. Je kunt niet aan me zien dat ik zwanger ben. Pas was ik op een verjaardag en daar was een zwangere die 22 weken ver was met echt een buikje. Het maakt me onzeker, groeit de kleine wel goed?!



Nu ben ik altijd al slank geweest en een platte buik, maar met 20 weken moet je toch al wel wat kunnen zien?



Nu ga ik maandag voor de 20 weken echo en dan vraag ik het aan de verloskundige, maar tot die tijd hoor ik graag jullie meningen/ervaringen.. Moet ik me zorgen maken?



Liefs Ruth
Alle reacties Link kopieren
Aan sommige mensen zie je het gewoon bijna niet. Ik zou me daar niet al te druk over maken. Ken zelf ook mensen waarvan je niet zou zeggen dat ze zwanger zijn, zelfs mensen die al veel verder heen waren.
Ja hoor. Vriendin van me heeft een prachtig klein buikje en is toch al 32 weken zwanger. Daar waar ik op dat moment echt een aangespoelde walvis leek. Maar met 20 weken kon ik gewoon mijn gewone zomerjas nog dichtkrijgen.

Wacht maar hoor, je buik komt echt wel
Zie je nog helemaal niets? Bij mijn eerste kon ik het tot een week of 25 nog prima verbergen en toen schoot er ineens een paasei naar voren Zelf zag ik het wel al eerder.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, toen ik 26 weken was begon je bij mij pas iets te zien. En vanmorgen was een moeder van een vriendje in de winkel bij mij, ze is 12 weken zwanger van de 3e en ze liep erbij alsof ze al 30 weken was. Dat is ook weer niet fijn.



Ik kan me wel voorstellen dat je je misschien zorgen maakt of het niet leuk vindt, je wilt toch iets showen. Maar het komt vanzelf wel en als je een klein buikje houdt is dat ook niet erg. Het wil in elk geval niet zeggen dat er iets niet goed is met het kindje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot week 24 mijn gewone kleren gedragen en zag je niks......
Alle reacties Link kopieren
Bij 20 weken zit je baarmoeder rond je navel. Bij de eerste kan het wat langer duren voordat er een buikje ontstaat. Als je sterke buikspieren hebt, dan moeten deze eerst verslappen en wegduiken en dat duurt wat langer bij meer gespierde mensen. Daarnaast is het echt voor iedereen anders. Je krijgt straks nog wel een kleine spurt Ik ben nu 16 weken, wel mijn tweede en ga straks ook richting aangespoelde walvis. Mensen die me met veel medelijden aankijken als ik een boodschapje haal, spontaan wegspringen omdat ze bang zijn in de verdrukking te komen wanneer ik langs moet. Nee zonder gekheid, de een heeft een kleine bol, de ander een grote. Ik leek een michelin mannetje met mijn 1,60 op het einde.
Alle reacties Link kopieren
Wees er blij mee zou ik zeggen, ik vind die grote buik maar onhandig... Bij mij zag je toen ook heel weinig, ik kon het zelf wel zien alleen andere viel het echt niet op. Bij je eerste schijn je sowieso minder snel een buit te hebben dan een volgend kind en het verschilt enorm van persoon tot persoon. Je kan naar binnen of naar buiten dragen, veel of precies genoeg vruchtwater hebben... Een klein buikje betekent helemaal niks.
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 22:49
Reden: .
% gewijzigd
Ik had bij 20 weken een beetje zo'n lubber buikje. Wie het wist zag het, maar ik had net zo goed een flink Kerstdiner gegeten hebben, zeg maar. Mijn man postte toen een foto van mij op FB en een iemand zei: 'wacht maar, nu gaat het hard'. En verdomd, toen ging het echt vlot. Ik zag er met 30 weken uit alsof ik nog maar een paar dagen moest...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was van mijn eerste vroegen ze met 36 weken goh jij moet zeker nog een aantal maand? En met de 2e had ik rond de 6 weken al een dikke zwangere buik.
Toen ik met verlof ging was mijn buik net zo klein als de buik van mijn 20 weken zwangere collega... Met 20 weken zag je bij mij ook nauwelijks iets, en werd daarvoor best onzeker van! En wilde trots met mijn buik vooruit lopen. Dus ik snap je best hoor. Uiteindelijk een heel gemiddeld kind gekregen, en bij de tweede was mijn buik met 20 weken al enorm! Uiteindelijk tijdens die tweede zwangerschap meerdere groei echo's gehad en een klein kindje gekregen. Formaat buik zegt uiteindelijk niets...
Sommige collega's wisten pas dat ik zwanger was toen ik met verlof ging. Pas met 34 weken was het een buikje. Met 38 weken bevallen. Ze was klein. Maar groeide volgens haar eigen lijn. Toen ik net zwanger was zag ik mensen waarvan ik dacht dat ze bijna gingen bevallen maar nog niet eens op de helft waren. Je buik zegt dus niks.
Ik heb nu al een dikke buik. En ik moet nog 28 weken.



Mijn dochter was uiteindelijk ook een groot kind (lang voornamelijk) dus bij mij lag het echt daar aan. Ze zat ook altijd helemaal voorin de buik met haar neusje tegen de placenta (die ook aan de voorkant zat). Is nu nog steeds eentje die met haar neus graag tegen iets aan ligt als ze gaat slapen.
Ik ben morgen 37 weken zwanger.

Als ik een wijd shirt aan heb. Zie je niet dat ik zeanger ben.

De mensen die ik vertel dat ik 37 weken zwanger ben staan met open mond te kijken.



Ik was met 20 weken ook heel onzeker. Maar maak je niet druk! Zeker als je slank bent duurt het gewoon wat langer.



Ik ben zelf ook vrij lang. Volgens de gyn scheelt dat ook een hoop. De baby benut dan meer de lengte van je buik dan dat die naar buiten groeit.



Ben jij ook lang?
Ik ben even lang zwanger als jij en als ik mezelf zie denk ik ook: waar verstopt die kleine zich?

Ik heb een flubberbuikje en zie er vooral uit alsof ik teveel heb gegeten de laatste tijd.
Vandaag heb ik al 3 keer de opmerking gekregen "nou, jij hebt wel een erg kleine buik voor 20 weken zwanger te zijn"



Terwijl dat ik wel erg duidelijk een buik bij mezelf zie en al enkele weken zwangerschapskledij draag. Maar het ziet er voor anderen gewoon uit alsof ik net een grote lunch gehad heb.



Vandaag op de echo bleek wel duidelijk dat ons kind mooi aan het groeien is, dat ik een normale hoeveelheid vruchtwater heb én dat mijn baarmoeder eigenlijk een stuk hoger zit dan gemiddeld (vermoedelijk omdat ik zo klein ben en die baarmoeder ergens naar toe moet). Dus ik maak me geen zorgen. Hoogstens wil ik mensen een mep verkopen als ze hun mening geven over mijn buik.



Dus no worries, een kleine buik op 20 weken is best normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot 22 weken mijn normale kleding gedragen, spijkerbroeken en al. En ik was zwanger van een tweeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik had pas met 26 weken een mini buikje. En dan nog dachten sommige mensen dat ik gewoon een beetje dik was. Uiteindelijk hartstikke gezond kindje gekregen die als ze 4 weken langer was blijven zitten een goede 3500 gram zou hebben gewogen. Dus kleine buik zegt niks over de grootte van je kindje.

Een voordeel, zag er een week na m'n bevalling net zo uit als voor m'n zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ben enigszins weer gerustgesteld .
Alle reacties Link kopieren
Ik had gedurende mijn zwangerschap ook een heel kleine buik. Zelfs rond de 8ste maand dachten mensen dat ik rond de 25 weken zwanger was. Groot voordeel is dat mijn buik (vandaag 5 dagen na de bevalling) weer helemaal plat is en ik mijn gewone spijkerbroeken weer aan kan! En de baby is gewoon geboren met 7.5 pond (geen idee waar en hoe ze gezeten heeft ;) )
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd heel slank geweest (49 kilo bij 1,71 m), en had ook een heel kleine buik. Op de foto van de zwangerschapsgym heeft iedereen een flinke buik behalve ik. Toen ik na de bevalling met mijn baby op m'n werk kwam, zeiden er mensen: "Ik had helemaal niet gezien dat jij zwanger was."



Bij de tweede werd me een mooie buik beloofd. Maar nee hoor, precies hetzelfde verhaal.
Bij mij zag je bij 20 weken ook nog nauwelijks iets. Pas van 28-32 weken begon het te groeien. Nu ben ik 36 weken zwanger, en nog reageren mensen af en toe verrast als ik vertel dat ik zwanger ben (al denk ik dan ook, tijd voor een tripje naar de opticien )

Ik draag wel zwangerschapsbroeken, maar kan al m'n gewonen shirts en hemdjes en ondergoed van voor m'n zwangerschap nog aan. Mijn kindje is echt niet klein, zelfs qua lengte ver boven gemiddeld. Het scheelt dat ik zelf ook vrij lang ben, de baby heeft dus in de lengterichting veel ruimte. Ik ben verder slank/gemiddeld qua postuur. Ook had ik door veel sporten voor m'n zwangerschap strakke buikspieren, dat schijnt ook te schelen. Een collega van me loopt 6 weken achter me, en een ander 10, en beiden hebben ze een grotere buik dan ik.

Kortom, ieder lijf is anders en iedereen heeft een andere maat buik. Het hoeft ook niets te zeggen over de grootte van je baby of over de gezondheid van het kindje. Geniet er van zolang de buik klein is, zelfs bij een beneden gemiddelde buik gaat hij in de weg zitten en ben je hem straks echt wel zat
Alle reacties Link kopieren
Vroeger eens meegemaakt dat er tegen het einde van de zwangerschap tegen een kennis gezegd werd dat ze wat dikker was geworden en moest gaan opletten. er was echt niets te zien, mensen dachten gewoon dat ze wat dikker werd. Ze moest iedere keer uitleggen dat ze zwanger was.

Soms is dat gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
http://www.babybytes.nl/Fotoboeken/foto ... p?weeks=20



Hier kun je allemaal 20-weken buikfoto's zien. Sommigen hebben een dikke toeter en bij anderen zie je bijna niks.



Ben je wel al aangekomen? Ik las dat sommige met 20-weken al 10 kg zijn aangekomen en dan krijg je vanzelf meer buik (ook zonder zwangerschap).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven