Berichtgeving iphone, whats app lezen

26-08-2015 19:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iphone 6 en heb hierover een vraagje.

Ik zag onlangs bij iemand die ook een iphone 6 heeft dat die zijn whats app berichten kan lezen als hij zijn berichtgeving naar beneden haalt.

Dus zeg maar waar je 'vandaag' en 'berichtgeving' staat.



Nu hebben we even instellingen vergeleken maar kon niet precies vinden wat hij dan anders had staan.



Ik heb nu niet dat mijn whats app automatisch al te lezen is als ik hem binnen krijg, ik zie alleen de naam staan van wie mij appt.

Wat ik er zo handig aan vond....is dat je het whats app bericht al wel kan lezen, maar dat anderen niet zien dat je hem al hebt gelezen.



Weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit in kan stellen?
Alle reacties Link kopieren
Bij Instellingen, Berichtgeving, Whatsapp, Toon in berichtcentrum (aantal berichten kiezen). En het 'schuifje' bij Toon op Toegangsscherm aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
Dit is overigens in je iPhone instellingen.

In Whatsapp zelf zou je bij instellingen nog Toon voorvertoning aan moeten zetten denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik had alle instellingen al op die wijze staan.

Alleen de instellin bij whats app... Toon voorvertoning niet. Die heb ik nu aangezet.

En nu zie ik de berichten wel in mijn berichtgeving..... Maar als ik mijn telefoon dus niet gebruik...komen ze dus ook leesbaar op het beginscherm. En dat wil ik dus niet, want dan kan iedereen ze lezen.
Alle reacties Link kopieren
Instellingen - > berichtgeving en dan whatsapp aantikken en naar wens instellen?
Ik vond dat juist irritant ook, dat ik het berichtje niet meer meteen kan lezen. Ik probeerde de 'toon voorvertoning' aan te zetten, maar mijn whatsapp (op iphone 4s) zegt dat die optie niet meer beschikbaar is. Iets met privacy.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mogelijk om wel in je berichtgeving een voorvertoning van het gesprek te zien, maar niet als je telefoon op schermbeveiliging staat.



Je kunt wel gewoon instellen dat mensen niet meer zien dat je de berichten hebt gelezen als het je alleen daar om gaat.



Je gaat naar instellingen --> account --> privacy --> laatst gezien op 'niemand' zetten.

Je kunt dan zelf ook niet meer zien hoe laat anderen online zijn geweest voor het laatst.

Wel zie je het als ze op dat moment online zijn (en zij dus ook van jou).



Wil je die blauwe vinkjes ook niet, dan vink je in dat zelfde scherm leesbewijzen uit.

Dan komt er enkel en alleen een enkel grijs vinkje te staan.

In groepschats blijft wel zichtbaar wie welk bericht heeft gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Poekie05 schreef op 26 augustus 2015 @ 20:32:

Het is niet mogelijk om wel in je berichtgeving een voorvertoning van het gesprek te zien, maar niet als je telefoon op schermbeveiliging staat.



Volgens mij dus wel; door "op toegangsscherm" uit te zetten komen de notificaties NIET in beeld als je telefoon "op slot" staat, maar zijn ze wel te zien als je vanaf de bovenrand naar beneden veegt.

Realiseer je alleen wel dat dat vegen ook kan met de telefoon op slot...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven