Lijf & Lijn alle pijlers

Weight Watchers: we gaan ervoor!

04-08-2015 13:33 2810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gloednieuw Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



De tabel passen we zelf aan met een algemene gebruikersnaam en wachtwoord.

Wil je ook in tabel? Geef het in dit topic aan, schrijf gezellig mee en je krijgt via je privé bericht het wachtwoord toegestuurd.



Succes weer allemaal!!



Naam Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Totaal af Deze week SilverShadow1.72130,78096,9-33,8-1,1 Samarkand1.6392,76875,0-17,7-0,4 Myque1.7695,67782,0-13,6-1,4 Kattija1.74116,385110,7 -5,7 -0,3 Dorii1.72143,574124,9 -18,0 +0,6 ilja771.6583,16578,4-4,7+2,0 Pretzel661.63 79 65 70,8 -8,2 - 0,8 Konijnhangoor1.76 132,8 90 126,0 -6,8- 1,4 Menx1.68 100 70 92,9 -7,1 -1,4 Proud_Mama1.68 64,5 58 64,5 0 0 Rue1.6182,55881,5-1,0-1,0 Smurfin881.71123,56299,6-23,9 -0,8 Skinnylinny1.78957592.5-2,5 Vul hier je laatste resultaat in SkinnySnoopy19691.691117591.619.40.7Lalala-1.6071,258-6063,9- 7,3- 0.9
Alle reacties Link kopieren
@supersoul: klinkt lekker, bedankt voor de tip! Nog gewogen vandaag of wacht je nog een weekje? Lukt het wat om weer in het gezonde ritme te komen?



@dingie: fijn dat je er weer voor gaat, gelijk blijven en daarna verder afvallen is een mooi doel.



@Roosh: nou inderdaad, ik geef het weer ook de schuld (en niet m'n slechte immuunsysteem) Vandaag nog niet veel beter, net gewerkt en lig nu alweer uitgeteld op de bank.

Hoe gaat het met jou, kom je er uit met de tabel?



@suus: jouw laatste eetlijstje vind ik wel goed, lijkt wel wat op die van mij. De laatste weken reageert mijn lichaam heel goed op deze verdeling:

O: kwark of havermout, fruit

T: groente

L: 2x snee volkorenbrood, 1 kaas, 1 kip

T: groente

A: zilvervliesrijst of aardappels, groenten, kip

Of macaroni met ham of pasta met kip en champignons of wraps met Philadelphia of of of

T: yoghurt of karnemelk



Als ik 's middags thuis ben (3 dagen), eet ik als lunch soep of salade. Verder drink ik 1,5 liter water en 1 liter thee. Vrijdag en zaterdag soms 2 wijntjes en op zondag doen we patat, Chinees of uit eten (tenzij dit al op een andere dag gebeurd was door visite, dan kook ik zondag).

Ik ben benieuwd of ik mijn eetlijstje erg moet aanpassen nadat vriend bij de diëtist is geweest.. We willen toch wel zo veel mogelijk hetzelfde eten 's avonds ivm dubbele boodschappen en zo, nog ff afwachten dus.



@schatkist: ja, ik kan je nu geen privéberichten sturen, dat kun jij wijzigen in je profiel. Goed bezig met sporten trouwens!
Hoi allemaal,



Ik heb sinds maart de combipas van WW en ben 12kg afgevallen. In de vakantie iets aangekomen maar afgelopen week was dat er weer af.

Ik heb wat moeite om het weer op te pakken na de vakantie, maar ik moet nog zeker 10/15kg af.



Ik zou het leuk vinden om met jullie te schrijven :-)
Het wordt gezellig druk zo!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeej

Leuk inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Lekker druk! Welkom mettemare!



Hier weer een goede dag gehad. Er stonden 3 taarten in de kantine, maar niets genomen. Paar uurtjes geleden punten ingevuld, daarna nog maar een lekkere volkoren cracker genomen met oude kaas 30+. Praktisch alle punten op. Morgenochtend weer hardlopen en dan zondagochtend op de weegschaal. En 's middags een high tea...hihihihihihi.



Juf mevrouw: ik neem toch aan dat je gewoon hetzelfde kunt blijven eten hoor. Ik zou dat zowiezo wel doen. Misschien zijn er wat goede tips over welk vlees of vis, of welke groenten. Misschien iets over hoeveelheden ofzo.



Nou, ik ga zo lekker badderen na een pittig werkdagje!
@Jufmevrouw, nog meer beterschap dan maar. Met mij gaat het ietsje beter als de eerste 2 dagen. Ik verbruik minder punten dan die dagen, maar nog wel teveel. Toch ben ik bewuster bezig met eten. De drang naar iets lekkers is ook iets afgenomen. Maar ik ben er nog lang niet.

Wel is het zo dat ik normaal gesproken het allang weer had opgegeven. Nu ben ik nog steeds gemotiveerd. Ik geef het gewoon nog een week of 2 om echt in het WWritme te komen. Dat werkt voor mij het beste. Ik kan niet in één keer het roer omgooien.



Ik ga morgen dan eindelijk een nieuwe weegschaal kopen! Donderdag moeten werken. Oh ik ben zo benieuwd!



@Mette.Mare welkom en veel succes.



@suus1976, badderse. Het weer begint nu 's avonds weer meer af te koelen. Altijd lekker dan zo'n warm bad.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Roosh! Blijf gemotiveerd! Je ziet een verbetering in je eetpatroon, echt goed toch! Nu nog even wegen en dan doorgaan.



Ik heb me net gewogen: 85,9 kilo. Eigenlijk moet ik morgen wegen, maar kon het niet laten. Dus in een kleine 2 weken gewoon 3 (!) kilo eraf. Ik merk het echt al hier en daar aan mijn kleren. Ik ga dooooorrrrrrrr...... En dit topic werkt toch wel heel motiverend moet ik zeggen. Vooral ook omdat we het veel hebben over een gezondere levensstijl etcetc. De knop is bij mij toch wel om nu.



Ik ga zo een rondje rennen. Hebben we dat ook weer gehad. Verder helemaal geen plannen vandaag, dus lekker relaxed!
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen lekker bezig!!



Ik weeg zo nu en dan stiekem ook we eens tussendoor. Ben en opzichte van afgelopen maandag alweer 0,7 kwijt, in totaal nu dus 1,6 kilo in ruim anderhalve week. Maandag weegdag, kijk wel wel naar uit.



Ondertussen heb ik van wat verschillende koekjes en mueslirepen de punten berekend. Over het algemeen heb ik meestal fruit of groene als tussendoortje, maar ik ben echt gek op koekjes (met chocolade) dus als traktatie moet dat zo nu en dan even kunnen. Had donderdag ook een koekje met chocola, oh my wat is dat dan lekker! Veel lekkerder dan wanneer je iedere dag zulke koekjes zit te eten. Heb er echt van genoten.



Roosh komt echt wel goedmet je WW ritme, ga zo door!



Suus jeetje 3 kilo nu all super goed!



Welkom Mette.Mare



Ik heb morgen weer een BBQ. Wij zijn geen BBQ-ers, maar nu twee weken feestjes met BBQ achter elkaar aan haha. Hopelijk is er weer iets van kipspiesjes, dan komt het met mij we weer goed!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Suus, Roosh en Melon, en iedereen die zich aangesproken voelt, fijn dat we elkaar zo kunnen motiveren!

Roosh, ook goed dat je wat meer tijd neemt om in het programma te komen, een goed begin is het halve werk, dus top!



Gisteren en eergisteren alleen maar soep en yoghurt gegeten, kreeg niks anders weg. Tot vriend vanmiddag opeens met ijs aan kwam zetten, dat voelt ook wel heel fijn aan m'n keel! Ben niet echt trots op m'n huidige eetpatroon van deze 3 dagen, maar laat het ook maar ff zo totdat ik weer opgeknapt ben. Ik eet trouwens nu juist te weinig en dus eenzijdig.. De soep maak ik wel zelf (of vriend eigenlijk momenteel ) met allemaal verse groenten, hopelijk helpen die extra vitaminetjes weer goed!
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw: balen dat je je nog steeds niet goed voelt. Rustig aan nog maar even.



Melon; succes met de bbq's! Idd beetje vlees en wat sla kan echt geen kwaad. Veel water erbij, prima toch? Ik heb morgen de high tea....ik ga goed opletten. Jij zit dadelijk ook op 3 kilo in 2 weken, als je er nu al 1,5 kilo af hebt toch?



Ik had vandaag de laatste dag van deze ww-week, ik heb nog 40 weekpunten en 25 activiteitspunten over. Lekker idee!
Wauw, wat gaan jullie goed allemaal! En welkom aan alle nieuwelingen, het gaat hard, leuk. :-)



Dat recept van die kikkererwten kende ik, heerlijk inderdaad!



@ jufmevrouw: beterschap!



Alles weer opschrijven en hier meeschrijven helpt nu al merk ik. Ben nog wel wat minder streng voor mezelf (sport wat minder en eet vaker wat lekkers), maar het begin is er weer! Eerst probeerde ik van mijn weekpunten af te blijven en zo min mogelijk AP's te gebruiken, nu maak ik die wel op. Vandaag gewogen, en de schade was gelukkig minder dan gedacht. Hopelijk binnenkort weer een dalende lijn.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies!



Dingie: goed dat je er alweer een beetje inzit! En als het gewicht meevalt dan is het helemaal mooi.



Hier de dag wederom goed begonnen, even dat "30 day shred" gedaan. Ik heb ook wat andere fitness (mengeling van kracht en cardio) gedownload net, zodat ik wat variatie heb. Mij lukt het niet om naar de sportschool te gaan (full time baan, wel eens in het buitenland, vaak 19 uur pas thuis, 2 kids, huis, familie en vrienden etc). Dus ik ben afhankelijk van hardlopen, crosstrainer die ik thuis heb en workouts voor thuis. Ik heb ook zo'n medicine-ball gekocht van 3 kilo. Ik moet eens even kijken wat ik daarmee kan.



Ik wil natuurlijk ook afvallen, maar vooral slanker worden in cm, en minder flubbels, meer "getoned" zeg maar.



Vanmiddag dus de beruchte high tea. Ik let de rest van de dag goed op. Net een groentesmoothie gehad met veel spinazie, bleekselderij en wat peer. Veel water en groene thee. Straks een bakje yoghurt met blauwe bessen en dan naar de high tea. Die begint om 13 uur. Hopelijk houd ik dat vol. Anders knaag ik nog wat wortels weg.



Hoest met de rest? Nog plannen vandaag?

X
Ik heb net mijn banaan op en dat is mijn ontbijt



Over een uurtje naar een vriendin en samen lunchen en bijkletsen. Ik heb nog 5 AP en nog 42 weekpunten, blijf het een soort van eng vinden om daar aan te komen.
Alle reacties Link kopieren
@suus: wauw, jij bent echt goed bezig steeds, knap hoor, hoe je overal over nadenkt en zo. Voor mij ook heel belangrijk, met vaak gezellige etentjes, high teas, terras momenten, etc. etc. Plannen is dan wel het sleutelwoord. Ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is!



@dingie: het begin is er dus weer voor jou, fijn!



@silvershadow: wel logisch dat het eng is om die punten te gebruiken. Heeft het resultaat van vorige week je daar wel al iets meer vertrouwen in gegeven? Toen had je een mooie min en wat weekpunten opgemaakt toch? Hoe is de lunch gegaan?



Ik ben al een beetje aan het opknappen, weekend heel rustig aan gedaan, maar nog steeds erg moe en vol snot. Heb het hardlopen voor het eerst sinds 8 weken overgeslagen, voelt helemaal niet goed! Maar was donderdag nog wel wezen lopen en de hele les benauwd geweest en lopen kuchen en flinke loopneus.. Nu dus mijn lichaam iets meer tijd aan het gunnen en dan dinsdag weer lopen. Ik word nog wel eens verstandig
Fijn dat je je wat beter voelt Jufmevrouw! Lunch ging goed, heb een club sandwich gehad die volgens de app 18 punten is maar volgens mij kom ik daar niet aan. Vanavond een Turkse pizza gegeten met extra groente en twee bakjes knoflooksaus (guilty pleasure) en dat was het voor vandaag. Misschien zo nog een Raketje omdat het zo warm is.

Iedereen het weekend door gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht: waar is iedereen in het oude topic! Werd nooit meer in geschreven dus ik ben eens gaan lezen! Toen kwam ik erachter dat we een nieuw topic hebben waar ik nog ff 8 pagina's van moet gaan bijlezen.

Zag al ff snel bij Femme van haar schoonouders: sterkte...



Zag ook ergens een zusje met kanker: sterkte...



Hier gaat t ook niet goed. Mn vader was ook bijna overleden en nu gaat het weer een beetje maar vanwege dat hij zo zwak is krijgt hij geen behandeling.

We krijgen alleen maar slechter nieuws en hij heeft nu longkanker stadium 4. Hij zal nooit meer genezen en ook niet oud worden.



Veel bezoek en veel snoep.. Dus ik durf niet op de weegschaal te staan..

Ook heb ik in het hoogseizoen 7 dagen per week 12 uur per dag gewerkt.. Best wel weinig gegeten maar mn kleren gaan toch steeds strakker zitten.



Er moet weer regelmaat komen maar door alle nare dingen met mn vader staat mn hoofd er niet naar. Ik ga langzaam proberen het knopje om te draaien!



Succes aan allen!
Hoi Allemaal,



Even kort, Suhke wat een vreselijk bericht.. Dat zijn idd de tijden dat je hoofd niet naar punten tellen staat. Ik hoop dat je vader iets aansterkt zodat hij nog aan de behandeling kan beginnen. Sterkte!



Hier loopt het ook niet zoals normaal maar om andere redenen, we krijgen morgen kijkers voor ons huis, dus druk aan de poets/opruim en ook nog veel feestjes.Vanavond bij mac geweest, heb een bigmac kunnen weerstaan en heb voor een mackroket gekozen. Nu zag ik deze niet in het lijstje staan en toen ik deze via de calculator ging berekenen (via de gegevens op het doosje) kwam ik maar op 3 pp. Dat kan toch niet?
@Suhke, heel veel sterkte!!!



Ik durf het bijna niet te zeggen. Mijn weegschaal is onderweg, besteld bij Bol.com, dus nog niet gewogen En buiten dat, ik durf het niet eens. En vanmiddag een ontzettende vreetbui gehad. Maar dan ook echt een ontzettende. En as we speak is er een kleine kipschotel onderweg. Ik moet nog avondeten. Er zit wel groenten bij en broodje sta ik af aan mijn vriend. Morgen weer goed mijn best doen.
Alle reacties Link kopieren
McKroket zijn 9 punten. Bij mij staat ie er wel tussen.



Korte zwaai. Ik ben ook aan het weightwatchen en aan het twijfelen of ik wil schrijven hier. Een paar jaar geleden wel gedaan.
Suhke heel veel sterkte! Logisch dat je hoofd er even niet naar staat. Probeer toch voor jezelf af en toe even de afweging te maken bij de dingen die je eet of wilt gaan eten. Er komt een punt dat je weer wilt gaan starten en dan wil je niet ontmoedigd worden door de cijfers op de weegschaal.



Ach Roosh, dat heeft iedereen wel eens. Morgen weer een nieuwe dag, de boog kan niet altijd gespannen zijn.



es1450: absoluut welkom! En meelezen is toch ook prima? Je bent niets verplicht aan iemand hier, jouw feestje
Ik heb maar de helft van mijn kipschotel gegeten. Het stond mij zo tegen. Ik ben daarna nog een half uur met de hond gaan wandelen, beetje sneller tempo. Hierdoor voelde ik mij iets minder schuldig



@Mette.Mare, dat lijkt mij ook niet echt kloppen. Het broodje moet toch al minstens zoveel punten zijn. Ik kwam dit lijstje tegen op het WWforum;



Big Mac 11

Big Tasty Bacon 20,5

Cheesburger 6,5

Chicken gourmet 11

Vis filet 7,5

Hamburger 5,5

Mc Bacon 11,5

Mc Chicken 8,5

Mc Kroket 9

McNuggetskip 6 stuks 5

Quarter Pounder 12

Tonijnsalade 1,5

Franse frietjes groot 12

medium 8

klein 5

Ceasar salade kip, zonder dressing 4

krokante kip 7



Sauzen per portie

1000 Islands 2

Balsamico 1

Barbeque 1

Ceasar 4

Fritessaus 1,5

Kerrie 1

Ketchup 0,5

Mostersaus 1,5

Yoghurtdressing 3

Zoetzure saus 1



Milkshake groot gemiddeld 8,5

medium 6,5

klein 4,5
Alle reacties Link kopieren
Grmbl. De weegschaal viel vanochtend echt tegen. Zaterdagochtend even gewogen, was ik in totaal 1,9 afgevallen. Vanochtend gewogen, was het 1,2 :(. Nogal een verschil.



Gisteren wel een BBQ gehad en enkele hapjes, maar ben maar 3 punten over m`n weektotaal gegaan. Was zo blij daarmee en dan vanochtend zo`n teleurstelling. Nouja hopelijk gaat het er deze week weer af. Wil volgende week toch wel 2 kilo afgevallen zijn.
Welkom nieuwe dames! Wat een inspiratie om jullie zo goed bezig te zien! Vanmorgen 70 kg schoon aan de haak. Mijn buik zit me in de weg en mijn kleren staan minder leuk. Ik snap niet waarom het in het gareel komen niet lukt, elke week neem ik het mij voor... Maar goed, met frisse moed maar weer :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik wat vragen?

Ik overweeg WW online te gaan doen. Op zich denk ik dat een weegmoment wel een goede stok achter de deur is, maar ik voel er niet zo voor om in een groep de ups en downs te bespreken.

Maar hoe werkt het? Ik lees op de site over pro points en hier over action points en weekpunten.

En hoe lukt het jullie om je er aan te houden, zonder de stok achter de deur?

Blijven jullie langdurig lid of als je weet hoe het werkt, ga je dan alleen verder?
Alleen kalmte kan ons redden.
-melon, misschien was je niet goed naar de wc geweest misschien? Dat kan soms best wat schelen. Of veel zout gegeten waardoor je vocht vasthoud....



@doemediema, propoints zijn de punten die je op basis van lengte, gewicht, geslacht per dag mag eten. Ikzelf mag er bv 28 per dag.

Weekpunten zijn als het goed is voor iedereen 49 punten die je verspreid over de week mag gebruiken, hoeft niet. Dat moet je bekijken als je bezig bent. De een vind dit prettig, de ander niet. Je kunt ze gebruiken als je bv een keer uit eten gaat en wat extra punten nodig hebt.

Actionpoints zijn punten die je krijgt als je beweegt/sport. In het online programma kun je manier van bewegen/sporten opzoeken, tijdsduur invullen en dan krijg je punten die je ook kunt gebruiken.



@Lieve medeschrijfsters, zeg maar als ik fout zit of als er aangevuld moet worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven