Geen grachten voor zeehonden

28-08-2015 11:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ze lekker in hun eigen regio blijven. Genoeg water daar om ze op te vangen. We willen ze hier niet. Ze passen totaal niet in onze stadscultuur en weigeren zich aan te passen. Tuig is het.



http://www.nu.nl/binnenla ... t-zeehond-oudegracht.html
En daar komen allemaal vreemde soorten zeehond/vissen van Ze planten zich maar voort !!
Niks geen opvang zeg ik. Terugslepen de zee in!
Gewoon op schieten zodra ze aan land proberen te komen, dan durft de rest niet meer te komen.
Tegenwoordig veranderen zowat alle actuele topics in vluchtelingen topics, dus ik zou maar oppassen dat de boel hier niet gekaapt wordt.



Wel bijzonder dat zo'n zeehondje het tot hier redt! Schattig ding.
Alle reacties Link kopieren




En wat te denken van die zeehonden die proberen op boten te klimmen om zo snel naar Utrecht te komen. Echt angstaanjagend voor die schippers, daar moeten ze eens wat aan doen.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
quote:infinity schreef op 28 augustus 2015 @ 17:19:





En wat te denken van die zeehonden die proberen op boten te klimmen om zo snel naar Utrecht te komen. Echt angstaanjagend voor die schippers, daar moeten ze eens wat aan doen.Pieterburen lijkt mij een betere plek..
Niet bliven pamperen die zeehonden..
quote:Bromelia schreef op 28 augustus 2015 @ 18:21:

Niet bliven pamperen die zeehonden..Nee.! Zo snel mogelijk terug naar de Waddenzee.!
quote:rosemetijs schreef op 28 augustus 2015 @ 18:35:

[...]



Nee.! Zo snel mogelijk terug naar de Waddenzee.!Ja ze heten niet voor niets jankers..
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 augustus 2015 @ 13:22:

Ik woon in NH en bij ons was er ook laatst een zeehond gespot, ik erheen want wilde het wel zien, ja woon aan het water dus was niet zo ver weg hoor. Maar op de tijden dat hij (vis)pauze had en aan de kant zou liggen, was hij er niet toen ik kwam kijken. Eigenlijk bedenk ik nu, waar zou die zijn gebleven?



Teruggestuurd naar Zeehondië waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 28 augustus 2015 @ 19:00:

[...]





Ja ze heten niet voor niets jankers..



Huilers. Laten we geen politiek correct taalgebruik gaan verzinnen voor die beesten. Die moeten we gewoon bij de naam noemen. Dat zeehondengeknuffel moet maar eens afgelopen zijn.



T begint hier al aardig te stinken.... Naar vis.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 28 augustus 2015 @ 19:32:

[...]





Huilers. Laten we geen politiek correct taalgebruik gaan verzinnen voor die beesten. Die moeten we gewoon bij de naam noemen. Dat zeehondengeknuffel moet maar eens afgelopen zijn.



T begint hier al aardig te stinken.... Naar vis.Ja maar sraks gaan ze net als Nemo op zoek naar papa en mama
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 28 augustus 2015 @ 19:22:

[...]





Teruggestuurd naar Zeehondië waarschijnlijk.En terecht, bij ons alleen de goede vis opeten en verder ons visloos achterlaten pfffff.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 28 augustus 2015 @ 13:26:

[...]





Die gezinshereniging zal wel meevallen.



http://www.zeehondencreche.nl/de-zeehond/gewone-zeehond



De jongen drinken dan tot de eerste 4 weken van hun leven melk bij hun moeder. In deze periode zijn moeder en pup onafscheidelijk. De jongen komen in deze periode door de vette moedermelk heel veel aan! En dat is belangrijk, want na de 3-4 weken verlaat de moeder het jong en moet het jong zelf leren jagen.Op het journaal hoorde ik dat hij nog maar 2 weken is, dus waar zijn moeder is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:charlottew88 schreef op 28 augustus 2015 @ 12:24:

[afbeelding]



Hij kan zich hier melden. K N A P P E R T
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 augustus 2015 @ 19:49:

[...]





Op het journaal hoorde ik dat hij nog maar 2 weken is, dus waar zijn moeder is?Dat is natuurlijk alleen maar een zielig verhaal van de staatsomroep, snap dat dan.
Maar denkt niemand dan na over die Nederlandse eenden in de arme volksgrachten in de oude stad, die ineens zien hoe hun gracht wordt ingepikt door onopgevoede wilde zeehonden? En zo'n Lenie 't Hart die dat allemaal faciliteert! Het is wachten tot de bom barst, maar wat mij betreft is het tot hier en niet verder.
Om er nog maar van te zwijgen dat alle verhoudingen verstoord raken. De visstand is helemaal niet berekend op de komst van zoveel zeehonden. En de plaatselijke watervogels hebben het al zo moeilijk.
Het ligt allemaal aan Griekenland. Als zij nou wat beter met geld waren gegaan, konden ze de zeehonden daar laten zwemmen.
Ik geef de Noren de schuld. Die zeehonden moeten opgevangen worden in de regio. In Noorwegen stikken ze van het geld, maar hoeveel zeehonden vangen zij op? Nou?



Ik heb ook gehoord dat de zeehond een scholfilet had geweigerd, omdat de vis geen MSC-keurmerk had! Nou vraag ik je! Er zijn youtube-filmpjes van. Je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Alle reacties Link kopieren
Zie, daar heb je het al. Ze knagen aan handen. Uitschot is het. En dat allemaal omdat wij hier wel vis hebben.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie hard! Hebben jullie dan geen gevoel in je hart? Dat arme zeehondje is eerst door smokkelaars naar Turkije gebracht, heeft toen de overtocht op een gammel bootje naar Griekenland overleefd, moest te voet door Macedonië (waar het traangas moest trotseren, het arme beestje wordt nu ten onrechte een huiler genoemd!), Hongarije en weet ik veel door welke andere landen nog meer om uiteindelijk in de laadruimte van een vrachtwagen Nederland binnen te komen zodat 'ie eindelijk veilig en wel in de Oude gracht kon zwemmen. Maar nee hoor, daar is geen plek voor 'm. Vol is vol.



Maar zeg nou zelf: hoeveel zeehonden zwommen er al in de Oude gracht? Welke zeehond zou er überhaupt in de Oude gracht willen zwemmen? Zo'n uithoek, terwijl alle fun en alle faciliteiten zich in de Waddenzee bevinden?



Ik vind het een grof schandaal! Kom je uit oorlogsgebied, word je zó ontvangen.

Kweek een beetje hart in jullie lijf zeg. Met empathie enzo.
Alle reacties Link kopieren
30 jaar geleden liep ik als zeehondje geschminkt door de binnenstad van Groningen, om te demonstreren voor de ingang van een bontwinkel. Alles om zijn voorouders te redden. En nu worden we door ze overspoeld.







Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zeehond Bertus hindert acties van de Koninklijke Marine.



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... st-show-Marinedagen.dhtml
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Kun je nagaan hoe erg het gaat worden met de toe-zwem als er vanaf eind dit jaar weer water is in de Catharijnesingel. Kunnen we de singel over een paar jaar weer dichtgooien zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven