Duitse presentatrice roept op tot opstand der fatsoenlijken

14-08-2015 22:55 778 berichten
Alle reacties Link kopieren
Applaus voor deze presentatrice! Tijd voor een goed tegengeluid. We zijn wel heel diep gezonken nu mensen zich al niet meer schamen om openlijk allerlei racistische praat uit te slaan.

Video:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150807_01808609
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 27 augustus 2015 @ 21:45:

[...]





Ik toon geen begrip voor neo-Nazis. Mijn halve familie (nou ja, ik heb het niet bewust meegemaakt, maar mijn moeder wel), is uitgemoord door de Nazi's. Dus nee, daar heb ik geen begrip voor.



Ik heb wel begrip voor alle mensen die opeens hun eigen gewone vriendelijke volkswijk binnen 10 à 20 jaar hebben zien veranderen in een ghetto vol buitenlanders, waar ze hun buren niet meer konden verstaan, het straatbeeld opeens bepaald werd door mensen in buitenlandse gewaden die zich niks aantrekken van de Nederlandse samenleving, laat staan zich eraan aanpassen of de taal proberen te leren. Maar de politiek heeft jarenlang géén begrip gehad voor deze mensen. Want multicultureel was leuk, dat moesten ze omarmen, lekker kleurrijk enzo. Lekker makkelijk als je zelf in een witte villawijk woont waar de enige allochtoon die je ooit ziet de Filipijnse kindermeid van de buren is of de Marokkaanse tuinman van de andere buren. En je enige verdere belevenis qua "allochtoon" de culturele braderie in de binnenstad is, waar mensen lekkere buitenlandse hapjes verkopen en op commando een volksdansje doen. Ja, ééénig toch, die mensen? Om vervolgens weer in je BMW te stappen en naar je witte villawijk te gaan. Dát waren de mensen die multicultureel als leuk verkochten, en die jarenlang de mensen in het slagveld zelf (in de oude wijken e.d.) de mond hebben gesnoerd door ze xenofoob en racistisch te noemen.



Die mensen betalen al 30 jaar lang de prijs van de toestroom van de buitenlanders. Niet alleen financieel, maar gewoon, door er elke dag mee geconfronteerd te worden, en vaak niet op de meest gezellige manier.



Vind je het dan gek dat de gemiddelde Nederlander niet zit te wachten op nóg een toestroom van buitenlanders? Het is gewoon een keer genoeg geweest. Niet omdat die Nederlander zo'n hekel heeft aan mensen uit andere landen, maar overdaad schaadt. Ook hier.



Dat maakt die Nederlanders geen racisten, of intolerante hufters. Integendeel. Decennialang heeft men over het algemeen iedereen verwelkomd hier. Maar eens is de rek uit het elastiek. En dat mag ook gehoord worden. Of niet?



Die arme bewoners van de achterstandswijken.

Waar iedere Nederlander met xenofobe gevoelens zich zo lekker achter kan verschuilen.

Totdat men besloot dat er meer geld naar de achterstandswijken moest. Want toen waren we ineens allemaal Tokkies.



Het is waar dat de politieke correctheid verstikkend werd.

Maar ergens kon ik die correctheid ook wel weer begrijpen.

Zo verwelkomend als jij het noemt waren velen echt niet, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2015 @ 11:46:

[...]





Volgens mij is er ook helemaal niemand die ervoor pleit om alle migranten maar op te nemen, of om de poorten wijd open te zetten. Het enige waarvoor gepleit wordt, is om mensen als mensen te blijven zien, en niet als een horde wilden met alleen maar slechte intenties. Natuurlijk zullen er exemplaren tussen zitten, maar ik denk dat de meeste mensen niet met slechte bedoelingen komen, maar simpelweg geen idee hebben. Ze geloven in gouden bergen die er niet zijn, maar hoe zouden ze dat kunnen weten? Goede voorlichting ter plekke zou misschien al kunnen helpen, al snap ik dat dat lastig te organiseren is. Dat wij geen goed immigratiebeleid hebben, kun je de immigranten niet verwijten; dit is een gevolg van een falend "Europa". Wij zitten met de gebakken peren, en zij evengoed. Ik begrijp hun wanhoop, en ik begrijp de bezorgdheid van de mensen hier. Ik maak mezelf ook zorgen, op dit moment niet in de laatste plaats om de steeds harder wordende mentaliteit.Precies. Maar het wil er bij een heleboel forummers niet in. Als je vindt dat er fatsoenlijk over andere mensen gepraat zou moeten worden, dan staat dat gelijk aan de iedereen toelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ze geloven in gouden bergen die er niet zijn, maar hoe zouden ze dat kunnen weten?Door alles wat Europa binnenkomt linea recta op 'n boot retour te zetten. Geen betere 'reclame' dan mond tot mond reclame. Dus als die mensen allemaal zonder geld en zonder mooie toekomstbeloftes worden teruggestuurd droogt de vluchtelingenstroom vanzelf wel 'n keer op.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 28 augustus 2015 @ 17:24:

[...]



Door alles wat Europa binnenkomt linea recta op 'n boot retour te zetten. Geen betere 'reclame' dan mond tot mond reclame. Dus als die mensen allemaal zonder geld en zonder mooie toekomstbeloftes worden teruggestuurd droogt de vluchtelingenstroom vanzelf wel 'n keer op.Precies.!

http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-relat ... debat.html
Alle reacties Link kopieren
Het wil er maar niet in waar dit topic over gaat, hè?
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, die gestikte mensen in die achtergelaten vrachtwagen in Oostenrijk, 71, ze zagen door de staat van ontbinding eerst niet eens meer hoeveel mensen het waren.

Niemand zal hier zijn schouders over ophalen, kan ik me niets bij voorstellen in ieder geval. Ja, brallend achter de computer wellicht, maar die gasten neem ik echt niet serieus. Om dit soort tragedies te voorkomen, hebben we echter ook niets aan knuffelaars en de open armen, want dan wordt het alleen maar aantrekkelijker om hierheen te komen. En krijgen we meer van dit soort vreselijk nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 28 augustus 2015 @ 19:53:

Vreselijk, die gestikte mensen in die achtergelaten vrachtwagen in Oostenrijk, 71, ze zagen door de staat van ontbinding eerst niet eens meer hoeveel mensen het waren.

Niemand zal hier zijn schouders over ophalen, kan ik me niets bij voorstellen in ieder geval. Ja, brallend achter de computer wellicht, maar die gasten neem ik echt niet serieus. Om dit soort tragedies te voorkomen, hebben we echter ook niets aan knuffelaars en de open armen, want dan wordt het alleen maar aantrekkelijker om hierheen te komen. En krijgen we meer van dit soort vreselijk nieuws.





De stroom vluchtelingen zwelt aan.

Er zijn 3 opties (hoorde ik net op Radio 1)



1) Meer en betere opvang in de regio

2) Mensen ophalen

3) Dit halfslachtige beleid voortzetten en accepteren dat er doden vallen



Waar zouden vluchtelingen opgevangen moeten worden? Op die vraag komt een duidelijker antwoord. Bijna 80 procent van de ondervraagden vindt dat vluchtelingen opgevangen moeten worden in de regio van herkomst.

http://www.rtlnieuws.nl/e ... eling-mijn-gemeente-prima

Volgens RTL is 80% van de ondervraagden voor opvang in de regio.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:redbuIIetje schreef op 28 augustus 2015 @ 17:24:

[...]



Door alles wat Europa binnenkomt linea recta op 'n boot retour te zetten. Geen betere 'reclame' dan mond tot mond reclame. Dus als die mensen allemaal zonder geld en zonder mooie toekomstbeloftes worden teruggestuurd droogt de vluchtelingenstroom vanzelf wel 'n keer op.Maar jullie zijn het er (voor zover ik heb begrepen) wel over eens, dat echte vluchtelingen toegelaten moeten worden. Hoe kun je dan aan iemands gezicht zien of hij/zij een vluchteling is?
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2015 @ 20:57:

[...]





Maar jullie zijn het er (voor zover ik heb begrepen) wel over eens, dat echte vluchtelingen toegelaten moeten worden. Hoe kun je dan aan iemands gezicht zien of hij/zij een vluchteling is?Dat kun je niet zien en het is ook moeilijk na te gaan. Mede daarom is het beter om in de regio op te vangen en die kampen financieel te ondersteunen. Sowieso asielzoekers in Nederland alleen maar tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken en een sobere opvang.
Ik ben ook voor opvang in de regio, mits deze humaan en veilig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2015 @ 21:13:

Ik ben ook voor opvang in de regio, mits deze humaan en veilig is.Dat wil iedereen.



Het steenrijke Syrische buurland Saoedi-Arabië heeft precies 561 Syriërs opgevangen.

Hoe kunnen we in hemelsnaam van een land als Estland 4500 km verderop ligt 12.500 vluchtelingen opvangt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2015 23:15
Reden: Ongepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Phanta1 schreef op 28 augustus 2015 @ 21:41:

[...]





Wie zegt dat?!?! De media! Er zijn genoeg landen waar veel vluchtelingen wonen. Kijk naar pakistan bijvoorbeeld, er wonen daar meer Afghaanse vluchtelingen dan in Afghanistan zelf. Alleen dat wordt in de media nergens gezegd.



Schrijf ik dat de buurlanden helemaal niets doen?

Saoedi-Arabië niets en het arme Libanon heel veel.



Het gaat er om dat deze problemen in de regio best op te lossen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 augustus 2015 @ 20:57:

[...]





Maar jullie zijn het er (voor zover ik heb begrepen) wel over eens, dat echte vluchtelingen toegelaten moeten worden. Hoe kun je dan aan iemands gezicht zien of hij/zij een vluchteling is?[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2015 18:53
Reden: provocerend
% gewijzigd
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 28 augustus 2015 @ 21:05:

[...]





Dat kun je niet zien en het is ook moeilijk na te gaan. Mede daarom is het beter om in de regio op te vangen en die kampen financieel te ondersteunen. Sowieso asielzoekers in Nederland alleen maar tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken en een sobere opvang.Inderdaad, alles wat toch Europa is binnengedrongen alleen 'n bed in 'n opvang/tent, geen enkel perspectief op verblijfsvergunningen, huizen, uitkeringen, laat staan op import van verdere familieleden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Net gelezen: "Ik ben banger voor het hatelijke, totaal empathieloze sentiment in Nederland, dan een Middellandse Zee vol met vluchtelingen, op zoek naar wat wij allemaal zoeken."



Wat mij betreft +1000



Hele artikel staat hier: http://www.sikkom.nl/was- ... sh.8ZUYU7hk.C8cCtrxd.dpuf
Alle reacties Link kopieren
quote:soundofsunshine schreef op 29 augustus 2015 @ 21:51:

Net gelezen: "Ik ben banger voor het hatelijke, totaal empathieloze sentiment in Nederland, dan een Middellandse Zee vol met vluchtelingen, op zoek naar wat wij allemaal zoeken."



Wat mij betreft +1000



Hele artikel staat hier: http://www.sikkom.nl/was- ... sh.8ZUYU7hk.C8cCtrxd.dpuf



Wat een pruts artikel

Raakt kant nog wal.



Iedereen gunt een echte vluchteling veiligheid alleen gaat de discussie er over waar deze veilige plaats moet komen, hier of in hun eigen regio, verder is 50% helemaal niet op zoek naar veiligheid maar naar meer welvaart die stappen dus niet op een boot omdat ze voor hun leven vrezen maar voor een beter inkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een goede bron voor die 50%? En wat maakt je een 'echte vluchteling' dan? Wel uit Syrië? Niet uit Irak? Niet uit Eritrea (ook al is dat het noord-Korea van afrika, daar is immers geen oorlog).



Waar het mij om gaat en waar het artikel en dit topic over gaan is dat we doen alsof al die mensen die nu verdrinken of in vrachtwagens overlijden geen mensen zijn. Er wordt door sommigen zo harteloos of ronduit agressief over gesproken.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 augustus 2015 @ 21:57:

[...]





Iedereen gunt een echte vluchteling veiligheid alleen gaat de discussie er over waar deze veilige plaats moet komen, hier of in hun eigen regio.



Jij discussieert daarover, maar er zijn dus genoeg mensen die liever dode dan levende vluchtelingen zien, zo lijkt het uit sommige discussies.



Bovendien is het regio-argument een erg makkelijk argument, want de opvang in de regio loopt over: de situatie in veel regiokampen is ronduit schrijnend en gevaarlijk (geweld, verkrachting etc). Logisch dat mensen dus ook uit de kampen vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:soundofsunshine schreef op 29 augustus 2015 @ 22:12:

Heb je een goede bron voor die 50%? En wat maakt je een 'echte vluchteling' dan? Wel uit Syrië? Niet uit Irak? Niet uit Eritrea (ook al is dat het noord-Korea van afrika, daar is immers geen oorlog).



Waar het mij om gaat en waar het artikel en dit topic over gaan is dat we doen alsof al die mensen die nu verdrinken of in vrachtwagens overlijden geen mensen zijn. Er wordt door sommigen zo harteloos of ronduit agressief over gesproken.



Nieuwsuur donderdagavond

Mariëlle Tweebeeke in een gesprek met een dame van vluchtelingenwerk.



Wij hoeven hier op VIVA niet te bepalen wat een vluchteling of een economisch migrant is, daar hebben we een IND voor.



Harteloos over slachtoffers spreken is ongepast, op dat punt ben ik het met je eens.



quote:soundofsunshine schreef op 29 augustus 2015 @ 22:16:

[...]





Bovendien is het regio-argument een erg makkelijk argument, want de opvang in de regio loopt over: de situatie in veel regiokampen is ronduit schrijnend en gevaarlijk (geweld, verkrachting etc). Logisch dat mensen dus ook uit de kampen vertrekken.



Een land als Saudi-Arabië heeft precies 561 Syriers opgenomen let wel dit is een buurland, Estland ligt 4500 km verderop en zou volgens de Merkel-Hollande verdeelsleutel 12.500 personen moeten opnemen.

Beetje vreemd.



De situatie in sommige kampen kan beter dat klopt.



Er zijn ook hele luxe kampen.



Luxe kampen



Deze met VN-geld gesubsidieerde kampen zijn uitgerust met meer dan basale voorzieningen. Zo is er in het Zaatari-kamp voor iedereen eten en drinken, kunnen kinderen naar school, is er medische en psychische zorg, zijn er recreatieve en sportieve faciliteiten en krijgen inwoners iedere maand een bedrag gestort op hun speciale pinpassen.

http://www.elsevier.nl/Bu ... t-langzaam-leeg-2673946W/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=19758433,noline]hollebollegijs schreef op 29 augustus 2015 @ 22:17



Er zijn ook hele luxe kampen.



Luxe kampen



Deze met VN-geld gesubsidieerde kampen zijn uitgerust met meer dan basale voorzieningen. Zo is er in het Zaatari-kamp voor iedereen eten en drinken, kunnen kinderen naar school, is er medische en psychische zorg, zijn er recreatieve en sportieve faciliteiten en krijgen inwoners iedere maand een bedrag gestort op hun speciale pinpassen.

http://www.elsevier.nl/Bu ... t-langzaam-leeg-2673946W/Eten en drinken, medische zorg en school lijkt mij geen luxe maar een basisbehoefte van een ieder mens. Over sport en recreatie kan je eventueel discussiëren, maar ik wil dan eerst wel eens weten wat dat precies inhoudt. (Als het een bal en wat speelgoed voor kinderen is vind ik dat ook geen luxe)
Alle reacties Link kopieren
quote:bethweeter schreef op 29 augustus 2015 @ 22:57:

[...]





Eten en drinken, medische zorg en school lijkt mij geen luxe maar een basisbehoefte van een ieder mens. Over sport en recreatie kan je eventueel discussiëren, maar ik wil dan eerst wel eens weten wat dat precies inhoudt. (Als het een bal en wat speelgoed voor kinderen is vind ik dat ook geen luxe)



Met zoveel rijken oliestaten, de VN en de EU moet het mogelijk zijn genoeg fatsoenlijke kampen op te richten.

Een ding gaat het niet worden en dat is opvang in Europa

Voor iedere 100.000 die we hier opvangen staan er 100.000 nieuwe klaar dat zie je al op de Balkanroute, de stroom zwelt per dag aan.



Een bonte verzameling vluchtelingen, economische migranen uit landen als Pakistan, Egypte maar ook Kosovo wandelen via de

vluchtelingen-app Europa binnen en Europa staat machteloos toe te kijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een ander verhaal. Jij schreef dat er ook luxe kampen zijn. En ik noem die kampen niet luxe.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 augustus 2015 @ 23:05:

[...]





Met zoveel rijken oliestaten, de VN en de EU moet het mogelijk zijn genoeg fatsoenlijke kampen op te richten.

Een ding gaat het niet worden en dat is opvang in Europa

...................................Het Istana Nurul Iman paleis van de sultan van Brunei telt 1700 kamers. Maar volgens een NOS bericht van 21 jan. 2013 heeft het paleis zelfs 2000 kamers, plus een garage met 600 Rolls Royces, plus 300 ferrari's, plus 134 Koenigeggs (Zweedse sportauto's) en 11 Mc Larens. Hij heeft 9 vliegtuigen en een helicopter.



Ik meen pas geleden gelezen te hebben dat de sultan er niet altijd woont. Misschien dat hij onderdak kan bieden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=19758433,noline]hollebollegijs schreef op 29 augustus 2015 @ 22:17[/message



Er zijn ook hele luxe kampen.



Luxe kampen



Deze met VN-geld gesubsidieerde kampen zijn uitgerust met meer dan basale voorzieningen. Zo is er in het Zaatari-kamp voor iedereen eten en drinken, kunnen kinderen naar school, is er medische en psychische zorg, zijn er recreatieve en sportieve faciliteiten en krijgen inwoners iedere maand een bedrag gestort op hun speciale pinpassen.

http://www.elsevier.nl/Bu ... t-langzaam-leeg-2673946W/Zaatari is in de loop der jaren uitgegroeid tot een enorme 'stad', waar de vluchtelingen deels zelfvoorzienend zijn geworden, door winkeltjes, scholen etc te starten. De VN verzorgt daar dus niet alle voorzieningen, zoals in de gewone kampen, maar helpt in een omgeving waar de meeste bewoners inmiddels zo lang wonen dat ze er zelf maar een leven op zijn gaan bouwen. Dat is iets anders dan een 'luxe kamp', het wordt juist steeds minder kamp en steeds meer 'stad'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven