Sprookjeshof, Kabouterland, Drouwenerzand?

22-08-2015 12:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Iemand ervaring met deze parken? Welke vind jij het leukste? Kinderen zijn 1,5 en 3,5 jaar. Oudste is niet zo'n held als het op attracties aankomt, jongste gaat het liefste overal in.

We willen een middag ergens naar toe in Drenthe. Veenpark kan ook nog. Of iemand anders nog tips? (Dierentuin gaan we ook naar toe, net als schaapskooi en boomkroonpad).

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Drouwenerzand zou ik dan niet doen. Als je oudste niet zo'n held is. De jongste mag nog bijna nergens in denk ik.

Zelf vind ik de Sprookjeshof het leukste. Kabouterland is ook leuk, maar qua speeltuin een stuk kleiner dan Sprookjeshof.
Alle reacties Link kopieren
ik vond vroeger als klein kind sprookjeshof geweldig

drouwnerzand is meer voor 6-10 denk ik
Alle reacties Link kopieren
Sprookjeshof is echt leuk voor die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Sprookjesbos vind ik voor die leeftijd het leukste. Drouwenerzand voor iets oudere. Veenpark is ook leuk maar meer museum en niet te vergelijken.

Kabouterland in exloo is ook erg leuk. Kleiner dan sprookjeshof maar mss nog wel leuker voor jongere kinderen.
Ik vind het Veenpark leuk er is ook een mooie speeltuin bij.
Alle reacties Link kopieren
Voor drouwenerzand zijn ze te jong.



Bij sprookjeshof zit een apart gedeelte in de speeltuin die heel geschikt is voor de kleintjes. Er is een kinderboerderij en natuurlijk de sprookjes. Dat is de leukste optie



Kabouterland is een stuk kleiner en de paadjes door de "grot" zijn lastig. Je 1,5 moet je dan denk ik tillen en dan ook nog je oudste in de gaten houden. Er is ook nog eens vrij weinig te doen. J e kinderen zullen het best leuk vinden maar ik zou naar sprookjeshof gaan als je 1 van de 2 moet kiezen.
Toevallig afgelopen midweek in Drenthe geweest. Wij zijn naar Drouwenerzand geweest, zijn best heftige en snelle attracties voor peuters, ook al mocht mijn zoontje bijna overal in (3 jaar) onder begeleiding, onder de 3 jaar is het echt niet leuk denk ik
Sprookjeshof!

Voor beiden leeftijden leuk en mocht het minder weer worden dan is er binnen ook nog een hele speelhal waar ze zich een dag kunnen uitleven.



Nienoord in Leek is trouwens ook leuk voor deze leeftijden.
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Drouwenerzand echt een verschrikking

Dat gênante gevreet van het inbegrepen buffet en een hoog tokkievolk-gehalte
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Drouwenerzand valt af. Peuter zal dan waarschijnlijk nergens in willen als het heftige en snelle attracties zijn, terwijl we jongste over uit zullen moeten houden ivm leeftijd.

Fijn die unanieme reacties! Sprookjeshof wordt het!
Alle reacties Link kopieren
Drouwenerzand is een groot vreet festijn. Sprookjeshof is bij onze kids favoriet en kabouterland vind ik niet zoveel aan.
Kabouterland is ietwat gedateerd maar wel mooi en gezellig aangelegd met hier en daar een klein "dierentuintje". Als volwassene vond ik het zelfs nog leuk om daar rond te lopen met mooi weer
Alle reacties Link kopieren
Sprookjeshof is superleuk !!!



Drouwenerzand is praktisch voor luie ouders die een kinderfeestje moeten doen, vanaf groep 4/5.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
In Drouwenerzand hebben ze rond deze tijd enorm veel wespen.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt door de "gratis" ijsjes en ranja die overal aanplakken.



Het was vroeger mijn opa zijn schoolreisje. Lopend van Stadskanaal naar de Kwartjesberg. Spelen, een glaasje ranja en weer teruglopen. Het hoogtepunt van het jaar.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Velma schreef op 22 augustus 2015 @ 15:43:

In Drouwenerzand hebben ze rond deze tijd enorm veel wespen.



Zeg dat wel.

Was echt niet normaal meer
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
We zijn naar Sprookjeshof geweest. Het sprookjes gedeelte vinden wij zelf wat vervallen en oubollig, maar de kindjes vonden het wel oke. De buitenspeeltuin was leuk en de binnenspeeltuin echt heel erg uitgebreid en groot. Ze willen allebei nog een keer terug! Bedankt dus voor alle info. We hebben er een leuke ochtend gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat de kids genoten hebben.



Tien jaar geleden vroeg ik me al af of de sprookjes in de afgelopen 30 jaar wel afgestoft waren, maar waarschijnlijk zijn ze nu in 40 jaar nog niet afgestoft ? Ik moet Snoezenichtje van 3 jaar maar eens ophalen, zij is een goed excuus om weer naar de Sprookjeshof te gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen inderdaad wel een sopje gebruiken. Veel plezier met snoezennichtje!
Dat is ook zo mooi aan Sprookjeshof vind ik, net zoals de historische kaart van het restaurant. Lekker, een sorbet met vruchtjes uit blik en spuitslagroom, waar krijg je dat nog?



Ik woon heel dichtbij Drouwenerzand, maar ik ben er nog nooit geweest. Ik kan slecht tegen lawaai en graaiende mensen, dus ik vermoed dat het niet helemaal mijn plek is. Het is wel sneu voor mijn kinderen, maar ik maak liever een wandeling, naar de Kwartjesberg, bijvoorbeeld :D (wel een teleurstelling, die Kwartjesberg. Ik had minimaal een soort Sauerland verwacht, maar ik kon er gewoon tegen op lopen. ).



Is Drouwenerzand echt zo erg als ik denk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven