Gezondheid alle pijlers

Huisarts wil dat ik overstap

28-08-2015 15:19 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
April j.l. ben ik verhuisd naar een dorp vlak naast mijn oude woonplaats. Van de week bleek dat ik mijn adres nog niet doorgegeven had aan de huisarts. Toen de assistente hoorde waar ik nu woon wilde ze eerst met de huisarts overleggen of het wel wordt toegestaan. Ivm de reistijd bij spoed. Dit moet binnen de 15 minuten liggen. Dit wist ik en had ik al gecheckt. Het is 13 minuten rijden. Ik zou worden terug gebeld. Dat is zojuist gebeurd, maar de huisarts wil dat ik overstap. Ik heb nogmaals aangegeven dat de reistijd binnen de 15 minuten valt en dat ik helemaal niet wil overstappen. De assistente legde uit dat het dan te lang rijden is. Maar als het binnen die 15 minuten valt is het toch prima? Kan dit zomaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 28 augustus 2015 @ 21:25:

[...]





Ik vind het juist bizar om een huisarts te hebben die zo ver weg zit.

Het huisartsensysteem is juist bedoeld als de dokter in je wijk.

Waar je snel en makkelijk langs kan.

Die ook snel en makkelijk bij jou langs kan komen. En dat doen huisartsen echt lang niet alleen in spoedeisende situaties.



Lekker makkelijk om te denken 'dan bel ik wel 112 of ga ik naar de huisartsenpost'. Die zijn er niet voor bedoeld om het probleem op te lossen dat mensen zelf creëren door per se bij een oude huisarts ingeschreven te willen blijven waardoor een bepaald stuk normale huisartsenzorg niet meer goed mogelijk is.



Als ik naar de huisartspost ga, dan ga ik ook gewoon naar die in mijn oude stad. Zover is het niet en als ik niet met het ov zou kunnen zou mijn vader me komen halen. Naar de huisartspost in 'mijn' stad ga ik nooit.



Mijn dokter weet waar ik woon, en waar mijn zus woont, dus hij zal het in ieder geval geen probleem vinden.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Er zal vast een huisarts dichtbij zijn waar ik ook een goed gevoel bij heb. Maar heb gewoon zoiets, ik zit hier goed dus waarom zou ik weg gaan. Ik heb veel zorgen gehad met mijn jongste zoon. Door de kinderarts werd ik niet serieus genomen. De huisarts nam mijn zorgen wel serieus en zorgde ervoor dat mijn zoontje verder doorverwezen werd. Ik weet niet, het voelt gewoon rot dat ik bij iets vertrouwds weg moet. Ik zal wel een dikke pussy zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven