overlijden partner

08-03-2015 12:29 729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik dit geplaatst?
Alle reacties Link kopieren
Het was haar eigen feest waar ze een tuin bij nodig had;) Ik had zelf graag een jaartje overgeslagen. Vanavond niet naar mijn koor gegaan. Zo moe van het weekend en mat, verdrietig en bozig. Goed Fontein dat je je zinnen kon verzetten en trakteer jezelf maar lekker, je mag best lief voor jezelf zijn. Het ontroert me zoals je schrijft over de aai over zijn bolletje. De as van mijn partner zit verwerkt in de binnenkant van mijn ring, dus op mijn huid



Aspirientje en Stadsvatje, hoe is het met jullie?



Goede week allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Op een keer doen ze op dat terras nog slagroom over mijn patat omdat het zondag is. Ik ben verschrikkelijk lief voor mezelf, hoor. Dat leer ik nooit meer af.

Ik zit een beetje tegen de vakantie aan te hikken. Weer zo'n moment dat de werkelijkheid van nooit meer, nooit meer, keihard aankomt.

Zorg jij goed voor jezelf. Niet te veel jakkeren. Je hebt ook rust nodig om het leven onder ogen te zien.
Hey allemaal

Het is inderdaad al weer even geleden dat ik hier ben geweest. De dingen gaan hier redelijk hun gangetje eigenlijk. Net terug van vier dagen festival en helemaal kapot. Is me dat een aanslag op je lichaam. Was ik helemaal vergeten. Wat ik sinds een jaar wel heb: ik ben superemotioneel soms. Geen idee of dat komt doordat ik moeder ben, of doordat ik weduwe ben, maar het kan me echt overvallen. Zaterdagavond op het hoofdpodium naast de laatste act zo een vuurwerkspektakel op muziek om het einde van het festival te vieren: hop, schiet ik zo vol. Tegen dat soort dingen kan ik plots niet meer tegen.

Verder gaat het hier best goed eigenlijk. Nog een week en dan start hier ook het schooljaar weer en dan valt alle werkleven precies ook weer mee in de plooi. Weer de oude structuur overal en in een vast ritme komen. Zal goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kan me goed voorstellen Fontein dat je tegen je vakantie opziet. Het is ook heel erg spannend om alleen te gaan en ja, dat legt ook de nadruk op het feit dat je partner er niet meer is. Wel heel erg stoer hoor, je mag trots op jezelf zijn. Wat is wel vaa hoor is dat het makkelijker is om contacten te leggen als je alleen bent, dus ik hoop dat je onderweg leuke mensen tegenkomt.



Aspirientje, dat emotioneel zijn kan ook heel goed te maken hebben met je moederschap. Ik had dat ook heel erg. Kon al volschieten alsiemand een prijs won.
Alle reacties Link kopieren
Aspirientje, werk jij in het onderwijs? Je hebt gelijk, structuur, het gewone leven, daar is het makkelijkst mee te dealen. De zomer is heerlijk (meestal) maar in bijzondere omstandigheden wat ontregelend. Verantwoordelijk zijn voor een kind, natuurlijk is dat emotioneel. Dat blijft, de trots, de angst, een leven lang, vreugde en verdriet. Hoe was Normandië?

Zo'n vakantie, ik word gewoon weer extra de realiteit in gedrukt, terwijl thuis het leven een beetje voortsukkelt. Niettemin, morgen haal ik mijn koffer te voorschijn.
Ik werk niet in het onderwijs dus ik heb de laatste maanden gewoon gewerkt, maar het blijft toch een mentaal dingetje: alles weer in de plooi vanaf 1 september. Overal heb ik de indruk. Bedrijven draaien weer normaal, weer druk op de weg...

Ik vertrek over drie weken pas naar Normandië. Benieuwd hoe dat zal gaan...



Je mag er inderdaad trots op zijn dat je het toch maar doet fontein. 't Is geen kleine stap.
Alle reacties Link kopieren
Minder files is wel heerlijk, overspannen moeders met jengelende kinderen in de supermarkt minder. De structuur is inderdaad weg deze vakantieweken. En die houvast en zekerheid hebben we zo hard nodig.

Normandië is zo sfeervol. die luchten. Niet voor niets werkten daar zo veel impressionisten.

Volgende week lig ik inde Middellandse Zee. zon, zee, lekker eten, e-reader mee. Moet lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorig jaar in Normandie met mijn partner, bitterzoete herinneringen. Het is daar inderdaad prachtig. Ik wens je een goede vakantie Fontein!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Fieneke
Alle reacties Link kopieren
wat een rotweek. Ik mis hem zo verschrikkelijk
Alle reacties Link kopieren
Ach Fieneke, duik maar diep in je verdriet, dat heb je nodig deze week. Je komt ook weer boven, je bent sterk genoeg.
fieneke.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Ik kom ook wel weer boven, want ben sterk. Maar was er zo blij mee dat de laatste tijd 4 van de 7 dagen best goed waren en dat was er afgelopen week maar 1 en dan krijg je, terwijl je ergens wel weet dat het niet zo is, het gevoel dat je bijna terug bij af bent. Maandag met mijn dochter een weekje naar de zon. Ik ga voor een goede week!



Groetjes Fieneke
Alle reacties Link kopieren
Die teleurstelling bij slechte dagen ken ik. Ik heb dat hele rouwproces lopen vervloeken. maar slechte dagen en uren komen steeds minder voor en vreselijk: het went. Je leert het aanvaarden. Even wegzakken, even niet flink hoeven zijn. Een stapje terug om moed te verzamelen.

Ik hoop dat de zon bij jou net zo schijnt als op mijn bestemming. Daar is het constant 30 graden.

Mooie vakantie, groeten, Fontein
Alle reacties Link kopieren
Help, ik zie dat het zondag 36 graden wordt. Nou ik wilde zon, krijg ik het.
Dat wordt zweten

Energiepeil weer even opladen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag EMDR gehad. Het was zo ongelooflijk heftig, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat helpen.
Alle reacties Link kopieren
er is vast wel een lekker plekje in de schaduw Fontein en aan het water is er vaak wel een lekker windje. Ik ga naar de canarische eilanden en daar is het ook mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Fieneke, nu even goed rust nemen. Ik hoop voor je dat het werkt en je wat sneller van die hele heftige oncontroleerbare emoties af bent. Als je die nare confronterende beelden onder controle hebt, ben je beter in staat om je gevoelens voor je partner ontspannen en met liefdevolle herinnering te beleven

Ik zit vast naar de foto's van het zwembad van mijn hotel te kijken. Lekker water, mooie tuin.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Fontein, lief van je, zal ik doen. Klinkt goed jouw hotel!!
Alle reacties Link kopieren
Het is bloedheet hier, wel airco op de kamer en een lekker zwembad. Moet toch steeds denken:dat moet ik aan mijn partner vertellen. Maar ik kan het wel aan.

Ddoe je best, zFieneke.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fontein, ik ben net terug. Ben blij dat je het wel aan kunt. En ja, hoe ver je ook gaat, hij is altijd bij je. Ik hoop dat je een beetje kunt genieten. Mijn week was fijn en op de momenten dat het niet ging, was mijn dochter bij me. Dan zit ik ineens te janken op een terras. Pff. Nu thuis, overvalt de eenzaamheid en de stilte me. Ik heb maar een paar verse bloempjes bij zijn foto gezet. We zouden nu een week samenwonen en heb het zwaar. Hopelijk morgen weer wat beter.



Groetjes, Fieneke
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik weer naar huis. Eerst nog even lekkdr eten. Het ging eigenlijk best goed. Geen uitbundige vakantie, maar wel veel momentrn vanvrede. Ik hield mezelf steeds voor: dit is het, hier moet je het voor de rest van je lev de mee doen. Maak er wat van.

Fijn dat jij ookeen goede week hebt gehad. Laat je nu maar evengaan en dan gewoon de was en boodschappdn doen. Morgen beter zeg je zelf. Geloof jezelf. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ellendig typen op een tablet. Daar ben ik te slordig voor.

Groetn, Fontein.
Alle reacties Link kopieren
En morgen wacht de harde realiteit weer. Ik heb er geen zin in, maar ik kan moeilijk verder in zee of in een zwembad blijven drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven